بهترین فصل برای سفر به چابهار

چابهار طبق گفته های بومیان آنجا بندری اقیانوسی می باشد که به عنوان یکی از شهرهای توریستی ایران به حساب می آید. این بندر ازموقعیت جغرافیایی ایده آل و آب و هوایی بهاری برخوردار می باشد. در واقع چابهار در زمستان گرم ترین و در تابستان سردترین هوا را دارد. در کل بهترین فصل برای سفر به چابهار را باید بر اساس آب و هوای مطلوب و همچنین ازدحام گردشگران تعیین می کنیم.

زمان مناسب سفر به چابهار

در دو ماه اردیبهشت و خرداد کمی دمای هوا بالا رفته و به دلیل ساحلی بودن چابهار هوا اشباع و مرطوب می شود. در صورتی که معیار شما از انتخاب بهترین فصل برای سفر به چابهار یا هر شهر بندری دیگر صرفا آب و هوا می باشد، بهتر است از سفر به این شهر در بهار صرفه نظر کنید. مگر آنکه با رطوبت و آب و هوای شرجی مشکلی نداشته باشید.

اما در صورتی که تراکم و ازدحام توریستان در شهر مقصد برای شما اهمیت دارد بهار به ویژه دو ماه آخر آن برای شما بهترین فصل سفر می باشد. چرا که به دلیل رطوبت درصد کمتری از بازدیدکنندگان به چابهار سفر می کنند، در نتیجه اسکان و سیاحت در این بندر آسان تر و مطلوب تر می شود.

در صورت خلوت بودن این بندر فضا و فرصت بیشتری برای بهره مندی از زیبایی سواحل هند و عمان خواهید داشت، همچنین خرید، عکاسی و استفاده از امکانات گردشگری نیز آسانتر خواهد بود.

سفر به شهر چابهار
بهترین زمان سفر به چابهار

آگاهی از بهترین فصل برای مسافرت به چابهار

با توجه به مواردی که به آنها اشاره کردیم چابهار به عنوان یک شهر بندری در برخی از ماه های سال مرطوب، گرم و خلوت است. اما در کل  زمان مناسب برای سفر به چابهار از اوایل پاییز شروع می شود، به خصوص برای مسافران تهرانی و دیگر شهرهای گرمسیر، که در این سه ماه آب و هوایی نامطلوب دارند. چرا که این بندر توریستی در تابستان کمی خنک تر از شهرهای ییلاقی است.

زمان ایده آل برای بازدید از طبیعت چابهار

از آنجا که چابهار در جنوب شرقی ایران می باشد و آن نواحی اقلیم گرم و مرطوب دارند کویرهای زیبایی آنجا برای بازدید و عکاسی وجود دارند.

در کل اقلیم بیابان و کویر به این صورت است که جدا از فصل در روز کاملا گرم و در شب کاملا سرد می باشد. نتیجه می گیرید که مناطق خشک تغییرات آب و هوایی متفاوتی دارند. اما با توجه به موقعیت این کویرها در جغرافیای ایران تغییرات دمای نسبت به تهران (با اقلیم 4 فصل) کمی متفاوت تر است. در راستای تعیین بهترین فصل برای سفر به چابهار و بازدید از کویرهایی که پر بازدید ترین مناطق توسط گردشگران باید دمای کویر را با توجه به فصل برآورد کنید.

بازدید از طبیعت چابهار
زمان مناسب جهت بازدید از طبیعت چابهار

بهترین فصل برای تجربه سفر به چابهار

عموما برای تجربه سفرهای داخلی و خارجی علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری و طبیعت مایل به تجربه تفریحات توریستی که آنجا برگزار می شوند خواهیم بود. به خصوص شهر ساحلی و بندر چابهار که سرگرمی های آبی جذابی دارد. برای بهره مندی از این امکانات تفریحی زمانی را برای سفر انتخاب کنید که دمای هوا یا رطوبت  مانع لذت شما نشوند.

برخی امکانات و فرصت های تفریحی این بندر به شرح زیر می باشند.

  • غواصی
  • موج سواری
  • جت اسکی
  • پاراسل سواری (شناور بودن در هوا و حرکت با سرعت قایق)
  • شاتل (با تیوب بادی)
  • ماهیگیری
  • کانو سواری (قایق های باریک که جایگاه متوالی و ظرفیت کم دارند.)
  • ویک بردینگ (حرکت با برد متصل به قایق روی آب)
  • قایق سواری
  • بنانا یا موز سواری

برای تجربه هر یک از این موارد نیاز به آب و هوا و شرایط اقلیمی مناسب دارید، بهترین زمان سفر به چابهار صرفا برای تفریح و رقم زدن لحظات خوش، ماه هایی می باشد که در آنجا هوا گرمتر است.

تجربه سفر به چابهار
فصل مناسب برای سفر به چابهار

نتیجه گیری

چابهار از بنادر توریستی جنوب شرق ایران بوده و گردشگران بومی و غیربومی بسیاری را جذب کرده است. اما آگاهی از بهترین فصل برای سفر به چابهار یکی از دغدغه های مسافرین اقلیم شهر مقصد می باشد. چابهار آب و هوایی معتدل داشته و تنها در برخی ماه ها رطوبت بیش از اندازه آمار گردشگری آن را کاهش می دهد.

در کل تابستان هایی خنک و زمستان هایی گرم تر و مرطوب تر نسبت به دیگر شهرها دارد.  

سوالات متداول بهترین فصل برای سفر به چابهار

  1. دمای هوا در چابهار چند درجه است؟
    در طول سال دمای هوا در این بندر بیش از 31 درجه سانتی گراد نمی باشد. اما در بازه زمانی آب و هوای چابهار بسیار گرم و نامطلوب است.
  2. حداقل و حداکثر دمای هوا در چابهار چند درجه سانتی گراد است؟
    گرمترین ماه سال در چابهار تیر می باشد که دما 31 درجه سانتی گراد است. ماه دی نیز با دمای 19 درجه سانتی گراد سردترین زمان برای سفر به این بندر می باشد.
  3. بهترین فصل برای سفر به چابهار کدام است؟
    بازه زمانی آبان تا فروردین این بندر آب و هوایی معتدل دارد که گردشگران بسیاری را جذب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *