مراکز معروف غواصی در قشم

قشم یکی از پر طرفدار ترین مقاصد گردشگری بوده و این مقصد هنگامی که با تور ارزان قشم سفر کنید جذاب تر نیز می شود. یکی از محبوب ترین تفریحات در قشم غواصی بوده از این رو در این مقاله قصد داریم تا مراکز معروف غواصی در قشم را بررسی کنیم.

بررسی مراکز معروف غواصی در قشم

همانطور که گفته شد یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین تفریحات در قشم مراکز غواصی می باشد از این رو بر روی این مراکز در قشم سرمایه گذاری های زیادی انجام شده است. از مراکز معروف غواصی در قشم می توان اشاره کرد به:

غواصی کردن در ساحل زیبای زیتون

ساحل زیتون یکی از زیبا ترین ساحل های قشم بوده که روبروی پارک ساحلی قشم واقع شده است.در غواصی در این مرکز می توانید تا عمق 2 تا 6 متری در جریان ملایم آب غواصی کرده و از مناظر زیبای زیر آب لذت ببرید. علاوه بر آن شما می توانید با گذراندن دوره های مخصوص در این مرکز گواهینامه غواصی دریافت کنید.

میزان عمق این مرکز غواصی 55 متر بوده و دارای گونه های آبزیان مختلفی از جمله طوطی ماهی، هامور و … می باشد. البته لازم به ذکر است که برای اینکه بتوانید در این مرکز غواصی کنید باید دارای حداقل 8 سال سن باشید. در صورت دارا بودن همه شرایط می توانید بین 15 تا 20 دقیقه برای هر سانس غواصی نمایید.

غواصی کردن در ساحل زیبای زیتون
ساحل زیبای زیتون

دوبه از مراکز معروف غواصی در قشم

از دیگر مراکز معروف غواصی در قشم می توان به دوبه اشاره کرد. این مرکز غواصی بسیار منحصر به فرد بوده و شما می توانید تنها باراکودا را مشاهده نمایید. میزان وسعت دید در این مکان غواصی 3 تا 10 متر بوده و دارای عمق 22 متری می باشد. لازم به ذکر است که جریان آب نیز متوسط می باشد.

دوبه از مراکز معروف غواصی در قشم
آب های دوبه در قشم

غواصی در باغ مرجانی(اسپرینگی)

از دیگر مراکز معروف غواصی در قشم می توان به باغ مرجانی اشاره کرد. این مکان در 16 کیلومتری ساحل قشم قرار داشته و شما می توانید در آن یک دشت وسیع زیر آّ از مرجان ها را تماشا کنید. میزان عمق این بخش 38 تا 48 متر بوده و شما در این مکان 15 تا 25 متر وسعت دید دارید.

البته لازم به ذکر است که جریان آب در باغ مرجانی تند بوده و علاوه بر مرجان ها دارای شیرماهی، کوسه، هامور و …. نیز می باشد.

غواصی در باغ مرجانی
غواصی در اسپرینگی(باغ مرجانی)

جزیره ناز قشم

از دیگر مکان های معروف برای غواصی در قشم جزیره ناز است. جریان آن ملایم بوده و عمق آن به 5 متر می رسد. لازم به ذکر است که این جزیره ساحل شنی نداشته و از طریق راه آبی به آن می رسید. مکان این جزیره در بخش شرقی قشم واقع شده و تقریبا حدود یک کیلومتر با آن فاصله دارد.

علاوه بر این نسبت به میزان عمق این جزیره وسعت دید و زلالی بالایی داشته و وسعت دید در آن به 10 متر نیز می رسد. از دیگر جذابیت های این جزیره این است که به وسیله صخره های 5 تا 10 متری حفاظت شده که این صخره ها جلوه ای ویژه به جزیره می بخشند.

جزیره ناز قشم
ساحل جزیره ناز در قشم

دره ستاره ها از مراکز معروف غواصی در قشم

یکی دیگر از مراکز معروف غواصی در قشم دره ستاره ها است که هیچ گونه گونه ماهی در آن زیست نمی کند و در آن می توانید ستاره دریایی ببینید. غواصی در دره ستاره ها تجربه جالبی بوده و همین طور دره ستاره ها از عمق 12 تا 20 متری و وسعت دید 10 متری برخوردار است. البته لازم به ذکر است که جریان آب در این منطقه کمی تند است.

سخن پایانی

یکی از پرطرفدار ترین و بهترین تفریحات در قشم غواصی است که بسیاری از گردشگران سالانه به همین دلیل به قشم سفر می کنند. از این رو در جزیره قشم بسیار بر روی غواصی سرمایه گذاری شده است. به طور کل قشم دارای مکان های غواصی متعددی است که چند مورد از مراکز معروف غواصی در قشم عبارت اند از دره ستاره ها، باغ مرجانی و …

لازم به ذکر است که در صورتی که با تور سفر نمایید می توانید تجربه ای بی نظیر از سفر به قشم داشته باشید را که یک تور بی نظیر قشم می تواند به شما تجربه ای بی نظیر در گشت و گذار و اقامت و تفریح عرضه کند. جهت اطلاعات بیشتر در مورد تفریحات قشم و تور قشم می توانید با کارشناسان آذربال در ارتباط باشید.

سوالات متداول مراکز معروف غواصی در قشم

  1. آیا مکان مراکز معروف غواصی در قشم دیگری نیز وجود دارند؟
    بله از دیگر مراکز می توان به سکوی نفتی، تخت جمشید، جرثقیل مغروق و … اشاره کرد که شما با بازدید و غواصی در هر یک از آن ها می توانید تجربه ای جذاب و دیدنی کسب کنید.
  2. آیا غواصی در کنار کوسه ها خطر دارد؟
    مکان های غواصی محافظت شده بوده تا کوچکترین آسیبی به شما نرسد اما در صورتی که از کوسه می ترسید می توانید به مراکز غواصی بروید که کوسه در آن ها وجود ندارد.
  3. ساعت کاری این مراکز غواصی به چه صورت است؟
    این مراکز عموما از 8 صبح تا 6 بعد از ظهر باز هستند اما ممکن است این ساعت طبق شرایط خاصی تغییر کند از این رو بهتر است قبل از مراجعه از ساعت دقیق آن مطلع شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *