مراکز گردشگری در پاریس(بخش دوم)

سلام به همه دوستان. خب امروز 10 تا دیگه از مراکز گردشگری پاریس رو خدمتتون معرفی میکنیم تا پکیج معرفی مراکز گردشگری پاریس رو جمع بندی کنیم. با من همراه بشید بریم شهر پاریس یه دوری بزنیم

خیابان سن هونوره

اگر دیدن مغازه‌های طراحان مد معروف و نام‌های تراز اول برندهای فرانسوی شما را به‌هیجان می‌آورد، حتما سری به خیابان سن هونوره بزنید. اینجا پاتوق محبوب طرفداران مد در سراسر دنیاست. این خیابان از پَله رویال شروع شده و به کاخ الیزه ختم می‌شود. قدم‌زدن در این خیابان می‌تواند بعدازظهر د‌ل‌پذیری را برای عاشقان خرید رقم بزند.

 

مراکز گردشگری پاریس
خیابان سن هونوره پاریس

 

بازار کهنه‌فروشان

به دنیای سمساری‌ها خوش آمدید! اینجا با قدمت ۱۵۰ سال یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازارهای کهنه‌فروشان است. در راهروهای پرپیچ‌وخم بازار کهنه‌فروشان مغازه‌ها و اجناسی پیدا می‌شوند که قیمت بسیار مناسبی دارند. از پرده‌های قدیمی، چمدان‌های عتیقه، آینه‌های طلاکاری‌شده گرفته تا نقره‌های صیقلی در این مغازه‌ها پیدا می‌شود. این بازار یکی از جاهای دیدنی پاریس است که حتی اگر میانه‌ی خوبی با اجناس عتیقه نداشته باشید، باز هم از فضای بسیار خاص این مکان لذت خواهید برد.

مراکز گردشگری پاریس
بازرا کهنه فروشان پارییس

برج ایفل

برج ایفل برای پاریس مثل مجسمه‌ی آزادی در نیویورک و ساعت بیگ بن در لندن است؛ یعنی نماد اصلی شهر به‌حساب می‌آید. گوستاو ایفل برای ساخت این برج دو سال زمان صرف کرد تا آن را برای نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۹ به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه آماده کند. امروزه، این بنا به یکی از خیره‌کننده‌ترین بناها در شب تبدیل شده است که مورد توجه مسافران ایرانی تور فرانسه میباشد . رقص نور این برج هر یک ساعت به‌مدت پنج دقیقه اجرا می‌شود و ساعت یک بامداد، زمانِ آخرین نورافکنی است.

مراکز گردشگری پاریس
برج ایفل پاریس

محله‌ی لومَری

محله‌ی لومری یکی از بهترین محل‌ها برای خرید کردن است. لومری در منطقه‌ی تاریخی ۳ و ۴ پاریس واقع شده و عمارت‌های خصوصی، موزه‌های باشکوه و رستوران‌ و کافه‌های عالی زیادی در آن قرار دارند. لومری به‌طور سنتی یکی از محله‌های ثروتمندنشین پاریس به‌حساب می‌آید و قدم زدن در آن بسیار جالب خواهد بود.

مراکز گردشگری پاریس
محله لومری پاریس

خیابان Rue des Martyrs

گاهی‌اوقات توریست‌ها بازارهای خیابانی را دست‌کم می‌گیرند و تنها به بازدید از آثار معروف و قدیمی مشغول می‌شوند. این تفکر اشتباه می‌تواند لذت تجربه‌ی اصالت پاریس را از آنها دریغ کند. در این بازار خیابانی که قدمتی ۲۰۰ ساله دارد، مغازه‌های مختلفی برای فروش انواع پنیر، نان، گوشت و میوه و سبزیجات متنوع یافت می‌شود. مغازه‌های جدیدتر و کافه‌های دوست‌داشتنی جلوه جذاب‌تر و زنده‌تری به این محل بخشیده است.

مراکز گردشگری پاریس
خیابان ریو دس مارتیرز پاریس

کلیسای سَکرِه‌کُر

احتمالا زمانی که درحال بالارفتن برای رسیدن به این کلیسا هستید، احساس می‌کنید در راه رسیدن به بهشت قدم برمی‌دارید. این قلعه‌ی سفید بر فراز تپه‌های مون‌مارتر قرار دارد. در سال ۲۰۰۶ کلیسای سَکرِه‌کُر پس از کلیسای نوتردام در مقام دوم مکان‌های توریستی فرانسه جای گرفت. ساخت این کلیسا خواسته‌ای ملی بود و مجلس ملی فرانسه در سال ۱۸۷۳ رأی به ساختن آن داد. آنها می‌خواستند یادگاری برای کشته‌شدگان در جنگ علیه پروس بنا کرده باشند و همچنین از بار گناهان کمون بکاهند. کمون اصطلاحی است که در اصل بر حکومت سوسیالیستی پاریس در طول انقلاب فرانسه اطلاق می‌شود.

مراکز گردشگری پاریس
کلیسا سکره کر پاریس

شانزلیزه

خیابان شانزلیزه یکی از محله‌های اعیان‌نشین و از خیابان‌های اصلی شهر پاریس به‌شمار می‌آید. این خیابان معروف، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فرانسه است که جایگاهی مثل میدان تایمز در نیویورک یا پیکدیلی سِرکِس در لندن دارد. این خیابان برای مسافرها و افراد محلی به یک اندازه اهمیتدارد. شانزلیزه‌ی زیبا، با کافه‌های معروف تراس‌‌دار و فروشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر مجللی که دارد، هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند. طاق پیروزی در انتهای غربی خیابان قرار دارد و از آن به‌عنوان تاج خیابان شانزلیزه یاد می‌شود.

مراکز گردشگری پاریس
شانزلیزه فرانسه

مغازه تاکسیدرمی دیرول

مکانی جذاب و محرک حس کنجکاوی! این مکان از سال ۱۸۳۱ به یکی از محل‌های دوست‌داشتنی در پاریس معروف شده که جنبه‌ی آموزشی نیز دارد و می‌توان در آن تاکسیدرمی و مجسمه پرشده از حیوانات را تماشا کرد. این مغازه‌ی محبوب همچون جنگلی مسحورکننده است که انواع جانواران مثل ببر، خرس، زرافه‌های بزرگ، پرندگان، انواع پروانه‌ها و حشرات را در خود جای داده است.

مراکز گردشگری پاریس
مغازه تاکسی درمی دیرول پاریس

راهروهای سرپوشیده

در اوایل قرن نوزدهم میلادی، پیش از آنکه این بنای ارزشمند با کف‌پوش‌های موزاییک، سقف‌های شیشه‌ای و دیوارهای مرمری، یک مرکز خرید باشد، محلی برای تجمع پاریسی‌های ثروتمند در مغازه‌های لوکس، کافه‌ها و رستوران‌های آن در زیر نور چراغ‌های گازسوز دالان‌های پرحرارت بوده است. حالا بقایای این بنای زیبا به راهروهایی تبدیل شده که بوتیک‌های جذاب، کتاب‌فروشی‌ها، گالری هنری، شیرینی‌فروشی و مغازه‌های بسیار دیگری را در خود جای داده است.

مراکز گردشگری پاریس
راهرو سرپوشیده پاریس

کاخ کوچک

برای یکی‌دو ساعت وقت گذراندن بعد از یک روز شلوغ، هیچ‌جا بهتر از حضور در تراسی بزرگ در فضای باز با منظره‌ای عالی، غذا و نوشیدنی‌های فوق‌العاده وجود ندارد. این کاخ کوچک به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی پاریس تبدیل شده است که از تراس زیبای آن می‌توان رودخانه‌ی سن و برج ایفل را تماشا کرد. اینجا یکی از ناب‌ترین تجربه‌های سفر به پاریس را خواهید داشت.

مراکز گردشگری پاریس
کاخ کوچک پاریس

همینجای توی کاخ کوچیک بشینیم و خودمون رو قهوه مهمون کنیم. من امروز تلاش کردم تمام جاهایی که یک گردشگر می تونه با تور فرانسه توی شهر پاریس ببینه رو بهتون معرفی کنم. وقتی که به پاریس اومدید و توی کاخ کوچیک نشستید تا استراحت کنید بیاد منم باشید. راستی شما هم میتونید تجربیات خودتون رو با من در میون بزارید و لذت ببریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *