تفاوت پرواز فرست کلاس با اکونومی

تفاوت پرواز فرست کلاس با اکونومی

شاید هنگام سفر با هواپیما به دو نوع بلیط فرست کلاس و اکونومی بر خورده باشید و بدانید که هر کدام از آنها چه خصوصیاتی داشته باشند. نگران نباشید خیلی های دیگر هستند که این سوال را دارند و ما می خواهیم در این مطلب تفاوت پرواز فرست کلاس با اکونومی را به صورت کامل برای شما شرح دهیم تا دیگر مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

بلیط پرواز فرست کلاس با اکونومی از نظر قیمتی تفاوت بسیار زیادی دارد اما آیا از نظر امکاناتی هم با هم تفاوت دارند یا یان که اصلا فرست کلاس چه مزایای بیشتری نسبت به اکونومی دارد؟

باید گفت که هیچ گرانی بی دلیل و هیچ ارزانی بی حکمت نیست. پرواز های  فرست کلاس با توجه به شرکت ارائه دهنده می توانند مزایایی را به همراه داشته باشند.

امکانات پرواز فرست کلاس
پرواز فرست کلاس نسبت به اکونومی چه امکاناتی دارد؟

بیشتر شرکت های هواپیمایی با توجه به نوع هواپیمایی که دارند و امکانات و پذیرایی که انجام می دهند قیمت گذاری بر روی صندلی های فرست کلاس خود انجام می دهند. در ادامه این مطلب بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت و می بینیم که کدام یک از پرواز ها می تواند برای شما بهتر باشد.

مقایسه پرواز اکونومی و فرست کلاس 

در رابطه با تفاوت پرواز فرست کلاس با اکونومی باید بگوییم که بلیط هواپیمایی اکونومی یا همان اقتصادی به بلیط هایی گفته می شود که به صورت عادی دریافت می کنیم این بلیط ها شامل صندلی مناسب و پذیرایی می شود. اکثر مردم از این بلیط ها استفاده می کنند که با توجه به شرایط سفر یک سرویس معمولی در اختیارشان قرار می گیرد.

اما سرویس هایی که با نام فرست کلاس ارائه می شود شامل مزایای خیلی بیشتری می باشد که از درب ورود به فرودگاه آنها را مشاهده خواهید کرد تا زمانی که از پرواز پیاده خواهید شد.

کسانی که با پرواز فرست کلاس سفر می کنند. کلا از درب سالن جدا وارد می شوند. بازرسی آنها سریع انجام می شود و کمترین انتظار را برای رفتن به داخل هواپیما می کشند.

پزواز اکونومی با فرست کلاس چه تفاوت هایی دارد؟
امکاناتی که برای پرواز های فرست کلاس در نظر گرفته شده است

اگر فکر می کنید که ایشان را با اتوبوس به سمت هواپیما می برند در اشتباه هستید. در کشورهایی مانند آلمان که فرودگاه بزرگ فرانکفورت را دارد، کسانی که پرواز فرست کلاس دارند با ماشین هایی مانند پورشه و بنز به سمت هواپیما می روند حتی مزایایی مانند فرستادن راننده از درب منزل را هم خواهند داشت.

به طور کل کسانی که با پرواز های فرست کلاس سفر می کنند افرادی هستند که پول برایشان مهم نیست و تنها به این موضوع فکر می کنند که از مسیر خود لذت ببرند.

غذا و امکاناتی پرواز فرست کلاس و اکونومی

یکی از مهم ترین عواملی که در این دو پرواز به چشم می خورد و خیلی مباهم تفاوت دارند تفاوت در نوع سرویس دهی و امکاناتی است که در اختیار مسافران قرار می گیرد. البت این را هم باید گفت که نوع و مقدار سرویس دهی در این مورد بستگی به ایرلاین شما هم دارد.

ما در این مطلب ایرلاین های بزرگ را در نظر میگیریم که واقعا پرواز اقتصادی آنها با فرست کلاس آن تفاوت دارد. خیلی از ایرلاین های داخلی هستند که از پرواز فرست کلاس فقط اسم آن را به یدک می کشند و هیچ امکانات خاصی ندارند.

در بیشتر پرواز های فرست کلاس برای مسافرین منویی در نظر گرفته می شود که انواع مختلفی از غذا ها در آن گنجانده شده است. اغلب پیش غذا و پس غذا هم برای ان ها در نظر می گیرند و همراه با ان نوشیدنی سرد و گرم هم سرو می کنند. در این مورد واقعا تفاوت پرواز فرست کلاس با اکونومی مشخص می شود.

زیرا نوع غذاهایی که در منو فرست کلاس قرار دارد خیلی بهتر است و همانطور که گفته شد تنوع بالایی هم دارد اما در قسمت اکونومی تنها یک نوع غذا سرو میشود، نهایت دو نوع غذا در نظر می گیرند.

منو غذایی پرواز فرست کلاس
سرو غذا در پروزا فرست کلاس

نوشیدنی هایی که در کنار غذا ها سرو می شود معمولی بوده و چیز خاصی به حساب نمی آید. نوع سرویس دهی این دو پرواز هم با هم تفاوت دارد. در پرواز های اکونومی؛ سرویس غذا ساده است و تزئینات و دورچین ندارد. معمولا بسته غذایی که به مسافران داده می شود شامل:

  • غذای مورد نظر
  • بسته قاشق و چنگال
  • سالاد
  • نوشیدنی

اما برای مسافرانی که از پرواز فرست کلاس استفاده می کنند؛ غذای آنها درون بشقاب به همراه انواع دورچین ها سرو میشود تا از غذایی که میل می کنند نهایت لذت را ببرند.

آفر های جالب برای مسافرین وفادار

در بسیاری از ایرلاین ها برای مسافرانی که دائما در حال پرواز هستند یا در یک مسیر بخصوص در سال چندین بار پرواز داشته اند، کارت های مخصوصی را طراحی کرده اند. با استفاده از این کارت ها می توانند با پرداخت قیمت پرواز اکونومی از پرواز فرست کلاس استفاده نمایند.

این کار باعث می شود تا مشتریان علاوه بر این که از خط هوایی که استفاده می کنند راضی باشند؛ امکان این را هم داشته باشند که بتوانند از پروازی دلنشین با امکانات فرست کلاس استفاده نمایند.

پیشنهادات جالب برای مسافر وفادار
گیفت کارت برای مسافرینی که از یک خط مسفاربری استفاده می کنند
سخن آخر

پرواز اکونومی و فرست کلاس در اصل خیلی با هم تفاوت دارند؛ از نظر قیمتی و خدماتی که در این دو پرواز ارائه می شود تفاوت پرواز فرست کلاس با اکونومی کاملا به چشم می آید. کسانی که می خواهند از پرواز های طولانی مدت لذت ببرند می توانند از پرواز های فرست کلاس استفاده نمایند. در این بین پروازی به نام بیزینس کلاس هم وجود دارد که ما در مقالات بعدی حتما به آن اشاره خواهیم داشت.

سوالات متداول تفاوت پرواز فرست کلاس با اکونومی

  1. پرواز های اکونومی با پرواز های فرست کلاس چه تفاوتی با هم دارند؟
    پرواز اکونومی به پرواز های عادی گفته می شود. اما پرواز های فرست کلاس پرواز هایی هستند که امکانات آنها خیلی بیشتر است نوع سرویس دهی بهتری دارند و از هنگام ورود به سالن تا پایان سفر خدمات متنوعی به مسافرین داده می شود.

  2. ایا تور های مسافرتی از فرست کلاس استفاده می کنند؟
    بیشتر تور های مسافرتی که در ایران ارائه می شود و آژانس های مسافرتی آنها را میفروشند از پرواز های اکونومی هستند. اما ممکن است تا بعضی از آژانس ها برای مسافرین خاص خود پرواز فرست کلاس را هم در نظر بگیرند.

  3. پرواز بیزینس کلاس چیست؟
    پرواز بیزینس کلاس برای کسانی در نظر گرفته شده است که دائم در حال سفر های کاری هستند و نیاز به این دارند که امکانات کاری مانند اینترنت، تلفن و… برای آنها فراهم شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *