حقایق جالب درباره برج ایفل

درباره برج ایفل چه می دانید؟

برج ایفل یا همانطور که فرانسوی‌ها آن را La Tour Eiffel می‌نامند، یکی از شناخته شده ترین مکان های دیدنی جهان است که هرساله بسیاری با تور فرانسه برای بازدید از این ربرج دیدنی به آن سفر می کنند. این برج به عنوان مرکز نمایشگاه جهانی 1889 در پاریس طراحی شد و به منظور بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه و نشان دادن قدرت مکانیکی مدرن فرانسه در صحنه جهانی بود. راجع به حقایق جالب درباره برج ایفل بدانید.

این برج توسط شرکت مهندسی عمران گوستاو ایفل در دو سال و دو ماه و پنج روز با استفاده از 7500 تن آهن و 2.5 میلیون پرچ ساخته شد. نتیجه نهایی کار سخت ایفل بر خط افق پاریس تسلط دارد و شبح روشن آن در سراسر جهان در چین، لاس وگاس، یونان، و البته پاریس، تگزاس تقلید شده است.

این برج از زمان افتتاح در سال 1889 پذیرای بیش از 300 میلیون نفر بوده و هنوز هم پذیرای تقریباً هفت میلیون بازدید کننده در سال است. با وجود تعداد باورنکردنی افرادی که از برج آهنی بالا رفته اند، هنوز رازهایی برای گفتن در مورد آن وجود دارد.

ما در این مقاله به تمام سوالات متداول درباره برج ایفل جواب می دهیم.

درباره برج ایفل چه می دانید؟
درباره برج ایفل

جالب ترین حقایق درباره برج ایفل

همانطور که گفته شد، این برج برای صدمین سالگرد انقلاب فرانسه بنا شد، در این بنای شگفت انگیز کلی جزئیات و عوامل پشت صحنه ی زیادی بوده است که کلی سوال برای بیننده و علاقه مندان این بنا به وجود آمده است. در این بخش ما به چند نمونه از این سوالات می پردازیم.

آیا یک آپارتمان مخفی در بالای برج ایفل وجود دارد؟

زمانی که گوستاو برج ایفل خود را طراحی کرد، با هوشمندی یک آپارتمان خصوصی برای خود در نظر گرفت که در آن میزبان مهمانان مشهوری مانند توماس ادیسون بود. آپارتمان اکنون برای بازدید عموم باز است.

چگونه هیتلر به حقایق جالب درباره برج ایفل ربط دارد؟

از جالب ترین حقایق درباره برج ایفل این است که زمانی که آلمان در طول جنگ جهانی دوم فرانسه را اشغال کرد، هیتلر دستور داد که برج ایفل را خراب کنند، اما این دستور هرگز اجرا نشد. با این حال، مبارزان مقاومت فرانسوی انتقام خود را گرفتند. آنها کابل‌های آسانسور برج را قطع کردند تا نازی‌ها مجبور شدند برای به اهتزاز درآوردن پرچم خود از پله‌ها بالا بروند.

چه رابطه ای بین برج ایفل و مجسمه آزادی است؟

قبل از ساخت برج ایفل، از شرکت ایفل خواسته شد تا چارچوب داخلی مجسمه آزادی را طراحی کند، وظیفه ای که به کارمند مورد اعتماد او، موریس کوچلین محول شده بود. آنها کار آهنین خود را ابتدا با برج آزادی ثابت کردند.

چه رابطه ای بین برج ایفل و مجسمه آزادی است؟
رابطه بین برج ایفل و مجسمه آزادی

میدانستید برج ایفل قرار بود بعد از 20 سال تخریب شود؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، این برج با هدف نشان دادن قدرت صنعتی فرانسه در طول نمایشگاه جهانی ساخته شد، اما برنامه این بود که پس از 20 سال آن را خراب کنند. ایفل هوشمندانه یک آنتن رادیویی و فرستنده تلگراف بی سیم را در برج قرار داده بود و دولت در نهایت تصمیم گرفت که آن را تخریب کند.

آیا برج ایفل حرکت می کند؟

ساختار عظیم آهنی در برابر باد مقاوم است و در هنگام طوفان نوسان می کند. اگر هوا به اندازه کافی بد باشد، حتی می تواند حرکت کند. باد تنها چیزی نیست که می تواند برج عظیم را به حرکت درآورد. گرمای خورشید نیز بر برج تأثیر می گذارد و باعث می شود که آهن تا 7 اینچ منبسط و منقبض شود.

چگونه برج ایفل از نام دانشمندان پر شده است؟

یکی از حقایق جالب درباره برج ایفل درباره دانشمندان و مهندسان فرانسوی بود ُکه در قرن 19 کار می کردند و توسط تاریخ فراموش نشدند، نه تنها نام خود را به خیابان های پاریس قرض دادند، بلکه نام 72 نفر از آنها نیز بر روی برج ایفل حک شده است.

آیا یک پناهگاه نظامی در زیر برج ایفل وجود دارد؟

در زیر ستون جنوبی برج، بخشی از تاریخ وجود دارد. یک پناهگاه نظامی مخفی که ممکن است از طریق یک تونل طولانی به همان نزدیکی متصل شود. این پناهگاه اکنون به یک موزه کوچک تبدیل شده است و گروه های تور می توانند از آنجا دیدن کنند.

آیا یک پناهگاه نظامی در زیر برج ایفل وجود دارد؟
بررسی وجود پناهگاه در زیر برج ایفل

دیگر سوالات حقایق جالب درباره برج ایفل

  • آیا برج ایفل بزرگترین سازه جهان بوده است؟
    بله، برای 4 دهه بزرگترین سازه بوده است.
  • چه کسی برج ایفل را بیلبورد کرده بود؟
    شرکت خودروسازی فرانسوی سیتروئن، نام تجاری خود را با لامپ های رنگی بر روی برج ایفل تبلیغ می کرد.
  • چگونه رادیو برج ایفل را از نابودی نجات داد؟
    دولت پاریس قصد داشتند قطعات ایفل را برای ضایعات فلزی جدا کنند، ولی با گذاشتن آنتن رادیویی این کار متوقف شد.
  • رنگ بندی برج ایفل به چه معناست؟
    زمانی که ایفل در سال 1889 افتتاح شد، رنگ قهوه ای مایل به قرمز داشت. یک دهه بعد با رنگ زرد پوشانده شد. هر هفت سال 60 تن رنگ مصرف می شود. برج ایفل برای نو و تمیز نگه داشتن کلی هزینه خرج می کند.

نتیجه گیری

هر یک از حقایق جالب برج ایفل داستان های شگفت انگیزی دارد که مخاطب را انگشت به دهان میگذارد. ما در این مقاله سعی کردیم به تمامی آنها پاسخ بدهیم ولی همچنان کلی عجایب و رازهای دیگری راجع به این بنا هست که نتوانستیم در این مقاله به تمام آنان بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *