بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان

مناسب ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

تابستان زمانی است که مدارس تعطیل می شوند و بهترین موقع برای سفر است. ما در این مقاله بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان را به شما معرفی می کنیم. همانطور که می دانید در تابستان هوا گرم می شود و در بعضی از مناطق کشور ایران به صورت وحشتناکی هوا گرم می شود، به همین دلیل بیشتر کسانی که می خواهند در تابستان سفر بروند، دلشان منطقه ای آب و هوای خنک می خواهد و ما بیشتر به آنها می پردازیم.

شهرهای مناسب برای سفر در تابستان
شهرهای مناسب برای سفر

معرفی شهرهایی با آب و هوای خنک در ایران

همانطور که می دانید کشور ایران از نظر مکان جغرافیایی در آب و هوای گرم و خشک قرار گرفته است. بنابراین ما به شما کمک می کنیم برخی از بهترین شهرهای خنک ایران که از نظر آب و هوایی مناسب سفر در تابستان است را پیدا کنید و برنامه خود را از همین الان که دارید این مقاله را می خوانید تنظیم کنید:

شهرهای خنک ایران به صورت زیر است:

  • فیروز کوه تهران
  • آلاشت مازندران
  • جهان نمای گرگان
  • ماسوله، یکی از خنک ترین شهرهای شمال
  • کندوان تبریز
  • بجنورد خراسان
  • اردبیل و سرعین

در ادامه مقاله به شرح و توضیح بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان می پردازیم و امیدوار هستیم که از بین این موارد یک شهر را برای سفر خودتان انتخاب کنید.

شهرهایی با آب و هوای خنک در ایران
شهرهایی با آب و هوای خنک

فیروز کوه تهران

یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان فیروزکوه است که در نزدیک شهر تهران که به دلیل کوهستانی بودن آن، این شهر بیشتر طول سال آب و هوای خنکی دارد. شما با سفر به فیروزکوه می توانید از جاذبه های طبیعی که دارد لذت ببرید و علاوه بر آن می توانید از جاذبه های تاریخی نیز مانند کاروانسراها، گورستان های کهن و قلعه های قدیمی لذت ببرید.

آلاشت مازندران یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان

در تابستان و عید بسیار از مردم به مازنداران سفر می کنند که البته یکی از بهترین شهرهای ایران نیز است. در مازنداران شهری است به نام آلاشت که آبشارهای زیادی دارد و یکی از آنها در 35 کیلومتری جنوب غرب آلاشت است.

جهان نمای گرگان

یکی دیگر از شهرهای خنک ایران که در تابستان می توان روی آن حساب کرد، جهان نمای گرگان است. روستای جهان نما، چشم اندازهای طبیعی و مناظر زیبایی دارد که شما با سفر به این روستا می توانید از آنها لذت ببرید.

ماسوله یکی از خنک ترین شهرهای شمال

ماسوله یکی از روستاهای تاریخی و سرسبز است که آب و هوای خنک و سرسبزی دارد. این شهر جاذبه های تاریخی که میراث فرهنگی زیادی در خود جای داده است و به همین دلیل سالانه بیش از 10 هزار نفر به این شهر سفر می کنند.

کندوان تبریز بهترین شهر ایران برای مسافرت در فصل تابستان

روستای کندوان در شمال غربی ایران در شهر تبریز، یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان است. زیبایی و شگفتی این روستا به گونه ای است که به ندرت می توانید همچین زیبایی را در دنیا پیدا کنید. بهترین زمان از نظر آب و هوایی برای سفر به این روستا از اردیبهشت تا شهریور است.

بجنورد خراسان

یکی از بهترین شهرهای ایران که می توان در تابستان به آنجا سفر کرد، شهرستان بجنورد در خراسان شمالی است. این شهر نیز از جاذبه های تاریخی و طبیعی مملو است و شما می توانید در فصل بهار و تابستان به آنجا سفر کنید.

اردبیل و سرعین

یکی از شهرهای خنک ایران که میزبان بسیاری از مسافران در تابستان است، اردبیل و سرعین می باشد. شما با سفر به اردبیل می توانید از جاذبه های تاریخی دیدن کنید و همچنین در سرعین از آش دوغ های محلی و کباب های گوسفندی لذت ببرید. در سرعین می توانید از آب گرم نیز لذت ببرید.

سخن پایانی

همانطور که می دانید در تابستان بیشتر مسافرا به دلیل اینکه مدارس تعطیل شده اند به جاده ها میزنند و بیشتر انتظار آب و هوای خنک را دارند. ما در این مقاله بهترین شهرها و روستاهای خنک که می توانید به آنجاها سفر کنید را نام بردیم و امیدوار هستیم برنامه های خود را از همین مقاله تنظیم کنید.

همچنین شما می توانید تورهای داخلی مانند تور کیش را از سایت آذربال با قیمت مناسب رزرو کنید.

سوالات متداول بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان

  1. بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان کجاست؟
    اردبیل و سرعین یکی از خنک ترین مناطق در ایران هستند.
  2. بهترین مکانی که می شود در تابستان به آنجا سفر کرد کجاست؟
    ماسوله می تواند یک انتخاب عالی باشد برای سفر در تابستان که شما بتوانید با خانواده تان خاطره ثبت کنید.
  3. برای تهیه تورهای داخلی باید به کجا مراجعه کرد؟
    آذربال با دادن بهترین خدمات و بهترین قیمت ها، شما را در سفرتان همراهی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *