تور سه روزه وان

رزرو تور سه روزه وان ترکیه

سلام به همه آذربالی های عزیز. امروز قراره براتون از تور سه روزه وان بگم و این که چطوری میتونید خودتون رو به شهر وان برسونید و از جاذبه های دیدنی این شهر جذاب لذت ببرید. شهر وان یکی از شهر های کوچک مرزی کشور ترکیه هستش. این شهر مرزی توی قسمت شرقی ترکیه قرار داره پس به مرز زمینی ایران و ترکیه نزدیک هستش. بهتر بگم نزدیک ترین و دم دست ترین شهر ترکیه به ایران همین وان خودمونه.

این شهر قدمت تاریخی زیادی داره و طبیعیه که جاذبه های تاریخی و معماری باستانی جذابی داشته باشه. شهر وان برای همه اونایی که عاشق سفر هستن محبوبیت بالایی داره. حالا چرا؟

وان همونطور که گفتم قدمت تاریخی زیادی داره پس بهترین جا برای اونایی که عاشق آثار تاریخی و باستانی و ریشه های فرهنگی هستش. از طرف دیگه وان پر از مراکز تفریحیه بسیار جذابه، این شهر نزدیک دریاچه ای با اسم خودش یعنی دریاچه وان هستش پس برای اونایی که عاشق سفر توی طبیعت هستن هم هدف مناسبیه.

جاذبه تاریخی وان
وان ترکیه

حالا متوجه شدیم چرا وان برای عاشقای سفر محبوبیت بالایی داره چون همه جور مسافری رو با قابلیت هایی که داره جذب خودش میکنه! و چرا خیلی ها به دنبال تور سه روزه وان هستند. 

حالا شهر وان دقیقا کجاست؟

خب قبلا بهتون گفتم که وان در قسمت شرقی ترکیه قرار داره. از نطر جغرافیایی این شهر از شرق به کوه های سیاه کوه و ارک و جنوب هم به کوه آرتوس وصل میشه. پس این شهر یه شهر کوهپایه ای هستش و آب و هوای مطبوع و جذابی داره. نکته جذاب شهر وان اینه که این شهر یه همسایه خوشگل و جذاب هم داره و اون همسایه جذاب، دریاچه وان هست. پس این ویژگی آب و هوای وان رو دلپذیر تر میکنه برای هر مسافر و گردشگری که با تور وان خودش رو به این شهر میرسونه.

نقشه هوایی وان
موقعیت جغرافیایی وان

چطوری بریم وان؟

برای رفتن به شهر وان و استفاده از تور سه روزه وان بهترین راه، راه زمینی است. حالا هم میتونید همراه تور وان به وان برسید هم میتونید به صورت شخصی به وان برید.

مرزهای زمینی برای رفتن به وان:

  1. مرز رازی

این مرز زمینی در شهر خوی قرار داره. برای رسیدن به مرز رازی باید اول به شهر تبریز برید و از اونجا خودتون رو به خوی برسونید تا به مرز رازی دسترسی داشته باشید. نکته مثبت مرز رازی اینه که نزدیک ترین مرز به شهر وان هستش. تقریبا یک ساعت و نیم از مرز رازی تا شهر وان فاصله دارید. اما نکته منفی این مرز محدودیت زمانی اونه یعنی شما فقط از ساعت9 صبح تا5 بعد از ظهر اجازه تردد دارید. مرز رازی به درد کسایی میخوره که میخوان با وسیله شخصی خودشون به شهر وان برسن. البته به این نکته توجه داشته باشید که حتما باید 2 ساعت قبل از بسته شدن مرز اونجا باشید!

گمرک وان
پایانه مرزی رازی
  1. مرز سرو

مرز سرو محبوب ترین مرز برای رفتن به شهر وان هست. دلیل این محبوبیت شبانه روز بودنش هست یعنی برای تردد از این مرز محدودیت زمانی ندارید. برای رسیدن به مرز سرو باید اول خودتون رو به شهر ارومیه برسونید. از شهر ارومیه تا مرز سرو تقریبا 30 دقیقه زمان باید صرف کنید و از مرز تا شهر وان هم 4 ساعت راه پیش رو دارید. جاده وان از مرز سرو یک جاده کوهستانی با پیچ و خم های زیاد هستش و مسیری طولانی داره.

مرز سرو ایران ترکیه
پایانه مرزی سرو
  1. مرز بازگان

آخرین مرزی که ما رو به شهر وان میرسونه مرز بازرگان هستش. مرز بازرگان هم شبانه روزی و محدودیت زمنی نداره.برای دسترسی به مرز بازرگان باید به شهر تبریز برید و از اونجا خودتون رو به مرز بازرگان برسونید. این مرز با شهر تبریز تقریبا 290 کیلیومتر فاصله داره و فاصله شهر وان از مرز بازرگان حدود 200 کیلومتر هستش. برای تور سه روزه وان هم می توان از این مرز استفاده کرد. 

مرز بازرگان
پایانه مرزی بازرگان

آیا سفر زمینی به وان با وسیله شخصی صرفه اقتصادی دارد؟

برای اینکه بتونید با وسیله شخصی خودتون به وان برید، اول باید هزینه کاپورتاژ کردن پلاک که 600 هزار تومان هست رو پرداخت کنید. علاوه براون باید 70 هزار تومان برای بیمه کردن ماشین هم هزینه کنید. تازه مشکل اصلی اینجاست که گواهی نامه رانندگی شما باید بین المللی باشه تا اجازه رانندگی توی خاک ترکیه رو داشته باشین. و نکته قابل توجه هزینه بنزین هست که هر لیتر بنزین در ترکیه 5 لیر هستش.

در نهایت برای اون دسته افرادی که میخوان به صورت تفریحی به شهر وان سفر کنن، سفر با وسیله شخصی اصلا صرفه اقتصادی نداره! پس بهتره با تور وان به شهر وان سفر کنید و از سفرتون لذت ببرید.

در وان کجا بریم؟

خب تا اینجا با شهر وان و اینکه چطوری باید خودمون رو به شهر وان برسونیم آشنا شدیم. حالا سوالی که پیش میاد اینه که وقتی به وان رسیدیم کجا بریم؟ برای جواب دادن به این سوال باید یه سوال دیگه از خودتون بپرسید و اون سوال اینه که قصدتون از جایی رفتن چیه؟؟؟

یعنی میخواید یه جای تفریحی برید؟ یا یه جای باستانی رو ببینید؟ یا نه، میخواید با خرید سوغاتی دل دوستاتون رو به دست بیارید؟ خب من از قبلا جواب سوال شما رو آماده کردم! در تور سه روزه وان مکان های و جاذبه های گردشگری فراوانی هستند که باید آن ها را ویزیت کنید. 

اگر جایی برای تفریح میخواید باید به مراکز تفریحی شهر وان مراجعه کنید. یک از مراکز تفریحی و باستانی شهر وان قلعه وان هست که تجربه یک سفر تاریخی و تفریحی رو به شما میده. همچنین میتونید یه سری به کلیسای آختامار بزنید. اما اگر دنبال طبیعت گردی و تفریح هستید تماشای دریاچه وان رو از دست ندید. آبشار مرادیه هم یکی دیگه از اون جاذبه های طبیعی شهر وان هست که بی شک شما از رفتن به اونجا پشیمون نمیشید.

جاذبه تاریخی وان
قلعه وان

اگر برای خرید دچار مشکل شدید و دنبال بهترین مراکز خرید شهر وان میگردید، من بهتون بازار قدیمی شهر وان رو معرفی میکنم که بهترین مکان برای سفر در زمان هم هستش. مراکز خرید مدرن شهر وان هم میتونن بهتون تجربه یک خرید مدرن از بهترین و معروف ترین برند های دنیا رو نصیبتون کنه.

فروشگاه های وان
مراکز خرید وان

البته اگه همراه تور سه روزه وان باشید دیگه لازم نیست دنبال مراکز خریدی که بهتون معرفی کردم بگردید. چرا؟ چون تمام این مراکز تفریحی و خرید به صورت منطم و برنامه ریزی شده ای داخل برنامه های تور وان گنجونده شده و شما به راحتی میتونید بدون دغدعه و سردرگمی و اتلاف وقت به اون ها برسی و از سفر 3 روزتون به شهر وان نهایت لذت رو ببرید.

اگر شما تا حالا به شهر وان سفر کردید فرقی نداره یا با تور وان یا به صورت شخصی، تجربه سفرتون رو با ما شریک بشید و به اشتراک بزارید. اگر هم جای تفریحی و دیدنی رفتید که براتون خیلی جذاب بوده به ماهم معرفی کنید تا همه بتونن تجربه لذت بخش شما رو تجربه کنن و ازش لذت ببرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *