گردش در مارسی

سلام به همه همراهان. خب امروز رسیدیم به گردش در مارسی و همونطور که توی قول داده بودم امروز جاهای دیدنی شهر مارسی که حتما باید به اونها سر بزنید رو با هم مرور میکنیم. البته که شهر مارسی جذابیت های بیشتری دارد اما من بهتریناش رو براتون آماده کردم.

خیابان کورس ژولین مارسی

اگر می‌خواهید زندگی بومیان مارسی را درک کنید حتما فرصت قدم زدن در خیابان ژولین را از دست ندهید. این کورس ژولین مملو از فروشگاه های هنری، نقاشان خیابانی، نقاشی‌های دیواری یا گرافیتی و مردمی است که در حال قدم زدن و یا عکس گرفتن از آثار هنری ژولین هستند.

خیابان های مارسی
خیابان کورس ژولین مارسی

کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی | Basilique Notre-Dame de la Garde

کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی ممکن است به دلیل تشابه اسمی با کلیسای نوتردام شهر پاریس اشتباه گرفته شود؛ اما این کلیسای جامع که با معماری بی نظیرش در بالاترین نقطه شهر جا خوش کرده است. کلیسای دولاگارد یک کلیسای کاتولیک هست که  در سال 1853 میلادی توسط ژاک آنری اسپراندیو جوان ساخته شد. مردم محلی مارسی به کلیسای نوتردام دولاگارد لقب مادر خوب را داده اند و معتقدند این کلیسا شهر را از بلاها و حوادث تلخ حفظ می‌کند.

کلیسای مارسی
کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی

بندر قدیمی شهر مارسی | Old Port of Marseille

بندر قدیمی مارسی (Vieux Port) مهمترین قسمت شهر است که از گذشته تاکنون محلی برای لنگر انداختن کشتی های تجاری بود. قدمت بندر قدیمی مارسی به 600 سال قبل از میلاد بر می گردد. جالب است بدانید این بندر همان جایی است که کنت مونت کریستو را به بهانه طرف‌داری از ناپلئون بناپارت به زندان انداختند. در حاشیه بندر قدیمی قایق‌های کوچک و سفید رنگِ بیشماری لنگر انداخته اند که گردشگران می‌توانند با استفاده از قایق‌های موجود از دریای مدیترانه دیدن کنند.

بندر شهر مارسی
بندر قدیمی شهر مارسی

منطقه آرژانتان مارسی | Argentan

منطقه آرجنتان Argentan و رودخانه اورن یا Orne شهری به قدمت رومیان با سر گذشتی پر از حوادث تلخ و جنگ ها. این منطقه همیشه مورد حمله قرار می‌گرفته چه در زمان رومیان باستان و چه در زمان جنگ انگلستان و فرانسه و یا جنگ جهانی دوم. اما با وجود تمام تخریب هایی که بر چهره شهر زده شده است همواره پویایی خود را حفظ کرده است. برای اونایی که توی تور فرانسه دنبال قدمت و تاریخ شهر میگردن بهترین جا برای پیدا کردن خواستشون هستش.

محله های مارسی
منطقه آرژانتان مارسی

قلعه مارگاریت قرن دوازدهم میلادی، قعله عدالت یا قلعه دوک Duke’s castle قرن چهاردهم میلادی، کلیسای سنت جرمن یا Saint-Germain یادگاری قرون وسطی، کلیسای سنت نیکلاس Saint Nicolas Chapel از جاذبه های این شهر کوچک می باشد و حتما در طول سفر با تور فرانسه از این مناطق دیدن خواهید کرد.

منطقه باستانی ژوبلین مارسی | Jublains

این دهکده نمونه بسیار عالی سکونتگاه انسان های اولیه در اروپا می‌باشد که در اشغال قبیله گالیک‌ها و بعدها رومیان باستان درآمد. گالیک‌ها جزو قبایل قدیمی شیطان پرست بودند به همین دلیل بعد از ورود رومی‌ها این شهر را دیابلنتوم (Diablintes) نامیدند. با قدم زدن در این دهکده به خوبی حضور رومیان را احساس می‌کنید چون آثار تاریخی زیادی از آنها بر جای مانده است. به طور مثال، آمفی تئاتر رومی بازسازی شده و در حال حاضر برای اجرای تئاتر در تابستان استفاده می‌شود. به جز آمفی تئاتر قدیمی آثاری همچون معبد چوبی، حمام‌های آبگرم، برج‌های دفاعی در شهر Jublains باقی مانده است.

منطقه باستانی مارسی
منطقه باستانی ژوبلین مارسی

قلعه ایف مارسی| Château d’If

این زندان قدیمی در جزیره کوچک در دریای مدیترانه قرار دارد که همان زندان معروف کنت مونت کریستو در کتاب الکساندردوما می‌باشد. در گذشته این قلعه کابرد نظامی داشته به همین دلیل در فاصله دورتر از بندر مارسی ساخته شد تا نیروهای دفاعی بتوانند به راحتی جلوی افراد مهاجم و دزدان دریایی را بگیرند. شاید بتوان گفت زندان الکاتراز کالیفرنیا با الگو گرفتن از این زندان مخوف و امن طراحی شده است. امروزه گردشگران بسیاری صرفا برای بازدید از سیاه چال معروف داستان کنت منت کریستو به از قلعه ایف دیدن می‌کنند.

بنای باستانی مارسی
قلعه ایف مارسی

قصر لوشان مارسی | The Palais Longchamp

از قرن شانزدهم میلادی مردم مارسی با مشکل بی آبی و کمبود آب آشامیدنی روبه رو بودند و این معضل با شیوع وبا در سال 1835 بیشتر شد. تا اینکه تصمیم به حفر کانال آب شد با آب رودخانه دورانس را به شهر هدایت کند. بدین ترتیب اولین سازه آبی شهر ساخته شد و بنای یاد بودی بنام قصر لون شان برای بزرگداشت این حرکت در نظر گرفتند. معماری قصر لون شان همانند معماری کلیسای نوتردام می باشد.

قلعه شهر مارسی
قصر لوشان شهر مارسی

محله قدیمی یا شهر قدیمی | Le Panier

محله قدیمی شهر مارسی که پس از جنگ جهانی دوم تخریب شد یکی از جالبترین نمونه‌های الگوی زندگی مردم مارسی را نشان می‌دهد. در این منطقه که با الگوبرداری از شهر جنوا ایتالیا ساخته شد؛ سه مکان دیدنی معروف به نام‌های خیریه قدیمی، .ساختمان شهرداری (Hôtel de Ville) و کلیسای جامع دولا ماژور قرار دارند.

بافت قدیمی شهر مارسی
محله قدیمی شهر مارسی

خب راجب مارسی با هم صحبت کردیم و سعی کردم بهترین جاهایی که می تونید توی سفر به این شهر به اونا سر بزنید رو بهتون معرفی کنم. خب حالا نویت شماست اگه به شهر مارسی سفر کردید و جای دیدنی سراغ دارید بهمون خبر بدید و تجربه سفرتون رو با ما به اشتراک بذارید.

2 دیدگاه برای ”گردش در مارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *