تور وان مسافرتی

تور وان مسافرتی خوب است یا بد؟

مکن است این سوال را بپرسید برای مسافرت به ترکیه، تور مسافرتی وان  خوب است یا نه؟! شهر وان یکی از مقاصد محبوب به خصوص برای گردشگران ایرانی به شمار می آید. شهر ساحلی وان واقع در کشور ترکیه، به دلیل دارا بودن مرز مشترک با کشور ایران و همچنین جاذبه های توریستی و وجود مراکز خرید با قیمت مناسب، مقصد گردشگری مسافران زیادی است و تور وان مسافرتی بسیار پرطرفدار است.

یکی از مهمترین دلایلی که گردشگران، این شهر را برای مسافرت انتخاب می کنند، سهولت رفت و آمد به شهر وان می باشد. از مرز رازی که در شهرستان خوی قرار دارد، ظرف مدت زمان یک ساعت به وان خواهید رسید. اگر شما یک بار به وان سفر کنید مطمئن باشید که انتخاب سفر های آینده برایتان راحت خواهد شد. زیرا هیچ جا به اندازه وان با این هزینه خوش نخواهد گذشت.

شهر توریستی و دیدنی وان

گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان همه ساله تور وان مسافرتی را برای مسافرت های گردشگری خود بر می گزینند. جذابیت های تاریخی فراوانی برای بازدید گردشگران در شهر وان وجود دارد. زبان اکثریت مردم این شهر کردی می باشد. در قسمت شمالی و غربی این شهر دریاچه وان قرار گرفته است و در قسمت شرقی آن کوه های سیاه کوه و ارک قرار گرفته اند. حتما نام گربه های وان به گوش شما رسیده است.

گربه هایی که یک چشم آن ها آبی و چشم دیگر آن ها زرد می باشد و موجب شهرت وان به نام این گربه ها شده اند. بزرگترین دریاچه ترکیه نیز در شهر وان قرار گرفته است.

کلیسا در وان

از کلیسای به سبک ارمنی با تاریخ عاشقانه گرفته تا قلعه قدرتمند وان همه و همه باعث شده که این شهر تبدیل به یک گزینه عالی برای سفر شود. اگر شما می خواهید یک خرید عالی انجام دهید می توانید به این شهر سفر کنید. این شهر پر از مراکز خرید می باشد و اگر به خرید علاقه مند هستید این شهر گزینه عالی برای سفر می باشد.

تور مسافرتی وان زمینی

تور زمینی وان یکی دیگر از تورهای پرفروش در میان گردشگران ایرانی است و برای این تور وان مسافرتی سه مرز زمینی وجود دارد.

بازدید از اماکن و طبیعت وان در تور وان مسافرتی با آذربال
طبیعت گردی در تور وان مسافرتی
  • مرز بازرگان

    بهترین مسیر برای تور زمینی وان مرز بازرگان است چرا که نزدیک ترین مرز به وان است. از این مرز تا وان تنها 1.30 در راه هستید و برای رفتن به این مرز در تور وان مسافرتی باید ابتدا به شهر تبریز و بعد خوی و سپس به مرز رازی بروید. تنها اشکال این مسیر برای تور وان این است که محدودیت زمانی دارد یعنی از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر فعال اند.

  • مرز زمینی سرو

    یکی از مزایای این مرز این است که محدودیت زمانی ندارد، در عین حالیکه بسیار منظم و دقیق اند. از مرز سرو تا وان در تور وان مسافرتی 4 ساعت در راه خواهید بود ولی یک اشکال دارد و آن جاده ی پر پیچ و خم این مسیر است.

  • مرز زمینی خوی

    فاصله زمانی تهران تا خوی حدودا 8 ساعت است. از شهر خوی تا مرز وان حدودا 3 ساعت در تور وان مسافرتی در راه خواهید بود.

امکانات اتوبوس های تور وان مسافرتی

سفر به وان از ایران اکثرا به صورت زمینی انجام می شود و سفر هوایی به این شهر وجود ندارد. این تور به صورت گروهی با اتوبوس های VIP برگزار می شود و حرکت از تهران به سمت مرز بازرگان، سرو و خوی می باشد. اتوبوس ها دارای ظرفیت 25 نفره می باشند. البته شما در مرز اتوبوس خود را تعویض کرده و سوار اتوبوس های ترک مدرن می شوید. اگر قصد دارید با تور وان مسافرتی به وسیله اتوبوس به این شهر سفر کنید.

اتوبوس ها دارای امکاناتی چون وای فای رایگان و اینترنت پرسرعت و نامحدود، کلیه صندلی ها دارای مانیتور ال سی دی می باشند. در طی مسیر وعده پذیرایی (چای و قهوه) دارند. این اتوبوس ها به جهت ابعاد بزرگی که دارند، فاصله صندلی ها نیز بالطبع بیشتر بوده و باعث راحتی مسافران در طول مسیر حرکت می شوند.

خدمات تور مسافرتی وان ترکیه

سفر رفت و برگشت در تور وان مسافرتی با اتوبوس توریستی، شامل یک شب اقامت در هتل ایران، سه شب اقامت یا بیشتر بنا به انتخاب تور در هتل های وان با صبحانه، پذیرایی بین روز شامل چای، آب معدنی، نسکافه، میوه و… در ایران، ورودیه اماکن دیدنی تور در ایران، یک گشت شهری در وان، بیمه مسافرتی، همراهی راهنمای تور می باشد.

غذاهای معروفی در تور وان مسافرتی

غذاهای ترکی همواره به عنوان معروف ترین غذاهای جهان مطرح بوده است. وان به دلیل نوع آشپزی و استفاده زیاد از گوشت دارای فرهنگ غذایی غنی و شبیه به ایران است. گردشگران ایرانی تور مسافرتی وان از بابت خورد و خوراک نگرانی نداشته باشند. بهترین و معروف ترین غذاهای سنتی ترکی را می توانید در وان تجربه کنید.

کباب کوبیده ترکی

 آدانا کباب، شبیه به کباب کوبیده است. این کباب با نان لواش، گوجه و پیاز سرو می شود. دونر کباب ازغذاهای معروف و فست فودی در وان است. کوفته از غذاهای محبوب ترکی است. بهترین شکل طبخ کوفته در وان انجام می شود و تقریبا شبیه کوفته ایرانی است. سارما همان دُلمه برگ مو ترکی است. سوپ عدس ارزانترین و ساده ترین غذا برای مسافران تور مسافرتی وان است.

پیده غذایی است که فقط در رستوران های خاصی طبخ و سرو می شود. لاهماجون شبیه پیتزا است و از غذاهای فست فودی محسوب می شود. از دسر های بسیار لذیذ و خوشمزه این منطقه، کونفه است. باقلوا نیز از شیرین های معروف ترکی می باشد. بورک غذایی است که به عنوان صبحانه در وان سرو می شود.

معرفی غذای  وان
معرفی غذای معروف وان ترکیه

طبیعت گردی در وان

مناطق شرقی ترکیه که با ایران مجاورت دارد، جاذبه‌ های زیبا و بکری را در خود جای داده که بسیار مورد علاقه‌ ایرانیان نیز می باشد. کوه‌ های آرارات و طبیعت دنج آن همچون بهشت بر روی زمین می‌ تواند خستگی روزمره را از شما دور کند و حسی خوشایند به شما هدیه کند. قدم زدن و کمپ زدن در کنار دریاچه‌ وان از دیگر کارهایی است که می ‌توان در تور وان مسافرتی در این منطقه‌ خوش آب و هوا انجام داد و از آن لذت برد.

آسمان شب در شهر وان

حتما تماشای آسمان شب از آنجا می ‌تواند خیلی زیبا باشد، پس با تور وان مسافرتی، هر چه آرامش و زیبایی در این ناحیه‌‌ بکر وجود دارد را برای خود به ارمغان بیاورید. طبیعتی که با تاریخ 5 هزار ساله عجین شده و می ‌تواند هیجان انگیز باشد. در سفر به این منطقه از شهر تاریخی الخاط دیدن کنید و به عمق تاریخ سفر کنید. همچنین دیدن قلعه و موزه‌ وان، جزیره آختمار، کلیسای این ناحیه، قلعه هوساپ و آبشار مرادیه را در اولویت بازدید خود قرار دهید و حسابی به ماجراجویی بپردازید. در نهایت خرید از بازارهای مرزی این منطقه را فراموش نکنید و با دست پر به خانه برگردید.

طبیعت دیدنی تور وان ترکیه
نمایی از شهر وان ترکیه – طبیعت زیبا وان

تور مسافرتی وان آذربال

بهترین کار این است که برای مسافرت به این شهر از تورهای مسافرتی استفاده کنید، چون در این صورت به راحتی می توانید در هتل مناسب اقامت داشته باشید و بیمه باشید و همچنین برای بازدید از جاذبه های گردشگری آن از تور لیدر ها کمک بگیرید. آذربال با ارائه تور وان مسافرتی ویژه تابستان و ایام نوروز و همچنین سایر فصول شرایط را به نحوی برایتان ایجاد می کند تا با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفر به وان تجربه نمایید.

رزرو و یا خرید تور وان مسافرتی

آذربال قیمت های مختلفی از تور وان هوایی و زمینی را به شما گردشگران عزیز ارائه می دهد که با توجه به بودجه و سلیقه مورد نظرتان بهترین انتخاب را در رزرو و یا خرید تور وان مسافرتی داشته باشید. لازم به ذکر است که قیمت تور وان با توجه به نوع ایرلاین، نوع هتل و خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود. اما اگر به دنبال تور ارزان وان هستید می توانید با متخصصین تور وان آذربال در ارتباط باشید تا بتوانید سفر خاطره انگیزی را در این سرزمین زیبا تجربه نمایید. 

قیمت تور وان ترکیه

به دلیل این که سفر به این مقصد گردشگری به صورت زمینی انجام می شود، هزینه های آن بسیار پایین خواهد بود. اما این ارزان بودن نشان دهنده بی کیفیت بودن خدمات و امکانات هتل و تور نیست. در تور وان مسافرتی آذربال سفر شما با بهترین اتوبوس های VIP انجام می شود و در بهترین هتل های وان با خدمات و امکانات عالی، اقامت خواهید داشت. قیمت تور وان ترکیه حدودا از 2 تا 3 میلیون تومان می باشد.

آب و هوای وان و بهترین زمان برای مسافرت

آب و هوای وان قاره ای است. زمستان ها در این شهر با بارش برف و سرمای شدید رو به رو می شوید، اما در تابستان ها هوا بسیار گرم است. پاییز و بهار هم فصل بارش باران های متعدد می باشد. اگر تصمیم به مسافرت به این شهر و تور وان مسافرتی را دارید بهتر است فصل تابستان و اوایل پاییز را برای اینکار انتخاب کنید. معمولا آخر هفته ها این شهر خیلی شلوغ و مملو از مسافرانی می شود که برای گردش و خرید به این شهر مسافرت می کنند. اگر تصمیم مسافرت به وان را دارید بهتر است از اوایل ماه رزرو هتل را انجام دهید.

هتل های وان

وان، شهری است که در سال های اخیر با جمعیت زیادی از مسافران و تور وان مسافرتی، مخصوصا ایرانیان به دلیل مرز مشترکش با ایران مواجه شده است. باتوجه به این محبوبیت مراکز اقامتی زیادی با خدمات متنوع و مختلف در سر تا سر این شهر بوجود آمده اند. هتل دابل تری بای هیلتون وان، هتل الیت ورد وان، هتل ساهماران ریزورت وان، هتل رویال میلانو وان، هتل مون لایت وان از هتل های خوب وان به حساب می آیند که جز هتل های 4 و 5 ستاره هستند.

هتل های 4 و 5 ستاره در تور وان ترکیه  آذربال
نمایی از هتل 4 ستاره در تور وان ترکیه
خرید از وان

یکی از دلایلی که مسافران به وان ترکیه می روند و تور وان مسافرتی برگزار می شود، خرید کردن است. وان دارای دو خیابان متقاطع به نام های کاظم کارابکر و جمهوریت است که اغلب فروشگاه ها، مراکز خرید و هایپر مارکت ها در آن جا شعبه دارند. معروف ترین برند های ترکی و خارجی اغلب در این دو خیابان شعبه دارند. برند هایی نظیر آدیداس، نایک، ال سی واکیکی و… . اگر می خواهید تا برای آشنایان خود سوغاتی ببرید، سوغات اصلی وان پنیر و عسل است که میتوانید آن ها را از هایپر مارکت ها هم خریداری کنید.

سوالات پرتکرار سفر با تور وان

  1. چطور لیر بخریم؟

    واحد پول ترکیه لیر است و برای خرید لیر می توانید از دو راه اقدام کنید. یا اینکه از ایران دلار تهیه کنید و در صرافی های ترکیه به لیر تبدیل کنید و راه دوم اینکه در تور وان مسافرتی مستقیم از صرافی های ایران لیر تهیه کنید.

  2. چطور با اتوبوس از تهران به وان ترکیه برویم؟

    شما به راحتی می توانید از طریق زمینی به وان سفر کنید و از ماشین شخصی خودتان استفاده کنید که در اینصورت باید دارای گواهینامه بین المللی یکساله باشید و هزینه پلاک بین المللی و هزینه بیمه های مربوط به عوارض خروج از کشور را در شعب بانک ملی بپردازید. یا اینکه ماشین خود را در پارکینگ های پایانه مرزی قرار دهید و با استفاده از تاکسی یا ون به وان بروید. تور مسافرتی وان ترکیه هم گزینه مناسبی برای سفر به وان می باشد.

  3. برای سفر با تور وان مسافرتی چه لوازمی مورد نیاز است؟

    دارو و لوازم شخصی، شناسنامه برای متاهلین، عینک آفتابی، لباس مناسب سفر، کارت ملی برای مجردها، کرم ضدآفتاب و کفش پیاده روی از وسایل ضروری برای سفر به وان ترکیه می باشند.

  4. آیا تور وان اقتصادی است؟

    لازم است بدانید که بهترین و ارزان ترین راه برای سفر به وان با توجه به نداشتن فرودگاه بین المللی این شهر، راه زمینی است. اما در مقابل راحت ترین راه نیز سفر با هواپیما می باشد. اگر تور زمینی وان را خریداری کنید، با کاهش هزینه چشمگیری در مقایسه با تورهای معروف اروپایی مواجه می شوید. تور مسافرتی وان از مناسب ترین تورها برای سفرهای خانوادگی می باشد.

  5. مدارک لازم برای سفر به وان چیست؟

    برای تور وان مسافرتی تقریبا هیچ مدرک خاصی لازم نیست. طبق توافقی که بین دو دولت ایران و وان وجود دارد، برای رفتن به ترکیه ایرانی ها نیاز به ویزا ندارند و به مدت سه ماه یعنی ۹۰ روز می توانند در این کشور اقامت داشته باشند. البته در این مدت اجازه انجام فعالیت های کاری، تجاری و آموزشی را ندارید. تنها مدرکی که به هنگام عبور از مرز ترکیه لازمتان می شود، گذرنامه است که حداقل باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *