جاذبه های تفریحی و مراکز خرید وان

جاذبه های تفریحی و مراکز خرید وان

سلام. همانطور که در وان شهر گربه های سفید و پشمالو مطالعه کردید به معرفی شهر زیبای وان پرداختیم و جاذبه های تفریحی و مراکز خرید وان را به طور مختصر توضیح دادیم. در این مطلب می خواهیم جاهایی که شما در تور وان برای تفریح و خرید باید به آن سر بزنید را معرفی کنیم.

موزه وان

یکی از جاذبه های تفریحی و مراکز خرید وان که حتما یک گردشگر و عاشق تاریخ، زمانی که وارد یک شهر جدید می شود به آن سر میزند موزه های آن شهر است. پس یک خبر خوب برای کسانی که علاقمند به کشف راز های فرهنگی و تاریخی شهر وان هستند می دهیم.شهر وان دارای یک موزه منحصر به فرد است. این موزه در خود شهر وان قرار دارد و بهترین انتخاب برای تفریح و گردش کوتاه می باشد. در این موزه می توانید شاهد آثار به جا مانده از دوره های تاریخی قبل از میلاد مسیح، اورارتیان و عثمانی ها باشید.

در این موزه تمام آثار به جا مانده از تمدن کشور ترکیه جمع آوری شده و شما می توانید با سر زدن به این موزه شاهد تمام گذشته ترکیه باشد. یکی از بخش های جذاب این موزه اطلاعاتی مربوط به قتل عام خونین مردم شهر وان است که در اختیار بازدید کنندگان قرار می گیرد. در حیاط اصلی این موضوع حکاکی ها و کتیبه های دوران های مختلف تارخی به زیبایی نصب شده و به زیبایی حیاط این موزه افزوده است.

در قسمتی از حیاط موزه چیزی که نظر هر بازدیدکننده ای را جلب می کند سنگ قبر هایی از دوره اوراتیانی همراه با کتیبه های مربوط به هر سنگ قبر است. در قسمت پایینی این موزه شگفت انگیز گلدان ها و ظرف هایی از جنس طلا و جواهرات نگهداری می شود. در قسمت بالایی این موزه ظروف سفالی و باستانی از دوره قبل از میلاد و سکه های ضرب شده در دوره های مختلف تاریخی نگهداری می شود.

موزه تمدن ترکیه
موزه تاریخی وان

مراکز خرید شهر وان

خب همانطورکه همه میدانید جاذبه های تفریحی و مراکز خرید وان یک شهر مرزی مانند شهر وان به تنهایی می تواند دلیل جذب گردشگر باشند. شهر وان تعداد زیادی مراکز خرید بسیار شیک و مدرن دارد. البته این تعداد زیاد مراکز خرید وان ترکیه هیچ تناسبی با جمعیت و مساحت این شهر ندارد. به دلیل مرزی بودن شهر وان و وجود گردشگران زیاد این شهر وجود این تعداد مرکز خرید طبیعی به نظر میرسد.

اکثر برند های معتبر در شهر بزرگ ترکیه مانند آنتالیا و استانبول و برند های اروپایی معروف، در شهر وان شعبه دارند. پس لازم نیست برای خرید از برند های معروف ترکیه و اروپا تا شهر استانبول بروید. به راحتی می توانید با استفاده از تور زمینی وان به شهر وان بروید و از خرید خود لذت ببرید. حالا میخواهیم مهم ترین مراکز خرید وان را به شما معرفی کنیم :

بازار قدیمی شهر وان

همیشه بازار های قدیمی و سنتی علاوه بر جنبه تجاری و خرید جنبه تاریخی دارند پس پیشنهاد میکنیم  در تور وان حتی اگر قصد خرید از این بازار قدیمی را ندارید حتما به آن سر بزنید. این بازار از تقاطع دو خیابان به نام های “کاظم کارابکر” و “جمهوریت” به وجود آمده است. دو طرف این خیابان ها و تقاطع پر از غرفه هایی است که بهترین برند های دنیا در آن ها وجود دارد و شما با خرید از این غرفه ها لذت یک خرید شیک و رویایی را حس می کنید.

مرکز خرید قدیمی وان
بازار قدیمی وان

Avm وان

از بین تمام فروشگاه ها و مراکز خرید موجود در شهر وان این مرکز خرید با اختلاف زیادی بهترین و معروف ترین مرکز خرید شهر وان می باشد. حتی برای برند های معروف دنیا داشتن یک غرفه در این مرکز خرید همچین کار ساده ای نیست. نمای ظاهری این فروشگاه مانند یک مستطیل سفید بزرگ می باشد و در محله “سرحد” قرار دارد. این مجموعه سه طبقه تجاری و یک طبقه رفاهی دارد.

در طبقات تجاری این مرکز خرید به راحتی می توانید برند های معروف پوشاک مانند آدیداس، پیر کاردین، دی فکتو و … را پیدا کنید و با مناسب ترین قیمت ها و بهترین کیفیت ها از آن ها خرید کنید. در طبقه رفاهی این مجموعه کافی شاپ، رستوران، سینما و محل بازی کودکان وجود دارد که میتوانید استراحت لذت بخشی را بعد از خرید تجربه کنید. این مرکز خرید بسیار شیک و مدرن همه روزه به جز روز ملی ترکیه و روز کودک از ساعت10 صبح تا10 شب باز است.

تنها نکته منفی راجب این مرکز خرید دور بودن آن از هتل های وان می باشد که با گرفتن تاکسی از درب هتل در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید خودتون رو به این مرکز خرید برسانید.

ای ام وی وان
مرکز خرید مدرن وان

مرکز خرید تورکوز

به عنوان یکی دیگر از جاذبه های تفریحی و مراکز خرید وان می توان به مرکز خرید تورکوز اشاره کرد. در این مجموعه تلفیقی از فضای سنتی و مدرن را می توانید تجربه کنید. این مرکز خرید به دلیل نزدیکی به مرکز شهر بهترین گزینه برای کسانی هست که میخواهند در مدت زمان کوتاه بهترین اجناس ترکی و اروپایی را خرید کنند. در این مجموعه هم امکانات رفاهی مانند کافی شاپ، رستوران و … برای رفاه حال مشتریان قرار دارد. نکته قابل توجه راجب این مرکز خرید ساعت سرویس دهی آن است که از ساعت8:30 صبح تا 12:30 شب باز است.

مرکز خرید آیدین پریهام

هرجای شهر وان باشید و نام مرکز خرید آیدین پریهام را بیارید می توانید به راحتی خودتان را به این مرکز خرید معروف و قدیمی شهر وان برسانید. این مرکز خرید در کنار دو رستوران معروف شهر وان قرار دارد و این معروفیت دو طرفه بوده و هر کدام باعث معروف شدن آن یکی شده اند. این مرکز خرید هم در مرکز شهر وان قرار دارد. مهم ترین نکته مثبت این مجموعه اصالت و کیفیت محصولات و کالا های آن است پس نگران کیفیت نباشد البته کمی قیمت ها تند و تیز می باشد.

مرکز تجاری آیدین پریهام وان
مرکز خرید آیدین وان

امیدوارم با خوندن این مطلب دیگه دغدغه ای برای اینکه دنبال جاذبه های تفریحی و مراکز خرید وان برگردید، نداشته باشید. در مطالب بعدی تجربه سفر به شهر وان را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

سوالات متداول جاذبه های تفریحی و مراکز خرید وان

  1. جاذبه های تفریحی وان کدامند؟
    می توان گفت که کشور ترکیه با هم مرز بودن با اقیانوس هند و دریای خزر، آب و هوای بسیار معتدلی دارد و سرسبزی و زیبایی آن زبانزد خاص و عام است. شهر وان نیز به عنوان یکی از شهر های کشور ترکیه، بالطبع مکان های تفریحی زیادی دارد. بهتر است بدانید که دریاچه وان، جزیره آختامار و آبشار مرادیه از بهترین جاذبه های گردشگری و اماکن دیدن شهر وان ترکیه محسوب می شوند.
  2. مراکز خرید وان کدامند؟
    شاید ندانید ولی وان یکی از بازار های مهم کشور ترکیه است. ایرانیان بسیاری سالیانه به وان سفر کرده و کالاهای مورد نیاز خود را از با قیمت هایی عالی از این شهر ترکیه تهیه می کنند. بازار قدیمی وان، مرکز خرید تورکوز و مرکز خرید آیدین از مراکز خرید معروف این شهر به شمار می آیند.
  3. کدام مرکز خرید در وان از همه معروف تر است؟
    در حقیقت از بین تمام فروشگاه ها و مراکز خرید موجود در شهر وان، می توان گفت که مرکز خرید ای وی ام با اختلاف یکی از بهترین، معروف ترین و معتبر ترین مراکز خرید در شهر وان به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *