جاهای دیدنی مشهد در شب

معرفی بهترین جاهای دیدنی مشهد در شب

مشهد، پایتخت معنوی دل های ایران، شهری در مرکز استان خراسان رضوی در شمال شرق کشور می باشد که عنوان دومین کلان شهر و پرجمعیت ترین شهر ایران را به خود اختصاص داده است. در این مقاله به معرفی مکان ها و جاهای دیدنی مشهد در شب می پردازیم.

مشهد گردی در شب

شهر مشهد که به نماد گوهر سنگ ها هم معروف است، دارای مکان های گردشگری زیبایی در طول شب از جمله: حرم امام رضا (ع)، پارک های آبی و جنگلی، شهربازی، مراکز خرید، بازار و… می باشد که لحظات خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد.

مشهد گردی در شب
گردش در شب های مشهد

حرم ضامن آهو از جمله جاهای دیدنی مشهد در شب

حرم امام رضا (ع) مخصوصا در شب، حال و هوای ویژه ای دارد که سالیانه زائران زیادی را به سوی خود می کشاند. این حرم یکی از بزرگ ترین مساجد دنیا و دارای بخش های مختلف ایوان طلا، صحن، رواق، کتابخانه، نقارخانه و موزه می باشد.

شب های خرید در مشهد

 از جمله جاهای دیدنی مشهد در شب، بازار ها و مراکز خرید متنوع می باشد، که مناسب همه سلیقه ها می باشد و لذت خرید کردن بعد از یک روز پر گردش را برای شما دو چندان می کند. از جمله بازار های شبگردی و مراکز خرید مشهور در شهر مشهد عبارتند از:

بازار رضا

بازار رضا از مراکز خرید مشهد است که در نزدیکی حرم امام رضا (ع) قرار دارد و ساعت کاری این بازار از ساعت ۹صبح تا ۱۲شب می باشد که می‌توانید انواع و اقسام سوغاتی و سجاده و مهر و تسبیح تا انگشتر فیروزه و عقیق، زعفران، ادویه، زرشک، نبات و… را خریداری کنید.

بازار رضا
بازار رضای مشهد

شب گردی در بازارهای بلوار سجاد مشهد

یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب بلوار سجاد از محله های قدیمی و مرفه نشین مشهد است که بسیاری از برندهای مطرح در اصناف مختلف پوشاک و کیف و کفش و… در آن پیدا می شود. جوان ها معمولا شب ها برای گشت و گذار و یا رفتن به کافه ها و بوستان های این منطقه به آنجا می روند.

مراکز خرید و تفریحی مشهد در شب

 می توان گفت مجلل ترین و جدیدترین بازارهای مشهد مراکزی هستند که علاوه بر خرید کردن، موجبات تفریح هم برایتان به وجود می آورند. این مراکز با احداث شهربازی، پردیس های سینمایی، کافه، فود کورت، رستوران های ملل و…، فضایی تفریحی فرهنگی را برای گردشگران فراهم می کنند.

مراکز خرید از جاهای دیدنی مشهد در شب
معرفی مراکز خرید و تفریحی مشهد

قدم زدن در پارک های مشهد

از جمله جاهای دیدنی مشهد در شب، پارک های جذاب و هیجان انگیزی است که موجبات پاتوق جوانان، هم نشینی های خانوادگی، شبگردی مردم مشهد و حتی مسافران را در هر لحظه و در هر نقطه از شهر مشهد را فراهم می کنند.

 بوستان ملت مشهد یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب

برای آن هایی که در سفر به مشهد به دنبال هیجان، تفریح و خوشگذرانی هستند، پارک ملت مشهد یکی از بهترین گزینه‌هاست. پارک ملت در فصل بهار میزبان جشنواره گل ها می‌شود و چهره‌ای دیدنی به خود می‌گیرد و امکانات تفریحی زیر را در خود جای داده است.

شهربازی، زمین‌های ورزشی و تفریحی مانند زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال، مینی‌گلف، پینت بال، دریاچه مصنوعی، آبنمای موزیکال و سالن‌های نمایش تئاتر از دیدنی‌های پارک هستند و همچنین در میانه پارک ملت محوطه‌ای محصور هم، مخصوص بانوان وجود دارد.

 پارک ملت شهر مشهد
پارک ملت شهر مشهد در شب

طرقبه مشهد از زیباترین جاهای دیدنی مشهد در شب

طرقبه، مجموعه ای کامل از یک تفریح جذاب و هیجان انگیز در شب های مشهد به خصوص برای سفرهای تابستانی می باشد. طرقبه در ۱۸ کیلومتری مشهد قرار دارد و برای رسیدن به طرقبه باید تا انتهای جاده وکیل آباد بروید تا به دوراهی طرقبه و شاندیز برسید و جاده طرقبه را در پیش بگیرید.

امکانات تفریحی و گردشگری موجود در طرقبه

اگر هوس چشیدن آش و غذاهای متنوع و چای ذغالی در شب های سرد زمستان به هنگام گشت و گذار در طرقبه را کردید، خیالتان راحت باشد. فقط کافی است که سری به رستوران های سنتی متنوع، فست فودها و دکه های فروش آش سنگی، بلال و تنقلات بزنید و خودتان را به خوراکی های خوشمزه مهمان کنید.

کوه سنگی مشهد، یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در شب

دلیل نامگذاری این پارک این است که در این مکان، دو کوه مشرف به شهر وجود دارد و شهر میان این کوه قرار گرفته است. بعد از پارک ملت در شهر مشهد، پارک کوه سنگی بزرگ ترین پارک این شهر می باشد و مناسب علاقمندان کوهنوردی و صخره نوردی نیز می باشد.

کوه سنگی مشهد
گردش در کوه سنگی مشهد

چرا باید به کوه سنگی مشهد برویم

وجود دریاچه‌ مصنوعی و قایق سواری و همچنین مسیر دوچرخه‌سواری و درشکه‌سواری یکی از ویژگی‌های این پارک محسوب می شود. درختان سرسبز در مسیر دوچرخه سواری منظره‌ای بسیار دیدنی و رویایی را برایتان به وجود می آورد.

پارک خورشید مشهد (بام مشهد) از جاهای دیدنی مشهد در شب

از زیباترین جاهای دیدنی مشهد در شب، بام مشهد می باشد. آب و هوای کوهستانی و تماشای زیبای چراغ های روشن شهر بر فراز بام مشهد تجربه ای فراموش نشدنی و آرامش بخشی را برای شما به ارمغان می آورد.

وجود آلاچیق های بزرگ در طبیعت زیبا و سرسبز بام خورشید در فصل بهار و تابستان باعث لذت فراوان در دورهمی ها و شب نشینی های شما خواهد بود. همچنین تماشای رقص بادبادک های شناور در آسمان شما را غرق در خاطرات شیرین کودکیتان می کند.

پارک خورشید مشهد
پارک خورشید از جاهای دیدنی مشهد در شب
جمع بندی 

در این مقاله همواره سعی کردیم تا شما را با اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری شامل:  پارک های کوهستانی، جنگلی و شهری و همچنین بهترین و معروف ترین بازار ها و مراکز خرید در مشهد، و امکانات موجود در هر کدام از آن ها را به شما معرفی کنیم.

سوالات متدوال جاهای دیدنی مشهد در شب

  1. موزه آستان قدس رضوی در کدام صحن حرم امام رضا (ع) قرار دارد؟
    در ضلع جنوبی حرم و در صحن کوثر حرم امام رضا (ع) قرار دارد.

  2. کدام یک از پارک های مشهد امکان قایق سواری دارد؟
    در پارک کوه سنگی با وجود دریاچه مصنوعی، لذت قایق سواری را تجربه می کنید.

  3. بام مشهد در شب به چه صورت است؟
    آب و هوای کوهستانی و تماشای زیبای چراغ های روشن شهر بر فراز بام مشهد تجربه ای فراموش نشدنی و آرامش بخشی را برای شما به ارمغان می آورد.

  4. علت مشهور بودن بازار رضا چیست؟
    انواع و اقسام سوغاتی و سجاده و مهر و تسبیح تا انگشتر فیروزه و عقیق، زعفران، ادویه، زرشک، نبات و… را در این بازار پیدا می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *