راهنمای سفر زمینی وان

راهنمای سفر زمینی وان

سلام خدمت همراهان آذربال. امروز میخوایم باهم راجب سفر به شهر وان با هم صحبت کنیم. این سفر میتوانید همراه با تور وان باشد اما بعضی ها دوست دارند شخصی سفر کنن به شهر وان پس امروز میخوایم درباره سفر شخصی به وان براتون بگم. توی مطلب قبلی راجب شهر وان به طور کامل توضیح دادم و اونایی که دنبال میکنند مطالب رو کاملا با این شهر آشنایی کامل را دارند.

روش های سفر به وان

به طور کلی سفر به وان از ایران فقط از طریق مرز زمینی امکان پذیر است. و سه مرز زمینی از ایران برای این سفر وجود دارد:

  1. مرز بازرگان در شمال آذربایجان غربی
  2. مرز رازی در خوی
  3. مرز سِرو در غرب استان ارومیه.

که البته از میان این سه مسیر مرز رازی منطقی ترین مسیر به نظر می رسد. چون کوتاهترین مسیر برای رسیدن به وان است و تنها یک ساعت با وان فاصله دارد. برای دسترسی به مرز رازی ابتدا باید از شهر محل زندگی خود به خوی بروید و از آنجا به سمت مرز رازی حرکت کنید. پس از رسیدن به مرز رازی و انجام دادن کارهای گمرکی و عبور از مرز می توانید سوار دلموش هایی شوید که هزینه آن ها معمولا ۲۰ لیر است( ممکن است بیشتر هم باشد) و شما را تا مرکز شهر وان و معمولا درب هتل موردنظرتان می برند.

مسیر زمینی به وان
پایانه مرزی سرو

سفر به وان با ماشین شخصی

توجه داشته باشید که در طول اقامت خود در شهر وان اگر قصد داشتید از ماشین شخصی خودتان استفاده کنید، باید اقدامات لازم را انجام دهید و هزینه های مربوطه را پرداخت کنید. این هزینه ها شامل هزینه های مربوط به بیمه اتومبیل، گواهینامه بین المللی یکساله، هزینه پلاک بین المللی، دفترچه مالکیت خودرو، برچسب CD و IR، و هزینه کاپوتاژ می شود. در نظر داشته باشید که مرز رازی در فصل های شلوغ سال و به اصطلاح ” های سیزن” بسیار شلوغ است و ممکن است چندین ساعت در این مرز معطل شوید. هزینه های مربوط به اخذ گواهینامه و پلاک بین المللی تا 2 سال گذشته در حدود 800 هزار تومان بود.

در نظر داشته باشید اگر هزینه های مربوط به عوارض خروج از کشور را قبلا پرداخت نکرده باشید، در مرز رازی هم می توانید این کار را انجام دهید. البته این کار عبور شما را از مرز به تاخیر می اندازد. بنابراین بهتر است که برای پرداخت این هزینه ها و دریافت ارز در همان شهر خود اقدام کنید یا همراه با تور وان شوید تا با راحتی از سفر خود لذت ببرید. همچنین برای سفر به شهر وان هفته ای یکبار قطاری از تبریز به سمت وان حرکت می کند.

سفر به وان با اتوبوس

یکی از روش های سفر به وان با استفاده از اتوبوس است. شما می توایند لحظات خوشی را همراه با خانواده تان در اتوبوس هایی که روانه وان هستند، بگذرانید. در سفر به وان با اتوبوس شما در حدود 12 الی 13 ساعت در راه خواهید بود که البته بخش زیادی از آن به دلیل توقف های میان مسیر است. از چه مرز هایی می توانید خودتان را به وان برسانید: 

  • یکی از مسیر های محبوب برای رسیدن به وان از ایران، مرز رازی است. شهروندان ترک این مرز را تحت عنوان کادیکوی می شناسند. این مرز در شهرستان خوی واقع است و دلیلی که بین عموم مسافران محبوب است فاصله 100 کیلومتری آن تا وان است. این مرز از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر آماده استقبال از مشافرین محترم است. 
  • مرز بازرگان، مرز دیگری است که پس از رازی توانسته محبوبیت خوبی را کسب کند. ترمینال های مربوط به این مرز در ماکو یا همان شمال آذربایجان غربی قرار دارند. پس از اینکه بتوانید با موفقیت از این مرز عبور کنید باید شهر ترابزون را پشت سر بگذارید. 

آب و هوای شهر وان

شهر وان، آب و هوای قاره ای دارد. زمستان های آن بسیار سرد است و برف های سنگینی در این فصل در شهر وان می بارد. اما تابستان های آن گرم و خشک است. بیشترین میزان بارندگی در این شهر در فصل بهار و پاییز است. بهترین زمان سفر به وان ترکیه از اوایل اردیبهشت تا مهر می باشد.

کلیسای شهر وان
آب و هوای وان

اقامت در شهر وان

برای اقامت در وان ترکیه نیازی به دریافت ویزا نیست، و بدون ویزا می توانید تا ۹۰ روز در این شهر اقامت داشته باشید. اما قبل از سفر از محل اقامت خود در این شهر مطمئن شوید. خصوصا اگر در فصل های شلوغ به وان سفر می کنید، حتما مدتی قبل از سفر برای اقامت خود در این شهر و رزرو هتل اقدام کنید. زیرا به احتمال زیاد در های سیزن نتوانید هتل خالی در این شهر پیدا کنید. هزینه اقامت در وان ارزان است و هتل های آن نسبت به خدماتی که ارائه می کنند هزینه کمی دریافت می کنند.

هتل های شهر وان
اقامت در شهر وان

برای انتخاب هتل مورد نظر خود در شهر وان گزینه های متنوعی پیش رو دارید که البته این انتخاب با توجه به نوع سفر و دسترسی هایی که به شهر خواهید داشت، تغییر خواهد کرد. به طور مثال اگر قصد دارید که در کنار دریاچه وان اقامت داشته باشید هتل دابل تری بای هیلتون گزینه مناسبی خواهد بود. اما اگر قصدتان از سفر به این شهر خرید است، مرکز شهر و خیابان های اطراف جمهوریت منطقه مناسبی برای شما خواهد بود. در این منطقه با توجه به حجم زیاد گردشگران، هتل های بسیاری وجود دارد و انتخاب های شما افزایش پیدا می کند. در ادامه تعدادی از بهترین هتل های وان را به شما معرفی خواهیم کرد.

حالا اگر شما هم به صورت شخصی به شهر وان سفر کردید برامون از تجربیات جالب و شنیدنی این سفر بگید و ما رو هم شریک کنید توی خاطرات و تجربه سفر شخصیتون به یکی از جذاب ترین شهر های مرزی کشور ترکیه، منتظرتون هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *