تور قشم ارزان و لحظه آخری

آشنایی با جزیره قشم

یکی از پربازدیدترین و بزرگترین جزایر ایران در خلیج فارس قشم است. جزیره قشم بهشتی برای گردشگران محیط زیست و علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ است. در حقیقت تاریخ غنی، فرهنگ منحصر به فرد، طبیعت خیره کننده و طیف گسترده ای از جاذبه های طبیعی، این جزیره را به یکی زیباترین و پرطرفدارترین مقاصد توریستی ایران تبدیل کرده است و یافتن بلیط ارزان برای سفر به آن دشوار شده است. همین موضوع سبب شده که اکثرا به دنبال تور قشم ارزان و لحظه آخری باشند. 

تور قشم ارزان و لحظه آخری

افراد سفردوست بسیاری پیگیر تور قشم ارزان و لحظه آخری به دلیل به صرفه بودن آن از نظر هزینه هستند. دراین مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی درباره عناوین زیر به شما ارائه دهیم:

  • توضیحاتی در مورد جزیره قشم
  • بهترین زمان برای سفر به قشم
  • انواع تور (زمینی و هوایی) به قشم
  • تور قشم لحظه آخری
  • مزایای تور قشم لحظه آخری
  • چطور از تور قشم لحظه آخری باخبر شویم؟

به بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس با جاذبه های گردشگری و تجاری زیبا خوش آمدید!

قشم دارای ویژگی های جغرافیایی و زمین شناسی کم نظیری است که به علت فرسایش زمین تغییرات شگرفی در قسمت غربی آن ایجاد شده است. همین مسئله سبب شد تا جزیره قشم به عنوان تنها ژئو پارک خاورمیانه در سال ۲۰۰۶  در شبکه جهانی ژئو پارک‌ ها به ثبت برسد. اگر تا به حال به قشم نرفته‌اید، سفر به این جزیره را در برنامه‌ خود قرار دهید. خرید بلیط تور قشم ارزان و لحظه آخری مهم ترین و مقدماتی ترین گام برای این سفر است.

به طور مختصر چندین مکان دیدنی جزیره قشم را با هم مرور می کنیم تا پیش زمینه ای برای برنامه سفر خود داشته باشیم. دره ستارگان، دره تندیس ها، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، روستای لافت، درگهان، جزیره هرمز، ژئو پارک قشم، بام قشم، چاه های تل آب یا طلا، غار خربس، جزیره لارک، غار نمکدان، کاسه سلخ، جزیره هنگام، سنگ مادر و دختر، پارک کروکودیل ها، روستا و سد گوران و قلعه پرتغالی ها از مکان های دیدنی و شگفت انگیز قشم هستند.

جزیره قشم
دریای جزیره قشم

بهترین زمان برای سفر به قشم

از آن جا که تور قشم لحظه آخری در تمام فصول سال برقرار است اما بد نیست بهترین زمان سفر به قشم را بدانیم تا سفری دلچسب تر با آب و هوای مساعد در قشم را تجربه کنیم. قشم آب و هوایی گرم و خشک همراه با رطوبت بالایی دارد. دمای هوای آن در فصول مختلف سال بسیار متفاوت است. بهار این جزیره آب و هوای بسیار مناسب و مطلوبی دارد که با نسیم های خنک همراه است، اما متاسفانه فصل بهار زیاد ماندگار نبوده و در اواسط خردادماه هوا شروع به افزایش دما می کند.

به عبارتی تابستان آن از اواسط خرداد شروع شده و در ماه های تیر تا شهریور گرما در این جزیره به اوج خود می رسد و از افزایش شدید دما برخوردار است. مسافرت به قشم برای افرادی که طاقت گرما و رطوبت بالا را ندارند اصلا مناسب نیست و تجربه نشان داده بسیاری از مسافران به حد کلافگی حین سفر می رسند. اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که گرما اذیت تان نمی کند این بهترین فرصت برای گشت و گذار در مکان های خلوت و آرامش بخش با تورهای لحظه آخری قشم است.

پاییز و زمستان قشم نیز زیبایی های خاص خود را دارد. تقریبا در آذرماه سردی زمستان را در قشم می توان احساس کرد. در زمستان آب و هوای سرد و خشکی حاکم است. حداقل دما به صفر درجه می رسد. فصل زمستان هم مانند پاییز کوتاه اما پر باران به صورت رگباری و سیلاب می باشد. به همین علت بهترین زمان برای سفر به قشم در دو ماه اول پاییز، اواخر زمستان و اوایل بهار است که اگر با تور قشم لحظه آخری صورت پذیرد همه چیز برای یک سفر ایده آل مهیاست.

انواع تور قشم

دو نوع گزینه سفر برای تور قشم وجود دارد. هوایی که سفر با هواپیما طی رزرو و خرید بلیط تورهای معمولی و تور قشم لحظه آخری انجام می گیرد. سفر به صورت زمینی از طریق اتومبیل شخصی، اتوبوس و قطار انجام می شود. هر کدام از این راه ها مزایا و معایبی دارند که با توجه به بودجه، امکانات و سلایق افراد می تواند انتخاب گردد.

تور قشم هوایی و زمینی
انواع تور قشم

در مورد تور قشم لحظه آخری بیشتر بدانیم

تور لحظه آخری به توری گفته می شود که دارای فاصله زمانی 1 تا 2 روزه از ثبت نام تا شروع سفر است. معمولا در پروازهایی که غیبت مسافران باعث صندلی خالی می شود موسسات گردشگری از طریق اطلاع رسانی با عنوان تورهای لحظه آخری مسافران سفر را تکمیل کرده و شروع سفر را در پیش می گیرند.

قیمت این تورها بین 10 تا 50 درصد ارزان تر از تورهای عادی دیگر است. جزیره قشم نیز یکی از مقاصدی است که در طول سال حتما مشمول تور لحظه آخری می شود. یک سفر رویایی و هیجان انگیز ناگهانی که از خبردار شدن آن تا کنار ساحل زیبای قشم، فقط 1 یا 2 روز به طول می انجامد را تجسم کنید.

مزایای تور قشم لحظه آخری

تور لحظه آخری باعث صرفه جویی در هزینه بلیط در رفت و آمد، محل اقامت، غذا و … می شود. از آن جا که قشم جزیره مناسبی برای خرید از لحاظ پایین بودن قیمت برخی اجناس به خصوص لباس می باشد شما می توانید با مبلغی که توسط تور قشم لحظه آخری صرفه جویی می کنید خریدهای بیشتری انجام دهید، یا از مکان های بیشتری در قشم دیدن کنید و یا حتی آن مبلغ را پس انداز کنید.

نمایی از جزیره زیبای قشم
مزایای تور قشم لحظه آخری

سوالات متداول تور قشم ارزان و لحظه آخری

  • قیمت تور قشم لحظه آخری چقدر است؟
    قیمت تور های معمولی قشم در حدود 1 میلیون 200 یا 300 هزار تومان است. تور های لحظه آخری از تور های معمولی ارزان تر است و درصدی از قیمتشان کاسته می شود. قیمت تور قشم به عواملی از قبیل نوع ایرلاین، مدت زمان اقامت و … بستگی دارد. 
  • چطور از تور های قشم لحظه آخری مطلع شوم؟
    آژانس های مسافرتی با استفاده از ارسال پیامک هایی افراد را از این تور ها آگاه می سازند. همچنین سایت ها و اپلیکیشن های متعددی هم هستند وجود تور قشم ارزان و لحظه آخری را اطلاع رسانی می کنند. 
  • ارزان ترین زمان برای سفر به قشم کی است؟
    بهترین زمان برای سفر به قشم اوایل آذر تا اوایل فروردین است اما بالطبع این زمان گران ترین زمان نیز است. فصل تابستان که هوا بسیار گرم و شرجی است، طبیعتا سفر به این جزیره را کاهش می دهد و تاثیر قابل توجهی هم در کاهش هزینه ها دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *