خنک ترین شهر ایران برای سفر در تابستان

معرفی خنک ترین شهر های ایران برای سفر در تابستان

اگر به دنبال خنک ترین شهر های ایران هستید تعداد زیادی از مقاصدی را در شمال کشور خواهید یافت زیرا در ارتفاعات البرز شهرهای بی‌نظیری برای سفر تابستانی یافت می شوند. همچنین شهرهایی مانند اردبیل، فیروزکوه، همدان، شهرکرد، سرعین و… جزو خنک ترین شهر ایران برای سفر در تابستان می باشند که در ادامه به معرفی برخی از خنک ترین شهر ایران برای سفر در تابستان می پردازیم:

خنک ترین شهر های ایران
آشنایی با خنک ترین شهر های ایران برای سفر

 

استان مازندران( آلاشت)

آلاشت جزو یکی از خنک ترین شهر ایران برای سفر در تابستان می‌باشد. این شهر جذاب و خیره کننده در استان مازندران و در ارتفاعات سوادکوه قرار گرفته است. مسیرهای دسترسی به آلاشت به دو صورت می باشد:

اگر قصد دارید که با قطار به سمت ارتفاعات سوادکوه و آلاشت، شهر جذاب و خنک تابستانی سفر کنید، مسیر جذاب تهران و آلاشت را می توانید با تهیه بلیط تهران ساری طی کرده و همچنین پل زیبای ورسک را هم تماشا کنید. و پس از آن در ایستگاه پل سفید نیز پیاده می شوید و با تاکسی ها به سمت شهر زیبای آلاشت می روید.

اگر هم قصد سفر با ماشین شخصی به شهر خنک آلاشت را داشته باشید، می توانید از جاده فیروزکوه به سمت شهر آلاشت رفته و بعد از گذر از پل ورسک از نقشه ها و یا تابلوهای راهنما نیز کمک گرفته تا به راحتی نیز به مقصد برسید.

استان گلستان( جهان نما)

جهان نما یکی دیگر از خنک ترین شهر های ایران برای سفر در تابستان است. منطقه ییلاقی و بسیار سرسبز و خیره کننده جهان نما در استان گلستان و شهر گرگان قرار دارد که یکی از بهترین مقاصد و از محبوب ترین منطقه های گردشگری در فصل بهار و تابستان در بین مسافران نیز شناخته می شود.

مسیر دسترسی به منطقه سرسبز جهان نما به این صورت می باشد که شما باید مسیر خود را به سمت استان گلستان پیش گرفته و سپس بعد از رسیدن در استان گلستان به شهر کردکوی بروید. از شهرستان کردکوی یک مسیر ۷۰ کیلومتری تا دهکده سبز جهان‌نما پیش رو خواهید داشت که به ترتیب از پارک های جنگلی کردکوی، روستای درازنو، رادکان و حاجی آباد می‌گذرید، و در نهایت به دهکده سرسبز و ییلاقی جهان نما نیز خواهید رسید.

سفر در تابستان به استان گلستان
استان گلستان خنک ترین شهر ایران

سفر در تابستان به استان گیلان

ماسوله یکی از خنک ترین شهر ایران برای سفر در تابستان می‌باشد که در دل ارتفاعات استان گیلان جای گرفته است. ماسوله یکی از زیباترین روستاهای ایران می باشد و سفر به روستای زیبا یکی از بهترین انتخاب ها در فصل گرمای تابستان می باشد.

بهترین و راحت ترین مسیر برای رسیدن به این روستای تاریخی از سمت تهران، جاده قزوین رشت می باشد. به همین دلیل باید راه خودتان را تا منطقه سراوان ادامه دهید و سپس وارد جاده سروان به سمت شهر فومن بشوید. و خود را به ماسوله نیز برسانید. برای رفتن به ماسوله می توانید از ماشین شخصی و تاکسی هایی که بین شهری هستند استفاده کنید و یا به صورت گروهی با تورهای ماسوله به این شهر روستای تاریخی و سرسبز و خنک نیز سفر کنید.

استان تهران( فیروزکوه)

اگر به دنبال مقصدی خنک برای گذراندن تعطیلات خود در روزهای گرم تابستان باشید و می خواهید که به شهر تهران نزدیک تر باشد و مسیر کمتری را برای رسیدن به مقصد خنک طی کنید، شهر فیروزکوه یکی از خنک ترین شهر های ایران می باشد که یکی از مناطق ییلاقی برای سفر در تابستان به شمار می رود.

فیروزکوه یکی از شهرهای استان تهران می باشد که در شرق پایتخت قرار گرفته است. و همچنین به عنوان منطقه ای چشم نواز با طبیعتی سبز و خنک در بین تهران و جاده شمال کشور قرار گرفته است. در فیروزکوه می‌توانید به روستاهای مختلف و مناطق سرسبز و دریاچه های مختلفی که در خود جای داده است به شنا و پیاده روی و جنگل نوردی و یا حتی کمپینگ رفته و در این مناطق زیبا نهایت لذت را ببرید.

از جاهای شناخته شده و بسیار محبوب بین مسافران که در فیروزکوه قرار گرفته است می توان به روستای هرانده، استخر آب معدنی خمده، چشمه دریا بک، دریاچه آهنک، غار بورنیک و… نام برد.

 استان مازندران( فیلبند) خنک ترین شهر ایران

فیلبند از توابع دهستان خسرو در شهرستان بابل در استان مازندران می باشد که یکی از بهترین مقاصد برای سفر در فصل های بهار و تابستان است. این شهر زیبا پوشیده از طبیعت سبز زیبای مازندران بوده و جزو یکی از جاذبه های دست نخورده و زیبای طبیعت مازندران که در قسمت شرقی این استان قرار دارد نیز می باشد.

 و همچنین به شهر تهران هم بسیار نزدیک می باشد. شما با سفر به این مقصد خنک که در بالای ارتفاعات قرار گرفته است تجربه بودن در بین ابر ها را هم خواهید داشت. چرا که ابرهای متراکم بسیاری دور شما را دربر خواهند گرفت. و اگر دقیق تر بخواهیم توضیح دهیم فیلبند، با نام بام مازندران هم شناخته می‌شود چرا که بلندترین و مرتفع ترین نقطه این استان مازندران می باشد.

سفر در تابستان به فیبلند
استان مازندران خنک ترین شهر ایران

استان آذربایجان شرقی( ارس)

ارس یکی از خنک ترین شهر ایران برای سفر در تابستان می باشد. منطقه ارس در نزدیکی تبریز و استان آذربایجان شرقی و همچنین یکی از خنک ترین استان ها در ایران است، که در فرض های گرم سال به خصوص تابستان منطقه بسیار محبوبی برای اکثر مسافران می باشد. همچنین منطقه ارس یکی از بهترین مقاصد برای کمپینگ بوده که بسیاری از گردشگران تور و مسافران برای کمپینگ در تابستان به سمت ارس روانه می شوند.

مسیرهای دسترسی به سمت ارس از طریق خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی می باشد. اگر قصد رفتن به منطقه ارس و دیدن جنگل های ارسباران را با خودروی شخصی خود دارید باید به سمت تبریز حرکت کرده و بعد از خروجی مرند، مسیر سبز جلفا را پیش گرفته تا خود را در یکی از خنک ترین شهر های ایران یعنی ارس نیز برسانید. اما اگر قصد سفر به این منطقه دیدنی و سرسبز را با قطار داشته باشید همچنین می توانید با قطار تبریز به سمت جلفا حرکت کرده و از تاکسی های خطی که مقصد شان به سمت ارس می باشد نیز استفاده کنید.

آذربایجان شرقی( روستای زیبای کندوان)

کندوان روستای صخره ای دنیا در استان آذربایجان شرقی و در نزدیکی شهر تبریز قرار گرفته است. برای یک سفر تابستانی و همچنین رفتن به روستای کندوان باید در استان آذربایجان شرقی خودتان را به سمت منطقه اسکو برسانید. سپس در جنوب این شهر به سمت خیابان چایکنار رفته و بعد از گذشتن از شهر اسفنجان حدوداً بعد از ۷ کیلومتر طی کردن به یک دوراهی می رسید که در سمت چپ شما مسیر روستای کندوان، روستای صخره ای ایران نیز می باشد.

روستای کندوان خنک ترین شهر ایران
سفر در تابستان به آذربایجان شرقی روستای کندوان

سفر در تابستان به منطقه چالدران

یکی دیگر از مقاصد سفر تابستانی و همچنین یکی از خنک ترین شهر ایران برای سفر در تابستان منطقه چالدران است که در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است. و از خنک ترین شهرهای ایران در بخش شمال غربی کشور می باشد. برای رفتن به چالدران می توانید با ماشین شخصی از شهر تبریز به سمت منطقه چالدران رفته و یا از اتوبوس های بین شهری برای رسیدن به این منطقه نیز بهره بگیرید.

 شهر زیبای سرعین خنک ترین شهر ایران

اگر قصد سفر به سمت شمال غربی ایران را داشته باشید و به دنبال یکی از خنک تری شهر برای سفر در تابستان نیز باشید، شهر سرعین نیز بهترین انتخاب شما خواهد بود. این شهر در دامنه کوه های سبلان قرار دارد و به دلیل خنکی آب و هوا و طبیعت بی نظیر و بکرش شناخته می شود. سرعین در استان اردبیل واقع است و لقب خنک ترین شهر را به خودش اختصاص داده است.

 جاذبه های بسیاری در این شهر خنک قرار دارد که شما می توانید در دل تابستان به سمت خنک های بهار و پاییز نیز بروید. در این شهر کوچک و چشم نواز می توانید به جاذبه هایی مثل چشمه آب گرم، دره ها و کوهپایه های ییلاقی، آبشار های طبیعی، آتشکده های تاریخی، تپه و دهکده باستانی و امامزاده های زیارتی بروید. و بهترین مقصد برای مسافرت در تابستان را تجربه کنید یکی از معروف ترین جاذبه های شناخته شده در شهر سرعین آب گرم سرعین نیز می باشد.

سفر در تابستان به سرعین
شهر سرعین خنک ترین شهر ایران

شمال غربی( شهر زیبای خلخال)

یکی دیگر از خنک ترین شهر ایران برای سفر در تابستان شهر خلخال واقع در استان اردبیل می باشد. این شهر به دلیل داشتن طبیعتی سرسبز دارای آب و هوای خنک می باشد. به صورتی که در شهرهای آن حتما باید لباس گرم به همراه خود داشته باشید. خلخال به وسیله کوه های تالش از دریای مازندران جدا شده و سهم آن سرسبزی بدون رطوبت بالا و آب و هوای خنک و کوهستانی شده است.

به هنگام سفر به خلخال حتماً از گردنه ناو عبور کنید و به تماشای زیبای طبیعت بنشینید جایی که ارتفاعات سرسبز البرز خاطره های بی نظیری را برای شما رقم می زند. از جمله مناطق بی نظیر و طبیعت بکر که در شهر خلخال می توانید به آنها سفر کنید چشمه اوزناو خلخال، غار هفت خانه، آبگرم گیوی، آبشار نوده، قله آق داغ، دریاچه نئور و… می باشد.

سفر در تابستان به چادگان اصفهان

در شهر اصفهان یا همان نصف جهان به منطقه چادگان در استان اصفهان سفر کنید تا تجربه یک سفر تابستانی در یکی از خنک ترین شهرهای ایران آن هم در قسمت مرکز کشور را داشته باشید. برای رسیدن به چادگان بهترین راه سفر به این شهر به وسیله ماشین شخصی است. از سمت غرب و در  بزرگراه ۶۲ به سمت اصفهان حرکت کنید، بعد از حدود ۴۲ کیلومتر به ورودی شهر چادگان می‌رسید. برای رسیدن به چادگان باید حدود ۳۵ کیلومتر دیگر رانندگی کنید تا به این شهر مرکزی نیز برسید.

چادگان اصفهان خنک ترین شهر ایران
چادگان اصفهان خنک ترین شهر ایران
سخن پایانی 

با سپاس از همراهی شما عزیزان، در این مقاله همواره برای شما تعدادی از شهرها و مناطق دارای آب و هوای خنک در سرتاسر کشور را نیز معرفی کردیم تا شما عزیزان با آشنایی و اطلاعات کسب کردن از هرکدام از این شهرها بهترین مقصد و مناسب ترین شهر را به راحتی انتخاب کنید و در فصل گرمای تابستان به سمت خنکای مطبوع نیز سفر کرده و نهایت لذت را ببرید.

سوالات متدوال خنک ترین شهر ایران برای سفر در تابستان

  1. روستای ماسوله کجاست؟
    ماسوله یکی از خنک ترین شهر ایران برای سفر در تابستان می‌باشد که در دل ارتفاعات استان گیلان جای گرفته است. ماسوله یکی از زیباترین روستاهای ایران می باشد و سفر به روستای زیبا یکی از بهترین انتخاب ها در فصل گرمای تابستان می باشد.
  2. آیا در قسمت مرکزی کشور هم میتوان در فصل تابستان سفر کرد؟
    بله در قسمت مرکزی کشور می توانید به شهر چادگان در استان اصفهان سفر کنید تا تجربه یک سفر تابستانی در یکی از خنک ترین شهرهای ایران آن هم در قسمت مرکز کشور را داشته باشید.
  3. جاذبه های گردشگری سرعین چیست؟
    در این شهر کوچک و چشم نواز می توانید به جاذبه هایی مثل چشمه آب گرم، دره ها و کوهپایه های ییلاقی، آبشار های طبیعی، آتشکده های تاریخی، تپه و دهکده باستانی و امامزاده های زیارتی بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *