مکان های دیدنی تور قشم

مکان های دیدنی قشم کجاست؟

بررسی مکان ها و تفریحات شهر زیبای قشم در جنوبی ترین نقطه ایران

جنگل های حرا

حرا نام درختی است که نمونه‌ اش در نقاط مختلف جهان از جمله قاره آفریقا، آسیا و استرالیا به وفور یافت می‌ شود. پوست این درخت خاصیتی دارد که آب شور را جذب کرده، به آب شیرین تبدیل می کند و سپس خود، از آن آب تغذیه می ‌نماید.
 بهتر است بدانید که جنگل حرا قشم یکی از محبوب ترین مکان های موجود در شهر قشم است.

جنگل در قشم – حرا

غار نمکدان

غارهای نمکی، پدیده‌ هایی طبیعی هستند که به دلیل رسوب نمک، عمدتا داخل گنبد های نمکین به وجود می ‌آیند.

تنگه چاهکوه

تنگه‌ چاهکوه یکی از جلوه‌ های هنر خداوند در آفرینش پدیده‌ های شگفت انگیز طبیعی است که به عنوان بخشی از ژئوپارک قشم به شمار می رود. دیواره‌ های تنگه چاهکوه که از جنس سنگ های رسوبی هستند، سرتاسر این تنگه‌ زیبا حفره‌ ها و چاله‌ هایی دیده می‌ شود و چندین چاه نیز برای آب رسانی به روستاهای اطراف در میان آن حفر شده است که گویا نام تنگه از آن ها سرچشمه می ‌گیرد.

تنگه چاهکوه
تنگه چاهکوه

دره ستارگان

دره‌ ستارگان، پدیده ‌ای زمین شناسی می ‌باشد که بر اثر فرسایش خاک در جزیره‌ قشم و نزدیکی روستای برکه خلف شکل گرفته است. بومیان این منطقه بر این باورند که در سالیان دور شهاب سنگی به این ناحیه برخورد کرده و سبب شکل گیری دره‌ ای با اشکال نامتعارف شده است و از همین روی نام ستارگان بر این دره گمارده‌ اند.

دره ستارگان تور قشم
دره ستارگان در قشم

جزیره ناز

ناز، نام مجموعه جزایری است با حدود ۳ هکتار وسعت، که اطرافش با دیواره‌ های ۵ تا ۱۰ متری پوشیده شده است. این پدیده‌ حیرت انگیز تنها نقطه‌ خلیج فارس می‌ باشد که این امکان را به گردشگران می‌دهد تا بدون وارد شدن به آب، در فاصله‌ یک کیلومتری ساحل قرار گیرند زیرا در هنگام جزر، سطح آب پایین می ‌آید و قطعه ‌ای خشکی، به صورت مسیری سحرآمیز به سوی جزیره ناز، نمایان می ‌شود.

بازدید از جزیره ناز در تور قشم
جزیره ناز در قشم

دره تندیس ‌ها

از جنگل حرا که به سمت روستای طبل و از آنجا رو به پایین و به سمت سلخ برویم در نزدیکی‌ های بام قشم به دره بزرگی می ‌رسیم که به خاطر تندیس‌ های بزرگش به آن دره تندیس‌ ها می ‌گویند. این دره مثل دره ستارگان است، اما وسعتش از دره ستارگان بیشتر است و بزرگی تندیس ‌هایش آدم را خیره می ‌کند.

دره تندیس ها
دره تندیس ها
سوالات متداول در سفر به قشم

بهترین مراکز خرید قشم کدام هستند؟

همان ‌طور که می ‌دانید در جزیزه قشم، بازارهای محلی و مراکز خرید متنوعی وجود دارد که می‌ توانید به تناسب بودجه خرید به یکی از آن ها مراجعه کنید و کالا یا سوغاتی موردنظرتان را بخرید. مرکز خرید ستاره قشم، بازار بزرگ فردوسی قشم، بازار پردیس، بازار خلیج فارس، بازار مرجان قشم، مجتمع اداری و تجاری نخل زرین، بازار سیمرغ، بازار راه ابریشم و بازارچه امام قلی خان از مشهورترین مراکز خرید در تور قشم هستند.

غذاهای محلی قشم کدام هستند؟

غذاهای محلی قشم مانند سایر جزایر جنوبی و شمالی ایران بر پایه استفاده از ماهی های تازه می باشد. از جمله معروفترین غذاهای قشم دوپیازه، نان تمشی، ماهی کباب یا ماهی برشته، کلمبا، زیبون، موفلک، هواری، عنکاس، برنج دیشو، هواری ماهی شور دانست. بد نیست بدانید که در سال های اخیر گردشگران به خاطر چشیدن طعم خرچنگ به قشم سفر می ‌کنند. بنابراین فرصت چشیدن از غذاهای محلی را از دست ندهید.

بهترین رستوران های قشم کدام هستند؟

از بهترین رستوران های قشم می توان به رستوران شب‌ های طلایی، رستوران دلشدگان، رستوران شب‌ های دفاری، رستوران بادیل، رستوران دریا، رستوران خوان بوم ، رستوران نعیم، رستوران قلعه، رستوران آبشار، رستوران ایران زمین اشاره نمود. رستوران ‌های قشم فضایی جذاب برای تجربه طعم ‌های جدید و غذاهای دریایی در منطقه ای بی نظیر هستند، اگر به قشم سفر کردید حتما غذاهای دریایی و بومی این منطقه را تجربه کنید.

هزینه حمل و نقل در قشم چقدر است؟

گردشگران تور قشم برای بازدید از مکان های دیدنی شهر در صورت نداشتن وسیله نقلیه شخصی، از سرویس حمل و نقل عمومی قشم می بایست استفاده کنند. همچنین لازم به ذکر است برخی از هتل های این جزیره برای گردشگران تور قشم علاوه بر سرویس حمل و نقل رایگان، تور های گشت شهری روزانه با هزینه کم نیز ارائه می دهند.

یکی از بهترین راه ها برای حمل و نقل در نقاط مختلف قشم، استفاده از سرویس تاکسیرانی قشم است. گردشگران تور قشم می توانند جهت بازدید از مکانی خاص، به بخش اطلاعات هتل مراجعه کرده و درخواست سرویس تاکسی دهند. استفاده از سرویس تاکسیرانی به دلیل مجهز بودن به خودرو های با کیفیت و استفاده از دستگاه های تاکسی متر، هزینه بالایی را بر دوش گردشگران می گذارند.

همچنین گردشگران تور قشم می توانند به غیر از سرویس تاکسیرانی قشم، از سرویس اتوبوسرانی هم استفاده کنند. با توجه به فاصله هتل تا نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس، گردشگران می بایست فاصله ای را طی کنند تا به ایستگاه برسند و بعد از انتظاری نسبتا کوتاه، با استفاده از اتوبوس های قشم از نقاط مختلف جزیره بازدید کنند و جالب است بدانید استفاده از اتوبوس علاوه بر کاهش آلودگی هوا، هزینه کمتری هم در بر خواهند داشت.

بهترین هتل های قشم کدامند؟

در این جزیره اقامتگاه های متعددی از قبیل هتل، سوئیت، هتل آپارتمان و خانه بومگردی برای اقامت مسافران تعبیه شده که از بهترین هتل های آن می توان به هتل ارم قشم، هتل سینگو قشم، هتل ساحلی خلیج فارس، هتل آرتا قشم، بوتیک، هتل ایرمان و هتل ساحل طلایی اشاره کرد.

جنگل حرا در تور قشم - تابستان در قشم
جنگل حرا در قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *