معرفی جاذبه های گردشگری تبریز در شب

معرفی جاذبه های گردشگری تبریز در شب

تبریز، شهر زیرگذرها و روگذرها در منطقهٔ آذربایجان ایران، مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد که همچنین به شهر اولین‌ها، و شهر بدون گدا معروف می باشد و ما در این مقاله قصد داریم که معرفی جاذبه های گردشگری تبریز در شب را برای شما عزیزان معرفی نماییم. شهر تبریز دارای مکان ها و جاذبه های گردشگری زیبایی در شب از جمله: بازار گردی، خیابان گردی، پارک های زیبا، سفره خانه ها و رستوران های معروف و… می باشد که لحظات و تجربه های خاطره انگیزی را برایتان می سازد.

جاذبه های گردشگری تبریز
آشنایی با جاذبه های گردشگری تبریز در شب

مجتمع خرید لاله پارک

این مجتمع یکی از جاذبه های گردشگری تبریز در شب می باشد. این مجموعه خرید ۶ طبقه‌ای در حدود بیش از ۱۰۰ مغازه را در خود جای داده است. در این مرکز زیبا می‌توانید بهترین مارک های کشور ترک را خریداری کنید.

بعضی از برندهای مشهور دیگر هم نیز در این مجتمع خرید ارائه می‌شوند. در این مرکز خرید لاله پارک امکانات بسیاری برای تفریح و سرگرمی در نظر گرفته شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده و لذت ببرید.

مجتمع خرید لاله پارک که یکی از جاذبه های گردشگری تبریز در شب می باشد، با داشتن امکانات رفاهی همچون: سینما و شهره‌بازی و فودکورت، می‌تواند لحظات فراموش نشدنی ای را برای شما رقم بزند.

در فودکورت مرکز خرید لاله پارک تقریبا بیشتر از ۲۰ رستوران وجود دارد که انواع غذاهای سنتی، مدرن و فست فود را به خریداران و مشتری‌های خود عرضه می‌کنند. که به هر نوع سلیقه و سبک مذاق افراد سازگار می باشد.

مرکز خرید لاله پارک در میدان فهمیده، بزرگراه پاسداران تبریز قرار دارد و در نزدیکی آن یک هتل پنج ستاره تبریز به منظور اقامت، موجب گشته است که بازدیدکنندگان از این مجتمع خرید جذاب در هنگام شب بیشتر باشند.

خیابان تربیت تبریز

یکی دیگر از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری تبریز، مغازه‌های دو طرف خیابان تربیت تبریز است. مسیر این خیابان زیبا بخشی از جاده ابریشم می باشد که این پیاده‌راه کمی بالاتر از میدان ساعت تبریز قرار دارد و سنگ فرش‌های خیابان لذت بیشتری برای آن به وجود آورده است.

به علت حضور بازدیدکنندگان در این خیابان و قدم‌ زدن مسافران در شب و خرید از پاساژها و مغازه‌های دوطرف خیابان، این خیابان تاریخی جذاب را به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبریز در شب، تبدیل کرده است.

در خیابان تربیت، امکان پیاده‌روی و قدم زدن در شهر و مشاهده منطقه ها و کوچه‌های قدیمی را برای بازدیدکنندگان به وجود آورده است که چشم‌انداز جذاب آن برای گردشگران کاملا خاطره انگیز و نوستالژیک است.

همچنین تعدادی بنای تاریخی همچون: مسجد قدیمی شعبان و خانه شاهزاده ضیا‌الدوله امان‌الله میرزا در خیابان تربیت وجود دارد که برای گردشگران بسیار جذاب می باشد. توجه کنید که این جاذبه‌ها امکان بازدید در شب را ندارند.

خیابان تربیت
خیابان تربیت از جاذبه های گردشگری تبریز

مجتمع خرید ستاره باران

یکی دیگر از مراکز خرید شبانه‌روزی تبریز، مجتمع مرکز خرید ستاره باران می باشد. این مرکز خرید سه طبقه، تقریبا نزدیک ۹۰ مغازه دارد. طبقه همکف مغازه مختص به پوشاک است و در آن می‌توانید برندهای متعدد را مشاهده و خریداری کنید.

 مجتمع خرید ستاره باران دارای امکانات رفاهی و تفریحی نظیر: فودکورت، شهربازی، هایپرمارکت و سینما می باشد که می‌تواند لحظات بسیار خوبی را برای مسافران و بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورد.

آدرس مرکز خرید ستاره باران در میدان جهاد و در خیابان 22 بهمن، رو به روی شرکت نفت شهر تبریز می باشد و ساعت کاری فعالیت این مجموعه خرید ستاره باران نیز از ساعت 10:30 تا 23:00 شب می باشد. مرکز خرید اطلس، مرکز خرید میلاد نور، مرکز خرید رشیدیه و برج تجاری بلور از سایر مراکز خرید در شهر تبریز می باشند که می‌توانید در شب از آن‌ها بازدید کرده و اجناس لوکسی را خریداری کنید.

خیابان ولی عصر تبریز

خیابان ولی‌عصر یکی از جاذبه‌های گردشگری تبریز در شب می باشد که با سنگ‌فرش‌های جذاب و ظاهر چشم‌نواز، کاملا خودنمایی می‌کند. این خیابان زیبا با نورپردازی‌های جذابی که دارد  به محلی برای قدم زدن‌های دو نفره و عاشقانه در شب‌های تبریز مشهور شده است.

در این خیابان اضافه بر پیاده‌روی، امکانات تفریحی و رفاهی جهت غذا خوردن هم در نظر گرفته شده و مغازه‌های بسیاری نیز جهت خریدن اجناس مورد احتیاج گردشگران در آن قرار دارد. امکانات رفاهی خیابان ولی‌عصر در شب قابل دسترسی می باشند و تا هر ساعتی که قصد داشته باشید می‌توانید از آن‌ها استفاده و لذت ببرید.

خیابان ولی عصر
خیابان ولی عصر از جاذبه های گردشگری تبریز

پل قاری واقع در شهر تبریز

پل قاری تبریز یکی از زیباترین پل‌های تبریز و با داشتن معماری ویژه خود یکی از جاذبه های گردشگری تبریز در شب می باشد. این پل زیبا مکان مناسبی جهت قدم زدن در هوای خنک تابستان می باشد.

قدمت این پل تاریخی به عصر قاجاریه باز می گردد که با سبک معماری طاق‌های هلالی و سرستون‌های کله قوچی روی مهران‌رود ساخته شده است. اگر مایل هستید ویژگی‌های تاریخی پل را بهتر مشاهده کنید بهتر است در روز به آنجا بروید؛ اما اگر قصد شب‌گردی و قدم زدن در شب را در اطراف و روی پل دارید، یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح در شب می باشد.

پارک ائل‌گلی 

پارک ائل‌‌گلی یکی از پارک‌های زیبای شهر تبریز است. این پارک هم برای مسافران جذاب می باشد و هم محلی برای تفریح شبانه افراد ساکن تبریز است. زیبایی‌های پارک در شب به دلیل داشتن نورپردازی‌های جذاب، چهره زیبا و طبیعت جذاب پارک را چندین برابر کرده است.

این پارک شبانه روزی است و ویژگی های تفریحی آن برای همه افراد سنی مورد استفاده است. پارک ائل‌گلی جزو دیگری از جاذبه های گردشگری تبریز در شب می باشد و خاطرات خوش و به یاد ماندنی ای از سفر را برای شما رقم می زند. آدرس این پارک در منطقه ائل‌گلی تبریز و در میدان شریف‌زاده می باشد.  

رستوران‌های تبریز

تبریز هم مثل سایر شهرهای بزرگ ایران رستوران‌های متعددی دارد که مسافران می توانند از آن‌ها استفاده کنند. قطعا رستوران‌های بسیاری در تبریز وجود دارند که می‌توانید در شب به آنجا بروید.

رستوران برکه، رستوران شاهگلی، رستوران‌های سایری همچون: رستوران حاج علی، رستوران جلالی سردرود، رستوران گازماخ، چلوکبابی مهران، رستوران ایمانی و فوت‌کورت‌های مجموعه خرید تبریز، مکان هایی می باشند که شما می‌توانید شب در آن‌ها شام بخورید و لذتی فراموش نشدنی ای را برای خود و خانوادتان رقم بزنید.

پارک باغلارباغی تبریز

پارک باغلارباغی با شهره‌بازی که در خود دارد یکی از جاذبه های گردشگری تبریز در شب به شمار می رود که این پارک برای مسافران و ساکنین تبریز بسیار دوست‌داشتنی است. وجود امکانات تفریحی پارک، آن را به محلی هیجان‌انگیز برای مسافران تبدیل کرده است.

لازم به ذکر می باشد که استفاده از ویژگی ها و امکانات تفریحی و رفاهی اعم از: رستوران و وسایل بازی موجود در پارک تا ساعت ۲۴ شب در دسترس افراد می باشد.

پارک باغلارباغی
پارک باغلارباغی از جاذبه های گردشگری تبریز
سخن پایانی 

ما همواره در این مقاله و در سایت آذربال برخی از جاذبه های گردشگری تبریز در شب را برای شما عزیزان معرفی کردیم تا شما با خواندن این مقاله جهت سفر به شهر تبریز به صورت مناسب تری برنامه سفر خود را بچینید و بتوانید از تمامی این مکان ها لذت بسیاری را ببرید.

سوالات متدوال جاذبه های گردشگری تبریز در شب

  1. آدرس مجتمع خرید لاله پارک چیست؟
    مرکز خرید لاله پارک در میدان فهمیده، بزرگراه پاسداران تبریز قرار دارد.
  2. مکان های تاریخی موجود در خیابان تربیت تبریز چیست؟
    بناهای تاریخی ای همچون: مسجد قدیمی شعبان و خانه شاهزاده ضیا‌الدوله امان‌الله میرزا در خیابان تربیت وجود دارد که برای گردشگران بسیار جذاب می باشد.
  3. معروف ترین رستوران موجود در شهر تبریز چیست؟
    رستوران برکه و رستوران شاهگلی در کنار بقیه رستوران ها از مشهور ترین رستوران ها نیز می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *