عوامل موثر بر هزینه تور قشم

عوامل موثر بر هزینه تور قشم و کاهش قیمت تور

از لحظه ای که مسافر تصمیم می گیرد به شهر یا کشور دیگری سفر کند، قیمت از مسائل مورد بحث و بررسی بوده و این داستان تا انتهای سفر و بازگشت او از سفر نیز ادامه دارد. قیمت تور قشم بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود، نوع سفر شما که به صورت زمینی یا هوایی باشد، یکی از اصلی ترین مواردی است که با هزینه تور مسافرتی قشم ارتباط کاملا مستقیم دارد. نوسان قیمت در طول سال، ماه و روزهای هفته نیز نکته ای قابل تامل در هنگام خرید تور قشم ارزان است. بنابراین مسافران قبل از اقدام به خرید تور مورد نظرشان باید بودجه و هدف خود را از سفر به قشم مشخص کرده و سپس به دنبال تورهای مسافرتی این مسیر بگردند.

نوع سفر

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، اولین عامل مهم و تاثیر گذار در تورهای قشم ترانسفر سفر است، اگر از طرفداران سفر با تورهای مسافرتی باشید احتمالا می دانید که برای سفر با تور قشم لحظه آخری دو راه زمینی و هوایی وجود دارد که ترانسفر تورهای زمینی قشم، قطار و ترانسفر تورهای هوایی قشم، هواپیما می باشد.

سفر به قشم و مشاهده پوشش محلی آن
پوشش محلی قشم

اقامتگاه

به همان میزان که نوع سفر در قیمت تور قشم تاثیر گذار است، هتل و اقامتگاه نیز تعیین کننده هزینه تور قشم لحظه آخری می باشد. از هتل های 5 ستاره و لوکس گرفته تا خانه های بومگردی قشم، انتخاب هایی هستند که برای اقامت در این جزیره برای تابستان امسال پیش روی مسافران است، اما براساس مقداری که قصد دارید در سفر به قشم هزینه کنید، هتل خود را نیز از میان شمار بسیار اقامتگاه های این جزیره انتخاب نمایید.

زمان سفر

 همان طور که می دانید، قشم دارای آب و هوای گرم و شرجی است و این به خاطر موقعیت جغرافیایی آن و قرارگیری در میان آب های دریای خلیج فارس است، به همین خاطر مردم بیشتر در فصول سرد سال یعنی از آذر تا اسفند برای سفر به این جزیره اقدام می کنند تا از گرما و شرجی بیش از حد هوا در امان باشند. قیمت تورهای قشم در این مواقع از سال که ورود گردشگر بسیار زیاد است، گران بوده و در ماه های گرم سال مانند تور قشم ارزان تیر 99 شاهد قیمت های بسیار پایین و ارزان هستیم.

مدت زمان اقامت

 هرچه تعداد روزهای سفر بیشتر باشد قیمت تور لحظه آخری قشم افزایش و هرچه مدت تور قشم کمتر باشد، قیمت آن ارزان تر خواهد بود.

خدمات جانبی تور

در هر پکیج مسافرتی آژانس ها خدمات مختلفی ارائه می کنند: از جمله آن ها می توان به راهنما و تور لیدر، تغذیه، گشت شهری، ترانسفر فرودگاهی و غیره اشاره کرد. قیمت تور قشم لحظه آخری به کیفیت و نوع خدمات تور نیز بستگی دارد.

عوامل موثر در قیمت تور قشم
قیمت تور قشم به چه عواملی بستگی دارد

خدمات تور ارزان قشم

خدمات آذر بال برای تور قشم ارزان تیر 99 شامل خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در جزیره قشم، امکاناتی نظیر گشت شهری در جزیره قشم، ترانسفر فرودگاهی از فرودگاه قشم تا هتل مورد نظر، بیمه مسافرتی در حین سفر با تور قشم، تور لیدر آشنا به جزیره قشم و معرفی مراکز خرید قشم با تخفیف های باور نکردنی می باشد. اینگونه با خیال راحت از جاذبه های این جزیره زیبا لذت خواهید برد و با خاطره های خوبی از سفر به قشم بازخواهید گشت. 

اقامت در قشم

در این جزیره اقامتگاه های متعددی از قبیل هتل، سوئیت، هتل آپارتمان و خانه بومگردی برای اقامت مسافران تعبیه شده است. در هتل های قشم گزینه های متنوعی وجود دارد که بسته به بودجه ای که برای این سفر اختصاص داده اید می توانید انتخاب کنید. در تور لحظه آخری قشم هتل های ارزان و لوکس بسیاری وجود دارد که می توانید از خدمات آن ها بهره مند شوید.

از بهترین هتل های آن می توان به هتل 4 ستاره ارم، هتل آرتا، هتل بوتیک ایرمان و هتل آتامان اشاره کرد و هتل های ارزان مانند هتل آسماری، هتل دیپلمات، هتل پرشین گلف آماده ارائه خدمات به مهمانان و گردشگران این جزیره می باشند.

آب و هوای قشم

آب و هوای قشم گرم و مرطوب است در فصول مختلف دمای هوا بسیار متغیر می باشد. هوا کم کم از خرداد ماه شروع به گرم شدن می کند، در سه ماه تابستان به اوج خود می رسد. اما بهترین زمان سفر با تور قشم لحظه آخری از نظر شرایط آب و هوایی آذر تا فروردین ماه می باشد. ارزانترین فصل سفر به این جزیره نیز فصل های گرم سال و معمولا بازه زمانی خرداد تا شهریور ماه می باشد و احتمال یافتن بلیط ارزان در این زمان ها بسیار زیاد است.

راه های سفر به قشم

برای سفر به کیش چند گزینه وجود دارد. هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو شخصی. راحت ترین وسیله برای سفر به قشم هواپیما می باشد، اما یکی از بهترین وسایل نقلیه برای این سفر خودرو شخصی است. جزیره قشم دارای جذابیت های فوق العاده ای است، اما به دلیل پراکندگی آن ها اگر خودرو شخصی خود را همراه داشته باشید به راحتی به تمام این جاذبه ها دسترسی خواهید یافت. در سفر با اتومبیل به بندرعباس رفته و سپس با لندینگ کرافت به همراه اتومبیل خود راهی جزیره شوید. اگر بخواهید با هواپیما و به صورت هوایی به قشم سفر کنید مدت یک ساعت و نیم در راهید، اگر قطار را برگزینید 19 ساعت تا بندر عباس در مسیرید و با خودروی شخصی 14 ساعت در راه هستید.

حمل و نقل قشم

در جزیره قشم سیستم حمل و نقل عمومی شامل سرویس اتوبوسرانی و سرویس تاکسیرانی می باشد. برای استفاده از اتوبوس باید مسیری را پیاده طی کنید تا به ایستگاه برسید، اما قیمت کرایه آن نسبت به تاکسی ارزان تر است.

مراکز خرید قشم

یکی از بهترین لذت های سفر برای بسیاری از افراد خرید کردن می باشد. در مراکز خرید قشم می توانید از مارک و برند های معروف و گران قیمت تا اجناس ارزان قیمت بیابید ولی جزیره قشم به ارزان بودن قیمت ها معروف است. مراکز خرید معروف قشم شامل سیتی سنتر قشم، مرکز خرید ستاره قشم، مجتمع تجاری دو دلفین درگهان قشم، مجتمع تجاری زمرد قشم، مجتمع تجاری دریا قشم، مرکز خرید فردوسی قشم، مرکز خرید پردیس قشم و مرکز خرید خلیج فارس قشم می باشد. بازار قدیمی قشم و بازار درگهان از ارزانترین مراکز خرید قشم هستند.

جزیره ناز قشم وشتر سواری در آن، تور لحظه آخری قشم
جزیره ناز قشم وشتر سواری در آن
پرنده های اطراف جزایر قشم،تور قشم لحظه آخری
پرنده های اطراف جزایر قشم

سوغات قشم

از معروف ترین سوغات خوراکی جنوب و همچنین جزیره قشم خرما و ادویه های تند و معطر می باشد. کیک هلر و نان تمشی از دیگر سوغات خوراکی قشم است. صنایع دستی شامل صنایع حصیری، انواع گلیم و پوشاک رودوز شده سنتی، زیور آلات دست ساز از سنگ و صدف از دیگر سوغات این منطقه می باشد.

جاذبه های قشم

از جاذبه های دیدنی برای گردشگران محترم جزیره می توان به دره ستارگان، جنگل های حرا، غار نمکدان، قلعه پرتغالی ها، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، جزیره هنگام، روستا ی بندر لافت، لنج کشتی سازی، غار خربس، سد و روستای گوران، دره تندیس ها، سد پی پشت، نیایشگاه ناهید، چاه های تل آب یا طلا، مقبره بی بی مریم، بام قشم، روستای توریان، کاسه سلخ، تنگه عالی محمد، آب انبار بی بی، گورستان های تاریخی قشم، قبرستان سید مظفر، قبرستان گور فرنگی، قبرستان کولغان، قبرستان روستای تم سنیتی و قبرستان توریان اشاره کرد.

بهترین غذای قشم و انتخاب با کیفیت ترین هتل ها و رستوران ها
بهترین غذای قشم و انتخاب با کیفیت ترین هتل ها و رستوران ها

محبوب ترین و معروف ترین رستوران ها در تور قشم

در تور لحظه آخری قشم یکی از بهترین لذت ها می تواند چشیدن طعم غذاهای محلی و دریایی این منطقه باشد. در قشم رستوران های بسیاری چون رستوران الوند، رستوران قلعه، رستوران خاله، رستوران نعیم، رستوران حاج غفور و رستوران امیران وجود دارد که شما می توانید از خدمات آن ها بهره مند شوید.

بهترین ساحل قشم برای شنا

سواحل اطراف روستای کانی و ساحل پارک زیتون از جمله سواحل مناسب برای شنا هستند.

نرخ تور لحظه آخری در ایام مختلف

این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت پرواز به مقصد جزیره قشم، تور قشم لحظه آخری معمولا با کاهش نرخ محسوس روبرو نمی شوند. دقت شود تور لحظه آخر صرفا به معنای ارزان بودن تور نیست و چه بسا در برخی از ماه ها و فصول مانند عید نوروز و تعطیلات رسمی و اعیاد مذهبی تور لحظه آخری قشم با افزایش قیمت چند برابر مواجه شود. لذا توصیه می شود تورهای قشم در این ایام را از چند روز قبل خریداری کنید.

نمای تصاویر هوایی زیبای قشم، تور قشم لحظه آخری
نمای زیبای قشم

بلیط هواپیما ارزان

ابتدا باید گفت که یافتن بلیط ارزان هواپیما در انواع بلیط های چارتری و سیستمی امکانپذیر است. یعنی ممکن است حتی بلیط ارزان هواپیما را در بلیط های سیستمی پیدا کنید که ارزان تر از بلیط های چارتری هم باشد. اینکه چه نوع بلیطی ارزانتر از دیگری است بیشتر بستگی به شرایط زمانی دارد و این شرایط زمانی است که تعیین می کند، چه نوع بلیطی ارزانتر از دیگری باشد و تور قشم ارزان کدام است.

 اگر در زمانی به سر می بریم که مسافرت های زیادی انجام می شود مثل برخی تعطیلات یا مناسبت های خاص، یافتن بلیط ارزان هواپیما در مورد بلیط چارتر و سیستمی فرقی نمی کند اما در زمان هایی که تردد مسافر زیاد نیست بلیط هواپیمای ارزان در مورد بلیط های چارتری جلب توجه بیشتری می نماید. در تور قشم ارزان عموما پروازها به صورت چارتر و هتل گارانتی است، لذا در خرید تور دقت کافی را داشته باشد زیرا کنسلی تور قشم غیر ممکن است.

هر یک از بلیط ها مشخصه های گوناگونی مانند نوع کلاس پروازی، نوع هواپیما و … دارند که بر روی قیمت آن ها تاثیر می گذارد. قیمت تور قشم لحظه آخری که ایرلاین برگزار کننده آن ها شرکت های هواپیمایی معروف و رده بالا مثل ماهان، ایران ایر، کاسپین و غیره باشید نیز به مراتب گران تر و با کیفیت تر از پرواز ایرلاین های دیگر می باشد. جالب است بدانید که نوع هواپیما نیز بر قیمت تور لحظه آخری قشم کاملا موثر است، برای برخی از مسافران این موضوع بسیار مهم است که پروازشان با چه هواپیمایی (بوئینگ، ایرباس، مک دانل داگلاس، فوکر و غیره ) انجام خواهد شد.

 

2 دیدگاه برای ”عوامل موثر بر هزینه تور قشم

    1. حق با شماست دوست عزیز . متاسفانه هزینه بلیط بالاست و این هزینه هیچ ارتباطی به آژانس های هواپیمایی نداره . امید هست هر چه زودتر قیمت ها پایین بیاد تا شما عزیزان براحتی سفر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *