بهترین جاذبه های گردشگری ایران

جاذبه های گردشگری ایران

 کشور عزیزمان ایران سرشار از جاذبه های گردشگری زیبا و دیدنی می باشد. که نظیر این جذابه ها در دنیا وجود ندارد. کشور ایاران دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیار متنوعی می باشد. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین جاذبه های گردشگری ایران را به شما معرفی کنیم.

دخمه زرتشتیان
دخمه زرتشتیان در بزد

از بهترین جاذبه های گردشگری ایران

شهر یزد یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران به حساب می آید که پر از جاذبه های گردشگری تاریخی می باشند. در این شهر شما میتوانید از آثار بستانی مردم زردتشتی یزد بازدید بفرمایید. در این شهر از دو دخمه بزرگ مانکجی و دخمه گلستان وجود دارد.

شهر یزد یک شهر بسیار اسرار آمیز می باشد که به شما نشان می دهدد که مردم ایران در گذشته چه آیین هایی داشته اند. این دخمه بر روی یک کوه بنا شده است که به آن برج خاموشی نیز گفته می شود. زردتشی ها برای حفظ جنازه از شر شیاطین آنها را به بالای کوه می آورند تا خوراک پرندگان شکاری بشوند.

ساحل گردی و بازدید از غار نمکی قشم

از قشم به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان یاد می شود. یکی از زیباترین مکان های گردشگری، غار نمکی قشم می باشد. این غار 570 ساله حدود 6600 متر طول دارد. شما میتوانید ضمن ساحل گردی از این غار نیز بازدید بفرمایید.

در این غار میتوانید از مجسمه های نمکی، رودخانه های نمکی بازدید بفرمایید. دقت داشته باشید که فضا غار تا حدودی تاریک است به همین خاطر حتما همراه با خود یک چراق قوه ببرید که ب مشکل برنخورید. طرفی دیگر تنفس هوای داخل غار به بهبود بیماری های تنفسی مثل آسم کمک شایانی می کند.

تنها روستای صخره ای جهان

یکی از بهترین جذبه های گردشگری ایران، روستای کندوان می باشد. این روستا، تنها روستای صخره ای در جهان می باشد، که هوای بسیار بی نظیری نیز دارد. تاریخچه این روستا به بیش از 700 سال پیش باز می گردد. در زمانی که مغول به ایران حمله می کند؛ مردم آذربایجان شرقی به سمت این غار ها پناه می برند.

توجه ویژه مردم به این مکان گردشگری طبیعی موجب شده تا اقامتگاه های ویژه ای در اسن روستا ساخته شود. سوغاتی این روستا صنایع غذایی،خشکبار و عسل می باشد. عسل این روستا یکی از بهترین عسل ها به حساب می آید.

شهر زیرزمینی از بهترین جاذبه های گردشگری ایران

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی ایران شهر زیر زمینی کیش می باشد. چرا که این کاریز کیش در قلب تنها جزیره مرجانی دنیا وجود دارد. صدف ها و مرجان های هزار ساله سقف شهر را پوشانده اند. دراین شهر یک مسجد بسیار زیبا و خاص وجود دارد که سقف آن پر از سنگواره و فسیل های دریایی می باشد.

جاذبه گردشگری تاریخی شهر زیرزمینی کیش
شهر زیرزمینی کیش

در این شهر شما میتوانید از موزه خلیج فارس، پایاب کهن قنات، چاه کریز و عکاس خانه نیز بازدید بفرمایید. هوای این جزیره هموار خنک است و تقریبا در طول سال تغییری ندارد. شما میتوانید رد ه رزمان که بخواهید به این مگان گردشگری طبیعی فوق العاده بروید.

دریاچه مهارلو از بهترین جاذبه های گردشگری ایران

به دلیل اینکه میزان تبخیر در این دریاچه در ماه تابستان بسیار زیاد است، این دریاچه به رنگ سرخ در میاید. میزان بالای غلظت نمک باعث تشکیل جلبک هایی می شود که رنگ دریچه را صورتی جلوه می دهد. ترکیب رنگ سفید نمک و رنگ سرخ دریاچه یک هارمونی فوق العاده به وجود آرده است که نگاه همه را به خود جلب کرده است.

دریاچه مهارلو در 57 کیلومتری جاده شیراز واقف شده است. که در کنار آن در باغ ه مملو از انجیر، بادام و انار نیز وجود دارد. دقت داشته باشید که بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه اواسط پاییز و اواسط اردیبهشت می باشد. چرا که ب شروع بارش ها عمق دریاچه به 1 الی 2 متر می رسد.

کویر لوت، لمس مرتفع ترین هرم های ماسه ای

یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری ایران، کویر لوت به حساب می آید. این دشت حدود 10 درصد از مساحت کل ایارن را فرا گرفته است. وسعت لوت موجب شده که شما بتوانید از شهرهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان به راحتی به این دشت دسترسی داشته باشید.

خشکی این منطقه به قدری بالا است که به مدت هفت سال، گرمترین نقطه کره زمین به حساب می آمده است. شما میتوانید از منطقه کلوت ها در اطرافاین دست وجود دارد نیز بازدید بفرمایید.

شوشتر، پایتخت سازه های آبی

شوشتر یک شهر کوچک در شمال استان خراسان می باشد. از این شهر دو روز کارون و دز عبور می کنند. سازه های آبی این شهر در فهرست جهنی بونسکو ثبت شده اند. قدمت این شهر به پیش ز داریوش هخامنشی باز می گردد. مردماین شهر از این کانال ها، بندها و تونل ها جهت آبدهی استفاده می کنند.

شوشتر، پایتخت سازه های آبی
شوشتر، پایتخت سازه های آبی

 از جمله جاذبه های این شهر می توان به نهر داریون، برج کله فرنگی، آرامگاه یعقوب لیث صفاری و… می توان اشاره کرد. شما حتی می توانید به این شهر از طریق قطار نیز سفر کنید.

سخن پایانی درباره بهترین جاذبه های گردشگری ایران

اگر هنوز به عنوان یک ایرانی برای بازدید از این مکان ها نرفته اید، وقت را از دست ندهید و خیلی سریع با آژانس مسافرتی آذربال تماس بگیرید. این آژانس بهترین تورها را با قیمت ها مناسبی برای شما در نظر گرفته است. با این موسسه یک سفر عالی را تجربه کنید. با تور ها آذر بال همراه شوید و از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی ایران بازدید کنید. 

فرصت را از دست ندهید و با عزیزانتان به بازدید این مکان ها بپردازید و اوقات خوشی را برای خود و خانوادیتان فراهم بسیازید.

سوالات متداول درباره بهترین جاذبه های گردشگری ایران
  1. به نظر شما اولویت به سفر به کدام منطقه است؟
    سفر به هر یک از این مناطق زیبا، اوقات خوشی را برای شما فراهم می سازد. ام دقت داشته باشید که پیش از سفر حتما یک تور مطمئن را انتخاب کنید تا جذبه های گرشگری فوق العاده را از دست ندهید.
  2. برخی از بهترین جاذبه های گردشگری قشم چیست؟
    جزیره قشم به جزیره عجایب هفتگانه شهرت دارد. مکان های زیادی در این جزیره است که عبارتند از: دره ستاره آفتاده، ساحل قشم، چاه کوه، غار نمکی قشم و… می باشند.
  3. دریاچه گنج در کدام شهر واقع شده است؟
    دریاچه گنج در استان آذربایجان غربی وجود دارد. که با این دریاچه دریچه تخت سلیمان نیز گفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *