بهترین زمان خرید تور قشم

بهترین زمان خرید تور قشم چه زمانی است؟

با سلام خدمت شما دوستان عزیز. در این مطلب قصد داریم تمام اطلاعات لازم را در مورد بهترین زمان خرید تور قشم با شما به اشتراک بگذاریم. اگر قصد سفر به قشم را دارید ولی از بابت هزینه ها یا آب و هوا مطمئن نیستید، این مطلب را مطالعه کنید و سپس به خرید تور قشم بپردازید.

تعیین هدف قبل از سفر به قشم
تفریح در جزیره زیبای قشم

تایم بازدید از جاذبه های جزیره قشم در طول روز

بازدید از جاذبه های گردشگری قشم تایم مشخصی دارد. در برای شما این تایم ها را مطرح کرده ایم.

  • باید بدانید که جاذبه های تفریحی و گردشگری جزیره ی قشم، همگی فقط در طول روز فعالیت دارند و شب ها تعطیل هستند. این تفرج گاه ها روباز بوده و تنها موزه ژئو پارک و پارک کروکودیل های نوپک هستند که شب ها نیز به روی بازدید کنندگان درهای خود را باز می گذارند. 
  • البته به خاطر داشته باشید که خود جزیره ی قشم به تنهایی هم می تواند به نوعی جاذبه ی تفریحی باشد. زیرا این جزیره شب های زنده ای دارد و ساحل آن همیشه به روی گردشگران باز است. شما می توانید شب ها به کنار ساحل بروید و از دیدن دریا و قدم زدن در کنار آن لذت ببرید.
  • به دلیل روباز بودن جاذبه های گردشگری قشم، زمان بازدید از آنها به آب و هوا نیز بستگی دارد. می توان گفت که بهترین تایم برای بازدید از این دیدنی های روباز وسط های شهریور تا وسط های فروردین می باشد.
  • شما می توانید در اواخر اردیبهشت ماه به تماشای لاک پشت های پوزه عقابی در جزیره ی قشم بروید. این موجودات زیبا در این تایم از تخم بیرون می آیند و بازدید و عکاسی از آنها بسیار جذاب است.
  • برای دیدن دلفین ها نیز در ماه های خنک سال به قشم سفر کنید. شما می توانید در اوایل صبح شاهد بازدید و جست و خیز دلفین ها در آب های اطراف این جزیره باشید.

راه های سفر به جزیره قشم

سفر به قشم از راه های مختلفی که در زیر به آنها اشاره می کنیم امکان پذیر می باشد. از جمله:

  • سفر با هواپیما
    استفاده از هواپیما برای سفر به قشم یکی از راحت ترین و سریع ترین راه های رسیدن به قشم است. شما می توانید با انتخاب این وسیله در کوتاه ترین زمان به قشم برسید. پرواز به قشم از طریق شرکت های هواپیمایی مختلف از قبیل ماهان، تابان، ایران ایر تورو قشم ایر انجام می پذیرد. سفر با هواپیما به جزیره ی قشم در حدود 90 دقیقه زمان می برد.
  • سفر با قطار
    شما می توانید به سادگی بلیط سفر تهران-بندرعباس را خریداری کرده و خود را 20 ساعته به آنجا برسانید. البته با استفاده از این وسیله شما به طور مستقیم به قشم نخواهید رفت. شما با استفاده از قطار ابتدا در بندرعباس پیاده می شوید. سپس با استفاده از قایق در مدت زمان یک ساعت به جزیره ی قشم خواهید رسید.
  • سفر با خودروی شخصی
    استفاده از خودروی شخصی برای سفر به قشم نیز راه دیگری است. به هر صورت شما از این طریق نیز ابتدا باید به بندرعباس بروید. سپس به بندر پل رفته و با استفاده از لندیگ کرافت خود و ماشین خود را در مدت زمان 20 دقیقه به جزیره ی قشم برسانید. مدت زمان سفر به قشم با خودروی شخصی تقریبا 8 ساعت خواهد بود.

وسایل حمل و نقل عمومی در جزیره قشم

در زیر می توانید با وسایل حمل و نقل عمومی در جزیره ی قشم آشنا شوید.

  • تاکسی سرویس
    تاکسی های ویژه ی جزیره ی قشم بسیار برای جا به جا شدن در سطح این جزیره مناسبند. توجه داشته باشید که قیمت تاکسی سرویس در قشم ارزان نیست و باید برای آن هزینه ای جداگانه در نظر بگیرید.
  • اجاره خودرو یا رنت کردن ماشین
    اجاره کردن خودرو نیز یکی از گزینه های جذاب برای گشت و گذار و جا به جا شدن در نقاط مختلف قشم است. اجاره خودرو در قشم نسبت به استفاده از تاکسی سرویس از لحاظ هزینه بسیار به صرفه تر است. شما می توانید به نمایندگی های اجاره ی خودرو در قشم رفته و کارت ملی، گواهینامه و اندکی پول را به عنوان ضمانت به ودیعه بگذارید تا خودرویی زیبا منتاسب با میزان پولی که به امانت گذاشته اید را در مدت زمانی کوتاه تحویل بگیرید.
  • اجاره ون
    با اجاره ی ون شما می توانید به همراه خانواده و آشنایان خود به صورت گروهی در جزیره ی قشم پرسه بزنید. اجاره ی ون نسبت به دو مورد قبلی اقتصادی تر و ارزان تر است.
وسایل حمل و نقل عمومی در جزیره قشم
تاکسی های جزیره قشم
در پایان

می توان گفت که ما در این مطلب نه تنها بهترین زمان سفر به قشم را برای شما عنوان کردیم. بلکه تمام اطلاعات لازم در مورد نحوه ی سفر و فصل های سرد و گرم و معتدل سال را نیز با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد موجبات رضایت شما عزیزان را فراهم نماید.

سوالات متداول بهترین زمان سفر به قشم

  1. بهترین زمان سفر به قشم چه زمانی است؟
    بهترین زمان سفر قشم از این نظر از اوایل آذر تا اوایل فروردین است.  در این ماه‌ها متوسط دما تقریبا ۲۰ درجه سانتگراد بوده و دما از ۲۴٫۵ بیشتر نمی‌شود. 
  2. شلوغ ترین زمان سفر به قشم چه زمانی است؟
    شلوغ‌ترین زمان قشم معمولا ۳ ماه زمستان و ایام نوروز و خلوت‌ترین زمان هم سه ماه تابستان است.
  3. سرد ترین روزهای قشم چه روزهایی هستند؟
    دمای سردترین زمان سال که از اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ادامه دارد. در این فصول حداقل دما ۱۳٫۵ درجه سانتیگراد و حداکثر دما ۲۳ درجه ساتنیگراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *