نحوه شروع قشم گردی

نحوه شروع قشم گردی در سال 1400

اگر می خواهید با نحوه شروع قشم گردی در سال 1400 آشنا شوید پس این مطلب را از دست ندهید. ما در این بحث یک راهنمای قشم گردی مرحله به مرحله را در اختیار شما قرار می دهیم و چگونگی انجام تمام این مراحل را برای شما خواهیم گفت. پس تا پایان با ما همراه باشید.

نحوه شروع قشم گردی در سال 1400
نمایی از شب های قشم

مرحله اول: نحوه شروع قشم گردی با سفر به قشم با خودروی شخصی

همانطور که می دانید به دلیل دور بودن جزیره ی قشم اکثر مردم مسیر هوایی را برای این سفر انتخاب می کنند. ولی افرادی هم هستند که عاشق جاده اند و دوست دارند با خودروی شخصی خودشان به این سفر بروند. این افراد با چنین تصمیمی می توانند در طول مسیر به تماشای جاده های زیبا بنشینند و قدم به قدم خاک ایران را تا رسیدن به بندر عباس کشف کنند.

نحوه رسیدن به جزیره ی قشم با ماشین شخصی

به این منظور می بایست از دو مسیر موجود بین تهران تا بندر عباس خود را به بندر پل در استان هرمزگان برسانید. سپس از این بندر به وسیله ی لنج های باری ماشین خود را به قشم ببرید. از آنجا که معمولا افراد را سوار لنج نمی کنند خودتان می توانید به اسکله ی حقانی در بندر عباس رفته و از آنجا به قشم بروید. سپس بعد از رسیدن به قشم به بندر لافت رفته و ماشین خود را تحویل بگیرید.

مرحله دوم: مراجعه به غذا خوری های مطرح قشم

زمانی که به قشم رسیدید و ماشین خود را تحویل گرفتید دیگر وقت غذا خوردن است. برای این هدف شما می بایست رستوران مناسبی پیدا کنید. می توان گفت که رستوران های قلعه، حاج غفور، نعیم و الوند رستوران های معروف قشم هستند و غذا خوردن در آنها می تواند بسیار برای شما تجربه ی شیرینی باشد. اصلا به عبارتی دیگر می توان گفت که بهترین نحوه شروع قشم گردی این است که شما این گردش را با سر زدن به رستوران ها و تست کردن غذاهای مخصوص این جزیره آغاز کنید.

یادتان باشد که در قشم غذاهای تند و تیز طرفداران زیادی دارد. رستوران خاله یکی از مکام هایی است که شما در آن می توانید انواع غذاهای تند از قبیل:

  • فلافل
  • سمبوسه
  • میگو
  • سوسیس بندری
  • ماهی مرکب 

را امتحان کنید. فقط یادتان باشد که ساندویچ ها و سمبوسه ای خاله بسیار کوچکند و معمولا از آنها به عنوان پیش غذا استفاده می کنند. اگر هم نخواستید تا رستوران خاله بروید می توانید غذاهای تندی مانند ساندویچ فلافل را از دست فروشان غذا در خیابان ها تهیه نمایید.

مرحله سوم: اقامت در یک هتل ایده آل

شما پس از رفع گرسنگی حال نیاز دارید که در جزیره یک مکان خوب و ایده آل برای اقامت در نظر بگیرید. می توان گفت که در کیش انواع هتل ها و سوییت ها با قیمت های بسیار مقرون به صرفه برای بازدید کنندگان فراهم شده است. به عنوان نمونه هتل ارم و هتل سینگو دو هتل معروف و مدرن جزیره ی قشم هستند که گردشگران زیادی برای اقامت به این دو هتل می روند. همچنین اجاره ی سوییت نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای اقامت شما باشد.

مرحله چهارم: بازدید از اماکن دیدنی جزیره

می توان گفت که بهترین نحوه شروع قشم گردی شاید بازدید از جاذبه های طبیعی باشد. در واقع پس از صرف غذا و فیکس کردن محل اقامت و کمی استراحت می بایست دیگر به گردش در جریزه پرداخت.

برای گردش در جزیره ی قشم می توانید به جاذبه های گردشگری زیر مراجعه نمایید. از جمله:

  • جنگل های حرا
  • دره تندیس ها
  • تنگه چاهکوه
  • جزیره ناز

همچنین پس از بازدید از این اماکن دیدنی می توانید برای خرید به شهر درگهان مراجعه کنید. شهر درگهان قشم یکی از بازار های خرید این جزیره است.

مرحله چهارم: بازدید از اماکن دیدنی جزیره
تنگه چاهکوه قشم

بازدید از جنگل های حرا

جنگل های حرا در فاصله ی 60 کیلومتری جزیره ی قشم قرار گرفته اند. در آب های کنار این جنگل قایق های شش نفره ای برای تفریح تدارک دیده اند که معمولا توسط یک راه بلد بومی هدایت می شود. در واقع شما با سوار شدن به این قایق می توانید از بین شگفتی ها عبور کنید.

بازدید از دره تندیس ها

این دره نیز یکی از جاذبه ها و اماکن دیدنی جزیره ی قشم است. به بیانی دیگر می توان گفت که با رفتن به این دره می توانید ذهن خود را تا مریخ پرواز داده و به زیبایی تخیل کنید.

رفتن به تنگه چاهکوه

در حقیت بهترین نحوه شروع قشم گردی در مورد جاذبه ها رفتن به این تنگه در تنگه ی چاه کوه گودال هایی وجود دارد که آب باران در آنجا ذخیره می شود. این گودال ها معمولا به رنگ سبز آبی هستند و معماری بی نظیری را رقم زده اند. در تنکه مسیر به گونه ای است که تنها تا یه حدی می توان در آن پیش رفت.

بازدید از جزیره ی ناز

جزیره ی ناز جزیره ای است که در کنار جزیره ی قشم قرار داد. می توان گفت شاخص ترین بخش جزیره مریوط به سه صخره است که برخورد امواج به آنها صحنه های زیبایی را خلق می کند. تنها پیش از حرکت به سمت این جزیره یادتان باشد که از ساعات جزر و مد دریا مطلع شوید. جزیره ی ناز فقط سه ساعت قابل بازدید است و بعد از این تایم به علت پدیده ی جز و مد سریعا به زیر آب می رود.

مرحله آخر: نحوه شروع قشم گردی با خرید در شهر درگهان قشم

شهر درگهان در نزدیکی قشم است. باید گفت که در این شهر مراکز خرید و پاساژ های فراوانی وجود دارد که اجناس را با قیمت هایی مقرون به صرفه عرضه می کنند. تنها مشکل خرید در این شهر شاید تنها این باشد که بعضی از مراکز خرید تک فروشی ندارند. اما شما به هر صورت می توانید خرید خود را از درگهان انجام دهید.

مرحله آخر: نحوه شروع قشم گردی با خرید در شهر درگهان قشم
شهر درگهان
در نهایت 

می توان گفت که ما در این راهنما چیزی را از قلم نیانداخته ایم و شما با پیگیری این مراحل می توانید سفری پر بار در قشم داشته باشید.

سوالات متداول نحوه شروع قشم گردی

  1. سفر به قشم با ماشین شخصی چه مزایایی دارد؟
    شما با انجام این سفر با خودروی شخصی تان می توانید، از دیدن طبیعت بکر و جذاب موجود در مسیر به نحو احسنت لذت ببرید.
  2. غذاهای معروف قشم کدامند؟
    فلافل،سمبوسه، میگو، سوسیس بندری و ماهی مرکب از غذاهای معروف و مطرح پر طرفدار در جزیره ی قشم هستند.
  3. اگر در قشم قصد خرید داشته باشیم باید به کجا مراجعه کنیم؟
    شهر درگهان در کنار جزیره ی قشم یکی از بهترین مکان ها برای خرید است. در این جزیره کلیه ی اجناس با قیمت هایی بسیار معقول عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *