جاذبه های گردشگری پاریس در تور فرانسه

شهر زیبای پاریس از جاذبه های گردشگری پاریس

پاریس، شهر عشق و مردمی که همواره به هنرمندی معروف هستند. فرانسه به عنوان مقصد میلیون ها گردشگر در سال بوده و پاریس در میان شهرهای فرانسه بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته است. شهر زیبای پاریس، یکی از مقاصد مورد علاقه‌ مردم برای مسافرت است و در هر گوشه و کنار آن از کلیسا گرفته تا باغ و موزه ‌های هنری، جایی برای دیدن وجود دارد.

شهر پاریس، به عنوان پایتخت فرانسه و شهری مهم، بیش از 2000 سال قدمت دارد. پاریس با نام های ” شهر نور ها ” و ” شهر عشق ” نیز شناخته می شود و امروزه یکی از شهر های پیشرو در کسب و کار، فشن، سرگرمی، هنر و فرهنگ در جهان به حساب می آید. تنها اشاره ای به نام پاریس، تصاویری از مشهور ترین بنا ها، موزه ها، کلیسا ها و دیگر آثار دیدنی این شهر را در ذهن هر فردی ایجاد می کند. از این شهر به عنوان پایتخت فشن نیز یاد می کنند، چرا که محل پیدایش چندی از برترین برند های طراحی لباس جهان، می باشد.

جاذبه های گردشگری پاریس

در اینجا با فهرست کاملی از معروف ‌ترین و مهم ‌ترین جاذبه‌ های دیدنی این شهر بیشتر آشنا می ‌شوید که باید در لیست بازدید تمام مسافران تور فرانسه قرار بگیرد.

برج ایفل

مسلما وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری پاریس باشد بدون شک برج ایفل در صدر لیست قرار می گیرد. این برج بلند مرتبه و آهنی در اصل به یاد انقلاب 1789 فرانسه و به صورت موقتی برای نمایشگاه جهانی سال 1889 برپا شده بود که بعد از پایان نمایشگاه دیگر جمع نشد و به همان صورت باقی ماند. گوستاو ایفل به خاطر تکنیک های انقلابی اش در پل سازی معروف بود که اسکلت برج آزادی را هم او ساخت.

برج ایفل ۳۲۴ متر ارتفاع دارد و بلند مرتبه ترین سازه در پایتخت فرانسه است. ساخت برج ایفل بیش از ۲ سال طول کشیده است و کل برج بیش از ۱۰ هزار تن وزن است. برج ایفل در بین جاذبه های گردشگری پاریس از همه مشهورتر است و سالانه حدود ۷ میلیون نفر برای بالا رفتن از این برج به پاریس می آیند. برج ایفل در میدان شان دو مارس قرار گرفته و تقریبا از همه جای شهر پیداست. مسلما یکی از بهترین سرگرمی های گردشگران در پاریس، عکس گرفتن با این برج زیباست.

برج ایفل - فرانسه
برج ایفل – نگین پاریس

موزه لوور

یکی دیگر از مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس در تور فرانسه، موزه لوور است که در مرکز شهر قرار گرفته است. موزه لوور در سمت راست رود سن قرار دارد و بیش از ۳۸۰۰۰ اثر هنری و تاریخی در این موزه نگهداری می شوند. سالانه بیش از ۸ میلیون نفر از موزه لوور دیدن می کنند و به این ترتیب آن را به یکی از پربازدیدترین موزه های جهان تبدیل کرده اند. از جمله آثار مشهوری که در موزه لوور نگهداری می شود می توان به لوح حمورابی، تابلوی مونالیزا، گاو بالدار آشوری و بخش های با ارزشی از تخت جمشید اشاره کرد.

موزه لوور پاریس   The Louvre Museum
موزه لوور پاریس

کاخ ورسای

این کاخ که در قرن 17 میلادی ساخته شده است، شامل 2300 اتاق می شود و یکی از مهم ترین آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری در شهر پاریس به شمار می رود. این کاخ توسط لوئی چهاردهم بنا شده است. پیشنهاد می دهیم که در بازدید از کاخ ورسای در شهر پاریس، به هیچ عنوان راهروی ممنوعه را از دست ندهید. همچنین در صورتی که تابستان به پاریس سفر می کنید، پیشنهاد می دهیم که به تماشای موسیقی فولکلور فرانسوی در تالار های این کاخ گوش دهید.

کلیسای نتردام

این کلیسای جامع کاتولیک، یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک فرانسوی و یکی از بزرگترین و معروف ترین کلیسای های دنیا شناخته می شود. واقع گرایی مجسمه ها و زیبایی شیشه های رنگی آن، بسیار جذاب هستند. هر ساله 13 میلیون نفر از این کلیسا دیدن می کنند. در بالای درب اصلی و در ارتفاع بیست متری، بیست و هشت مجسمه سنگی سه و نیم متری نصب شده ‌اند و پادشاهانی را نشان می‌ دهند که قبل از ظهور عیسی بر اسرائیل حکومت کرده اند.

طاق پیروزی

این طاق بنایی است واقع در میدان شارل دوگل در انتهای غربی خیابان شانزه لیزه که به افتخار جنگجویانی ساخته شده که در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه فدا کرده اند و در دیوارهای داخلی و بر فراز این طاق، نام فرماندهان نیروهای فرانسوی در این جنگ ‌ها نقش بسته است و در پایین و در ضلع شرقی این بنا آتشی به یاد یک سرباز گمنام همواره شعله ور است که هر بعد از ظهر طی مراسمی خاص با گاز طبیعی آتش آن را تجدید می کنند.

طاق پیروزی پاریس  - میدان شارل دو گل
طاق پیروزی پاریس – میدان شارل دو گل
  • گالری لافایت
    پاریس شهر مد است و مد در آن اهمیت بسیار زیادی دارد. برای دوستداران مد، می توان گفت که گالری لافایت می تواند یکی از بهترین ایده های گردشگری به شمار رود. این گالری که شعبه اصلی آن در خیابان اوسمان قرار دارد، می تواند یک ایده گردشگری بسیار جذاب باشد که در آن بازدید و خرید کردن لذت بسیار فراوانی دارد. تاریخچه این گالری مد به سال 1895 باز می گردد و شعبه اصلی این گالری می تواند از لحاظ تاریخی و فرهنگی نیز تاثیر بسیار زیادی برای شما داشته باشد.
  • شانزه لیزه
    خیابان شانزه لیزه خیابانی در شمال غربی پاریس است که پر از سینما، کافی شاپ، فروشگاه های لوکس است. شانزه لیزه یکی از معروف ترین و گران قیمت ترین خیابان های دنیاست. چند بنای تاریخی هم در این خیابان قرار دارند که از میان آن ها می توان به طاق پیروزی و میدان کنکورد اشاره کرد. این خیابان یکی از جاذبه های اصلی پاریس محسوب می شود و برندهای معروف در این خیابان فروشگاه دارند.
  • کلیسای سنت شاپل
    یکی دیگر از شاهکارهای معماری سبک گوتیک، کلیسای سنت شاپل است که بین سال های ۱۲۳۸ و ۱۲۴۸ ساخته شده است. سنت شاپل به دستور لویی چهارم ساخته شده و مجموعه ای بی نظیر از آثار تاریخی در آن وجود دارد. با این حال، دلیل عمده شهرت این کلیسا به خاطر تصاویر و نقاشی های بی نظیر روی شیشه های کلیساست که جلوه ای رویایی به این مکان داده است.
معماری بی نظیر کلیسای سن شاپل
معماری بی نظیر کلیسای سن شاپل
  • موزه اورسی
    این موزه که در واقع پیش از سال 1986 به عنوان یک ایستگاه قطار شناخته می شده است، یکی از جذاب ترین مراکز گردشگری برای علاقمندان به هنر است. در این موزه هنر امپرسیونیسم و پسا امپرسیونیسم به نمایش گذاشته شده است و شما می توانید آثاری از ون گوگ را در این موزه مشاهده کنید. لازم به ذکر است که در این موزه یک کافی شاپ بسیار جذاب فرانسوی وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.
  • باغ لوکزامبورگ
    این پارک دومین پارک عمومی بزرگ پاریس است و از ویژگی های این باغ بزرگ می توان به وجود صدها مجسمه، بنای تاریخی و فواره اشاره کرد و در فضای سبز مرکزی این باغ حدود ۲۰ مجسمه از ملکه های فرانسوی و قدیسین وجود دارد و کاخ لوکزامبورگ در انتهای شمالی پارک برای ماری دو مدیسی ساخته شد که در زمان انقلاب فرانسه از این کاخ به عنوان زندان استفاده می شد که در حال حاضر این کاخ محل سنای فرانسه است.
  • سکره کر
    یکی از نقاط شهر پاریس که مرکز توجه همگان است، قصر سفید رنگ ” سکره کر ” می باشد. این کاخ شگفت انگیز بر روی بلند بالاترین نقطه شهر، یعنی تپه ” مونتمارته”، ساخته شده است و سالانه هزاران توریست را برای بازدید از معماری مرمرین و هم چنین طراحی داخلی بی همتای خود جذب می کند. یک تور بازدید از این قلعه، شما را با نمای موزائیک های طلائی آن، پنجره های رنگارنگ و هم چنین یکی از بزرگ ترین ساعت های جهان آشنا می کند.
  • گورستان پرلاشز
    شاید برایتان عجیب باشد اما یکی از جاذبه های گردشگری پاریس یک گورستان است. پرلاشز نام گورستانی قدیمی در شهر پاریس است که بسیاری از شخصیت های مشهور پاریسی و خارجی در آن دفن شده اند. افراد مشهوری مثل ادیت پیاف مارسل پروست، اسکار وایلد، جیم موریسون و نویسنده شهیر ایرانی صادق هدایت هم از جمله کسانی هستند که در این گورستان آرام گرفته اند.
گورستان پرلاشز پاریس فرانسه محل دفن صادق هدایت
گورستان پرلاشز پاریس فرانسه
  • سنت چپل
    ساخت ” سنت چپل ” در سال 1239 میلادی شروع شد و امروزه یکی از بزرگ ترین دستاورد های معماری گوتیک به حساب می آید. پادشاه فرانسه لوئی نهم، دستور ساخت آن را داد تا از آن برای ذخیره کردن و کلکسیون کردن آثار هنری مورد علاقه شاه، مانند تاج خار های عیسی مسیح ( ع ) که یکی از مهم ترین آثار مقدس جهان مسیحیون قرون وسطی به شمار می رود، استفاده شود. با اینکه در دوران انقلاب فرانسه کمی تخریب شده و بعد ها در قرن نوزدهم دوباره بازسازی شده است، اما هم چنان یکی از بزرگ ترین کلکسیون های دارای شیشه های رنگی سبک قرن سیزدهم در جهان به شمار می رود.
  • مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو
    مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو که به اختصار پمپیدو نامیده می ‌شود یک موزه پُربازدید، مدرن و البته کمی عجیب در شهر پاریس است. این مکان یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری پاریس در تور فرانسه است. تکنولوژی بالای به‌ کار رفته در این سازه جزو مدرن ‌ترین تکنیک ‌های معماری و ساختمان سازی دنیا است. به همین دلیل مرکز ژرژ پمپیدو بزرگترین موزه هنر مدرن جهان است که 17700 متر مربع وسعت دارد. در طبقه بالای این مرکز فرهنگی و هنری می‌ توانید دیدی کامل و عالی از شهر پاریس داشته باشید. جالب ‌ترین ویژگی مرکز پمپیدو این است که کلیه تاسیسات به کار رفته در ساختمان در نمای خارجی آن معلوم است و هیچ گونه پوشش نماسازی در آن استفاده نشده است. 
مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو
مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *