بهترین وسیله نقلیه برای سفر به قشم

جزیره زیبای قشم هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران بوده که هر کدام از طرق مختلف از طریق خود و یا تور قشم به قشم سفر می کنند. اما در این میان باید دید بهترین وسیله نقلیه برای سفر به قشم کدام است؛ چرا که همواره بخشی از سفر ما در مسیر رسیدن به مقصد می گذرد و انتخاب وسیله نقلیه مناسب سبب می شود تا از سفر خود نهایت لذت را ببریم.

بررسی بهترین وسیله نقلیه برای سفر به قشم

برای سفر به قشم از راه های متفاوتی نظیر هوایی و زمینی و … می توان مسافرت کرد. در ادامه به بررسی هر یک از این راه ها پرداخته تا بهترین وسیله نقلیه برای سفر به قشم را بیابیم. از وسایل نقلیه ای که می توان با آن به قشم سفر کرد می توان اشاره کرد به:

اتوبوس برای سفر به قشم

استفاده از اتوبوس ها برای سفرهای زمینی بسیار رایج بوده اما برای سفر به قشم استفاده از اتوبوس بسیار بستگی به مسافت دارد چرا که به عنوان مثال اگر بخواهید از شهری مانند مازندران با اتوبوس به قشم سفر کنید مدت زمان بسیار طولانی ای را باید صرف کنید.

علاوه بر این تصادفات جاده ای نیز افزایش داشته و سفر با اتوبوس برای مسافت های زیاد گزینه بسیار مناسبی به نظر نمی رسد. همچنین لازم به ذکر است در صورتی که تمایل دارید با وسیله نقلیه زمینی از جمله اتوبوس سفر کنید باید در بندرعباس سوار کشتی یا لنج شده و از راه آبی مسافرت کنید.

شاید به نظر بیاید که سفر با اتوبوس به صرفه تر از سایر روش ها است اما در صورتی که تمام جوانب نظیر استراحت های بین راهی، هزینه غذا، اتلاف وقت و … را در نظر بگیرید زیاد انتخاب مناسبی به نظر نمیاید.

اتوبوس برای سفر به قشم
استفاده از اتوبوس یکی از راه های سفر به قشم

استفاده از قطار برای سفر به قشم

یکی دیگر از راه ها برای سفر زمینی قشم استفاده از قطار می باشد. برای سفر به قشم در صورتی که مسافت طولانی باشد قطار از بهترین وسیله نقلیه برای سفر به قشم نیست اما به اندازه اتوبوس نیز دور از ذهن نمی باشد.

سفر با قطار بالطبع دارای امنیت بیشتری نسبت به اتوبوس می باشد و از نظر رسیدگی و اتلاف وقت در وضعیت بهتری قرار دارد. استفاده از قطار برای اردوهای دانش آموزی و سفرهای گروهی بسیار رایج بوده و می تواند گزینه مناسبی باشد.

از طرفی سفر با قطار به دلیل مناظر بی نظیری که در طی مسیر مشاهده می کنید برای هنگامی که عجله ای برای رسیدن ندارید می تواند بسیار لذت بخش باشد و امتحان کردن آن بسیار توصیه می شود.

استفاده از قطار برای سفر به قشم
سفر به قشم با قطار

هواپیما بهترین وسیله نقلیه برای سفر به قشم

تفاوتی نمی کند که شما در شمالی ترین شهر ایران قرار دارید و یا در جنوب ایران هستید. هواپیما سریع ترین راه رسیدن به قشم می باشد چرا که دیگر نه لازم است مانند سفر زمینی از بندر عباس تا قشم را با کشتی یا لنج بروید و نه لازم است برای استراحت توقف داشته باشید.

علاوه بر آن می توانید مناظر مسیر را از بالا تماشا کرده و از مسیر سفر نهایت لذت را ببرید. راحتی سفر با هواپیما بسیار بیشتر از سایر وسایل نقلیه بوده که این وسیله را به بهترین وسیله نقلیه برای سفر به قشم تبدیل می کند.

در صورتی که بلیط لحظه آخری نیز تهیه کرده باشید می توانید با قیمتی ارزان و به صرفه با هواپیما به قشم سفر کنید. از دیگر مزایای هواپیما نسبت به سایر وسایل نقلیه این است که فرودگاه قشم نسبت به جاذبه های گردشگری این جزیره فاصله کم تری داشته و می توانید به راحتی از آن جا به مقصد دلخواه برسید.

هواپیما بهترین وسیله نقلیه برای سفر به قشم
هوایپما از بهترین وسایل نقلیه برای سفر به قشم

سفر به قشم با ماشین شخصی

ویژگی ماشین شخصی برای سفر به قشم تقریبا مشابه با اتوبوس بوده با این تفاوت که دیگر استراحت و نحوه حرکت و … در دستان خودتان قرار دارد. از آنجایی که مسیر حرکت را نیز خودتان مشخص می کنید می توانید در بین راه سری به جاذبه های دیگر استان ها زده و سفر خود را لذت بخش تر کنید.

 اما با این حال خورو شخصی نیز به دلایل بسیار زیادی نمی تواند بهترین وسیله برای سفر به قشم باشد. از جمله این دلایل می توان اشاره کرد به امنیت پایین، هزینه بنزین بالا و … . علاوه بر هزینه بنزین بالا هزینه جداگانه ای نیز برای سفر از بندرعباس به قشم نیز باید در نظر بگیرید که خود یکی از دلایلی است که سفر با ماشین در لیست به صرفه ترین وسیله نقلیه برای سفر به قشم نباشد.

سفر به قشم با ماشین شخصی
تابلوهای راهنما برای راهنمایی مسیر زمینی
سخن پایانی

سفر به قشم مقصدی است که هر ساله بسیاری از افراد آن را انتخاب می کنند اما برای رسیدن به آن باید بهترین وسیله نقلیه برای سفر به قشم را انتخاب نمود تا از اتلاف وقت و …. جلوگیری شود. همچنین بهتر است قبل از تصمیم گیری درباره اینکه چگونه به قشم سفر کنید همه جوانب و هزینه های استفاده از وسیله نقلیه را سنجیده تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

سوالات متداول

  1. حداکثر فاصله تهران تا بندرعباس چند ساعت است؟
    این فاصله می تواند حداکثر 6 ساعت طول کشیده که بسته به سرعت حرکت این عدد می تواند بیش تر یا کمتر نیز شود.
  2. فاصله بندر عباس تا قشم چقدر است؟
    این فاصله حدود 30 کیلومتر بوده که شما می توانید 1 ساعته به آن برسید.
  3. سفر با تور قشم بهتر است یا بدون تور؟
    این مسئله بستگی به خود فرد دارد اما اگر اولین بار است که به قشم سفر می کنید تورها ( یا لااقل تور قشم آذربال) برنامه های بسیار جذاب و مفرحی را در نظر می گیرند تا شما بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *