راهنمای سفر به وان ترکیه

راهنمای سفر به شهر وان ترکیه

اگر به دنبال یک سفر کم هزینه به نقطه ای بکر در نزدیکی ایران هستید، سفر به وان ترکیه را به شما پیشنهاد می کنیم. شهر وان، یکی از شهرهای زیبا و تاریخی در شرق ترکیه می باشد که جمعیتی بیش از چهارصد هزار نفر دارد. آب و هوای مطبوع، قرارگرفتن در کنار دریاچه زیبای وان و همچنین دسترسی زمینی آسان، شهر وان را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان تبدیل کرده است. همین موضوع ما را بر این داشت تا یک راهنمای سفر به وان ترکیه با اطلاعات کامل برای گردشگران تهیه کنیم. برای آشنایی با تور وان و نکات مهم در سفر به این شهر، با ما همراه باشید.

شهر وان در طی سالیان اخیر با ورودی زیاد توریست ها روبرو بود. این مهم ترین دلیل برای اثبات برتری این شهر کوچک است.

سفر به وان ترکیه، یک انتخاب اقتصادی و خاطره انگیز خانوادگی

موقعیت جغرافیایی شهر وان ترکیه به گونه ای است که به راحتی می توانید یک سفر زمینی سه الی چهار روزه به آن جا را تدارک ببینید. وقتی صحبت از سفر به ترکیه در میان باشد، بیشتر ما به شهرهایی همچون استانبول، آنتالیا، بدروم، مارماریس و … فکر می کنیم و سفر به وان در ذهن کمتر کسی نقش می بندد. غافل از اینکه این شهر، علاوه بر جاذبه های تاریخی، طبیعتی بسیار دیدنی و زیبا دارد که آن را تبدیل به یک پکیج گردشگری کامل برای سفرهای خانوادگی می کند.

همچنین وان دارای هتل های بسیار عالی پنج ستاره، رستوران های با کیفیت، مراکز خرید و امکانات رفاهی کاملی است که می تواند سفری خاطره انگیز را برای شما و خانواده تان رقم بزند. اگر به دنبال یک مقصد گردشگری اقتصادی هستید، سفر به وان را انتخاب کنید. چرا که با حذف هزینه های قابل توجه سفر هوایی، می توانید به صورت زمینی از سفر به این شهر مرزی لذت ببرید. این مطلب را بخوانید تا راهنمای تور وان ترکیه کاملی را دریافت کنید. 

جاذبه های گردشگری وان ترکیه

شهر وان ترکیه دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری می باشد که در اینجا به معرفی اصلی ترین آن ها در تور وان پرداخته ایم:

قلعه وان

یکی دیگر از اصلی ترین جاذبه های گردشگری وان، قلعه وان می باشد که در قسمت شرقی دریاچه قرار گرفته است. این قلعه بزرگترین بنای تاریخی باقی مانده از دوران پادشاهی اوراتو است. اگر علاقمند به تماشای یک قلعه تاریخی بر فراز کوه ها از نزدیک هستید، لباس و کفش مناسب کوه به همراه داشته باشید و از عکاسی در مناظر رویایی قلعه وان در هنگام غروب آفتاب لذت ببرید.

قلعه وان
جاذبه های گردشگری وان ترکیه

دریاچه وان

اصلی ترین جاذبه توریستی در راهنمای سفر به وان ترکیه، دریاچه وان می باشد که در غرب این شهر واقع شده است. این دریاچه زیبا باعث شده تا دیدنی های وان، دست کمی از سایر شهرهای ساحلی ترکیه نداشته باشد. دریاچه وان دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه و بزرگترین دریاچه طبیعی ترکیه می باشد و نماد اصلی شهر وان است. در هنگام بازدید از این دریاچه می توانید از امکانات قایق سواری، ماهیگیری و تفریحات آبی استفاده کنید. داخل دریاچه وان تعدادی جزیره وجود دارد که بازدید از آن ها نیز خالی از لطف نیست.

پیشنهاد می کنیم حتما در جزیره آکدامار (آختامار) به ماجراجویی بپردازید. این جزیره، دومین جزیره بزرگ دریاچه وان است و یک کلیسای تاریخی ارمنی به نام آختامار و چشمه ای جوشان را در خود جای داده است و همچنین دارای مناظر بی نظیری می باشد. برای دسترسی به جزیره آکدامار، می توانید به دو اسکله در ساحل دریاچه وان مراجعه کنید تا با قایق به این جزیره عزیمت کنید.

خانه گربه های وان

بازدید از خانه گربه های وان، می تواند لحظات خاطره انگیزی را برای شما و کودکانتان رقم بزند. شهر وان، به داشتن گربه های زیبا با چشمان آبی در میان گردشگران شهرت دارد. از این رو خانه ای تحت عنوان خانه گربه های وان در این شهر وجود دارد تا بتوانید آن ها را از نزدیک دیده و لمس کنید.

پارک آبی وان

همان طور که گفتیم، شهر وان دارای امکانات رفاهی و تفریحی کاملی برای گردشگران می باشد. یکی از این امکانات، پارک آبی Çağdaş Aquapark می باشد. این مجموعه نه چندان بزرگ و سرپوشیده، شامل امکاناتی از جمله سرسره های آبی، سونا، جکوزی، استخر، و دستگاه های ورزشی می باشد که می تواند اوقاتی شاد و آرامش بخش برای شما و کودکانتان بسازد. پارک آبی وان در منطقه آناتولی شرقی واقع شده است.

بهترین زمان سفر به وان

وان ترکیه، شهری با آب و هوای کوهستانی می باشد. بنابراین بهترین زمان سفر تفریحی به وان، در فصل گرما یعنی از اواخر بهار تا اوایل پاییز است. البته در نظر داشته باشید که در این زمان، هزینه های رزرو هتل و بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما به حداکثر خود می رسد. از این رو، اگر در حال برنامه ریزی یک سفر ارزان به وان هستید، زمان دیگری خارج از این بازه را انتخاب کنید. حتی الامکان سعی کنید از سفر به وان در زمستان خودداری کنید. چرا که برای این سفر زمینی، وضعیت لغزندگی جاده ها، بارندگی ها و سرمای هوا، تجربه ناخوشایندی به همراه خواهد داشت.

نمایی از کوه های ترکیه
بهترین زمان سفر به وان

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه

از آن جایی که سفر به وان برای گردشگران ایرانی یک سفر اقتصادی به شمار می رود، برای بسیاری سوال پیش می آید که هزینه سفر زمینی به وان چقدر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال ابتدا باید با راه های سفر به وان ترکیه از ایران آشنا شوید. شما می توانید از سه طریق زمینی یعنی خودروی شخصی، اتوبوس و قطار به وان سفر کنید. اگر نمی خواهید از تور وان استفاده کنید، برای سفر زمینی با خودروی شخصی باید هنگام خروج از مرز مبالغی شامل هزینه اخذ گواهینامه بین المللی با اعتبار یک سال، هزینه دریافت پلاک بین المللی، عوارض شهرداری، هزینه اخذ مجوز عبور از مرز و بیمه اتومبیل را پرداخت نمایید.

همان طور که مشخص است، این کار چندان صرف اقتصادی برای شما نخواهد داشت و فقط انتخاب کسانی است که برای رفاه بیشتر در کنار خانواده شان سفر با خودرو شخصی را ترجیح می دهند. برای سفر به وان خودروی شخصی و یا اتوبوس، باید به مرز رازی واقع در شهر خوی بروید. اگر مبدا سفر شما تهران است، حدود 14 ساعت در راه خواهید بود که دو الی سه ساعت آن، مربوط به بازرسی های گمرک می باشد.
اگر می خواهید با قطار به وان سفر کنید، باید از خط تبریز-وان استفاده کنید. بنابراین اگر از تهران حرکت می کنید، قطار شما تهران-تبریز-وان خواهد بود.

غذاهای شهر وان

شهر وان به غذاهای لذیذ نیز در میان گردشگران شهرت دارد. یکی از لذت های سفر به وان، تجربه ی غذاهای جذاب ترکیه ای می باشد که به وفور در رستوران های این شهر یافت می شوند. محبوب ترین این غذاها عبارتند از: دونر کباب، آدانا کباب، اسکندر کباب، لاه معجون، پیده و کوفته که همگی بر پایه گوشت قرمز هستند.

اگر به وان سفر کردید، صبحانه های معروف این شهر را از دست ندهید. صبحانه های وان شهرت جهانی دارند و شامل سفره هایی رنگین از غذاهای گرم و سرد می شوند و به مانند بوفه های سرد و گرم صبحانه در هتل ها، اغلام متنوعی از مواد غذایی را تا 30 نوع شامل می شوند.
محبوبیت این مورد تا حدی پررنگ است که یکی از خیابان های اصلی آن را خیابان صبحانه پزان می نامند.

انواع و اقسام غذاهای ترکیه
غذاهای شهر وان

سوالات متداول راهنمای سفر به وان ترکیه

  1. هزینه تور وان در سال 99 چقدر است؟

    قیمت تور وان از 1 میلیون تومان تا 2 میلیون تومان متغیر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت تور ها با ما تماس بگیرید. 

  2. بهترین زمان سفر به وان ترکیه چه زمانی است؟

    از آنجایی که وان ترکیه آب و هوایی کوهستانی دارد، بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا و بهره بردن از امکانات و تفریحاتش، اواخر بهار تا اوایل پاییز است. در فصل سرما  سفر به این شهر همراه با خطرات لغزندگی جاده ها و همچنین امکان پذیر نبودن استفاده از پارک های آبی و … است. 

  3. جاذبه های گردشگری وان ترکیه چه هستند؟

    شما با سفر به وان می توانید از  قلعه وان، دریاچه وان، پارک های آبی، کلیساها و … دیدن بفرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *