راهنمای سفر به تفلیس

راهنمای سفر به تفلیس
چگونگی سفر به شهر تفلیس

راهنمای چگونگی سفر به شهر تفلیس

تفلیس پایتخت کشور گرجستان می باشد که از یک جهت ویژگی‌های کشور روسیه را دارد و از جهتی دیگر تلاش می‌کند که خود را به اروپا نزدیک کند. بنابراین اگر دلتان می‌خواهد سفر خارجی متفاوتی داشته باشید، تفلیس می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

به دلیل این که گرجستان به ایران نزدیک می باشد، سفر به تفلیس یک سفر خارجی مقرون به صرفه خواهد بود. به همین علت است که در سال‌های اخیر، سفر به گرجستان به یکی از کشورهای محبوب ایرانیان تبدیل شده است و ما همواره در این مقاله سعی داریم تا همچون یک راهنمای سفر به تفلیس برای شما عزیزان باشیم. پس با ما همراه شوید.

سفر به شهر تفلیس
راهنمای سفر به شهر زیبا تفلیس

 سفر به شهر تفلیس( هوایی)

اگر قصد سفر به گرجستان با هواپیما را دارید، جهت خرید بلیط گرجستان، توصیه می کنیم که از قبل برنامه ریزی های لازم را به عمل آورید. شرکت‌های هوایی قشم، ایرفلوت، ترکیش ایرلاینز، قطر ایرویز، ایر عربیا، هواپیمایی امارات از تهران به مقصد فرودگاه تفلیس (TBS) پرواز دارند.

سفر به شهر تفلیس به صورت زمینی

در راهنمای سفر به شهر تفلیس اگر قصد سفر زمینی به تفلیس را داشته باشید نیز، سفر به گرجستان از مرز زمینی به شیوه های متفاوت زیر نیز امکان‌پذیر می باشد:

  • سفر با قطار: متاسفانه راه ریلی مستقیم از ایران به گرجستان جهت سفر با قطار وجود ندارد. و اگر که این شیوه را جهت سفر زمینی انتخاب کنید، باید اول به شهرهایی مثل ایروان سفر کرده و سپس با اتوبوس و یا خودروی سواری به گرجستان بروید.
  • سفر با اتوبوس: استفاده از اتوبوس یکی دیگر از شیوه های سفر زمینی به تفلیس می باشد که جهت استفاده از آن می‌توانید مستقیما از ایران تا تفلیس را سفر کنید
  •  خودروی شخصی: این شیوه هم جهت سفر به تفلیس از مرز زمینی ممکن است و می توانید برای انجام آن از مرزهای متفاوت همانند: ارمنستان، ترکیه و آذربایجان استفاده کنید.
سفر به تفلیس به صورت هوایی
سفر هوایی به شهر زیبا تفلیس

اختلاف ساعت تهران با تفلیس

اختلاف ساعت تفلیس با تهران، در واقع نیم ساعت می باشد. و شهر تفلیس نیم ساعت از تهران نیز عقب‌تر است. و هنگامی که به تفلیس رسیدید، باید ساعت‌ خود را نیم ساعت به عقب بازگردانید.

معرفی محبوب ترین مکان های گردشگری شهر تفلیس

تفلیس، پایتخت کشور گرجستان و شهری پر از تضاد می باشد؛ شهری که ساختمان‌های مدرن در کنار معماری قدیمی به زیبایی کنار هم جای گرفته‌اند. این شهر از هنگام تاسیس، دچار حمله های زیادی شده و چندین مرتبه سوخته و دوباره بنا شده است. برخی از مکان های گردشگری این شهر عبارتند از:

  • کارتلیس ددا یا مجسمه مادر
  • پل صلح تفلیس
  • میدان آزادی
  • برج ساعت
  • کلیسای جامع تثلیث
  • مسجد جمعه تفلیس
  • آتشگاه تفلیس
  • محله حمام‌های تفلیس
  • پارک های آبی تفلیس
  • دریاچه لیسی
  • دریاچه لاکپشت تفلیس

بررسی هزینه های سفر به تفلیس

اگر به فکر هزینه سفر به گرجستان هستید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. اولین موضوعی که پیش از سفر مطرح می‌شود، هزینه خروج از کشور است. همچنین، در حال حاضر سفر به گرجستان احتیاج به ویزای خاصی ندارد و شما هزینه‌ای بابت ویزا پرداخت نمی‌کنید. یکی از موارد مهمی که در هزینه سفر به تفلیس بخشی از بودجه ی خود را باید به آن اختصاص دهید، قیمت بلیط تهران به تفلیس می باشد. که این هزینه براساس سفر زمینی یا هوایی و شرکت هوایی نیز برای هر شخصی متغیر است.

همچنین از دیگر مواردی که در بوجه ی سفر به تفلیس بایستی آن را در نظر بگیرید، هزینه اقامت هتل در تفلیس می باشد. در تفلیس هتل‌های متعدد 2 تا 5 ستاره وجود دارند که شما با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانید از بین آن ها انتخاب کنید. 

همینطور بخشی دیگر از هزینه های سفر مربوط به حمل و نقل در شهر می باشد که شما می‌توانید برای رفت و آمد در تفلیس از سیستم حمل و نقل عمومی بهره بگیرید. که یکی از بهترین روش های حمل و نقل عمومی نیز مترو می باشد. و جدا از مترو و اتوبوس، استفاده از تاکسی هم یکی از گزینه های مربوط به حمل و نقل در تفلیس است. 

هزینه سفر به تفلیس
هزینه های سفر به شهر تفلیس
سخن پایانی 

ما همواره در این مقاله به منظور راهنمای سفر به تفلیس برای شما عزیزان برخی از مکان های گردشگری شهر تفلیس و هزینه های مربوط به سفر را برایتان گردآوری کردیم و امیدواریم کمکی برای برنامه ریزی سفر شما به این شهر زیبا نیز بوده باشیم.

سوالات متدوال راهنمای سفر به تفلیس

  1. سمبل شهر تفلیس چیست؟
    نماد شهر تفلیس مجسمه مادر می باشد و نکته جالب این مجسمه این می باشد که شما در هر مکان از شهر تفلیس که بایستید این مجسمه را مشاهده خواهید کرد.
  2. پول رایج گرجستان چیست؟
    واحد پول گرجستان لاری می باشد.
  3. کدام کلیسا در گرجستان بزرگ‌ترین کلیسای ارتودوکس نام گرفته است؟
    کلیسای جامع تثلیث تفلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *