تور وان از تهران

تور وان از تهران

با بالا رفتن قیمت دلار و ارز، هزینه سفرهای خارجی برای ایرانی ها بسیار بالا رفته و همین موضوع سبب شده است تا همه به دنبال تورهای اقتصادی و به صرفه برای سفر به خارج از کشور باشند. در این میان، بهترین انتخاب مقصدی خواهد بود که علاوه بر مسافت کم، جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده باشد. کشور ترکیه، با جذب بیش از 31 میلیون گردشگر در سال از سراسر نقاط جهان، یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی منطقه می باشد. این کشور با سواحل زیبا، غذاهای لذیذ، هتل های لوکس و مراکز خرید متنوع، تبدیل به یک قطب گردشگری شلوغ شده است.

شهرهای آنتالیا، استانبول، ازمیر و بدروم، پذیرای میلیون ها توریست از سراسر دنیا هستند. این در حالی است که با بالا رفتن قیمت ارز، یک سفر ایده آل به این شهرها برای گردشگران ایرانی، در کمترین حالت هزینه ای بالغ بر 8 الی 10 میلیون تومان برای هر نفر نیاز خواهد داشت. البته این رقم حدودی، بسته به تعداد روز اقامت، هزینه های تاکسی و رفت و آمد، هزینه خورد و خوراک و … متغیر خواهد بود.

اما نکته ای که وجود دارد، این است که در حال حاضر برای بسیار از اقشار جامعه، صرفه ی اقتصادی نخواهد داشت. در این ماله قصد داریم شما را با یکی از مقاصد گردشگری جذاب و در عین حال اقتصادی، یعنی وان، آشنا کنیم. اگر شما هم قصد انتخاب تور وان از تهران را دارید، با ما همراه باشید.

تور وان با هواپیما
تور وان از تهران

سفر به وان

شهر وان با جمعیتی بیش از چهارصد هزار نفر، در شرق کشور ترکیه قرار گرفته است. این شهر با ترکیبی از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی، به یک پکیج کامل و مناسب برای سفرهای خانوادگی تبدیل شده است. اصلی ترین جاذبه گردشگری وان، دریاچه وان می باشد که در غرب این شهر قرار دارد. دریاچه وان، دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه می باشد که تعدادی جزیره دیدنی را در خود جای داده است.

انواع مختلفی از تفریحات آبی در سواحل این دریاچه نیز آن را به یکی از مراکز محبوب توریستی در این شهر تبدیل کرده است. علاوه بر این، شهر وان دارای جاذبه های تاریخی از جمله قلعه وان، کلیسای آکدامار و … می باشد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. اما یکی از اصلی ترین جذابیت های سفر به وان، رستوران ها و کافه های آن می باشد. خیابان های وان، پر از رستوران های ترکیه ای می باشند که لذیذ ترین غذاهای این کشور را عرضه می کنند. دونر کباب، اسکندر کباب، آدانا کباب و … غذاهایی هستند که نباید در تور وان از دست داد.

علاوه بر این، صبحانه های شهر وان نیز شهرت جهانی دارند. تا جایی که یکی از خیابان های این شهر به نام “صبحانه خوران” شناخته می شود. صبحانه های وان میزهایی متنوع شامل ده ها آیتم مختلف و خوشمزه برای صبحانه در کنار نان داغ و تازه و چای می باشد. یکی از بهترین و به صرفه ترین راه های سفر به وان، تور وان از تهران می باشد. در ادامه به بررسی راه های مختلف سفر به وان ترکیه می پردازیم.

تور هوایی وان

تور هوایی وان، گزینه ای است که کمتر توسط کسی انتخاب می شود. بهترین راه ها برای سفر به وان، مسیرهای زمینی می باشند. چرا که به دلیل مرزی بودن این شهر، در مدت کوتاه به مقصد خواهید رسید و استفاده از وسیله های حمل و نقل زمینی، صرف اقتصادی بیشتری برای شما خواهد داشت. با این حال، عده ای از مردم وجود دارند که راه آسان تر را انتخاب می کنند تا هم زودتر به مقصد رسیده و هم از معطلی های گمرک در مرزها در امان باشند.

شرکت هواپیمایی سان اکسپرس، تنها خط هوایی تهران به وان را ارائه می دهد تا علاوه بر ایجاد سهولت در تردد، نمایی بی نظیر از شهر و دریاچه وان از بالا را برای مسافران خود به ارمغان بیاورد. بنابراین اگر قصد شرکت در تور وان از تهران به صورت هوایی را دارید، مناظر بسیار زیبایی را در طول مسیر شاهد خواهید بود.

مسیرهای سفر زمینی به وان

تور وان از تهران به صورت زمینی، به سه طریق یعنی با اتوبوس، با قطار و یا با ون انجام می پذیرد. همچنین می توانید با خودروی شخصی نیز به این شهر سفر کنید اما این کار برای شما هزینه های زیادی را به دلیل عبور خودرو از مرز به همراه خواهد داشت. بنابراین، بهترین راه های سفر به وان، اتوبوس و قطار می باشند که در این جا به بررسی آن ها می پردازیم.

مسیرهای سفر زمینی به وان
سفر زمینی به وان

تور وان از تهران با اتوبوس

یکی از رایج ترین و به صرفه ترین راه های سفر به وان، سفر با اتوبوس می باشد که حالت اصلی تور وان از تهران می باشد. کل مسیر تهران تا وان، 1093 کیلومتر می باشد که حدود 13 ساعت طول می کشد. این زمان در مقایسه با سفر به وان با قطار که حدود 24 ساعت زمان می برد، بسیار بهتر است. علاوه بر این، سفر به وان با اتوبوس، به نسبت قطار و هواپیما بسیار ارزان تر خواهد بود. مرز رازی، نزدیک ترین گذرگاه مرزی در مسیر تهران به وان می باشد که 850 کیلومتر با تهران فاصله دارد. در مسیر تهران تا مرز رازی، شهرهای کرج، قزوین، زنجان، تبریز، مرند و خوی را پشت سر می گذارید. از مرز رازی تا شهر وان تنها یک ساعت و نیم فاصله خواهید داشت که در این فاصله مسافتی حدود 90 کیلومتر را باید طی کنید.

تور وان از تهران با اتوبوس
سفر به وان با اتوبوس

تور وان از تهران با قطار

قطار وان فقط در تهران و تبریز مسافرگیری می کند. برای همین یکی از راه های تور وان از تهران، سفر با قطار وان می باشد. قطار تور وان از تهران روزهای یک شنبه و چهار شنبه ی هر هفته، به سمت وان حرکت می کند و پس از توقف در تبریز جهت مسافرگیری، در مرز رازی نیز توقف می کند. این توقف که جهت انجام تشریفات خروج از کشور انجام می شود و پس از آن قطار در مرز کاپیکوی ترکیه نیز توقفی جهت امور گمرکی خواهد داشت.

مجموع این توقف ها حدود دو ساعت و یا بیشتر طول می کشد. پس از آن قطار مستقیما به سمت وان حرکت خواهد کرد که مجموع این مسافت با احتساب توقف های بین مسیر، 24 ساعت خواهد بود. همین موضوع باعث می شود تا سفر زمینی به وان با قطار و توقف های طولانی بین مسیر برای بسیاری از خانواده ها سخت باشد. مخصوصا تحمل سرو صداها و تکان های قطار به مدت 24 ساعت ممکن است برای افراد مسن، کودکان خردسال و افراد کم حوصله، ایجاد مشکل کند.

سوالات متداول تور وان از تهران

  • آیا سفر زمینی به وان از تهران امکان پذیر است؟
    بله. هم مسیر های زمینی و هم هوایی از تهران به وان ترکیه وجود دارند. در مسیر های زمینی وسایل نقلیه ای همون اتوبوس، اتوموبیل شخصی و قطار در دسترس هستند. 
  • سفر به وان با قطار چقدر به طول می انجامد؟
    با توقف هایی که در مسیر صورت می گیرد چیزی در حدود 24 ساعت به طول خواهد انجامید. سفر به وان با قطار به کسانی توصیه می شود که مشکلی با قطار و تکان ها و توقف های میانی اش ندارند. 
  • تور هوایی وان بهتر است یا تور زمینی؟
    اغلب تور زمینی به دلیل زودتر رسیدن مسافران به مقصد و هزینه کمتر آن بین عموم مردم ارجحیت دارد. اما هستند کسانی که سفر های هوایی را ترجیح می دهند و انتخابشان تور هوایی وان است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *