پرواز بیزینس کلاس چیست؟

هر شرکت هواپیمایی برای مسافران خود یک سری کلاس های پروازی در نظر گرفته است. هر یک از این کلاس های پروازی برای خود آپشن هایی دارند و امکانات مناسبی برای آنها در نظر گرفته شده است. سه کلاس بیزینسی، فرست کلاس و اکونومی از معروف ترین کلاس های پروازی هستند. تجار، بیزینسمن ها و کسانی که به قصد تجارت کاری به سفر میروند بهتر است که بدانند پرواز بیزینس کلاس چیست و چه تفاوتی با سایر کلاس های پروازی دارد.

امکانات در پرواز بیزینس کلاس

در بیشتر شرکت های هواپیمایی امکاناتی که برای هواپیما در نظر میگیرند متفاوت است و آن هم به این بستگی دارد که اندازه هواپیما چقدر باشد یا پرواز قاره پیما است، داخلی است و یا به کشور های اطراف سفر دارد؛ تمامی این موارد در این که چه امکاناتی در خود هواپیما استفاده شود دخیل هستند، علاوه بر آن یک سری امکانات اضافی برای پرواز های فرست کلاس و بیزینس کلاس در نظر گرفته می شود که مختص به شرایط مورد نیاز برای مشتریان است.

کسانی که میخواهند ازاین پرواز ها استفاده نمایند بهتر است از این امکانات با خبر باشند تا بهتر بتوانند تصمیم بگیرند از کدام یک استفاده نمایند. آگاهی از امکاناتی که در اختیار شما قرار می گیرد کمک می کند تا راحتی، آرامش و وضعیت کاری شما بهبود یابد.

تفاوت پرواز بیزینس کلاس با فرست کلاس چیست؟

اگر مقاله تفاوت پرواز فرست کلاس با اکونومی را خوانده باشید حتما در مورد تفاوت ها و امکاناتی که دارند اطلاعات خوبی دارید. اما برای کسانی که هنوز آن مقاله را نخوانده اند باید بگویم که پرواز فرست کلاس هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ امکاناتی با پرواز اکونومی تفاوت های بسیاری دارد. پرواز بیزینس کلاس هم، با پرواز فرست کلاس بسیار تفاوت دارد؛ که یکی از مهمترین و بارزترین تفاوت ها این است که قیمت این دو پرواز است.

تفاوت بیزینس کلاس و فرست کلاس
تفاوت دو کلاس برواز بیزینسی و فرست کلاس

در ادامه این مطلب بیشتر در مورد امکانات و مزایا و معایبی که این دو کلاس پروازی دارند صحبت خواهیم کرد؛ و به این موضوع میرسیم که پرواز بیزینس کلاس چیست و برای چه طراحی شده است.

تفاوت سالن های انتظار

زمان انتظار یکی از معیار های مهم برای هر مسافری است، برای همین بیشتر شرکت های هواپیمایی قدرتمند در دنیا سالن هایی با امکانات خاص برای کلاس های پروازی خود در نظر میگیرند تا مسافرین بهتر بتوانند در زمان انتظار ریلکس کنند یا از امکانات فروشگاهی آنجا خرید نمایند.

مسافرانی که با پرواز های فرست کلاس پرواز می کنند از ورودی جداگانه وارد سالن انتظار می شوند، گیت هایی که برای این مسافرین تعبیه شده است و بازرسین که در آنجا کار میکنند همگی به صورتی برنامه ریزی شده اند و آموزش دیده اند که تایم انتظار مسافرین را به حداقل برسانند؛ در هنگام آغاز پرواز هم مسافرین فرست کلاس را با ماشین های مخصوص به سمت هواپیما می برند. در کشوری مثل آلمان شرکت های هواپیمایی معروف مسافرین خود را با ماشین های پورشه و بنز جا به جا می کنند تا راحتی را برای آنها فراهم کنند.

سالن انتظار برای پرواز
تفاوت ها و شباهت های سالن های انتظار

برای مسافرین بیزینس کلاس هم سالن هایی تعبیه شده است که آرامش در آن حاکم باشد. زیرا اکثر کسانی که با پرواز بیزینس کلاس سفر می کنند، تجار هستند و نیاز به این دارند که خوب به کار های خود فکر کنند و برای خود برنامه ریزی داشته باشند. بنابراین متناسب با نیاز آنها امکانات مختلفی در سالن های بیزینس کلاس تعبیه شده است. وجود وای فای رایگان و تلفن از لازمه های سالن بیزینس کلاس است. ولی در کل اگر بخواهیم یک جمع بندی داشته باشیم امکانات رفاهی در سالن های فرست کلاس خیلی بیشتر از سالن های بیزینس کلاس است.

کیفیت صندلی ها در کلاس های پروازی متفاوت

راحتی صندلی های پرواز اولین گزینه ای است که هر مسافر در بدو ورود به هواپیما به آن فکر می کند و این که آیا در طول مسیر می تواند استراحت مطلوبی داشته باشد یا ن؟!. در پرواز های فرست کلاس و بیزینس کلاس سعی شده است تا بیشترین میزان راحتی در طراحی صندلی ها در نظر گرفته شود. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که هر ایرلاینی امکانات خاص خودش را دارد، مثلا پرواز های امارات و قطر ایرلاین در بین شرکت های هواپیمایی زبانزد هستند، امکاناتی که در این پرواز ها در نظر گرفته می شود به مانند یک هتل لوکس می باشد.

حتی قطر ایرلاین برای پرواز های فرست کلاس خود در داخل هواپیما اتاق هایی را تعبیه کرده و هر مسافری می تواند در سوئیت خودش تا پایان سفر استراحت کند، و یا برای کلاس پروازی بیزینس کلاس تخت های دو نفره ای طراحی شده است که فرد به راحتی بتواند بر روی آنها استراحت داشته باشد.

کیفیت صندلی در پرواز
اهمیت راحتی صندلی در پرواز

نتیجه گیری در مورد راحتی صندلی ها این است که در مورد این دو پرواز سعی شده است تا حداکثر راحتی برای مسافرین در نظر گرفته شود، تنها ممکن است خدماتی که برای مسافرین در نظر گرفته می شود تفاوت هایی داشته باشد، اما در کل پرواز بیزینس کلاس بیشتر شبیه به فرست کلاس است تا اکونومی.

تفاوت در سرویس دهی

همانطور که در قسمت قبل اشاره نمودیم سرویس هایی که برای فرست کلاس در نظر گرفته می شود خیلی کار شده است، حتی برای مسافرین این نوع پرواز منوی غذایی در نظر گرفته شده است، تا از بین غذای های مورد علاقه شان انتخاب نمایند، این در حالی است که منوی غذایی که برای بیزینس کلاس در نظر گرفته می شود کمی محدود تر است؛ اما با این همه پرواز بیزینس کلاس بهتر از اکونومی میباشد.

سخن آخر

برای خیلی از کسانی که می خواهند برای تجارت به مسافرت بروند این سوال پیش آمده است که پرواز بیزینس کلاس چیست و چه امکاناتی برای مسافرین در نظر گرفته شده است؟ باید گفت کلاس بیزینسی پرواز برای این تعبیه شده است که افرادی که می خواهند به مسافرت کاری بروند راحتی و آرامش داشته باشند، این نوع پرواز بین پرواز فرست کلاس و اکونومی قرار میگیرد؛ نه امکانات فول مانند فرست کلاس دارد و نه در حد اکونومی است.

امکاناتی که در پرواز بیزینس کلاس قرار دارد به صورت کلی برای راحتی و برقراری ارتباط طراحی شده است.

سوالات متداول پرواز بیزینس کلاس

  1. در پرواز بیزینس کلاس چه امکاناتی در نظر گرفته میشود؟
    امکاناتی که در پرواز های بیزینس کلاس در نظر گرفته می شود بیشتر برای راحتی و استراحت تعبیه شده است همچنین ابزار های ارتباطی مانند وایفای و تلفن هم قرار دارد که مسافران بهتر بتوانند کار های خود را انجام دهند.

     

  2. پرواز بیزینس کلاس بیشتر به اکونومی شبیه است یا فرست کلاس؟
    پرواز های بیزینس کلاس از نظر خدماتی و راحتی مسافران بیشتر به فرست کلاس نزدیک هستند تا اکونومی.

     

  3. آیا در تمامی شرکت های هواپیمایی امکاناتی که استفاده می شود یکسان است؟
    خیر در هر کشوری و هر شرکت هواپیمایی امکاناتی که برای کلاس های پروازی در نظر گرفته اند با هم متفاوت است. بعضی شرکت های هواپیمایی تنها اسم این کلاس ها را یدک می کشند ولی هیچ امکانات خاصی ندارند. بعضی ها هم پا را فراتر گذاشته و امکاناتی فوق العاده و ورای تصور برای مسافرین در نظر می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *