فرانسه کشور عشق

 

سلام . در این مطلب قصد این را داریم که کشور فرانسه را به طور مختصر معرفی کرده و در مطالب بعدی به طور مفصل به شگفتی های این کشور زیبا بپردازیم.

جغرافیای فرانسه

کشور فرانسه در غربی ترین نقطه قاره اروپا قرار دارد. به دلیل شکل ظاهری این کشور آن را کشور شش ضلعی می ماند. کشور فرانسه دارای جمعیت تقریبی67 ملیون نفر است که در این زمینه دومین کشور پر جمعیت اتحادیه اروپا می باشد. از نظر جغرافیایی این کشور پهناورترین کشور اروپای غربی محسوب می شود. فرانسه یکی از سه کشوری می باشد که دارای ساحل در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس می باشد. همین ویژگی سواحل فرانسه را به محبوب ترین سواحل اروپا تبدیل کرده است.

پایتخت این کشور زیبا، شهر پاریس می باشد. پاریس ملقب به بهشت عاشقان است که در مطالب بعدی به طور مفصل به آن می پردازیم.

به دلیل پهناور بودن این کشور از لحاظ آب و هوایی تنوع بی نظیری دارد. از لحاظ جغرافیایی و جاذبه های طبیعی هم کشور فرانسه متنوع ترین کشور اروپایی محسوب می شود. این کشور با دارا بودن دشت ها ، کوهستان ها ، سواحل بسیار زیبا و رشته کوه های مرتفع مجموعه کاملی برای علاقه مندان به طبیعت گردی را دارد.

آب و هوای معتدل فرانسه
روستای سر سبز فرانسه

آب و هوای فرانسه به طور کلی معتدل است و گردشگران تور فرانسه می توانند چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان را در این کشور تجربه کنند. در قسمت جنوبی فرانسه آب و هوای معتدل مدیترانه ای ، در قسمت غرب و شمال غربی آب و هوای سرد همراه با بارش برف و باران ، در قسمت شمال شرقی آب و هوای کوهستانی با وزش باد و در قسمت جنوب غربی آن آب و هوای گرم و مرطوبی حاکم است. کشور فرانسه با داشتن بیش از 80 نوع منطقه و جاذبه گردشگری توانسته سالیانه چند هزار گردشگر را به خود جذب کند که این امر به چرخه ی صنعتی این کشور کمک چشمگیری کرده است.

اماکن تفریحی فرانسه
ساحل دریای مدیترانه

 فرهنگ و هنر فرانسه

فرانسه به دلیل جمعیت زیاد دارای فرهنگ های مختلف می باشد. از لحاظ منطقه ای می توان فرانسه را به 8 ناحیه فرهنگی تقسیم کرد:

-شمال فرانسه: این قسمت در طی جنگ جهانی دوم خسارت های بسیاری دیده است.

– ایل دو فرانس: به پایتخت و مناطق اطراف آن در مجموع ایل دو فرانس گفته می شود.

– شمال شرقی فرانسه: مردم ساکن در این منطقه دارای فرهنگی به خصوص هستند که از ادغام فرهنگ فرانسوی  و فرهنگ اروپایی به ویژه آلمانی پدید آمده است.

– غرب بزرگ: مردم این بخش از کشور فرانسه اغلب به کشاورزی مشغول اند و غرب بزرگ در واقع قطب کشاورزی فرانسه به شمار می آید.

– فرانسه مرکزی: این منطقه نیز کشاورزان بسیاری را در خود جای داده است و از روستا ها و قلعه های تاریخی موجود در آن می توان به قدمت زیاد منطقه پی برد.

– جنوب غربی فرانسه: این منطقه دارای سواحل بسیار زیبا و نزدیک به اسپانیا می باشد.

– جنوب شرقی فرانسه: این منطقه یکی از مهم ترین مناطق کشور فرانسه می باشد و پس از پاریس توریستی ترین بخش کشور محسوب می شود و علت این امر وجود شهر مارسی در آن می باشد.

فرانسه چهارمین کشور از لحاظ وجود میراث فرهنگی جهانی در دنیا می باشد و همین باعث می شود کشور فرانسه محبوبیت ویژه ای برای تمام گردشگران دنیا داشته باشد. همین ویژگی باعث شده است فرانسه مهد هنر در قاره اروپا باشد. در گذشته شاعران و نویسندگان و نقاشان صاحب سبک و نامداری اهل این کشور بسیار زیبا بوده اند. این خاصیت به زمینه هنر های امروزی از قبیل مد و لباس، فیلم سازی و حتی آشپزی هم سرایت کرده و این کشور را مرکز هنری در اروپا کرده است. کشور فرانسه مملو از مراکز فرهنگی و موزه های خاص و منحصر به فرد می باشد.

اماکن فرهنگی و هنری فرانسه
فرهنگ و تمدن فرانسه

همانطور که می دانید یکی از دلایل توریستی بودن کشور فرانسه جاذبه های گردشگری متعددی است که در آن وجود دارد اما باید بدانید که بسیاری از گردشگران تنها با هدف شرکت در جشنواره ها و فستیوال هایی که در فرانسه برگزاری می شود به این کشور سفر می کنند. اگر قصد سفر با تور فرانسه و شرکت در فستیوال های این کشور را دارید باید بدانید که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از جشنواره فیلم کن، جشنواره روز باستیل، جشنواره روز موسیقی، فستیوال اونیون، جشنواره نیس، فستیوال راک ان سن، فستیوال محله ای تابستانی، فستیوال کراژی اورانژ و غیره. 

 

درمطالب بعدی و مرتبط با کشور زیبای فرانسه به معرفی بیشتر و مفصل تر جاذبه های گردشگری و طبیعی این کشور اشاره می کنیم.

 

2 دیدگاه برای ”فرانسه کشور عشق

  1. از فرانسه بهتر که نداریم🥺😎
    فرانسه واقعا کشور عشقه، تور فرانسه بهترین و شیرین ترین سفر من هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *