سوالات متداول تور و گردشگری

سوالات متداول تور و گردشگری

در این مطلب مجموعه سوالات متداول تور و گردشگری که به وفور از ما پرسیده می شوند را آورده ایم تا یک منبعی باشد برای پاسخگویی به تمامی سوالات شما. چنانچه سوال دیگری دارید، در قسمت نظرات مطرح کنید تا توسط کارشناسان آذربال پاسخ داده شوند. 

سوالات متداول وان ترکیه

  1. برای سفر به وان چه مدارکی لازم است؟

برای سفر به وان ترکیه مدارکی چون گذرنامه معتبر که حداقل 7 ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد و فیش پرداخت عوارض خروج از کشور، مورد نیاز است.

  1. بهترین زمان سفر به وان چه تاریخی است؟

بهار و تابستان در شهر وان، هوا ملایم و مطبوع بوده، به طوریکه در اغلب روزهای تابستان، دمای هوا در گرم ترین ساعات روز هم به ۳۰ درجه نمی ‌رسد  اگر به دنبال هوای عالی، لذت بردن از طبیعت و تاریخ و تفریحات آبی وان هستید، ماه های آپریل تا سپتامبر (یعنی اوایل فروردین تا اوایل مهر ماه) بهترین زمان می باشد.

نمای-شهر وان ترکیه
شهر وان ترکیه
  1. آیا برای سفر به وان نیاز به اخذ ویزا است؟

برای سفر به تمامی شهرهای کشور ترکیه از جمله وان، اخذ ویزا نیاز نیست.

  1. محبوبترین هتل ‌های وان برای اقامت کدام هستند؟

در جواب به این مورد از سوالات متداول تور و گردشگری می توان هتل دبل تری بای هیلتون، هتل الیت ورلد وان (5 ستاره)، هتل بویوک اورارتو، هتل تامارا، هتل منوآ، هتل رویال میلانو، هتل گرند وان، هتل هالدی، هتل رویال برک، هتل رسمینا (4 ستاره)‌، ساردور هتل وان ترکیه (3 ستاره) و هتل دیمت پارک وان (2 ستاره) که از بهترین هتل های شهر وان هستند را نام برد. بدیهی است که میزان امکانات هتل ها به ستاره های آن ها مرتبط است. شما می توانید بسته به بودجه ای که برای تور وان در نظر گرفته اید، اقامت در هر یک از این هتل ها را انتخاب کنید.

  1. آیا امکان خرید تور وان اقساطی وجود دارد؟

بله، امکان خرید اقساطی برای تمام تورهای آذربال موجود است و شما حتی بدون ضامن هم می ‌توانید تورها را به صورت قسطی خریداری کنید.

وان ترکیه
نمای شهر وان
  1. آیا هتل ‌های تور وان آذربال نزدیک مرکز شهر و مراکز خرید می باشد؟

بله. اکثر هتل ‌های تور وان آذربال، در مرکز شهر و نزدیک به مراکز خرید هستند.

  1. از چه مدت قبل باید برای خرید تور وان اقدام کنیم؟

برای خرید ارزان تور وان بهتر است از دو یا سه هفته زودتر اقدام نمایید، اما تا لحظه آخر امکان خرید بسیاری از تورهای وان برای شما وجود دارد.

  1. زمان مناسب جهت رزرو تور ارزان وان چه فصلی از سال است؟

زمستان های این شهر، طولانی و بسیار سرد است و از اواسط پاییز تا اواخر زمستان، اغلب دمای هوا شب ها به زیر صفر می ‌رسد. بنابراین اگر به دنبال سفری ارزان به وان هستید، فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب می باشند.

  1. سفر به وان با اتوبوس بهتر است یا قطار؟

انتخاب اتوبوس یا قطار کاملا بستگی به نظر شما دارد. قطار راحتی بیشتری دارد و می ‌توانید در طول مسیر بر روی تخت استراحت کنید، درحالیکه زمان سفر با اتوبوس کمتر بوده و هم امکان آشنایی با گروه تور نیز وجود دارد.

نمای دور شهر وان
سفر به وان
  1. آیا تور هوایی مستقیم به شهر وان وجود دارد؟

خیر، زیرا شهر وان فرودگاه بین المللی نداشته و پرواز مستقیم به این شهر وجود ندارد.

سوالات متدوال تور کوش آداسی

  • برای سفر به کوش آداسی چه مدارکی نیاز داریم؟

اولین چیزی که باید به همراه داشته باشید، پاسپورت است که حداقل باید از اعتبار آن هفت ماه مانده باشد. فیش پرداخت عوارض خروج از کشور نیز برای سفر به کوش آداسی لازم است.

  • برای رزرو تور کوشی آداسی حداقل چند روز قبل باید اقدام کنیم؟

جهت رزرو تور کوش آداسی بهتر است از حداقل یک ماه قبل از تاریخ مورد نظرتان برای سفر، رزرو خود را انجام دهید. اگرچه، خرید تور لحظه آخری کوش آداسی، مخصوصا در فصول سرد سال و زمان های کم گردشگر امکانپذیر است.

رزرو تور کوشی آداسی
کوشی آداسی
  • تور کوشی آداسی آذربال شامل چه امکاناتی است؟

تور کوش آداسی آذربال شامل امکاناتی چون بلیط رفت و برگشت به فرودگاه ازمیر و ترانسفر از فرودگاه ازمیر تا شهر کوش آداسی و بالعکس، اقامت در هتل های ساحلی معمولی و UALL، بیمه مسافرتی و یک روز گشت شهری می باشد.

  • بهترین هتل های کوشی آداسی چه نام دارند؟

هتل گرند بلو اسکای، هتل گرند بلیش، هتل پین بی، هتل آمارا سی لایت، هتل رامادا، هتل پالم وینگز افسوس، هتل کوستور کلوب هالیدی و هتل دریچی از بهترین هتل های کوش آداسی هستند.

  • زمان مناسب برای خرید تور کوش آداسی چه موقعی از سال است؟

کوش آداسی، شهری ساحلی بوده و اکثر گردشگران جهت تفریحات آبی به آنجا می روند. بنابراین در فصول پائیز و زمستان، به علت سرد بودن دمای هوا، سفر به مقصد این شهر بسیار کمتر شده و شما موفق به خرید تور ارزان کوش آداسی می ‌شوید.

  • فصل مناسب رزرو تور کوش آداسی چه زمان هایی است؟

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی و استفاده از تفریحات آبی، اواسط بهار تا تابستان است.

کوشی آداسی در بهار
تور کوشی آداسی
  • بهترین مراکز خرید کوشی آداسی کدام ها هستند؟

از پر طرفدارترین مراکز خرید این شهر می توان به بازار بزرگ کوش آداسی، مرکز خریدAVM، فروشگاه هاجیوات، مرکز خرید سوکه کوش آداسی، مرکز خرید آکدوگان و مرکز چرم کوش آداسی اشاره کرد.

  • برترین جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر کوشی آداسی چه نام دارند؟

گووَرجین آدا یا همان جزیره کبوتر، روستای کرازلی، بنای رویایی دیدیما، میلتوس، ساحل کادینلار دِنیزى و شهر پریه نه از جمله بهترین جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر کوش آداسی است.

  • زیباترین سواحل کوش آداسی کدام ها هستند؟

سواحل پارادایس بیچ، لیدی بیچ، لانگ بیچ، دیاموند بیچ یا گولد بیچ، داون تاون بیچ، سیلور سند بیچ و لاو بیچ از زیباترین سواحل کوش آداسی هستند.

  • آیا سفر به کوش آداسی ویزا می‌خواهد؟

خیر، سفر به کوش آداسی مانند سایر شهرهای کشور ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارد.

سوالات متداول تور فرانسه

  • مدت اعتبار ویزای توریستی فرانسه چقدر است؟

مدت اعتبار ویزای توریستی فرانسه، سه ماه است و مسافر باید قبل از تمام شدن 90 روز، خاک این کشور را ترک کند.

نمای زیبای فرانسه
فرانسه
  • شرایط بیمه مسافرتی فرانسه چیست؟

مسافران تور فرانسه باید حتما بیمه‌ مسافرتی داشته باشند. حداقل مبلغ پوشش بیمه برای هر فرد، سی‌ هزار یورو می‌ باشد. این بیمه باید هزینه‌ های احتمالی نیاز به درمان در سفر را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای حوزه شنگن معتبر باشد.

  • هزینه ویزای فرانسه چقدر است؟

قیمت ویزای فرانسه، حدود ۶۰ یورو است که زمان ارائه‌ مدارک از متقاضی دریافت می ‌شود.

  • مدت زمان صدور ویزای فرانسه چقدر است؟

مدت زمان اخذ ویزای فرانسه برحسب فاکتورهایی نظیر ملیت متقاضی، هدف از  سفر و وضعیت سفارت یا وی اف اس صادر کننده ویزا متغیر است. همچنین پرونده متقاضی دریافت ویزای فرانسه می بایست حداقل دو هفته قبل از وقت سفارت به سفارت فرانسه ارسال شود. از زمان تحویل مدارک تا صدور قطعی ویزا، حداکثر شش هفته زمان می برد.

  • برای سفر به فرانسه چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای سفر به فرانسه داشتن گذرنامه با حداقل اعتبار 7 ماه و ویزای شینگن ضروری است. برای اخذ ویزا شنگن، مدارک شغلی، شناسایی، بانکی، سند ملکی لازم است.

  • چه مدت بعد از ریجکتی ویزا شینگن، می توان دوباره اقدام کرد؟

شما می توانید شش ماه پس از ریجکتی ویزا شینگن، مجددا اقدام کنید. بهتر است بدانید که اقدام مجدد شما به معنای پاک شدن ریجکتی قبلی از پرونده شما نیست.

ویزا شینگن برای سفر به فرانسه
ویزا شینگن
  • فصل مناسب رزرو تور فرانسه چه زمان هایی است؟

بهترین زمان برای سفر فرانسه، فصل پاییز و بهار است که جزو محبوب ترین آب و هوا در میان گردشگران است،

  • بهترین هتل های پاریس چه نام دارند؟

هتل ژرژ پنجم، هتل شانگری-لا، هتل پنینسولا پاریس، هتل فور سیزن جورج پنجم پاریس، هتل سنت جیمز پاریس، هتل کوست، هتل لوپیتال اوتل دیو، هتل لو بریستول، هتل لوتل، هتل ماما شلتر از محبوب ترین هتل های پاریس هستند.

  • بهترین زمان جهت خرید تور ارزان فرانسه چه فصلی از سال است؟

اگر به دنبال ارزان ‌ترین زمان سفر به فرانسه هستید، فصل زمستان، بهترین زمان سفر برای شما است زیرا بخاطر سرما تعداد گردشگران کم می شوند.

  • از چه مدت قبل باید برای رزرو تور فرانسه اقدام کرد؟

چون سفر به فرانسه نیاز به اخذ ویزای شنگن دارد، باید برای رزرو تور حدود 6 ماه زودتر از تاریخ سفرتان اقدام نمایید تا زمان کافی برای درخواست ویزای شینگن، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل داشته باشید.

  • بهترین مراکز خرید در شهر پاریس، چه نام دارند؟

مراکز خرید فوروم اَل، بن مارشه، چهار فصل، بِرسی ویلاژ، کاروزِل دو لوور، گالری لافایت و بوگرنل از محبوبترین مراکز خرید شهر پاریس می باشند.

مرکز زیبای خرید در پاریس
مرکز خرید پاریس
  • برترین جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر پاریس چه نام دارند؟

برج ایفل، کلیسای نوتردام، طاق پیروزی، موزه لوور، کاخ شایو، باغ تویلری، باغ لوکزامبورگ، خیابان شانزه ‌لیزه، کلیسای سکره ‌کور، کاخ گارنیه از جمله بهترین دیدنی های شهر پاریس می باشند.

سوالات متداول تور قشم

  • محبوب ترین مراکز خرید قشم کدامند؟

سیتی سنتر قشم، مجتمع تجاری دو دلفین درگهان قشم، مجتمع تجاری دریا قشم، مرکز خرید ستاره قشم، مجتمع تجاری زمرد قشم، مرکز خرید خلیج فارس قشم، مرکز خرید فردوسی قشم و مرکز خرید پردیس قشم از جمله بهترین مراکز خرید این جزیره  در تور قشم محسوب می شوند.

  • ارزان ترین و بهترین زمان برای تور قشم چه موقعی از سال است؟

تابستان با توجه به گرمای قشم، خلوت ترین زمان و به طبع ارزان ترین زمان سفر به قشم است. بهترین زمان از نظر آب و هوایی از اوایل آذر ماه تا اوایل فروردین است که شلوغ ترین زمان برای سفر است.

کویر قشم
قشم
  • برای خرید تور قشم حداقل چند روز قبل باید اقدام کنیم؟

برای ایامی که پیک گردشگران به تور قشم می آیند باید حداقل 4-5 هفته قبل اقدام کنید ولی برای اوقات معمولی یک هفته قبل کافی می باشد.

  • بهترین هتل ها برای اقامت در تور قشم کدامند؟

کلمبا، عنکاس، ماهی کبابی، رنگینک، هواری و قلیه ماهی و میگو از غذاهایی هستند که در تور قشم نباید از دست بدهید.

  • سوغات قشم چیست؟

از معروف ترین سوغاتی های جزیره قشم و کلا جنوب کشور، خرما و ادویه های معطر می باشد. کیک هلر و نان محلی از دیگر سوغات خوراکی قشم است. صنایع دستی شامل صنایع حصیری، انواع گلیم و پوشاک رودوز شده سنتی از دیگر سوغاتی های این منطقه می باشد.

  • بهترین هتل های قشم کدام اند؟

 هتل سورینت، هتل آرتا، هتل ارم از جمله هتل های 5 ستاره و لوکس جزیره بوده که به طبع هزینه بالاتری نسبت به سایر هتل ها دارند و هتل های ارزان مانند هتل دیپلمات، هتل آسماری، هتل پرشین گلف آماده ارائه خدمات به مهمانان و گردشگران این جزیره می باشند.

هتل ارم
هتل ارم قشم
  • حمل و نقل قشم به چه صورت است؟

در جزیره قشم سیستم حمل و نقل عمومی شامل سرویس اتوبوسرانی و سرویس تاکسیرانی می باشد. برای استفاده از اتوبوس باید مسیری را پیاده روی کنید تا به ایستگاه اتوبوس برسید، اما قیمت کرایه آن نسبت به تاکسی ارزان تر است.

  • برترین جاذبه های گردشگری و تاریخی قشم کدام ها هستند؟

جزیره قشم بزرگترین جزیره کشورمان می باشد که به آن لقب جزیره عجایب هفتگانه را داده اند و دارای دیدنی های تاریخی و طبیعی فراوانی است. از جمله جذابیت ها و مناطق دیدنی قشم شامل سواحل جزیره، جنگل های حرا، ژئوپارک قشم، دره ستارگان، غار نمک و ..می باشد.

ویدئو تور فرانسه

در ویدئو زیر می توانید نمایی زیبا از کشور فرانسه را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *