خوشمزه ترین غذاهای وان ترکیه

هر فرد ترکی به شما خواهد گفت که غذاهای ترکی در بعد از غذاهای ایرانی بهترین غذاها در جهان هستند. ترکیه بیشتر به خاطر کباب ها و کوفته هایش معروف است، بسیار بیشتر است. و اینها از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای وان ترکیه هستند. با وجود این،  اگرچه گرایش به گیاهخواری و گیاهخواری در ترکیه زیاد نیست، غذاهای گیاهی زیادی در منوی ترکیه وجود دارد و گیاهخواران به سادگی باید از مصرف مقادیر زیاد ماست خودداری کنند.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای وان ترکیه

در اینجا ما فقط می توانیم خلاصه ای از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای وان ترکیه را معرفی کنیم  که عبارت اند از:

کباب از خوشمزه ترین غذاهای وان ترکیه
کباب از غذهای محبوب ترکیه

کباب های ترکیه

کباب های ترکیه مانند آدنا کباب از خوشمزه ترین غذاهای وان ترکیه می باشند. متریال این کباب ها فوق العاده متنوع هستند.  به عنوان مثال قریب به 37 نوع دورچین را می توان بار کباب های ترکی استفاده کرد که چند مورد از آن ها عبارت اند از گوشت گاو، بره یا مرغ چرخ‌کرده، مکعبی یا نازک برش داده شده، آبکاری شده یا بسته‌بندی شده و با موادی نظیر

  • سالاد
  • سس و تورشو
  • سبزیجات ترشی مانند فلفل، کلم، هویج و خیارهای کوچک

 سرو می‌شود.

محبوب‌ترین کباب‌های گوشت چرخ‌کرده عبارتند از کباب آدانا، ادویه‌دار گوشت چرخ‌کرده گاو که روی سیخ له می‌شود و روی آتش پخته می‌شود، و کباب اورفا، یک نوع کمتر تند.

شیش یا شیش کباب آبدار، برش های کاملا مربعی گوشت بره یا مرغ کبابی روی سیخ است. یا آن را در نان بپیچید و در یک سینی پلاستیکی سرو کنید تا چربی چکه شده را بگیرد. تکه‌های باقی‌مانده، چوپ یا زباله‌های حاصل از درست کردن آن تکه‌های بره مربعی را با سیر و گوجه‌فرنگی له می‌کنند، روی سیخ می‌ریزند و کباب می‌کنند تا چوپ شیش کبابی آبدار و بسیار خوشمزه درست شود.

شیش کباب یا دونر کباب از معروف ترین کباب های ترکیه

احتمالاً شناخته شده ترین کباب و یکی از خوشمزه ترین غذاهای وان ترکیه، که در غرب نیز بسیار مورد علاقه است، دونر کباب است. برش های نازک گوشت بره یا مرغ است که از گوشتی که بر روی شعله چرخانده می شود بریده شده و در بسته بندی یا نان با سالاد سرو می شود.و علاوه بر آن دارای سس گوجه فرنگی، سس مایونز، یا ماست است.

یک بشقاب اشتها آورتر از گوشت دونر، اسکندر کباب است. این کباب نیز از لذیذ ترین غذهای وان به شمار رفته و به این صورت است که لایه های نازک دونر بره روی نان پیده قرار می گیرد و با سس گوجه فرنگی و ماست پوشانده می شود. پس از سرو کردن، پیشخدمت با یک ملاقه دسته بلند از کره ذوب شده برمی گردد تا روی غذای شما بریزد و این محفل بسیار گرم و خوشمزه را تکمیل کند.

کوفته ترکی از خوشمزه ترین غذاهای وان ترکیه

کوفته قلقلی در رستوران هایی مخصوص کوفته بسیار خوشمزه طبخ شده و می توان گفت که این رستوران ها بهشت ​​افرادی هستند که تصمیم نمی گیرند. تنها انتخاب‌ها در اینجا این است که یک وعده کامل یا نصف آن را میل کنید و سالاد سبز یا پیاز ،لوبیا و پیاز را در روغن میل می‌کنید. و همچنین انتظار کوفته توپی را نداشته باشید.

کوفته ادویه دار گوشت چرخ کرده گاو است که به شکل رول در آمده و سرخ شده است. برای تکمیل تجربه، مطمئن شوید که یک قابلمه سس فلفل قرمز تند روی میز وجود دارد.

کوفته گوشت
کوفته گوشت

دلمه

دله که از خوشمزه ترین غذهای وان ترکیه به شمار می رود؛ برگ خوردنی است که از فلفل، کدو سبز ، برگ درخت انگور ، برگ کلم یا برگ شاخک پر می شود.  البته برگ ها را با مخلوطی از آسیاب گرد می کنند. گوشت گاو، ادویه جات ترشی جات و کمی برنج، سپس در رب گوجه فرنگی رقیق شده پخته می شود.

در واقع می توان گفت که دلمه قیمه گیاهی پایه ای از پیاز و گوجه فرنگی سرخ شده با برنج، ادویه جات، آجیل کاج و مویز است که آن را شیرین و تند و خوشمزه می کند. هر دو نوع دلمه اغلب با ماست سرو می شود.

دلمه
نمونه ای از دلمه ترکی

چیگ کوفته از خوشمزه ترین غذاهای وان ترکیه

این یکی به عنوان یک غذای گوشتی جدی شروع شد اما در نهایت به گیاهخواری ختم شد! یک غذای مخصوص از گوشت چرخ کرده خام و ادویه جات ترشی جات، برای مناسبت های خاص تهیه می شد – و هنوز هم در برخی از نقاط کشور وجود دارد. قیمه را با پاشنه دست روی برآمدگی ها روی پایه ظرف گرد مخصوص مالیده و ادویه و بلغور برنج اضافه می کنند.

با این حال، امروز، اگر از هر مغازه یا رستوران چیگ کوفته خرید کنید، یک نسخه کاملا گیاهی با استفاده از برنج بلغور دریافت خواهید کرد زیرا کوفته خام در مغازه ها و رستوران ها ممنوع شده است. اما اگر به خارج از مراکز بزرگ سفر می کنید، حتما اول بپرسید!

بلغور ریز با پیاز، گوجه فرنگی و پوره فلفل قرمز، گوجه فرنگی و زیره مخلوط می شود تا خمیر غلیظی به دست آید که به شکل رول در می آید و در برگ های کاهو پیچیده شده با سس فلفل و کمی لیمو سرو می شود. یک پیش غذای خوشمزه.

چیگ کوفته از خوشمزه ترین غذاهای وان ترکیه
چیگ کوفته از خوشمزه ترین غذاهای وان

مزه

مزه (MEZE) یکی دیگر از وعده‌های غذایی کوچک محسوب می شود که از قضا از خوشمزه ترین غذهای وان ترکیه نیز محسوب می شود. مانند تاپاس اسپانیایی و تقریباً مشابه مزه یونانی، مزه ترکی مجموعه ای از سالاد، ماهی و سبزیجات است که همه آنها را می توان به راحتی در خانه درست کرد. در عصرهای تابستانی طولانی که با دوستان خوب بیرون می نشینید، مزه اغلب با یک کباب کامل از گوشت گوسفند آبدار یا گوشت گاو برش های بسیار نازک جگر سرخ شده در کره همراه می شود.

کنافه

ترک ها بسیار خوب می دانند که با شکر چه کنند. آنها راه های شگفت انگیزی برای مصرف این مواد ابداع کرده اند. شیرینی ترکی که باید برایش مرد. کنافه، لایه‌هایی از خمیر خرد شده پر از پنیر یا مغزها یا خامه، بسته به جایی که هستید، در شربت خیس کرده و پخته می‌شود.

این یک شاهکار برای آب انداختن دهان است. نان مخصوصی که با شربت خیس شده و روی آن آجیل له شده و کیماک روی آن ریخته شده است.  کلوچه های کوچک با طعم بادام که در شربت خیس شده اند تا مرطوب شوند و در دهان ذوب شوند.  پخته شده در شربت، میخک و ادویه جات و روی آن با کایماک.

کنافه
کنافه ترکی
سخن پایانی

شهر وان دارای غذهای بسیار خوشمزه ای می باشد که در هنگام سفر کردن به آنجا لازم است تا آن ها را امتحان نمایید. در این مقاله به بررسی خوشمزه ترین غذاهای وان ترکیه نظیر انواع کباب ها، دلمه و … پرداختیم.

سوالات متداول خوشمزه ترین غذاهای وان ترکیه

  1. در وان چه غذاهای خوشمزه دیگری وجود دارد؟
    از دیگر غذهایی که می توان در هنگام سفر به وان چشید می توان اشاره کرد به سارما، لاهماجون، کومپیر و … .
  2. برای امتحان غذهای ترکی بهتر است به وان سفر کنیم یا شهر های دیگر؟
    تقریاب به هر شهر توریستی ترکیه که سفر کنید می توانید از غذهای خشومزه و لذیذ ترکی بچشید.
  3. چطور می توان با تور به وان سفر کرد؟
    با رزرو تور از آژانس های معتبر نظیر آذربال شما می توانید با تور وان به راحتی به وان سفر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *