وسایل مورد نیاز سفر به قشم

وسایل مورد نیاز برای سفر به قشم چیست؟

برای سفر کردن به یک مکان تفریحی مثل قشم نیاز به وسایلی داریم که بتواند احتیاجات ما را تا حدی برآورده کند. اگر به فکر بستن چمدان خود قبل از سفر هستید، ما با تهیه یک لیست کامل از وسایل ضروری که باید همراه خود داشته باشید، این کار را کمی برای شما آسان کرده ایم. پس به خواندن مقاله وسایل مورد نیاز سفر به قشم ادامه دهید و از این راهنمای کامل استفاده کنید.

همانطور که می دانید برای سفر باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید یکی از مهم ترین نکات تهیه وسایل مورد نیاز برای سفر به قشم می باشد که قبل از خرید تور قشم باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید. در ادامه با برخی از وسایل مورد نیاز سفر به قشم آشنا خواهید شد.

وسایل مورد نیاز برای سفر یه قشم
برای سفر به قشم به چه لوازمی احتباج است؟

مدرک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی

اگر ایرانی هستید، مهم ترین مدرکی که برای سفر باید بردارید شناسنامه یا کارت ملی است. البته مدارک دیگری مانند بلیط، دفترچه بیمه، گواهینامه و کارت اعتباری تان را نیز نباید فراموش کنید. اگر ایرانی نیستید، قبل از سفر به قشم، مطمئن شوید که پاسپورت شما تاریخ اعتبار دارد و حتما آن را در کیف دستی همراه خود داشته باشید.

بهتر است حداقل شش ماه قبل از انقضای پاسپورت خود آن را تمدید کنید، بنابراین همیشه تاریخ انقضای مدارک خود را به موقع بررسی کنید تا بتوانید قبل از پیش آمدن سفر، یک پاسپورت جدید سفارش دهید.

گوشی موبایل یکی از لوارم ضروری برای سفر

جاذبه های بسیار زیادی در قشم وجود دارد که می توانید در کنار آنها عکس یادگاری بگیرید. پس فراموش نکنید که گوشی موبایل تان را بردارید. از طرف دیگر برای اینکه با افراد خانواده یا دوستان تان در ارتباط باشید، به ،وشی موبایل تان نیاز دارید. پس، اولین اقدامی که درست قبل از راهی شدن به فرودگاه یا ترمینال انجام می دهید این است که گوشی خود را شارژ کنید و شارژر آن را در چمدان خود قرار دهید.

بهتر است بدانید که یکی از وسایل مورد نیاز سفر به قشم  گوشی همراه می‌باشد؛ با داشتن گوشی همراه می توانیم بیشتر وسایل اضافی و غیر ضروری خود از جمله کتاب، نقشه یا دوربین عکاسی را کم کنیم. پس با همراه داشتن یک گوشی همراه خوب می توانیم با حمل وسایل کمتر، آسوده تر سفر کنیم.

اگر قرار است مدام با گوشی عکس بگیرید و در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، شک نکنید که به یک پاوربانک هم نیاز دارید. پیشنهاد می کنم قبل از سفر به قشم به فکر تهیه یکی از آنها باشید و فراموش نکنید که آن را در چمدان قرار دهید چون ممکن است هممراه بردن پاوربانک به داخل هواپیما مجاز نباشد و دچار دردسر شوید.

همراه داشتن گوشی برای سفر
تلفن همراه یکی از وسایل مورد نیاز برای سفر به قشم

کفش اسپرت راحتی یکی از وسایل مورد نیاز سفر به قشم

برای داشتن سفری خوش و راحت، کفش اسپرت و راحتی مورد نیاز است زیرا احتمالا در مکانی مانند قشم که پر از جاذبه های طریعی متنوع است بیشتر از هر سفر دیگری نیاز به پیاده روی داشته باشید. پس فراموش نکنید که چقدر یک جفت کفش ورزشی راحت می تواند در سفر قشم به شما کمک کند.

کرم ضد آفتاب یکی از وسایل مورد نیاز سفر به قشم

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز به همراه داشتن کرم ضد آفتاب است. ما باید از کرم ضد آفتاب مناسب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در برابر نور خورشید استفاده کنیم. سعی کنید کرم ضد آفتاب خود را متناسب با پوست خود انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید به قشم سفر کنید و پوستی حساس و چرب دارید، دقت بیشتری در انتخاب کرم ضد آفتاب خود کنید چون این سفر در بیشتر فصول سال آفتابی است و نور زیادی به پوست شما می‌تابد که باید با ضد آفتاب مناسب از آن محافظت کنید.

کیف کمری یا دستی برای سفر

لازم است یک کیف کمری یا دستی برای گذاشتن پول، کارت های عابر، و مدارک سفر همراه داشته باشیم تا بتوانیم راحت آن را به کمر خود ببندیم و به آسانی آن را حمل کنیم. کیف های دستی که همیشه همراه تان هستند می توانند در طول سفر به شما کمک کند تا از مفقود شدن و یا دزدیده شدن مدارک و پول خود جلوگیری کنید.  

 وسایل شخصی برای سفر به شهر زیبای قشم

بردن وسایل شخصی مثل مسواک، خمیر دندان، حوله، لباس شنا و … بای سفر یه قشم یک لامر ضروری است که افقراد باید قبل از سفر به جمع آوری آن ها بپردازند.

در چمدان خود وسایل مورد نیاز همچون مسواک، خمیر دندان، حوله، لباس شنا،… و وسایل مورد نیاز دیگر که بسته به عادات شخصی شما متفاوت است را بگذارید.  همانطور که گفتیم، قشم یک شهر همیشه آفتابی است پس نیازی نیست لباس های کلفت، بافتنی یا پالتو با اود بردارید. سعی کنید لباس های نخی و نازک همراه خود داشته باشید.

لوازم شخصی هنگام سفر به قشم
همراه داشتن وسایل شخصی هنگام سفر یه شهر قشم

عینک آفتابی و دمپایی برای پیاده روی در ساحل

به همراه داشتن عینک آفتابی مناسب و داشتن یک جفت دمپایی راحت ومناسب برای وقتی که می‌خواهیم در سفر قشم، ساحل گردی کنیم، لازم و ضروری و یکی از وسایل مورد نیاز سفر به قشم به حساب می‌آید.

کوله پشتی استاندارد برای مسافرت

 داشتن یک کوله‌پشتی جادار و استاندارد که مانع درد کمر شود و یکی از وسایل لازم برای سفر به قشم نیز ضروری است. اغلب در سفر قشم شما مجبور به پیاده روی هستید، به خصوص مجبورید مسافتی را از گیت ورود به اسکله حقانی در بندرعباس و مسیری هم از اسکله شهید ذاکری در قشم تا ایستگاه تاکسی را پیاده روی کنید.

اگرچه یک سری سواری برای طی کردن این مسافت وجود دارد اما اغلب آنقدر شلوغ است که پیاده روی تا محل سوار شدن به کشتی گزینه بهتری است.

 پس داشتن یک کوله پشتی استاندارد و جادار بسیار مفید است و شما را از استرس حمل ساک ها و پلاستیک های مختلفی که ممکن است هر جایی آنها را جا بگذارید، خلاص می کند.

وسایل مورد نیاز سفر به قشم کیسه و ساک

 همراه داشتن کیسه یا ساک برای گذاشتن لباس های خیس وقتی که به شنا می‌روید، ضروری است. شاید به نظر وسیله مهمی نیاید اما زمانی که برای شنا کردن به دریای قشم می روید و جایی برای خشک کردن لباس شنای خود ندارید، به اهمیت آن پی می برید.

اسپری حشره کش در سفر

 همانطور که می‌دانید حشرات بسیار زیادی در شهر قشم وجود دارند و در سفر قشم ممکن است نیش حشرات شما را اذیت کند پس به همراه داشتن یک اسپری حشره کش نیز مفید است.

بردن روغن یا پماد هایی مورد نیاز به سفر

روغن یا پماد هایی که نیش حشرات را تسکین می دهند نیز از وسایل ضروری سفر یه قشم است کا به راحتی می ‌توان یکی از آن ها را از داروخانه‌ها تهیه کرد. کرم کالاندولا یک تسکین دهنده خوب برای نیش حشرات است.

داروهای ضروری در سفر یکی از وسایل مورد نیاز سفر به قشم

 به همراه داشتن داروهایی همچون قرص های مسکن و شربت دل درد در هر سفر ضروری است. فراموش نکنید اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما مقدار کافی از آن را به همراه داشته باشید.

لوازم اولیه سفر
همراه داشتن دارو برای سفر به قشم

وسایل سرگرم کننده برای کودک

اگر در این سفر کودک زیر دوسال به همراه دارید که احتیاج به غذای جداگانه از غذای خانواده دارد و نمی‌تواند غذای رستوران ها را مصرف کند به همراه داشتن ساک جدا برای وسایل مورد نیاز کودک از جمله غذای کودک، لباس کودک، داروهای کودک، و شیشه شیر کودک، و پتو نیز ضروری است.

جمع بندی

سفر به قشم در صورتیکه وسایل ضروری و مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید می تواند یک سفر به یادماندنی و هیجان انگیز باشد. در سایت ما می توانید تورهای متنوع قشم را رزرو کرده و یک سفر منحصر به فرد را تجربه کنید.

سوالات متداول وسایل مورد نیاز سفر به قشم

  1. مهم ترین وسیله برای سفر به قشم چه می‌باشد؟
    بردن وسایل گرم به شهر قشم یسکی از نکات مهم و قابل اهمیت است، بهتر است بدانید که حشرات بسیار زیادی در شهر قشم جود دارند که یهتر است همراه خود پماد های مخصوص حشرات را نیز به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.
  2. بردن مدارک شناسایی در سفر به قشم الزامی می‌باشد؟
    بله، بهتر الست بدانید که برای رزرو هتل در شهر قشم یکی از عوامل مورد نیاز کارت شناسایی  و شناسنامه شما می‌باشد که همین امر باعث شده تا به همراه داشتن آن بسیار مهم و ضروری باشد.
  3. چرا باید در هنگام سفر به قشم حشره کش به همرا داشته باشیم؟
    بهتر است بدانید که در بسیاری از مغازه های شهر قشم می‌توانید حشره کش ها را یافت کنید اما بسیاری از افراد برای راحتی خود قبل از سفر به قشم حشره کش را می‌خرند تا از دست حشرات موجود در این شهر راحت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *