مکان های دیدنی مشهد

شهر مشهد

شهر مشهد از توابع استان خراسان رضوی می باشد که در شمال شرقی ایران واقع شده و داری آب و هوایی معتدل و گاها متمایل به سرد و خشک می باشد. مشهد ملقب به پایتخت معنوی ایران نیز هست. مشهد پس از تهران دومین شهر پهناور ایران است از این رو می توان مشهد را یک کلان شهر در نظر گرفت. مشهد مقدس یکی از بهترین مقصدها برای سفر می باشد و مکان های دیدنی مشهد بسیار زیاد می باشند و شما از بازدید از مشهد به هیچ عنوان پشیمان نمی شوید و تعطیلاتی به یاد ماندنی خواهید داشت.

معرفی مکان های دیدنی شهر مشهد

مکان های دیدنی مشهد مقدس بسیاری دارد که در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم و مورد بررسی قرار می دهیم.

اماکن دیدنی مشهد
جذابیت های گردشگری شهر مشهد

حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع)

از معروف ترین مکان های زیارتی مشهد و ایران می توان به حرم امام رضا(ع) اشاره کرد. این حرم سبب تبدیل شدن مشهد به قطب معنی ایران شده است. این حرم به جا مانده از دوران شاه طهماسب صفوی است و دارای ارزش بی اندازه ای برای ایرانیان است. گاهی برخی افراد تنها برای زیارت حرم امام رضا(ع) تور 1 روزه خریداری می کنند تا بتوانند این حرم بی نظیر را زیارت کنند. حرم امام رضا 4 ورودی دارد که از 4 خیابان می توان وارد و خارج شد.

آرامگاه فردوسی

از دیگر آثار بی بدیل قطب معنوی ایران می توان به آرامگاه ابوالقاسم فردوسی شاعر بزرگ ایرانی زاده شهر طوس در قرن چهارم هجری اشاره کرد. فردوسی در زمان حیات خویش خدمات ارزنده ای را به زبان فارسی ارائه داد و به لطف او زبان فارسی حفظ گردید. آرامگاه او از جنس مرمر و بر بالای چند پله قرار دارد و از زیبا ترین مکان های دیدنی مشهد مقدس است.

آدرس آرامگاه ابوالقاسم فردوسی طوسی: شهر مشهد، شهر توس، انتهای بلوار بهارستان

آرامگاه فردوسی
آرامگاه فردوسی یکی از اماکن دیدنی مشهد

باغ ملی مشهد

از زیباترین فضاهای سبز مشهد و مکان های دیدنی مشهد می توان باغ ملی اشاره کرد. این باغ از محبوبیت زیادی برخوردار است .باغ ملی مشهد از 24 ساعته برای بازدید و تفریح عموم در دسترس است و هزینه ورودی به این باغ نیز رایگان است. پیشنهاد می کنیم در صورت سفر به مشهد حتما از این باغ نیز دیدن نمایید.

آدرس:مشهد، خیابان امام خمینی(ره)

باغ ملی شهر مشهد
جذابین باغ ملی مشهد

یکی از مکان های دیدنی مشهد پارک کوه سنگی

از دیگر مراکز تفریحی و بسیار زیبای مشهد می توان به پارک کوه سنگی اشاره کرد. این پارک در گذشته روستای کوچکی بوده است اما الان متعلق به شهر مشهد و یکی از مکان های دیدنی مشهد است. بازدید از این پارک سنگی رایگان و این مجموعه 24 ساعت شبانه روز باز است و بازدید برای عموم آزاد است. این پارک سنگی دارای امکانات تفریحی زیادی از جمله سینما، موزه، رستوران ها و کافه ها … دارد که آن را تبدیل به مکانی جذاب برای گردشگری می کند.

 

آدرس: مشهد، بلوار کلانتری

مکان های دیدنی مشهد کوه سنگی
پارک زیبای کوه ینگی در مشهد

مسجد گوهرشاد یکی از مکان های دیدنی مشهد 

از زیباترین مساجد ایران می توان به مسجد گوهرشاد اشاره کرد. معماری مسجد گوهرشاد آینه تمام نما از معماری ایرانی است که این مسجد را تبدیل به یکی از محبوب ترین مساجد مشهد کرده است. پیشنهاد می کنیم در سفر به مشهد مقدس حتما از این مسجد که یکی از زیباترین مکان های دیدنی مشهد است دیدن کنید.

آدرس: مشهد، جنوب صحن رضوی

بازار رضا

از معروف ترین بازارهای مشهد می توان به بازار رضا اشاره کرد. این بازار در نزدیک حرم مطهر رضوی واقع شده و در این بازار انواع محصولات نظیر سوغات مشهد، انواع زینت آلات و عطر و … یافت می شود. مناسب ترین محل برای خرید بعد از زیارت از حرم بازار رضا می باشد.

آدرس: مشهد، خیابان 15 خرداد

پارک طبیعی هفت حوض

در قلب کوه های خلج پارک طبیعی هفت حوض واقع شده است. این پارک دارای مناظر بسیار زیبا و بی نظیری است که بازدید از آن یکی از فاکتور های بی بدیل شدن سفر شما به مشهد مقدس است و یکی از زیبا ترین مکان های دیدنی مشهد به شمار می آید. این پارک دارای رودخانه و فضای سبز بسیار زیاد و همچنین پیست صخره نوردی می باشد. این پارک در فصل پاییز به دلیل شرایط محیطی و هوا خلوت تر است اما در بهار زیبایی این پارک به اوج خود می رسد. برای رسیدن به این پارک باید مقدار از راه را پیاده روی کنید.

آدرس: مشهد،شهرک سیدی،جاده خلج

پارک هفت حوض مشهد
جاذبه دیدنی مشهد پارک طبیعی هفت حوض

پارک آبی

از محبوب ترین و معروف ترین مکان های دیدنی مشهد می توان به پارک آبی مشهد اشاره کرد. این پارک از جاذبه های مهم گردشگری مشهد است و دارای فضای سربسته است. یکی از بهترین مکان هایی که می توانید با دوستانتان جمع شوید و ساعات خوشی را سپری کنید. سرزمین  موج های آبی مشهد اولین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه است و دارای امکانات تفریحی بسیار زیادی از جمله تویوپ سواری  می باشد.

پارک آبی مشهد
پارک ابی مشهد یکگی از اماکن تفریحی

سخن پایانی

مشهد مقدس از بهترین جاذبه های گردشگری ایران می باشد و بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار و در پاییز و زمستان به نسبت بقیه فصول خلوت تر است. سفر به مشهد می تواند از خاطره انگیز ترین سفرهای عمرتان باشد.

سوالات متداول مکان های دیدنی مشهد 

  1. آیا جاذبه های گردشگری مشهد محدود به همین چند جاذبه است؟
    مطمئنا خیر، قطب معنوی ایران جاذبه های گردشگری بیشماری دارد که در این مقاله تنها به چند جاذبه آن اشاره شده است.
  2. مشهد چند پارک آبی دارد؟
    سه پارک آبی به اسم های پارک آبی آفتاب،موج های خروشان،سرزمین موج های آبی
  3. چطور می توانم از مطمئن باشم توری که برای سفر انتخاب می کنم از بهترین ها است؟
    با تهیه بلیط از سایت ها و مراکز معتبر مانند آذربال شما می توانید مطمئن باشید که یک سفر بی نظیر در انتظارتان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *