معرفی شهر تفلیس

شهر تفلیس کجاست؟

همانطور که می دانید یکی از معروف ترین شهرها برای مسافرت بدون شک شهر تفلیس است ولی شما چقدر راجع به این شهر می دانید؟ در این مطلب از سایت آذربال به معرفی شهر تفلیس برای شما عزیزان می پردازیم. تفلیس پایتخت کشور گرجستان است و بسیار تاریخ کهنی دارد، قدمت این شهر به قرن پنجم میلادی بر میگردد. این شهر بخاطر چشمه های آب گرمش معروف می باشد.

مردمان کشور گرجستان با اینکه در موقعیت جغرافیایی آسیا قرار دارند ولی به خاطر دین مسیحیت و سابقه حضور در اتحاد جماهیر شوروی باعث شده است که خودشان را عضو اروپا بدانند. بناها و ساختمان های این کشور با ترکیب قدیمی و مدرن باعث شده است جلوه ی ویژه ای به این شهر بدهد.

این شهر 1.5 میلیون جمعیت دارد و بزرگترین شهر گرجستان نیز است که همین باعث شده از نظر جاذبه گردشگری بسیار پیشرفت کند. نام این شهر بخاطر چشمه های آّب گرم زیادش تفلیس گذاشته شده است.

معریف شهر تفلیس
آشنایی با شهر تفلیس

خصوصیات شهر زیبا تفلیس

شهر تفلیس در کنار رود کر قرار دارد و از قدیم پادشاهان جذب چشمه های آب گرم این شهر می شدند و از آن سال ها تا زمان حال عنوان خود را حفظ کرده و پذیرای کلی امپراطور و پادشاه بوده است. آب و هوای این شهر در تابستان بیش از اندازه گرم و در زمستان بیش از اندازه سرد است ولی جای نگرانی نیست زیرا که چشمه های آب گرم پذیرای شما هستند و می توانید از آنها لذت ببرید.

این شهر همچنین مکان های دیدنی و گردشگری بسیاری دارد که در ادامه مقاله به آنها می پردازیم و شما را با آنها آشنا می کنیم که زمانی که سفر کردید به دیدن آنها بروید و از طول اقامت تان لذت ببرید. 

معرفی مکان های گردشگری تفلیس

در این مطلب برای شما عزیزان به معرفی شهر تفلیس می پردازیم. شهر تفلیس مکان های گردشگری زیادی در خود جا داده است که ما سعی می کنیم بعضی از آنها را با شما آشنا کنیم. همانطور که می دانید تمامی شهرهای دنیا یک مکان خاصی برای گردش دارند و ممکن است بعضی مکان های گردشگری تفلیس به اندازه بعضی از شهرها زیاد خاص نباشد ولی هیچ جای نگرانی ندارد چون تفلیس شهر بزرگی است و همیشه چیزی است بخواهید ببینید.

مکان های گردشگری شهر تفلیس به شرح زیر است:

  • کلیسای جامع تثلیث
    بدون شک کسی که می خواهد به این شهر سفر کند راجع به کلیسای تثلیث شنیده است و حتما به این جاذبه گردشگری سر میزند و این کلیسا برای تمام عموم آزاد است.
  • شهربازی متاتسمیندا
    پارک تفریحی متاتسمیندا یکی از معروف ترین و جذاب ترین شهربازی ها را دارد که شما باید حتما هنگام اقامتتون در شهر تفلیس به آنجا سر بزنید.
  • پارک آبی جینو پارادایس
    جینو پارادایس یکی از مجموعه تفریحات کشور گرجستان است که فرقی ندارد چه روزی از سال به آنجا بروید، جینو پارادایس در تمامی روز های سال باز است و به تمامی مسافران خدمات می دهد.
  • قلعه ناریکالا
    یکی از قدیمی ترین بناهای کشور گرجستان قلعه ناریکالا واقع در تفلیس است که مناسب کسانی است که علاقه شدیدی به تاریخ و داستان های پشت آن دارند است.
  • سد ژینوالی
    یکی از زیبا ترین مناظر وجود در کشور گرجستان در 20 کیلومتری تفلیس قرار دارد. سد ژینوالی یکی از بهترین گزینه های برای دیدن از مناظر قشنگ است.
جاذبه های دیدنی تفلیس
بهترین مکان های گردشگری شهر تفلیس

بهترین فصل برای سفر به گرجستان تفلیس

شهر تفلیس برای سفر هیچ زمان یا فصل مشخص بهتری ندارد و شما هر زمانی که به این شهر سفر کنید لذت خواهید برد، به خاطر داشته باشید که در تابستان شهر تفلیس هوایی گرم و مرطوب دارد و در زمستان هوایی به شدت سرد که شما می توانید با رفتن به چشمه یا استخر های آب گرم از آنجا لذت کاملی ببرید.

بنابراین هیچ نگران زمان مناسب نسبت به آب و هوای گرجستان یا تفلیس نباشید زیرا که هر زمانی که بروید، شما به موقع سفر کرده اید و از سفرتان به خوبی لذت خواهید برد.

سفر به گرجستان تفلیس
بهترین زمان برای سفر به تفلیس
سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد به معرفی شهر تفلیس پرداختیم. شهر تفلیس نسبت به موقعیت مکانی بخاطر اینکه به کشور ایران نزدیک است هزینه مناسب تری دارد. همچنین شما می توانید با رفتن به مکان های گردشگری این شهر زیبا، لذت ببرید. تفلیس بخاطر چشمه های آب گرمش معروف است و مکان های تاریخی زیادی دارد که شما با رفتن به این شهر می توانید آنها را مشاهده کنید. با انتخاب تور تفلیس آذربال میتوانید یکی دیگر از مناطق جذاب و زیبای تاریخی و توریستی دنیا را کشف کنید و در خاطر خود ثبت کنید.

سوالات متداول معرفی شهر تفلیس

  1. تفلیس به چه علت معروف است؟
    تفلیس بخاطر چشمه های آب گرمش معروف است که نظر پادشاهان و امپراطورهای مختلفی را جذب کرده است.
  2. مردمان کشور گرجستان به چه زبانی صحبت می کنند؟
    زبان مادری کشور گرجستان، گرجی است.
  3. برای تهیه کردن تور شهر تفلیس باید به کجا مراجعه کرد؟
    با انتخاب تور تفلیس آذربال میتوانید یکی دیگر از مناطق جذاب و زیبای تاریخی و توریستی دنیا را کشف کنید و در خاطر خود ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *