عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

ایران پهناور دارای مناظری است که می توانید ساعت ها در کنار آن ها باشید بدون اینکه گذر زمان را احساس کنید. اما در میان این مناظر مناظر به غایت عجیبی نیز وجود دارند که در شما احساسات مختلفی نظیر ترس، شگفتی و … به وجود می آید. در این مقاله به بررسی عجیب ترین جاهای دیدنی ایران می پردازیم و آن ها را به شما معرفی می کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید!

شگفت آور ترین جاهای دیدنی ایران

ایران کهن دارای مکان های عجیب متعددی است که از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران می توان اشاره کرد به:

جنگل جیغ از عجایب ایران زمین

از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران می توان به جنگل جیغ اشاره کرد. هنگامی که خورشید شروع به طلوع می کند در این جنگل که در نزدیکی مشهد نیز قرار دارد صدای جیغ شنیده می شود.  البته این جنگل از زیابیی خاصی برخوردار است و طبق تحقیقاتی که انجام شده است این صدا را ناشی از صدای جیرجیرک ها خوانده اند.

همچنین به این جنگل تور های متفاوتی نیز برده می شود و از محبوبیت خاصی برخوردار است اما باید مراقب باشید چرا که ممکن است علت صدای خوفناکی که شنیده می شود جیرجیرک ها نباشند.

جنگل جیغ
جنگل جیغ از عجایب ایران زمین

روستای دوقلوها از عجایب ایران 

تصور کنید که قدم در جایی بگذارید که همه دو قلو هستند! هر جا را که بنگرید عموما افراد را شبیه به هم می بینید. این روستا در مکانی به نام ابرکوه یزد بوده که مردمان آن اکثرا دوقلو هستند و البته اسم این روستا شهر آباد است. البته این مسئله به این معنا نیست که همگی شبیه هستند چرا که ممکن است دوقلوی ناهمسان باشند.

برخی می گویند علت این اتفاق به خاطر جمیت کم این روستا است. به دلیل جمعیت کمی که در این روستا وجود دارد عموما همگی به نوعی فامیل بوده و ازدواج ها فامیلی است. به همین دلیل ممکن است که علت زیاد بودن دو قلوها نیز همین مورد باشد.

قبرستان سفید چاه از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

از دیگر مکان هایی که در لیست عجیب ترین جاهای دیدنی ایران قرار می گیرد می توان به قبرستان سفید چاه اشاره کرد. این قبرستان از قدیمی ترین قبرستان های ایران به شما رفته و متعلق به دوره تیموریان است. این قبرستان در بهشهر مازندران واقع شده که یکی از خوفناک ترین مناطق ایران به شمار می رود. هنگامی که به این قبرستان سر می زنید بر روی سنگ قبرها تصاویری را مشاهده می کنید که طرح های عجیبی دارند.

البته این قبرستان ممکن است در روز آنقدر ها هم خوفناک به نظر نرسد.

باغ سنگی از دیگر عجایب ایران

از دیگر اماکن دیدنی و البته بسیار اعجاب انگیز که می توان به آن اشاره کرد باغ سنگی است. این باغ را مردی ساخت که کارش چوپانی بود. ساخت این باغ به این صورت بود که ناگهان مرد از کار خودش دست کشید و شروع به گشتن به دنبال سنگ های هم اندازه کرد.

در نتیجه این کار باغی ساخته شد که بر درختان آن سنگ های آویخته بودند و نام این باغ،باغ سنگی نام گرفت. این باغ ارزش یکبار دیدن را دراد اما به طور کل فلسفه ساخت آن را برخی جنون مرد و می نامند و برخی اعتراض به سیاست های دولت درباره قراردادهای اراضی در سال 1340. هر چه که بود الان این باغ از آن مرد به جا مانده است.

باغ سنگی از جاهای دیدنی ایران
باغ سنگی از دیگر عجایب ایران

ریگ جن، ترسناک یا هیجان انگیز؟

ریگ جن از کویرهای بسیار خشک ایران به شمار می رود که بسیاری افراد از رفتن به آنجا امتناع می کنند. این امتناع به دلیل شایعه هایی است که پیرامون این کویر وسیع وجود دارد. این شایعه ها به قدری قدرتمند هستند که سبب شده اند تا برخی این کویر را به مثلث برمودای ایران تشبیه کنند.

این نام گذاری از این رو است که کویر ریگ جن که در نزدیکی سمنان قرار دادرد به دلیل موقعیت مکانی و نوع قرار گیری تپه های شنی سبب شده است تا بسیاری از افراد درون آن گیر افتند. از این رو در صورتی که قصد سفر به آن جا را دارید بهتر است تا با شخصی که کویر را مانند کف دست می شناسد سفر کنید.

دشت زیبای چالدران از جاهای دیدنی ایران

شاید چالدران مانند دیگر مکان هایی که در لیست عجیب ترین جاهای دیدنی ایران قرار گرفته اند نباشد اما اعجاب چالدران به دلیل زیابیی منحصر به فرد آن است. این دشت زیبا تاریخ زیبا و گاها تلخی را به خود دیده است اما سرسبزی آن و لاله های دمیده از آن به قدری محسور کننده هستند که ارزش یکبار بازدید را حتما دارد.

البته در حال  حاضر بخشی از پوشش گیاهی این به دلیل تغییرات آب و هوایی از بین رفته است اما همچنان از مکان های بسیار زیابی ایران به شمار رفته و از خنکی ملایمی برخوردار است.

دشت چالدران از جاهای دیدنی ایران
دشت زیبای چالدران از دیدنی ترین جاهای ایران

خانه هایی از جنس کوه در روستای زیبای کندوان

به جرئت می توان گفت که یکی از شگفت آور ترین و عجیب ترین جاهای دیدنی ایارن قطعا روستای کندوان است. منظور از عجیب شگفتی است که مردمان این روستا خلق کرده اند و خانه های خود را درون کوه هایی استوار بنا کرده اند.

لازم به ذکر است که بسیاری می گویند که علت ساختن خانه ها در دل کوه در امان ماندن از گزند مغول ها بوده است. اما از هر روی این روستا یکی از زیباترین روستاهای ایران به شمار رفته و با بازدید از آن حتما شگفت زده خواهید شد.

روستای کندوان از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران
خانه هایی از جنس کوه در روستای زیبای کندوان
سخن پایانی

به طور کل ایران از جاذبه های گردشگری بی شماری برخوردار است که در این لیست تنها به چند مورد از عجیب ترین آن ها پرداخته شد و قطعا موارد بیشتری نیز وجود دارند. از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران اشاره کرد به جنگل جیغ، قبرستان سفید چاه و …. اشاره کرد.

سوالات متداول عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

  1. چه موارد دیگری از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران وجود دارد؟
    از موارد دیگر می توان به دهکده چوبی، ونیز ایران، روستای درک و … اشاره کرد.
  2. در چه صورت می توان به کویر ریگ جن سفر کرد؟
    در صورتی که عواقب تصمیمات خود را می پذریرید و عشق هیجان دارید و کسی را می شناسید که کویر ریگ جن را مثل کف دست بلد است می توانید به سفر به این کویر اسرار آمیز فکر کنید.
  3. آیا در جنگل جیغ موجودی غیرعادی دیده شده است؟
    جنگل جیغ بیشتر به دلیل صدای جیغ صبحگاهی محبوب است اما علاوه بر این شایعات زیادی نیز پیرامون آن وجود دارد که راست و دروغ آن مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *