جزایر اطراف قشم

سلام بریم برای مطلب امروز. خب امروز قراره درباره جزایر اطراف و نزدیک جزیره قشم باهم صحبت کنیم. جزیره قشم رو قبلا توی مطالب قبلی معرفی کردیم و همچنین تفریحگاه های این جزیره جذاب رو باهم مرور کردیم. همونجور که گفتم امروز قصد دارم درباره جزایر اطراف و نزدیک قشم باهم صحبت کنیم. جزایر اطراف قشم رو میتونیم به عنوان جاذبه های گردشگری این جزیره حساب کنیم.

جزیره هرمز

جزیره ای که می تونم به جرات لقب زیباترین و جذاب ترین جزیره دنیا رو بهش بدم. شاید جمله اول اغراق آمیز باشه اما فقط کافیه شما یک بار تجربه سفر به این جزیره رو داشته باشید تا حرف من رو تایید کنید.

حالا چرا من و همه کسایی که جزیره هرمز رو دیدن این حرف رو میزنن؟ قبل از هر توضیحی بگم که این جزیره شبیه هیچ جای ایران نیست! یعنی نه توقع سرسبزی شما ایران رو داشته باشید نه توقع داشته باشید که شبیه بقیه جزیره های خلیج فارس باشه! این جزیره رو میشه مریخ روی زمین دونست. چون خاک این جزیره سرخ رنگ هستش و وقتی وارد ساحل این جزیره بشید رنگ آبی دریا و سرخی ساحل این جزیره شما رو میخکوب میکنه! اگر همراه تور قشم هستید و میخوای به جزیره قشم سفر کنی به هیچ وجه تماشای این جزیره سرخ رو از دست نده.

ساحل سرخ جزیره هرمز
جزیره هرمز

شاید براتون سوال شده باشه چطوری خودمون رو برسونیم به این جزیره سرخ، جواب سوال سادس هر روز توی دو نوبت صبح و بعد از ظهر قایق های مسافری شما رو به این جزیره میرسونن.

پیشنهاد ویژه من برای شما اینه که حتما بعد از ظهر خودتون رو برسونید به جزیره سرخ تا بهترین صحنه غروب عمرتون رو تجربه کنید و شب رو توی ساحل این جزیره بمونید و از صحنه های جذابش لذت ببرید.

جزیره لارک

این جزیره شاید مظلوم ترین جزیره خلیج فارس باشه. جزیره لارک برای اونایی که به زمین شناسی علاقه دارن بهشت محسوب میشه. این جزیره پر از کوه های آتشفشانی مخروطی هستش. سواحل این جزیره ترکیب رنگ طلایی و آبی رو به شما هدیه میده و شفافیت آب این جزیره و مرجان های جذابش چشم هر بیننده ای رو به هودش خیره میکنه!

توی این جزیره می تونید بهترین ماهی های عمرتون رو بخورید چون کسب و کار مردم لارک اکثرا ماهی گیری هستش و توی این حرفه بهترین هستن.

نکته جذاب دیگه درباره این جزیره اینه که شما وقتی داخل جزیره لارک هستید توی جنوبی ترین نقطه ایران در تنگه هرمز قرار میگیرین! اگر خوش شانس باشیید و هوا صاف باشه به راحتی میتونی کشور عمان رو از جزیره لارک تماشا کنید.

ساحل جزیره لارک
جزیره لارک

جاذبه دیگه این جزیره قلعه پرتغالی ها هستش اما متاسفانه به حال خودش رها شده اما هنوز زیبایی منحصر به فرد خودش رو حفظ کرده و بهترین مکان برای گرفتن عکس یادگاری هستش.

جزیره هنگام

این جزیره توی فاصله دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم قرار داره. جزیره هنگام به خاطر موقعیت جغرافیایی که داره از اهمیت راهبردی و نظامی خاصی برخوردار هستش. اگر خوش شانس باشید و دریا صاف و آروم باشه و توی اردیبهشت ماه به این جزیره برید میتونیم حرکت دسته جمعی دلفین های خلیج فارس رو تماشا کنید. بخاطر دنج بودن این جزیره آکواریوم های طبیعی جذابی اطراف این جزیره به وجود اومده و شما می تونید با قایق های موتوری داخل جزیره از تماشای این آکواریوم های جذاب با ماهی های رنگارنگ لذت ببرید.

مرجان های خلیج فارس
جزیره هنگام

جزیره ناز

جزایر ناز در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد. این جزیره بکر ترین و دنج ترین جزیره خلیج فارس هستش. برای رسیدن به جزیره اصلی زمانی که جزر هستش و آب پایین میاد شما می تونید به راحتی با پای پیاده یا حتی با ماشین خودتون رو به این جزیره جذاب و مرموز برسونید. شما می تونی تجربه شتر سواری رو توی این منطقه داشته باشید. نکته جذاب این جزیره بکر بودن و دنج بودنش هستش به قدری که هیچ مغازه یا مرکز خریدی توی این منطقه وجود نداره. فقط باید از دست فروش های بومی منطقه خرید کنید که تجربه جذابی برای همراهان تور قشم هستش. تا میتونید عکس های جذاب بگیرید و از تماشای لاک پشت ها و خرچنگ ها توی ساحا این جزیره لذت ببرید.

شترسواری در جزیره ناز
جزیره ناز

حالا نوبت شماست که خاطران و تجربه سفر به جزیره قشم یا جزایر اطراف قشم رو باما به اشتراک بزارید منتظرتون هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *