تور چابهار

تور چابهار

نام بندر چابهار حتما به گوشتان خورده است. نام چابهار با تصور کشتی‌های غول‌پیکر و سواحل تجاری همراه می‌شود. موقعیت برجسته این بندر، در اخبار و رسانه‌ها، آن را به سوژه‌ای خبری تبدیل می‌کند و کمتر کسی درباره «منطقه آزاد تجاری چابهار» نشنیده است؛ اما در کنار تمام ویژگی‌های برجسته تجاری و صنعتی، این منطقه از جنوب ایران، دیدنی‌های بکر و چشم‌نوازی دارد.

سواحل چابهار با تنوع بالا در شکل ظاهری و فرسایشی آن، زیباترین و پاکیزه‌ترین سواحل جنوبی ایران هستند. این منطقه از ایران با وجود تمام محرومیت‌هایی که دارد، دربردارنده ظرفیت‌های بکر گردشگری است. نمونه‌های این جذابیت‌ها،‌ هیچ کجای دیگر ایران وجود ندارد و تنها در خارج از مرزها می‌توان نمونه‌های آن‌ را یافت.

وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی چابهار

چابهار علاوه بر موقعیت بازرگانی، دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی است. آب و هوای چابهار و پیرامون آن همیشه بهاری و معتدل است و به همین دلیل چابهار (چهاربهار) نامیده می‌شود. چابهار مرکز شهرستان چابهار است که در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران در کنار آب‌های گرم اقیانوس هند قرار دارد.
می‌توان گفت چابهار یکی از معدود شهرهای ایران است که تقریبا در هر چهار فصل سال آب و هوای متعدلی دارد. این شهر خنک‌ترین بندر ایران محسوب می‌شود و در تابستان از بسیاری از شهرهای گرم و خشک کشور خنک‌تر است و در زمستان هم مانند سایر شهرهای جنوبی آب و هوای کاملا بهاری دارد؛ البته در ماه‌های اردیبهشت و خرداد رطوبت هوا به بیشترین میزان خود می‌‌رسد و هوا به شدت شرجی و مرطوب می‌شود.
هوای چابهار تقریبا در هر چهار فصل سال معتدل است.
دمای هوای چابهار در هیچ یک از ماه‌های سال از ۳۱ درجه بیشتر نمی‌شود. متوسط دمای این شهر در گرم‌ترین زمان یعنی از اوایل تیر تا اوایل مرداد تقریبا ۳۱ درجه و در سردترین موقع سال یعنی دی تا اوایل بهمن تقریبا ۱۹ درجه سانتیگراد است؛ در کل بهترین زمان سفر به چابهار از نظر آب و هوا از اوایل آبان تا اواسط فروردین است. میزان دمای هوای چابهار در این ماه‌ها از ۲۴ درجه بیشتر و از ۱۶ درجه کمتر نمی‌شود؛ میزان متوسط دمای هوای چابهار نیز در این ماه‌ها ۲۱ درجه سانتیگراد است.

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر

چابهار یکی از شهرهای ایران است که در ایام نوروز مسافران زیادی آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. در سه ماه زمستان و اواخر پاییز نیز تعداد قابل توجهی از مسافران به این شهر سفر می کنند؛ اما با افزایش میزان رطوبت از اوایل اردیبهشت کم‌کم از میزان مسافرین این شهر کاسته می‌شود و در سه ماه تابستان به کمترین حد می‌‌رسد؛ زیرا هوای چابهار گرم و شرجی می شود و گاهی اوقات تنفس را نیز برای مسافرین دشوار می‌کند و البته در ایام نوروز شلوغی بیش از حد و مشکلاتی همچون عدم وجود فضای کافی برای پارک خودرو و افزایش قیمت مراکز اقامتی نیز تا حدود زیادی آزاردهنده است.

هتل های چابهار

هتل های چابهار در قالب هتل های چهار، سه و دو ستاره میزبان مهمانان این شهر ساحلی زیبا هستند. کمترین هزینه اقامت در هتل های چابهار از 1,750,000 ریال آغاز می شود. این هزینه معادل هزینه یک شب اقامت در هتل دو ستاره چابهار است. هتل لیپار چابهار گران ترین واحد اقامتی شهر بندری چابهار است.

اما پیشنهاد ما به شما این است که قبل از فر حتما اطلاع دقیق درباره هتل مورد نظر کسب کرده و از داشتن اتاق خالی در تاریخ مورد نظر مطمئن شوید.

هتل های 4 ستاره چابهار

  • هتل فردوس
  • هتل لیپار
  • هتل لاله
  • شاهان

هتل لاله چابهار

هتل های 3 ستاره چابهار

  • هتل آذین
  • هتل ونوس
  • اویستر
  • گل سرخ
  • هتل ونوس چابهار

هتل های 2 ستاره چابهار

  • هتل سپیده
  • هتل صدف

هتل های 1 ستاره چابهار

  • هتل شوهاز
در پایان

در واقع شما با سفر به این خطه همیشه سبز می توانید، در کنار بازدید از مناظر زیبا و بی نظیر  چابهار و ثبت خاطرات خوش برای خود و خانواده، خریدی عالی را نیز برای خود انجام دهید و از بابت قیمت ها هم کاملا خیالتان راحت باشد. زیرا چابهار، منطقه آزاد محسوب می شود و شما می توانید اجناس با کیفیت و دسته اول را به سادگی در این شهر پیدا کنید.

سوالات متداول تور چابهار

  1. تور چابهار چیست و چه خدماتی دارد؟
    در حقیقت چابهار، نام بندری در جنوب ایران است که طبیعتی بکر و چشم نواز دارد. شما با خرید تور چابهار می توانید به دیدن این شهر ساحلی بروید و در کنار گشت و گذار خرید های خود را نیز با قیمت هایی عالی انجام دهید.
  2. آب و هوای چابهار در فصل های مختلف سال چگونه است؟
    بندر چابهار به علت قرار گرفتن در کنار دریا، آب و هوای بسیار مرطوبی دارد. همچنین نزدیک بودن این شهر به اقیانوس هند موجب شده که چابهار در تمام فصول دارای آب و هوایی مرطوب و معتدل باشد. همین امر نیز موجب شده که نام این منطقه را چابهار یا چهار بهار بگذارند.
  3. بهترین هتل های چابهار کدامند؟ 
    باید بدانید که این روزها هتل های این شهر نیز کاملا به روز و مدرن شده و نمی توان بین آنها از نظر کیفیت تفاوتی قائل شد. ولی به هر صورت تعداد ستاره های هتل ها می تواند راهنمای خوبی در این زمینه باشد. می توان گفت که هتل شاهان، هتل فردوس و هتل لاله از بهترین هتل های حال حاضر چابهار هست. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *