چطور تور لحظه آخری بگیریم؟

تور لحظه آخری برای کسانی که به دنبال سفری ارزان می گردند راهکاری بسیار ارزنده است. با استفاده از تور لحظه آخری میتوان بسیار در هزینه های سفر صرفه جویی کرد. همانطور که میدانید هرچه در هزینه های حمل و نقل سفر صرفه جویی شود می توان به جایش تفریحات بیشتری انجام داد و یا حتی اگر خریدی دارید آن را انجام دهید. در این مطلب می خواهیم به این موضوع اشاره کنیم که چطور تور لحظه آخری بگیریم و چه راهکار هایی برای گرفتن تور لحظه آخری وجود دارد.

تور لحظه آخری چیست؟

تور لحظه آخری به صورت خلاصه به تور هایی گفته میشود که از زمان شروع آن مدت زمان کمی باقی مانده است. بنابراین بهتر است تا این تور ها را به قیمت پایین تری به فروش برسانند تا از بین نرود.

برای مثال: آژانس مسافرتی از 200 صندلی که از یک هواپیما دارد 180 تای آن را پر کرده است و تنها 20 صندلی دیگر باقی مانده است. برای همین مجبور است برای این که این بیست صندلی را پر کند برای تور افر در نظر بگیرد و معمولا این آفر را با ارسال اس ام اس به کاربران خود اعلام می کند.

به چه تور هایی لحظه اخری می گویند
چه تور هایی لحظه اخری هستند؟

چه زمان میتوان از تور های لحظه اخری استفاده کرد؟

یکی از مهم ترین سوالات در مورد چطور تور لحظه آخری بگیریم؟ این است که چه زمانی بهتر است تا این کار را انجام دهید. زیرا هر مقصدی یک دوره پیک گردشگر دارد که در این زمان ها تور های لحظه آخری به کمترین میزان خود می رسند. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

نکته ای که باید در این خصوص بدانید این است که معمولا زمان هایی می توانید از تور های لحظه اخری استفاده کنید که تعداد گردشگران کاهش یافته باشد. معمولا زمانی که مدارس باز شده است و یا در دوران روز های کاری مثل وسط هفته ها این تور ها را بیشتر به چشم می بینید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که مکان هایی مانند قشم و یا کیش که در فصل زمستان بیشترین مسافر را دارند امکان این که تور اخر لحظه ای داشته باشند خیلی کم است.

 یا مثلا مکان های خارجی مانند آنتالیا در ترکیه که فصل تابستان شلوغی دارند معمولا تمامی آژانس های مسافرتی تمامو کمال مسافرین خود را دارند و کم پیدا میشود که تور لحظه آخری داشته باشند.

این که این فصل ها فصل های شلوغ است به این معنی نیست که هیچ تور لحظه آخری پیدا نمی شود، کاری که شما می توانید در این زمان ها انجام دهید این است که همانطور که گفته شد ساک خود را جمع کنید و سایت های مسافرتی مانند آذربال را چک کنید تا تور های لحظه آخری را از دست ندهید.

در کل این که ابتدا شرایط توریستی مکان مورد نظر خود را رصد کنید. فصل هایی که توریست کمتری دارد را پیدا کنید و برای خود برنامه ریزی دقیقی انجام دهید این برنامه ممکن است تا دو هفته به طول انجامد ممکن است یک روزه شرایط اوکی شود و شما یک تور ارزان با بهترین امکانات را از آن خود کنید.

آیا تور های لحظه آخری امکانات کمتری دارند؟

یک تصور غلط در مورد این موضوع است که تور های لحظه آخری امکانات کمتری نسبت به سایر تور ها دارند. اما اینطور نیست، تورهای لحظه آخری شاید ارزان تر باشند اما امکاناتی که برای آنها در نظر گرفته شده است درست به مانند توری است که به صورت عادی می گیرید.

امکانات مساوی تور های لحظه آخری
تور های لحظه آخری امکانات کمتری دارند؟

در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد که چرا تور لحظه آخری قیمت پایین تری دارد.

کم شدن هزینه تور به چه علت است؟

بعضی از شرکت های مسافرتی تعدادی از صندلی های هواپیما و اتاق های هتل را رزرو می کنند و آنها را برای فروش به صورت تور می گذارند. اگر توانستند این صندلی و اتاق ها را پر کنند که هیچ اما اگر نتوانند تعداد مشخص از آنها را پر کنند مجبور هستند برای جلوگیری از ضرر غیر سود خود را بزنند و به قیمتی کمتر آنها را به اشتراک بگذارند. این یکی از دلیل  های تور های لحظه آخری است. از دیگر دلیل هایی که می تواند در قیمت تور تاثیر بگذارد فروش تور شخصی است.

هزینه کم با تور لحظه آخری
علت کم شدن تور لحظه اخری چیت؟

این موضوع به این دلیل پیش می آید که فردی که تور را خریداری نموده است از سفر خود پشیمان شده و دیگر نمی خواهد به این سفر برود  پس قبل از اینکه دیر شود آن را به فروش می گذارد معمولا این تور ها قیمتی پایین تر دارند.

سخن اخر

این که چگونه تور لحظه آخری بگیریم سوال بسیار خوبی است برای کسانی که می خواهند از امکانات خوب استفاده کنند و از طرف دیگر سفری اقتصادی داشته باشند. این کار به انان کمک می کند تا بتوانند از هزینه هایی که بابت تور ارزانتر پرداخت کرده اند، در موارد دیگری استفاده کنند. جهت رزرو تور قشم، تور ارمنستان، تور وان و تور کوشی آداسی به لینک های مربوطه مراجعه کنید. 

سوالات متداول چطور تور لحظه آخری بگیریم

  1. تور لحظه آخری چیست؟
    تور لحظه آخری به تور هایی گفته می شود که به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت آژانس مسافرتی با هزینه کمتری ارائه می شوند.

  2. چه زمانی تور های لحظه آخری تعداد بیشتری دارند؟
    تور های لحظه آخری بیشتر زمانی به چشم می خورند که درخواست برای سفر به مقصر مورد نظر کم شده باشد.

  3. از کجا می توان تور لحظه آخری خریداری کرد؟
    شما میتوانید با دنبال کردن سایت آذربال از بهترین تور های لحظه آخری با خبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *