لیست بهترین پارک های شهر مشهد

لیست بهترین پارک های شهر مشهد به همراه راهنما

سلام دوستان عزیز. امروز با ارائه ی لیست بهترین پارک های شهر مشهد در خدمت شما هستیم. در این مطلب به معرفی این پارک ها به همراه راهنمای بازدید از آنها می پردازیم. پس لطفا تا پایان این مطلب جذاب ما با ما همراه باشید.

لیست بهترین پارک های شهر مشهد به همراه راهنما
پارک ملت مشهد

پارک ها و بوستان های شهر مشهد

مشهد یکی از شهر های بزرگ ایران است و پایتخت معنوی این کشور محسوب می شود. در مشهد تفریحگاه ها و مکان های مختلفی برای گشت و گذار با خانواده وجود دارد. یکی از این اماکن تفریحی بوستان ها و پارک های مشهد می باشد. در ادامه شما را با بهترین بوستان های این شهر آشنا می کنیم.

پارک ملت یکی از بهترین پارک های شهر مشهد

پارک ملت را می توان یکی از زیباترین پارک های ایران دانست. این پارک دارای:

  • شهربازی
  • تجهیزات ورزشی
  • و فضاهای سبز زیاد است

و به همین دلیل هم هست که همواره مورد استقبال جمع کثیری از بازدید کنندگان قرار دارد.

آدرس: مشهد، میدان آزادی (فلکه پارک)، ابتدای بلوار وکیل آباد ،پارک بزرگ ملت

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوه سنگی نیز یکی از قدیمی ترین و معروف ترین بوستان های مشهد است. در واقع به دلیل وجود دو کوه تشکیل شده از سنگ در اطراف این پارک، به آن پارک کوهسنگی می گویند. کوه سنگی دومین پارک بزرگ مشهد بعد از پارک ملت می باشد.

آدرس پارک کوهسنگی : مشهد، انتهای بلوار کوهسنگی ،پارک کوهسنگی

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

یکی از پارک های وسیع و قدیمی مشهد، پارک جنگلی وکیل آباد است. مساحت این پار بیش از 70 هکتار می باشد. به دلیل اینکه پارک وکیل آباد در مجاورت طرقبه قرار گرفته است، بسیار خوش آب و هوا بوده و یکی از تفریحگاه های شلوغ و محبوب مشهد به حساب می آید.

آدرس پارک جنگلی وکیل آباد : مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد ،پارک جنگلی وکیل آباد

پارک مینیاتوری یکی از بهترین پارک های شهر مشهد

اولین پارک مینیاتوری موجود در کشور پارک مینیاتوری مشهد است. در این پارک حدود 9 ماکت از تخت جمشید، فردوسی، عطار، پل خواجو، فرودگاه مشهد، ایستگاه راه آهن مشهد، باغ شازده ماهان، سد کارون و روستای کندوان وجود دارد. البته 58 ماکت دیگر از آثار باستانی و فرهنگی ایران هنوز در دست ساخت می باشد.

آدرس پارک مینیاتوری : مشهد، بزرگراه میثاق، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، سجادیه ۲۶ ،پارک مینیاتوری

پارک پردیس قائم شهر مشهد

پارک پردیس قائم، دیگر بوستان موجود در شمال شهر مشهد است. مساحت این پارک 17 هکتار بوده و گونه های گیاهی بسیاری در خود دارد.

آدرس پارک پردیس قائم : مشهد، بلوار توس، تقاطع بزرگراه شهید چراغچی ،پارک پردیس قائم

پارک خورشید یکی از بهترین پارک های شهر مشهد

به عنوان یکی از بهترین پارک های شهر مشهد، می توان به پارک خورشید اشاره کرد. این پارک 400 هکتار وسعت دارد و بزرگترین پارک کوهستانی در این شهر به حساب می آید. این پارک به علت قرار گرفتن در منطقه ی هاشمیه منظره و ویو بسیار زیبایی را در شب به نمایش می گذارد.

آدرس پارک خورشید : مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، هاشمیه نود و یک ،پارک خورشید

پارک جنگلی طرق یا کمپ مسافرتی غدیر مشهد

پارک جنگلی طرق یا کمپ مسافرتی غدیر حدود 180 هکتار مساحت دارد. ظرفیت آن به گونه ای است که میت وان در حدود 400 چادر و 280 کلبه در آن جا داد. در حقیت این بوستان محیط آرامی برای اقامت مسافران در مشهد است. بخش وسیعی از این پارک از درختان اقاقیا، سپیدار، نارون، افرا و سرو تشکیل شده است.

آدرس پارک جنگلی طرق : ورودی مشهد از سمت جاده نیشابور ، بزرگراه شهید کلانتری ،حدفاصل پل الغدیر و شهرک ابوذر ،کمپ مسافرتی غدیر

پارک جنگلی طرق یا کمپ مسافرتی غدیر مشهد
پارک جنگلی طرق

پارک میرزا کوچک خان مشهد

یکی دیگر از بهترین پارک های شهر مشهد پارک میرزا کوچک خان است.

این پارک در نزدیکی حرم امام رضا می باشد و مساحت در حدود 3 هکتار دارد.

در این پارک امکاناتی از قبیل:

  • زمین های ورزشی
  • کتابخانه عمومی برای کودکان و نوجوانان
  • استخر شنا
  • و شهر بازی

برای بازدیدکنندگان و گردشگران در نظر گرفته شده است.

آدرس پارک میرزا کوچک خان : مشهد، ضلع جنوب غربی میدان هفده شهریور ،پارک میرزا کوچک خان

پارک امت مشهد

این پارک مساحتی نزدیک به 3 هزار متر مربع دارد. انواع گیاهان تزیینی را می توان در این پارک پیدا کرد. همچنین شهر بازی کوچکی نیز در این پارک قرار گرفته که دستگاه های بازی زیادی از قبیل فان فار و بشقاب پرنده دارد.

آدرس پارک امت : مشهد، تقاطع بلوار امت و مفتح ،پارک امت

پارک حجاب در مشهد

اولین پارک بانوان مشهد، پارک حجاب است که 12 هکتار زیر بنا دارد. در این پارک امکاناتی مانند دوچرخه، اسکیت، لوازم ورزشی، زمین ورزشی کودکان و بوفه وجود دارد. بانوان می توانند از این فضاها به صورت اختصاصی استفاده نمایند. لازم به ذکر است که ورود آقایان تا غروب به این پارک ممنوع می باشد.

آدرس پارک حجاب : مشهد، بلوار خیام، بلوار هدایت ،پارک حجاب

پارک بسیج یکی از بهترین پارک های شهر مشهد

پارک بسیج یکی دیگر از پارکهای مشهد میباشد که دارای مساحتی حدود ۱۶ هزار مترمربع بوده و امکاناتی همچون زمین بازی کودکان، کتابخانه، مسجد، بوفه اغذیه و فروشگاه را دارا میباشد. آبنمای میان بوستان بسیج و درختان اقاقیا، افرا، زیتون، کاج و سرو و درختچه‌های تزیینی به طراوت این پارک افزوده است.
آدرس بوستان بسیج : بزرگراه شهید بابانظر ،بین پل فجر و تقاطع گلشهر ،پارک بسیج

پارک ارم مشهد

پارک ارم یکی دیگر از بهترین پارک های شهر مشهد میباشد که در منطقه پنجتن ساخته شده است. پارک ارم وسعتی حدود ۱۷ هکتار را دارد و همچنین در این پارک دریاچه و آب نما زیبای ساخته شده است که به زیبایی های این پارک افزوده است.
آدرس پارک ارم : مشهد، گلشهر، بولوار شهید آوینی ،پارک ارم

پارک بابا قدرت مشهد

پارک بابا قدرت که یکی از پارکهای مشهد و ویژه بانوان میباشد ،بنایی متعلق به دوره قاجاریه و با قدمت بیش از دویست سال را دارد. پارک بابا قدرت که تا قبل از سال ۱۳۹۳ بعنوان کمپ زائران و مسافران مشهد از آن استفاده میگردید، وسعتی حدود ۲۰ هکتار دارد و هم اکنون مورد استفاده بانوان مشهد قرار گرفته است.
آدرس پارک بابا قدرت : مشهد ،ابتدای میدان فرودگاه ،پارک بابا قدرت (پارک ریحانه)

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد یکی از بوستان های قدیمی این شهر است. این بوستان در سال 1345 توسط شخصی به نام حسین ملک به شهر داری مشهد واگذار گردیده است. باغ ملی محیطی زیبا و استراحت گاهی کوچک در قلب شهر مشهد است.

آدرس باغ ملی : مشهد، خیابان امام خمینی (ارگ)، جنب خیابان جنت ،باغ ملی

باغ گل‌ ها یکی از بهترین پارک های شهر مشهد

یکی از زیباترین باغ های گل در سطح ایران باغ گل های شهر مشهد است. این باغ وسعتی در حدود 3 هکتار داشته و از 8 باغ زیبا تشکیل شده است. در هر فصل گیاهان مربوط به همان فصل را در این باغ می کارند.

آدرس باغ گل‌ها : مشهد، بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳، باغ گل‌ها مشهد

پارک کوهستانی شادی در مشهد

یکی دیگر از قدیمی ترین و بهترین شهر بازی و پارک های شهر مشهد، پارک شادی است. البته این روزها به دلیل عدم ایمنی وسایل شهر بازی این پارک تعطیل می باشد. پارک شادی از وسعتی حدود 18 هکتار برخوردار است.

آدرس کوهستان پارک شادی : مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد ،کوهستان پارک شادی

پارک کوهستانی شادی در مشهد
پارک کوهستانی شادی
در پایان

بهتر است بدانید که مشهد پارک ها و بوستان های زیبای فراوانی دارد. پس اگر به مشهد سفر می کنید حتما به دیدن پارک های این شهر نیز بروید. زیرا پارک های مشهد با پارک های سایر شهر های ایران متفاوت بوده و گشت و گذار در آنها می تواند بسیار مفرح و لذت بخش باشد.

سوالات متداول لیست بهترین پارک های شهر مشهد

  1. معروف ترین پارک های مشهد کدام اند؟
    کوه سنگی و پارک جنگلی وکیل آباد مشهد از معروف ترین پارک های مشهد محسوب می شوند. به طوری که در سراسر ایران مردم نام این دو پارک و تاریخچه ی آنها را به خوبی می شناسند.
  2. کدام یک از پارک های شهر مشهد فرصت تفریح بیشتری را برای بازدید کننده فراهم کرده است؟
    پارک های ملت و میرزا کوچک خان در مشهد از جمله پارک هایی هستند که فضاهای تفریحی زیادی در آن ها تدارک دیده اند. مسافران می توانند علاوه بر گشت و گذار در این دو پارک از شهر بازی، تجهیزات ورزشی، کتابخانه و استخر شنای این اماکن نیز استفاده نمایند.
  3. پارک اختصاصی بانوان در مشهد کدام پارک است؟
    پارک بابا قدرت و پارک حجاب در شهر مشهد به صورت اختصاصی به بانوان تعلق دارد و خانم ها می توانند در این پارک مانند منزل با پوشش راحت ظاهر شوند. پارک بابا قدرت متعلق به دوره ی قاجاریه است و بیش از 200 سال نیز قدمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *