پارک های شهر پاریس

سلام. امروز به طور اختصاصی میخوایم پارک های و باغ های شهر پاریس که امکان حضور عموم در آن ها فراهم هست رو براتون معرفی کنیم تا عاشقای طبیعت گردی هم بتونن ساعات خوشی رو داخل شهر پاریس سپری کنند پاریس شهر بزرگی است که جاذبه های دیدنی اش شهرت جهانی دارد. علاوه بر جاذبه های تاریخی، فرهنگی و هنری این شهر، تفریح و  گذراندن لحظاتی به یادماندنی در پارک های پاریس می تواند هیجان و لذت سفر به این سرزمین عشق و دوستی را چندیدن برابر کند. به جرأت می توان گفت بیش از ۴۰۰ پارک در شهر پاریس وجود دارد که هر کدام جاذبه های تفریحی خاص خود را دارند. با توجه به اهمیت این مکان های تفریحی بر آن شدیم تا درباره برخی از پارک های پاریس سخنی به میان آورده و آن ها به صورت اجمالی معرفی نماییم.

باغ لوکزامبورگ از جمله معروف ترین پارک های پاریس

یکی از پارک های بنام و مشهور در شهر پاریس کشور فرانسه، باغ لوکزامبورگ است. این پارک که در زمره دیدنی ترین پارک های پاریس به شمار می رود در قرن هفدهم ساخته و از قرن ۱۹ میلادی بازدیدش برای عموم آزاد شد. پارک لوکزامبورگ با مساحتی حدود ۵۵ هزار هکتار در نزدیکی دانشگاه سوربن قرار دارد. پارک لوکزامبورگ را می توان از جمله پربازدیدترین پارک های پاریس دانست، چرا که علاوه بر تفریح در فضای آزاد پارک، دیدن از کاخ لوکزامبورگ که در این باغ وجود دارد می تواند برای گردشگران لذت بخش باشد. در این پارک استخری وجود دارد که کودکان می توانند در تور فرانسه با قایق های کوچک ساعاتی را به قایقرانی و ثبت خاطرات خوش بگذرانند. وجود فواره و مجسمه های تاریخی، زیبایی این پارک را دو چندان کرده اند، از طرفی دیگر ۶ زمین تنیس و یک زمین بازی در این پارک آن را به مکانی مناسب برای ورزش و تفریح مبدل کرده است. اجرای نمایش های عروسکی در این پارک از دیگر موارد خوشایند برای مردم محلی و گردشگران خواهد بود.

پارک باغ لوکزامبورگ
باغ لوکزامبورگ

پارک تویلری

یکی دیگر از پارک های پاریس که محبوبیت بسیاری در فرانسه و حتی دنیا دارد، پارک تویلری است. این پارک بین میدان کنکورد و موزه لوور واقع شده است. در واقع این پارک را قدیمی ترین و بزرگترین پارک عمومی شهر می دانند که وجود مجسمه ها و موزه های متعدد آن را به مکانی جذاب برای تفریح و گردشگری تبدیل کرده است. قدمت این پارک بسیار بوده به طوری که در سال ۱۹۹۱ آن را در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت کرده اند. علاوه بر زیبایی داخلی این پارک، دور نمای میدان کنکورد از این پارک می تواند بسیار زیبا و دیدنی باشد.

پارک های شهر پاریس
پارک تویلری

قایق سواری در پارک بولونی

اگر عاشق قایق سواری هستید می توانید به پارک بولونی که یکی از جذاب ترین پارک های پاریس است، سری بزنید. در این پارک برکه زیبایی وجود دارد که می توانید از قایق سواری در آن نهایت لذت را ببرید. این پارک تفریحگاهی سرسبز و خوش آب و هوا برای تفریح مردم محلی و گردشگران می باشد. پارک بولونی را می توان بزرگترین پارک در منطقه غرب پاریس دانست. وجود گل و گیاهان زیبا و چشم نواز در این پارک آن را فضایی دلنشین کرده که نظر هر فردی را به خود جلب می نماید.

تفریح در شهر پاریس
پارک بولونی

پارک دیزنی لند یکی از دوستداشتنی ترین پارک های پاریس

اگر با کودکان خود عازم سفر به پاریس هستید؛ به شما توصیه می کنیم حتماً سری به دیزنی لند بزنید. این پارک که یکی از دوستداشتنی ترین پارک های پاریس به ویژه برای کودکان به شمار می رود، یک شهربازی بزرگ و پرهیجان است. وجود اسباب بازی های جذاب و مفرح در کنار حضور شخصیت های کارتونی این پارک را به بهشتی دوستداشتنی برای کودکان و مکانی سرگرم کننده برای بزرگسالان تبدیل کرده است. رفتن به پارک دیزنی لند پاریس می تواند خاطرات بسیار خوشی را از سفر به این شهر در ذهنتان بر جای گذاشته و لذت سفر را برایتان چندین برابر کند. این پارک در سی کیلومتری پاریس واقع شده و می توانید با قطار به راحتی به آن جا بروید.

پارک های شهر پاریس
پارک دیزنی لند

پارک فلورال پاریس مکانی برای همه

این پارک را می توان چهارمین پارک بزرگ در میان پارک های پاریس دانست. شاید بتوان گفت پارک فلورال یکی از متنوع ترین پارک های پاریس است که هر سلیقه ای را دربر می گیرد. به طور مثال اگر شما عاشق پرورش گل و گیاه هستید می توانید این پارک را برای دیدن انتخاب کرده، سری به نمایشگاه های گل و گیاهش بزنید و از دیدن گل های متنوع و رنگارنگش لذت ببرید. همچنین اگر عاشق موسیقی هستید می توانید با رفتن به پارک فلورال و شرکت در کنسرت های فضای باز آن لحظاتی به یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. گالری هنری و راه آهن مینیاتوری در پارک فلورال پاریس این مرکز را به مکانی تفریحی هنری برای علاقمندان به هنر تبدیل کرده است. لازم است بدانید یک رستوران و کافه در این پارک وجود دارد و پس از لحظاتی پیاده روی در یکی از زیباترین پارک های پاریس، می توانید ساعاتی را در این مراکز به استراحت و خوردن بپردازید.

پارک های شهر پاریس
پارک فلورال

شما هم تجربیات خودتون رو از پارک هایجذاب شهر پاریس با ما در میون بزارید تا به بقه گردشگرانی که میخواهند با تور های فرانسه به شهر رویایی و زیبای پاریس سفر کنند استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *