ارزانترین گزینه در بین سفرهای خارجی

معرفی ارزان ترین کشور برای مسافرت ایرانیان

این روزها در ایران با توجه به وضعیت کرونا، تحریم و گرانی ارز و دلار، سفر به خارج از ایران برای بسیاری از ایرانیان پر از اما اگر است، چرا که بسیاری از مسافران بر این باورند که سفر خارجی هزینه های غیر قابل کنترل زیادی به بار می آورد و هر طور حساب کنیم اصلا به صرفه و اقتصادی نیست و حتی صحبت از ارزان ترین کشور برای مسافرت ایرانیان کاملا بیهوده است. اما باید بدانید که با بررسی و کسب اطلاعات کامل درباره ارزانترین گزینه در بین سفرهای خارجی می توانید برنامه ریزی یک سفر مناسب را برای خود انجام دهید.

ارزان ترین سفر خارجی از ایران

از حق نگذریم هر چقدر هم که سفر به شهرهای زیبای کشورمان برای مسافران جذاب باشد، باز هم جای سفر خارجی را نمی گیرد چرا که لذت گشت و گذار در خارج از مرزهای کشور عزیزمان و آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسومی که تا قبل از سفر به آن کشور برای مسافران غریب بوده به نظر بسیار جذاب و هیجان انگیز می آید. وقتی حرف از سفر خارجه به میان می آید اولین چیزی که به ذهن همه خطور می کند هزینه های گزاف سفر است. البته باید به زمان و دردسرهای اخذ ویزا هم اشاره کنیم.

اگر در گذشته سفرهای خارجی فقط یک رؤیا بودند، امروزه دیگر جای نگرانی نیست. اگر به دنبال ارزان ‌ترین کشور برای مسافرت ایرانیان باشید، نیازی به جستجوهای عجیب و غریب ندارید. حتی با یک بررسی سرسری هم می توانید اولین کشور ارزان برای سفر خارجی را پیدا کنید. برای دانستن لیستی از ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی باید به مقایسه هزینه های مورد نیاز در سفر به آن ها بپردازید. بسیاری از این شهرها در قاره آسیا و جزو کشورهای همسایه یا نزدیک به کشورمان ایران قرار دارند اما جاذبه هایی مطرح در دنیا و در میان گردشگران محسوب می شوند.

ما در این مقاله ارزان ترین کشور برای مسافرت ایرانیان را به شما معرفی می کنیم تا دید شما را نسبت به ارزانترین گزینه در بین سفرهای خارجی تغییر دهیم.

رزانترین گزینه در بین سفرهای خارجی
رزانترین گزینه در بین سفرهای خارجی کدام است؟

ترکیه ایرانی پسندترین کشور همسایه

حتما شما هم در اطراف خود مسافران زیادی را دیده اید که به ترکیه سفر کرده اند و تجربه این سفر را به شما هم پیشنهاد می کنند. سفر به ترکیه، این مقصد جذاب و دوست داشتنی به دلیل شهرهای پر گردشگر و پر از جاذبه همیشه برای مسافران هیجان انگیز است. ترکیه به معنای واقعی کلمه مملوء از هر آن چیزیست که گردشگران به آن علاقه مندند. این کشور بی نظیر با آثار باستانی و قدمتی به جا مانده از دوران قدیم، فرهنگی شبیه به ایرانیان، طبیعتی بکر و مناظری زیبا از محبوب ترین و ارزان ترین کشورهایی است که پیشنهاد می کنیم در سال 99 برای سفر به آن برنامه ریزی کنید.

خوشبختانه سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارد و می توانید در اولین گام برای برنامه ریزی سفر هزینه دریافت ویزا را برای تفریحات بیشتر صرف کنید. کافیست یکبار در کوچه پس کوچه های کشور ترکیه و شهرهای زیبای آن قدم بزنید تا شیفته این کشور شوید. ترکیه پرطرفدارترین کشور همسایه ایران برای مسافرت خارج از کشور ایرانیان است. استانبول، آنکارا، آنتالیا، کوشی آداسی و وان از شهرهای محبوب برای گردش و تفریح در ترکیه هستند. اما مختصری در این شهرهای دلربای ترکیه بگردیم:

آیا ترکیه برای سفر خوب است؟ ترکیه ایرانی پسندترین کشور همسایه
آیا ترکیه برای سفر خوب است؟ کدام شهر ترکیه؟
  • تور وان

همه ما دوست داریم به مکان ‌های مختلف سفر کنیم و در طی سفرهایمان جاذبه های گردشگری معروف دنیا را ببینیم و یا با ناشناخته‌ ها آشنا شویم، اما آنچه مانع دست یافتن ما به این آرزوها می‌شود بحث هزینه سفر است. به همین دلیل باید بدانید که ارزا‌نترین گزینه در بین سفرهای خارجی، سفرهای زمینی بوده و محبوب‌ ترین آن، تور وان و سفر زمینی به شهر وان می باشد که بسیار پرطرفدار است.

شهر وان ترکیه به دلیل همسایگی و داشتن مرز با ایران، سهولت گرفتن ویزا (ویزای مرزی) و هزینه های پایین سفر و اقامت در رتبه اول در بین ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی دارد. زیرا شما می توانید حتی با ماشین شخصی خودتان به این شهر مرزی سفر کنید. قیمت هتل و اقامت گاه ها در این شهر بسیار به صرفه است و نیاز نیست هزینه زیادی برای هتل بپردازید. یکی از نکات مهم و قابل توجه در تور وان این است که نیاز نیست حتما پول خود را به لیر تبدیل کنید چرا که بیشتر فروشگاه های این شهر دستگاه کارت خوان ایرانی دارند و شما می توانید با کارت بانکی ایران خود به راحتی خرید کنید. البته لازم به یاد آوری است که به همراه داشتن مقداری پول تبدیل شده به واحد پول کشور ترکیه ضروری است

تور کوشی آداسی

حتما در میان شهرهای ترکیه، نام کوشی آداسی هم به گوشتان خورده است. یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه که جدیدا مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است، شهر بندری و کوچک کوشی آداسی است. این شهر توریستی و ساحلی در غرب این کشور واقع شده است. لذت بردن از دریا و تفریحات دریایی، غواصی و آفتاب گرفتن از تفریحات جذاب کوش آداسی است.

کوشی آداسی یکی از محبوب ترین بندرهای مدیترانه ای ترکیه است. در این شهر همه چیز به خورشید، دریا و تعطیلات مفرح مرتبط می شود. این مکان که به داشتن مراکز خرید مناسب و تفریحات متنوع معروف است، در طول چند دهه گذشته به مقصدی محبوب در میان گردشگران اروپایی تبدیل شده است. هتل های کوشی آداسی در راستای ساحل قرار گرفته اند و به همین دلیل سواحل در فصل های اوج گردشگری پر از جمعیت می شوند. اما تور کوشی آداسی تنها به ساحل و دریا و آفتاب گرفتن محدود نمی شود. سایت های باستانی اطراف آن مانند پیرنه و زیبایی طبیعی شبه جزیره دیلک آنقدر جذاب هستند که عاشقان آفتاب و آب را نیز برای سفرهای یکروزه به خود بخوانند.

شهر تاریخی افسوس در کنار این شهر قرار گرفته که نشان دهنده آثار رومی است و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. ورزش های آبی، تفریحات متعدد،هتل های ارزان قیمت و دیگر امکانات سفر به این شهر، آن را وارد لیست ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی کرده است. همیشه سفر به مقاصد دریایی و ساحلی حال و هوای دیگری دارد، خصوصا اگر مقصد سفر شما سواحل زیبای کوشی آداسی باشد. کوشی آداسی شباهت بسیاری به آنتالیا دارد با این تفاوت که در مقایسه با آنتالیا هزینه های سفری کمتری دارد.

قسطنطنیه یا استانبول
یکی از شهرهای ترکیه، استانبول
  • استانبول

قسطنطنیه یا استانبول کنونی نام بزرگترین شهر کشور ترکیه است که به عنوان پنجمین شهر بزرگ دنیا نیز شمرده می شود. تاریخ پر تلاطم این شهر، از دوران قبل از مسیحیت تا بعد از آن و سپس ورود اسلام به این شهر آن را تبدیل به شهری پر از رمز و راز کرده که همه گردشگران و جهانگردان را به خود مجذوب کرده است. جاذبه های این شهر مانند مساجد بی نظیر و بازارها و مراکز خرید متعددش، بسیاری از مردم ایران را نیز به خود جذب کرده است.

استانبول همیشه زیبا در ترکیه با جاذبه های خاص و خاطره انگیزی که دارد، همیشه یکی از محبوب ترین مقاصد سفری در بین مردم کشور ماست. استانبول کلانشهری است که هر نوع جذابیتی در آن وجود دارد. استانبول شهر بسیار زیبایی است و جاذبه های تاریخ، تفریحی و توریستی بسیار زیادی دارد. قدم زدن در خیابان ها و محله های زیبای ترکیه خستگی یک سال تلاش و فعالیت را از تنتان بیرون می کند. قدم زدن در کوچه و پس کوچه های خیابان استقلال و میدان تقسیم، تماشای ابهت عثمانی ها، چشم دوختن به بسفر و آبی دریا، لذت بردن از کباب ‌ها و غذاهای لذیذ ترکی و خریدهای فراوان بخشی از این جذابیت‌ های این شهر است. همین عوامل باعث شده ‌اند که علاوه بر ایرانی ‌ها، استانبول گردشگرانی از سراسر جهان نیز داشته باشد. با این اوصاف حتی اگر سفر به استانبول ارزان هم نباشد، ارزش هزینه کردن را دارد.

  • آنکارا

آنکارا از دیگر شهرهای ترکیه است که می ‌تواند مقصد سفر ارزان خارجی شما باشد. اگر شما هم در مورد مرکز کشور ترکیه به اشتباه می افتید، یکبار برای همیشه این مشکل را حل می کنیم، آنکارا پایتخت کشور ترکیه و استانبول پایتخت تفریحی آن است. البته آنکارا به عنوان پایتخت اداری ترکیه نیز شناخته می شود. با اینکه اکثر مسافران به دنبال سفر به استانبول و یا کوشی آداسی به عنوان بهترین شهرهای ترکیه هستند، اما اگر بیشتر با آنکارا آشنا شوید حتما نظرتان نسبت به این شهر در ترکیه تغییر خواهد کرد. آنکارا پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ ترکیه به حساب می آید.

 این شهر علاوه بر عمارت ‎های تاریخی، ساختمان ‌ها و مراکز خرید متعددی نیز دارد. ضمنا وجود سفارتخانه آمریکا و سفارتخانه کانادا انگیزه دیگری برای سفر ایرانی‌ ها به آنکارا است. تاریخچه این شهر نیز قدمتی بسیار دارد و در آن می توانید بناهای تاریخی را در کنار آسمان خراش ها ببینید. وجود تعداد هتل های فراوان با قیمت های متنوع، این شهر را برای تمام اقشار گردشگر مناسب کرده و آنکارا را در لیست ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی قرار داده است. به دلیل شباهت بسیار مردم ترکیه با ما ایرانیان، بیشتر غذاهای آن ها نیز شبیه به غذاهای ایرانیان است. قیمت رستوران ها و کافه ها در آنکارا بسیار متفاوت بوده و با هر بودجه ای که دارید، می توانید غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. پس در بین گشت و گذار هایتان برای یافتن ارزان‌ ترین شهر برای سفر ایرانیان، به آنکارا هم به عنوان یکی از گزینه ها فکر کنید.

  • آنتالیا

دیگر شهر توریستی ترکیه آنتالیاست. این شهر ساحلی، با انواع تفریحات و سرگرمی ‌ها، مقصدی عالی برای خوشگذرانی است. سفر به آنتالیا، لذت از آب ‌تنی، تماشای دریا و مناظر طبیعی است. اگر به دنبال تفریحات ساحلی و تابستانی در شهری توریستی هستید، شهر آنتالیا به عنوان یکی از ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی می تواند مقصد شما باشد.

به جز جاذبه های تاریخی آن، جاذبه های طبیعی آنتالیا نیز گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. این شهر یکی از شهرهای توریستی مهم ترکیه بوده و پر از هتل های ۳ ستاره، ۴ ستاره و ۵ ستاره متعدد است که با امکانات و خدمات خوبی که به گردشگران ارائه می دهند، اقامتی به یاد ماندنی را برای مهمانانشان رقم می زنند. در آنتالیا با هر بودجه ای می توانید از تفریحات آبی و سرگرمی های پارک های آبی و ساحلی آن استفاده کنید. به قایقرانی در رودخانه بروید یا در سواحل زیبای آن قدم بزنید.

  • بدروم

در میان شهرهای ساحلی و توریستی ترکیه شهر بدورم بسیار درخشان و شاخص به چشم می خورد. بدورم به معنی پایین است، چرا که در قسمت پایین کشور ترکیه و در کنار خط ساحلی آن قرار گرفته است. شهری متفاوت نسبت به دیگر شهرهای ترکیه، با کوچه ها و خیابان هایی که به سمت ساحل کشیده شده و پر از خانه هایی با نماهای سفید است.

شاید شما را به یاد شهرهای یونان بیندازد. اگر چه این شهر جزو شهرهای لوکس توریستی بوده اما هزینه سفر به این شهر کوچک در ترکیه بسیار پایین است و با هر بودجه ای که دارید می توانید تورهای این شهر را خریداری کنید. ویلاهای زیبای این شهر در کنار دریای اژه شما را محسور خود می کند.

  •  دیدیم

باز هم شهری ساحلی و کوچک در کشور ترکیه که آماج خیل زیادی از گردشگران شده است. این شهر با جاذبه های تاریخی و تفریحات ساحلی و تابستانی و مراکز خریدش هر ساله گردشگران فراوانی را از کشورمان ایران به سمت خود می کشاند. این شهر در استان آیدین و در غرب ترکیه قرار گرفته و آب و هوایی مدیترانه ای دارد. در این شهر می توانید مناطق بکر و جاذبه های گیرایی را پیدا کنید که تعداد گردشگران در آن بسیار کمتر از دیگر مناطق توریستی ترکیه است. با وجود هاستل ها، مهمانخانه ها و هتل های ۳ ستاره، هزینه های اقامت در این شهر پایین آمده و می توانید سفری به ارزان ترین شهر در سفرهای خارجی را در این شهر تجربه کنید.

سوالات متداول

آیا برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا دارید؟

اتباع ایرانی برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارند.

آیا ترکیه نیاز به ویزا دارد؟برای ایرانیان خیر
آیا ترکیه نیاز به ویزا دارد؟برای ایرانیان خیر

مرز مشترک ایران و ترکیه کجاست؟

مرز های مشترک زمینی بین دو کشور ایران و ترکیه، مرز بازرگان و مرز رازی می باشند.

تور لحظه آخری چه زمانی مناسب است؟

اگر می‌ خواهید هزینه سفر خارجیتان کم شود، تور لحظه آخری خارجی گزینه بسیار مناسبی است. این تورها خصوصا در ایام کم سفر در شرایط کرونا و تحریم، رونق زیادی دارد. کافی است آماده باشید تا در اولین فرصت و با یافتن تور لحظه آخری خارجی ارزان، راهی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *