سفر به قشم با قطار

سفر به قشم با قطار

با اینکه سفر کردن با هواپیما بسیار راحت می باشد اما مسافرت به شهرهای دیدنی و گردشگری با خودروی شخصی و سایر وسیله های نقلیه همچون قطار می تواند سفری لذت بخشی را به همراه آورد. تور سفر به قشم با قطار یکی از مواردی است که در این مقاله قصد داریم شما را با آن آشنا کرده و اطلاعات و توضیحاتی مفیدی را درباره آن ارائه دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

جزیره زیبای قشم

قشم همانند جزایر دیگر در استان هرمزگان یکی از مکان های زیبا و نیز تجاری برای گردشگران علاقه مند به سفرهای جنوبی می باشد. این جزیره زیبا دارای آب و هوایی نسبتا گرم و در بیشتر اوقات سال گرم و مرطوب است. قشم بزرگترین جزیره در ایران بوده که در تنگه هرمز واقع شده است. از ویژگی های مهم این جزیره تنوع آب و هوایی، پدیده های خاص و جذاب گردشگری و مساحت زیاد می باشد، که  از مهم ترین دلایل سفر کردن مسافران و جذب توریست به این جزیره است.

وجود منطقه تجاری آزاد در جزیره قشم باعث شده تا همه ساله گردشگران و مسافران زیادی برای خرید اجناس و کالاهای موجود به این جزیره سفر کنند که همین دلیل بر رونق و ارتقای سطح کسب و کار در این جزیره شده است. از آنجایی که قیمت ارز روز به روز در حال افزایش است و قیمت تور قشم نیز با هواپیما کمی گران می باشد، بنابراین می توان برای سفر به قشم از قطار نیز استفاده کرده و سفری شیرین را تجربه نمود.

صخره های جزیره قشم
جزیره قشم

تور قشم زمینی

تور قشم به دو صورت در اختیار مسافران و علاقه مندان سفر به این جزیره ارائه می شود. یکی تور هوایی که با هواپیما می توان به آن منطقه سفر نمود، و دیگری به صورت تور زمینی با قطار می باشد که با قطار و ماشین های سواری مخصوص آژانس این کار امکان پذیر است. تور زمینی قشم ارازن تر از تور هوایی بوده و برای آنکه بتوانید از بهترین تورهای زمینی قشم برخوردار شوید بهتر است از قبل برای رزرو آن اقدام کنید.

انتخاب دیگر برای استفاده از تور ارزان قشم با قطار انتخاب هتل های دو ستاره قشم می باشد. همینطور رضایت و رزور هتل های سه ستاره نیز می تواند هزینه های شما را تا حد زیادی کاهش دهد. به طوری که اقامت در این هتل ها مقرون به صرفه می باشد.

قطار تهران به بندرعباس

یکی از طولانی ترین مسیرهای ریلی سفر به قشم با قطار از تهران به بندرعباس است. این مسیر حدود 18 تا 20 ساعت طول کشیده و در نگاه اول شاید کمی سخت نیز به نظر برسد. برای افرادی که به دنبال سفرهای زمینی به قشم هستند و قطار را برای مسافرت خود انتخاب کرده اند، قطار تهران بندرعباس بهترین گزینه است.

قطار تهران به سمت جنوب
قطار تهران به بندرعباس

سوالات متداول سفر به قشم با قطار

در زیر تلاش کرده ایم تمامی سوالاتی که به ذهن مسافران عزیز و مشتریان آذربال در خصوص سفر به قشم با قطار می رسد را گردآوری کرده و پاسخ جامعی برای هر یک فراهم آوریم، چنانچه همچنان سوالی در خصوص تور قشم، چه هوایی و چه زمینی، داشتید در قسمت نظرات مطرح بفرمایید تا در اسرع وقت پاسختان را دریافت کنید. 

  • چه شرکت های ریلی بلیط قطار تهران به بندرعباس را ارائه می کنند؟

از شرکت هایی که می توان نام برد راجا، شرکت بن ریل و جوپار بوده که دارای خدمات و مزایای برای سفر کردن با قطار به مسافران ارائه می دهند. قطارهای حاضر در هر یک از این شرکت ها همچنین در انواع مختلف می باشد. شرکت ریلی رجا دارای دو قطار چهار تخته البرز و چهار تخته مهر البرز هستند. همچنین شرکت بن ریل دو نوع قطار غزل بنیاد و غزال بنیاد وی آی پی به مسافران و علاقه مندان سفر به قشم خدمت رسانی می کند. شرکت جوپار نیز یک قطار لوکس شش نفره دارد، که در مسیر تهران بندرعباس مسافران را جابجا می کند. ایستگاه های بین راهی که در مسیر تهران به بندرعباس وجود دارد شامل 15 ایستگاه بین راهی است، که به ترتیب تهران، محمدیه، کاشان، بادرود، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمد آباد، سیرجان، تزرج، فین و بندرعباس می باشد.

شرکت های ارائه دهنده بلیط قطار
شرکت های ریلی بلیط قطار تهران
  • زمان حرکت قطارهای تهران به بندرعباس چگونه است؟

زمان حرکت هر کدام از قطارهای تهران به بندرعباس بستگی به شرکت ریلی دارد که بلیط از آنجا خریداری شده است. به این ترتیب که ساعت حرکت  قطارهای غزال بنیاد و غزال بنیاد وی آی پی 13/10 و در ساعت 6/30 دقیقه صبح به مقصد بندرعباس می رسد.
حرکت قطار لوکس جوپار ساعت 14/50 دقیقه ظهر از تهران به سوی بندرعباس بوده که در ساعت 9/10 صبح روز بعد به بندرعباس می رسد.
برای شرکت جوپار ساعت حرکت قطارهای لوکس شش نفره 14/50 و ساعت 9/10 بندرعباس است.
همینطور برگشت قطارهای بندرعباس به تهران برای شرکت های غزال بنیاد و غزال بنیاد وی آی پی ( بن ریل) همه روزه ساعت 10/13 از بندرعباس و در ساعت 7/45 صبح در تهران می باشد.
قطارهای لوکس شش نفره بندرعباس به تهران شرکت جوپار همه روزه ساعت حرکت 20/14 و در ساعت نه صبح به مقصد تهران است.
قطارهای چهار تخته البرز شرکت رجا ساعت حرکت 16/50 و در ساعت 11/30 به تهران می باشد.

  • خدماتی که در انواع قطارهای تهران به بندرعباس ارائه می شود چگونه می باشد؟

همه جور خدمات و امکاناتی که در قطارهای تهران به بندرعباس از سه شرکت ذکر شده بستگی به نوع قطار و بلیطی که خریده اید دارد. به طور کلی همه قطارها از امکاناتی چون رختخواب، بسته پذیرایی، آب معدنی، پریز برق و غیره برخوردار هستند، که در قطارهایی لوکس و وی آی پی این امکانات بیشتر می باشد.

خدمات قطار
خدمات قطار تهران به بندر عباس
  • قیمت بلیط زمینی تور تهران به بندرعباس چقدر می باشد؟

قیمت بلیط تهران به بندرعباس به نرخ روز محاسبه می شود.  همچنین نوع هتل و اقامت چند روزه و شرکت ریلی نیز در این محاسبه قیمت لحاظ می شود. گاهی اوقات نیز مناسبت های خاص و موارد دیگر باعث تخفیف قیمت بلیط می شود که می توان از قبل آنها را رزرو نمود.

  • چگونه می توان بلیط قطار تهران به بندرعباس را تهیه نمود؟

کاریست به سایت ما در آذربال رجوع کرده و بلیط خود را رزرو نمایید. پشتیبان ما نیز به صورت آنلاین و شبانه روز پاسخگوی سوالات شما در این زمینه هستند.

  • آیا امکان کنسلی بلیط قطار تهران به بندرعباس وجود دارد؟

شما می توانید به راحتی با مراجعه به سایت آذربال به قسمت حساب کاربریتان وارد شده و از طریق گزینه سفارشات و استردادها قسمت استرداد بلیط را تیک بزنید.

کنسل کردن بلیط قطار
بلیط قطار
  • انواع بلیط قطار تهران به بندرعباس و برگشت آن که در آذربال وجود دارد کدام هستند؟

قطارهای رفت و برگشت سریع السیر و کوپه دربست رجا،  بن ریل،  نورالرضا،  غزال بنیاد،  غزال بنیاد وی آی پی و سایر موارد می باشد که با مراجعه به پکیج سایت می توانید از نوع شرکت و زمان حرکت این قطارها اطلاع یابید.

  • چگونه می توان از بندرعباس به قشم رفت؟

سفر به قشم از دو راه زمینی و آبی امکان پذیر است. اما اغلب گردشگران و مسافران به وسیله قایق و کشتی به این منطقه سفر می کنند. شما نیز می توانید بعد از آنکه به بندرعباس رسیده از طریق لنچ و کشتی که در اسکله شهید رجایی و سایر اسکله ها موجود  است به این مکان بروید.

با توجه به مطالب گفته شده امیدواریم اطلاعات خوب و کافی را برای تور سفر به قشم به دست آورده باشید و سفری پر از هیجان و لذت را تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *