مکان های دیدنی کشور ارمنستان

معرفی مکان های دیدنی کشور ارمنستان

یکی از کشورهای همسایه و دارای مرز مشترک با ایران ارمنستان می باشد. و سالانه ایرانیان زیادی از آن بازدید می کنند، ارمنستان عمده درآمد خود را از طریق گردشگری به دست می آورد و دلیل آن نیز مکان های دیدنی کشور ارمنستان می باشد.

در این مقاله به جاذبه ها و مکان های دیدنی کشور ارمنستان خواهیم پرداخت.

معرفی میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان که در قدیم با اسم میدان لنین شناخته می‌شد، یکی از مکان های دیدنی ارمنستان می باشد و محل قرار گیری آن در مرکز شهر به‌ صورتی است که به خیابان‌های اصلی منتهی می‌شود.

 همچنین میدان جمهوری یکی از جاذبه هایی است که هر مسافری، حداقل یک ‌بار از آن بازدید  می کند. این میدان تبدیل به مکانی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی و اجرای آهنگ ‌های متنوع نیز شده است.

به دلیل برگذاری سرگرمی های موسیقی زیاد، گردشگران از همه جای ارمنستان برای شرکت در این مراسم جذب این میدان می شوند. همچنین در طول سال جشن‌ها و اتفاق های متنوعی در آن برگزار می‌شود که تماشای آن‌ها برای همه با هر سلیقه ای می‌تواند لذت‌بخش باشد.

میدان جمهوری ایروان از مکان های دیدنی کشور ارمنستان
معرفی معرفی میدان جمهوری ایروان در ارمنستان

مرکز خرید دالما گاردن

مرکز خرید دالما یک مرکز عالی برای خرید لباس از برندهای معروف می باشد و همچنین رستوران‌ها و کافی‌ شاپ های متعدد آن، فرصت استراحت و صرف یک وعده غذای خوشمزه را در برای شما به همراه دارند.

باغ گیاه شناسی ایروان

یکی از مکان های دیدنی ارمنستان باغ گیاه شناسی ایروان است که در شمال شرقی ایروان قرار دارد. باغ گیاه شناسی مکان رویش بیشتر از 200 نوع از گیاهان با ارزش و کمیاب می باشد. و سالانه مسافران زیادی برای بازدید این باغ راهی ارمنستان می‌شوند.

باغ گیاه شناسی ایروان
معرفی باغ گیاه شناسی ایروان

دریاچه سوان ارمنستان

این دریاچه از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین دنیا و از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و مکان های دیدنی کشور ارمنستان می باشد. این دریاچه در نزدیک شهر ایروان است. به این ترتیب که با حدود یک ساعت رانندگی می‌توانید به این دریاچه برسید.

دریاچه سوان با آمدن تابستان، آب‌وهوایی عالی ای دارد و انتخاب خوبی برای تفریحات آبی مانند شنا و آب‌تنی، آفتاب‌گرفتن، جت اسکی و قایق‌سواری، پاراگلایدر سواری، ماهی‌گیری، و… می باشد.

همینطور در این دریاچه محلی شبیه به جزیره گوچکی وجود دارد که می توان در ساحل آن از قدم زدن و استراحت کردن و والیبال ساحلی و همچنین به دلیل پلاژهای ساحلی لذت فراوانی را به خصوص در فصل بهار و تابستان داشته باشید.

پارک آبی ایروان

یکی از مکان های دیدنی کشور ارمنستان پارک آبی ایروان در حومه شهر ایروان می باشد. در این پاک به دلیل امکانات تفریحی و ورزشی و وجود رستوران و… بهترین مکان برای تفریح در فصل گرما در این کشور می باشد.

این پارک دارای دو قسمت روباز و سرپوشیده می باشد که پارک آبی روباز در ماه های گرم دایر می باشد و دارای چندید سرسره و استخر و رستوران می باشد و پارک آبی سرپوشیده دارای استخر های بزرگ و باشگاه ورزشی و محلی برای صخره نوردی نیز می باشد.

پارک آبی ایروان
همه چیز درمورد پارک آبی ایروان

باغ وحش ایروان

یکی دیگر از مکان های دیدنی کشور ارمنستان باغ وحش در شهر ایروان می باشد که مکان بسیار دیدنی و جذاب به خصوص برای خانواده های دارای فرزند نیز می باشد. این باغ وحش دارای چندین گونه از حیوانات و پردندگان می باشد و لذتی همچون بودن در حیات وحش را به شما خواهد داد.

پارک پیروزی ایروان یکی از مکان های دیدنی کشور ارمنستان

به دلیل وجود دریاچه ای در این پارک می توانید از قایق سواری در آن لذت برده و همچنین در داخل پارک به قدم زدن و ورزش بپردازید و سری به رستوران های این پارک زده و بعد از میل کردن یک وعده خوشمزه روز خود را بسازید؛ باید توجه داشته باشید که این پارک یکی از جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان است که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

پارک پیروزی ایروان یکی از مکان های دیدنی کشور ارمنستان
پارک پیروزی ایروان

تله کابین ایروان در ارمنستان

این تله کابین در مرکز شهر ایروان می باشد و یکی دیگر از مکان های دیدنی کشور ارمنستان محسوب می شود و لذتی همچون پرواز بین زمین و هوا را برایتان به ارمغان می آورد. این تله کابین از طولانی‌ترین تله‌ کابین یک سره و بدون توقف جهان به حساب می‌آید.

پارک انگلیسی ارمنستان از جلمه مکان های دیدنی کشور ارمنستان

پارک انگلیسی یکی از قدیمی ترین پارک های عمومی در ایروان می باشد. این پارک به فاصله کمی تا میدان جمهوری قرار دارد و محوطه سبز آن اسمش را از تقاطعی سبز رنگ که از بین آن گذشته، گرفته است. تقاطعی که از محوطه بالا مثل پرچم انگلیس به چشم می آید.

این پارک محلی عالی برای فرار از شلوغی یک روز گرم می باشد. این پارک محلی مناسب برای مطالعه کتاب و یا قرار و گفت و گو با دوستان می باشد و به دلیل داشتن درختانی بزرگ و سر به فلک کشیده دارای محیطی خاص و حریمی با امنیت می باشد.

پارک انگلیسی ارمنستان
پارک انگلیسی یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان

یکی دیگر از مکان های دیدنی کشور ارمنستان وجود موزه های تاریخی و دیدنی در این کشور می باشد و موزه تاریخ ارمنستان یکی از مشهورترین این موزه ها می باشد. این موزه شامل مجموعه بزرگی از آثار تاریخی کمیاب و بی‌نظیری نیز می باشد.

صومعه گغارد مکان دیدنی کشور ارمنستان

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی و تاریخی در کشور ارمنستان صومعه گغارد می باشد که قدمت آن به قرن هفتم میلادی نیز می سد. این محل دارای بخش های بیرونی و داخلی است و این که نماد شیر سنگی در ورودی‌های آن به چشم می‌خورد.

صومعه گغارد
صومعه گغارد در ارمنستان

مام ارمنستان از مکان های دیدنی ارمنستان

در سال ۱۹۶۷ میلادی بر فراز شهر ایروان در پارک پیروزی مجسمه مام ارمنستان به عنوان نماد و یادگاری از دوران پیروزی در جنگ جهانی دوم ساخته شده ‌است..

این مجسمه ۲۲ متر می باشد که بر روی ستون بلندی از سنگ جای گرفته است و ارتفاع کلی آن به ۵۱ متر می‌رسد. مام ارمنستان مجسمه زنی با شمشیری در دست، مانند نمادی محافظ گر برای ارمنستان می باشد.

بازار گوم ارمنستان

بازار گوم یا گام ارمنستان یکی از بازارهای عمده‌فروشی میوه تازه و خشک، سبزیجات و ترشیجات تازه و معطر، شکلات و مغازه‌های سوغاتی است. شیرینی‌ها و خوراکی‌های بسیار خوشمزه از جمله باقلواهای مخصوص منطقه، شیرینی‌های آردی ایروان و… نیز در بازار گوم به فروش می‌رسد.

بازار گوم یکی از مکان های دیدنی ارمنستان
بازار گوم در کشور ارمنستان
سخن پایانی

همواره در این مقاله به معرفی جاذبه های طبیعی و مکان های دیدنی کشور ارمنستان پرداختیم و امکانات تفریحی و گردشگری هر یک را برایتان در این مطالب توضیح داده ایم تا راهنمای شما برای آمادگی قبل از سفر به این کشور زیبا نیز بوده باشیم.

سوالات مکان های دیدنی کشور ارمنستان

  1. طولانی ترین تله کابین در جهان کجاست؟
    تله کابین ارمنستان از طولانی‌ترین تله‌ کابین یک سره و بدون توقف جهان به حساب می‌آید.
  1. اجناس بازار گوم ارمنستان چیست؟
    بازارهای عمده‌فروشی میوه تازه و خشک، سبزیجات و ترشیجات تازه و معطر، شکلات و مغازه‌های سوغاتی است. شیرینی‌ها و خوراکی‌های بسیار خوشمزه از جمله باقلواهای مخصوص منطقه، شیرینی‌های آردی ایروان و… نیز در بازار گوم به فروش می‌رسد.
  1. دلیل نام پارک انگلیسی چیست؟
    این پارک به فاصله کمی تا میدان جمهوری قرار دارد و محوطه سبز آن اسمش را از تقاطعی سبز رنگ که از بین آن گذشته، گرفته است. تقاطعی که از محوطه بالا مثل پرچم انگلیس به چشم می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *