راهنمای سفر به ماسوله

یکی از مقاصد گردشگری محبوب که تقریبا هر گردشگری که به آن جا سفر کرده است از تجربه خود بسیار لذت برده و راضی بوده است؛ ماسوله است. ماسوله از شهر های تاریخی ایران محسوب شده و قدمتی چند هزارساله داد. این شهر به قدری زیبا است که لازم است قبل از سفر، راهنمای سفر به ماسوله را مطالعه کنید تا هیچ یک از جاذبه هایش را از دست ندهید.

راهنمای سفر به ماسوله برای مکان های گردشگری

همانطور که اشاره شده ماسوله یکی از هرهای قدیم ایران محسوب شده که دارای مکان های گردشگری بی نظیری است. شما می توانید مدت ها در ماسوله بچرخید و نهایت لذت را از هوای تازه و محیط سرسبز ماسوله ببرید. از مکان های گردشگری و جاذبه های ماسوله می توان اشاره کرد به:

بازارچه ماسوله در سفر به ماسوله

اولین جایی که به آن اشاره می کنیم بازارچه ماسوله است. این بازارچه را می توان یکی از اصلی ترین مکان های کسب درآمد مردم به شمار آورد چرا که طی تغییراتی که به مرور در فرهنگ مردم ماسوله و کسب و کار آن ها به وجود آمد عمده درآمد مردم به سمت پذیرایی از توریست ها رفت.

این بازارچه زیبا از آن بازارهایی نیست که فکر کنید بسیار بزرگ و ادامه دار است بلکه بازار متوسطی محسوب می شود اما بزرگترین ویژگی آن دلنشین بودن است. این بازارچه دارای صفا و صمیمیت بوده و از گوشه و اطراف حس های جدید و شگفت انگیزی را تجربه می کنید.

لازم به ذکر است که در این بازارچه اکثر مغازه دارها فروشنده انواع خوراکی، صنایع دستی، ادویه، ظروف مسی و ترشی هستند. در یک سوی بازارچه نیز انواع بوی غذا به مشام می رسد که هر گردشگری را سرمست می کند. بوی آش خوشمزه محلی، کباب و … تنها چند مورد از غذاهایی هستند که می توان نام برد.

بازارچه ماسوله
نمایی از بازارچه ماسوله

رودخانه ماسوله

رودخانه ماسوله یا ماسوله رودخان از مواردی بود که حتما باید در هر راهنمای سفر به ماسوله باشد. این رودخانه زیبا حس بی نظیری را به شما منتقل می کند. صدای آب و آرامش و سرسبزی ماسوله حس بی نظیری است که حتما باید آن را تجربه کنید. این رود از چشمه های بالا دستی و کوه سرچشمه گرفته و با گذشتن از میان ماسوله در آخر با آبیاری شالیزارها نهایت محبت خود را به اهالی نشان می دهد.

البته لازم به ذکر است که در فصل های بارانی و پر آب خطر سیلاب وجود داشته که با ساخت یک دیوار بلند در کنار این رودخانه از این خطر جلوگیری شده است و لازم نیست که در سفر به ماسوله به خصوص در روزهای بارانی دغدغه سیلاب داشته باشید

قله شاه معلم از جاذبه های سفر به ماسوله

از دیگر جاذبه های ماسوله که در راهنمای سفر به ماسوله به آن اشاره می کنیم؛ قله شاه معلم است. این قله در ارتفاع 3058 متری واقع شده است که آن را می توان از معدود قله های گیلان نامید که ارتفاعی بالای 3000 متر دارد. از دیگر مسائلی که در ارتباط با این قله قابل توجه است این است که اکثر کوهنوردان در طول سال برای فتح این قله می آیند.

چرا که مناظر اطراف این قله بسیار دست نخورده بوده و طبیعت بکر و بی نظیری را به نمایش می گذارند. علاوه بر آن فتح یکی از معدود قله های بالای 3000 متر گیلان نیز از سوی دیگر احساس خوبی دارد.

قله شاه معلم
قله زیبای شاه معلم

منطقه ییلاق للندیز برای سفر به ماسوله

این منطقه ییلاقی برای اکثر افراد کمتر شناخته شده چرا که به دلیل رفت و آمد زیاد پوشش گیاهی آن کم شده است اما همچنان نیز دارای زیبایی بی نظیری است که می توانید با یک پیاده روی دو ساعته به آن برسید. البته لازم به ذکر است که این منطقه امکانات رفاهی نداشته و تنها می توانید چشمه للندیز را در آن جا مشاهده کنید.

اما به هر جهت چرا کردن گوسفندان و مناظر طبیعی این منطقه یک تجربه کم نظیر است که شما می توانید در طول زندگی خود آن را کسب کنید به خصوص که اهل شهر شلوغی باشد این تجربه به معنای واقعی می تواند هر نوع خستگی روحی و جسمی شما را در شرایط خاصی برای مدتی درمان کند.

راهنمای سفر به ماسوله و ییلاق للندیز
منطقه ییلاق للندیز

موزه ماسوله

از دیگر جاذبه های گردشگری که در باب راهنمای سفر به ماسوله به آن اشاره می کنیم موزه ماسوله است. این موزه برای آشنایی با تاریخچه ماسوله بسیار کاربردی بوده و می تواند شما را در درک بهتر محیط زیست ماسوله، فرهنگ مردمان و … یاری کند. همچنین از دیگر مسائل این است که موزه ماسوله به 3 موزه کوچک تبدیل شده که بازدید از آن شاید یک ساعت از شما وقت بگیرد اما می تواند بسیار سودمند باشد.

امامزاده عون بن علی

این امامزاده از نوادگان امام علی(ع) بوده و در نزد مردم جایگاه ویژه ای دارد. تقریبا می توان گفت که همه مراسم مذهبی در همین امام زاده برگزار می شود.

امامزاده عون بن علی
نمایی از امامزاده عون بن علی
سخن پایانی

ماسوله یکی از زیباترین شهر های ایران بوده که می توانید به آن سفر کنید اما در این میان مطالعه راهنمای سفر به ماسوله به شما کمک می کند تا با انواع جاذبه های گردشگری این شهر زیبا آشنا شده و در سفر خود بتوانید بهترین تجارب را کسب نمایید. ماسوله دارای مکان های گردشگری متعددی از جمله ماسوله رودخان، موزه ماسوله و … بوده که شما می توانید در سفر خود به ماسوله از آن ها دیدن نمایید.

سوالات متداول راهنمای سفر به ماسوله

  1. نام سه موزه ماسوله چیست؟
    نام این سه موزه که بعد از موزه مردم شناسی ماسوله به وجود آمدند عبارت اند از موزه امامزاده، موزه میراث فرهنگی و موزه حیات وحش که هر کدام به نوبه خود جذاب هستند و ارزش دیدن را دارند.
  2. در داخل ماسوله چند رود وجود دارد؟
    در داخل ماسوله دو رود ماسوله روخان و تریشوم وجود دارد که هر دو از رودهای بسیار زیبا و دیدنی به شمار می روند.
  3. آب و هوای ماسوله چگونه است؟
    ماسوله دراای آب و هوای متعادل بوده و دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد است اما لازم به ذکر است که نهایت دمای هوا در تابستان به 30 درجه و در زمستان به در صورت سرمای شدید 0 درجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *