شرایط اخذ ویزای فرانسه چیست؟

مدت ویزای فرانسه و شرایط اخذ ویزای فرانسه چیست؟

افرادی که قصد سفر به کشور فرانسه با تور فرانسه آذربال را دارند باید توجه داشته باشند قصدشان از سفر به این کشور چیست و آیا احتیاجی به دریافت ویزا دارند یا نه؛ اگر بله احتمالا با این سوال مواجه می شوند که شرایط اخذ ویزای فرانسه چیست؟ با توجه به مدت زمان سکونت درخواست دهنده ویزا به دو دسته ویزای کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود. اشخاصی که به مدت 90 روز یا کمتر قصد سکونت دارند ویزای کوتاه مدت را دریافت می کنند و اشخاصی که به مدت بیشتر از 90 روز قصد سکونت را دارند ویزای بلند مدت دریافت می کنند.

از وقتی که کشور فرانسه یکی از اعضا اتحادیه اروپا در منطقه شینگن شد. متقاضیان توانستند از سال 1997  جهت ویزای فرانسه اقدام کنند. بخشی از اروپا که فرانسه واقع شده، قسمتی از منطقه شینگن حساب می­شود. مضاف بر این، کنترل مرزی بر کشور های شینگن وجود ندارد! براساس آمار گرفته شده در سال 2017 کشور فرانسه 3،161،274 ویزای شینگن از 3،684،404 ویزای ثبت شده توسط متقاضیان در مراکز کنسولگری و سفارتخانه های فرانسه در سرتاسر دنیا ارسال کرده است.

شروط اخذ ویزای شینگن فرانسه، در مقایسه با بقیه کشورهای شینگن، کمی دشوار تر است. بنابراین تمام تلاش خود را بکنید که با خواندن چگونگی دریافت ویزای این کشور و با اقدام آگاهانه خود را از این سفر خاطره انگیز و به یادماندنی محروم نسازید و با کلمه منحوس و قرمز ریجکت مواجه نشوید. در ادامه به بررسی شرایط ویزای فرانسه می پردازیم:

  • چنانچه قبلا دارنده ویزای شنیگن نبوده اید، از این به بعد هم برای اخذ ویزا تقاضا نکنید زیرا سفارت فرانسه کسانی که اولین بار درخواست ویزای شینگن بکنند را رد می کند و برای این افراد (در شرایط خاص هم) ارسال ویزا ندارد.
  • اگر می خواهید همراه با خانواده جهت گرفتن ویزای فرانسه اقدام کنید، لازم است تمامی اعضای خانواده یک ویزای شینگن در پاسپورت خود داشته باشند. بیشتر متقاضیان عقیده دارند اگر تنها سرپرست خانواده ویزای شینگن داشته باشد همین کافیست درحالیکه ویزای فرانسه فقط مختص ایشان فرستاده می شود و بقیه اعضا خانواده ریجکت می شوند.
  • اگر می خواهید ویزای مولتی فرانسه بگیرید باید از آخرین باری که ویزای شینگن گرفته اید حداکثر یک سال گذشته باشد.
  • جهت دریافت ویزای شینگن فرانسه، لازم است در ازای هر شخص بین 70 تا 100 میلیون تومان پرداخت کنید. علاوه بر این حساب بانکی درخواست دهنده ویزای فرانسه در 6 ماه آخز باید گردش زیاد داشته باشد. این به معنی نیست که مبالغ واریزی و برداشتی باید بالا باشد بلکه تعداد تراکنش ها مورد نظر است. بخاطر داشته باشید گردش حساب بانکی در مقایسه با توانایی مالی در دریافت وزایش فرانسه با اهمیت تر است. 
ویزای فرانسه
اخذ ویزای فرانسه

انواع ویزای فرانسه کدام است؟

  1. ویزای نوع A
    ویزای نوع A بنام ویزای ترانزیتی نیز شناخته شده است. این ویزا جهت اشخاصی که می خواهند از یک کشور غیر شینگن به کشور دیگری سفر کنند و باید پرواز خود را فرودگاه های کشور فرانسه تغییر دهند، ارسال می گردد. صاحب این ویزا حق رفت و آمد به خارج از فضای فرودگاه فرانسه را ندارد.

  2. ویزای نوع B
    این ویزا از نوع کوتاه مدت بوده و صاحب آن می تواند در مدت 5 روز با گذشتن از کشورهای عضو شنگن به شکل زمینی یا هوایی به سمت مقصد مورد نظر برود.

  3. ویزای نوع c
    یکی دیگز از ویزاهای کوتاه مدت ویزای نوع c است که صاحب ویزا اجازه دارد مدت کوتاهی در کشور فرانسه و بقیه کشورهای عضو شنگن سکونت داشته باشد. ویزای نوع c نیز خود شامل ویزای توزیستی، ویزیتوری برای بازدید از خانواده، ویزاهای تجاری، ویزاهای کوتاه مدت آموشی و ویزاهای ورزشکازان به منظور مسابقات و سایر ویزاها می شوند. 

به دنبال بهترین تور فرانسه هستید؟ ما تور های فرانسه آذربال را پیشنهاد می کنیم. 

ویزای شینگن فرنسه
انواع ویزای فرانسه

قرار ملاقات با سفارت فرانسه برای اخذ ویزا

اگر قرار ملاقات با سفارت فرانسه ست کرده اید یا قصد دارید قرار ملاقاتی داشته باشید، خوش قول بودن یک رکن مهم در این ملاقات است. به یاد داشته باشید که باید دست کم 15 دقیقه زودتر قبل از قرار در دفتر دیپلماتیک حضور داشته باشید و اگر به هر دلیلی موفق به حضور در زمان تعیین شده نشده اید باید بدانید نمی توانید همان جلسه را دوباره تنظیم کنید فقط می توانید قرار ملاقات جدید را یک روز بعد تنطیم کنید و سعی کنید تنها به قرار ملاقات بروید و در صورت وجود فقط با کودک زیر 18 سال خود یا همراه با اشخاصی که مشکلات بهداشتی یا معلولیت دارند بروید. 

اگر خانوادگی قرار ملاقات گذاشته اید، هر عضو از خانوده باید برای خودشان قرار ملاقات تعیین کنند. وقتی که درخواست ویزا به اروپا می دهید شما باید چندین مدرک خواسته شده را بعنوان بخشی از روند درخواست ویزای شینگن ارائه دهید. کشورهای عضو پیمان شینگن فهرستی از مدارک برای ورود به هر دلیل به خاک این کشور آماده کرده اند و این شرایط در هر کدام از این کشورها تقریبا یکسان است. در این مقاله شما لیستی را می بینید که در مدارک کلی مورد نیاز برای ویزای شینگن آمده است علاوه بر این مدارک خاص مورد نیاز برای هر ویزا گفته شده است، همچنین توضیح مختصری درباره هر پیشنیاز و جزئیات آن آمده است:

  • فرم درخواست ویزا بصورت تکمیل شده و امضاء شده
  • دو عدد عکس که اخیزا گرفته شده الصاق شود. هر دو عکس باید در سه ماه گذشته گرفته شده باشد و براساس عکس مورد نیاز ویزا باشد
  • پاسپورت معتبر داشته باشید. پاپسورتتان برای بیشتر از 10 سال پیش نباشد. 
قرار ملاقات با سفارت فرانسه برای اخذ ویزا
سفارت فرانسه

سوالات متداول شرایط اخذ ویزای فرانسه چیست؟

  1. چند نوع ویزای فرانسه داریم؟
    ویزای فرانسه به دو نوع کوتاه مدت و طولانی مدت تقسیم می شود. نوع اول به افرادی تعلق می گیرد که قصد دارند کمتر از 90 روز در فرانسه بمانند و نوع دوم به افرادی که قصد دارند بیش از 90 روز در فرانسه بمانند. 
  2. برای سفر به کشور فرانسه حتما باید ویزای شینگن بگیریم؟
    بله. برای سفر به کشور فرانسه به ویزای شینگن احتیاج است که البته در صورتی که مطابق با شرایط خاص آن پیش نروید احتمال ریجکت شدن درخواست ویزای شینگتان بسیار بالا است. امور مربوط به ویزا را به ما بسپارید. 
  3. هزینه ویزای شینگن فرانسه چقدر است؟
    هزینه ایین ویزا به ازای هر شخص 70 تا 100 میلیون تومان است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *