معرفی جزیره کبوتر در کوشی آداسی

معرفی جزیره کبوتر در شهر کوشی آداسی

کشور زیبای ترکیه با شهرهای بندری بسیار و داشتن سواحل زیبا و خوش آب و هوا، مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان است. نام تعداد زیادی از این شهرهای گردشگری مثل ازمیر و استانبول و آنتالیا به گوش همه رسیده. شهر کوشی آداسی به معنای جزیره پرندگان، یکی دیگر از این شهر های بندری گردشگرپذیر است. تعداد زیادی جاذبه طبیعی در اطراف و اکناف این شهر جمع شده و ما قصد داریم در این مقاله به معرفی جزیره کبوتر در کوشی آداسی بپردازیم. شما می توانید به این جزیره و بقیه جاذبه های گردشگری کوشی آداسی، با تور کوشی آداسی که توسط آژانس آذربال برگزار می شود سفر کنید.

اگر کمی با زبان ترکی آشنا باشید، فهم معنی این اسم برایتان آسان است. نام این شهر به دلیل مهاجرت گونه های مختلف پرندگان در زمان های مختلف سال به منطقه مذکور انتخاب شده است. البته پیشینه ی نامگذاری به دوره ی عثمانی باز می گردد. به نظر می رسد در محل قرارگیری این شهر، در گذشته های دور شهر باستانی با نام افسوس وجود داشته. کوشی آداسی در ساحل غربی ترکیه کنار دریای اژه قرار گرفته است.

آب و هوای این شهر بسیار معتدل و دلپذیر است و به طور میانگین در گرمترین ماه های سال به 32 درجه بالای صفر می رسد. ساحل زیبای شهر به همراه اماکن تفریحی کوشی آداسی بسیار، قایق سواری و کشتی های کروز گردشگری، جنبه های مختلف خاطره سازی از این شهر را فراهم می کند.

جزیره کبوتر در کوشی آداسی
معرفی جزیره کبوتر شهر کوشی آداسی

همه چیز در مورد جزیره کبوتر

به طور خاص اما، قصد معرفی جزیره کبوتر را به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی-تاریخی شهر برایتان داریم. این جزیره کوچک فاصله ای حدود یک کیلومتر از ساحل کوشی آداسی دارد. در زبان ترکی به آن گوگرچین آدا یا همان جزیره کبوتر می گویند. این مکان در زمان حکومت عثمانی دارای کاربری نظامی بوده است و به نوعی یک پایگاه فراساحلی برای دفاع از شهر و مقابله با دزدان دریایی به حساب می آمده. به همین دلیل یک قلعه سنگی در آن ساخته شده است که جنبه تاریخی جزیره را محسوب می شود.

دسترسی به جزیره کبوتر چگونه است؟

برای دسترسی به جزیره کبوتر در کوشی آداسی کافیست خود را به کوشی آداسی برسانید و بعد از جاده ای حدود یک و نیم کیلومتر عبور کرده به جزیره کبوتر برسید. این جاده در گذشته های دور وجود نداشته و چند سالیست که برای اهداف گردشگری احداث شده است. بسیاری از مردمان بومی، این جاده زیبا همراه با ساحل فوق العاده را برای پیاده روی کردن انتخاب می کنند.

جدا از این ها در جای جای ساحل شهر کوشی آداسی می توان قایق های تفریحی پیدا کرد که شما را به دیدن دریا و تماشای مهاجرت پرندگان می برند. البته پرندگان در تمام طول سال حضور ندارند و باید در فصول خاصی از سال آن جا حضور داشته باشید.

امکانات تفریحی در جزیره کبوتر در کوشی آداسی

حتماً هر کس هنگام معرفی جزیره کبوتر، راجب هتل ها و امکانات تفریحی این منطقه هم صحبت خواهد کرد. همان طور که گفتیم قایق های تفریحی بخش زیبایی از سفر شما را خواهند ساخت. در کنار آن ها کشتی های تفریحی کروز شما را به گردش در فراساحل خواهند برد. چهار هتل لوکس و زیبا برای پذیرش گردشگران در کوشی آداسی ساخته شده است. انواع رستوران های معروف هم وجود دارند، به عنوان مثال گروه برگر کینگ در شهر کوشی آداسی یک شعبه دارد. یقیناً این همه زیبایی طبیعی و تراکم امکانات تفریحی یک سفر عالی برای شما خواهد ساخت.

تور کوشی آداسی و جزیره کبوتر

بعد از معرفی جزیره کبوتر، سوالی که احتمالاً در ذهن شما پیدا می شود این است که چگونه به این محل زیبا سفر بکنیم. آژانس هواپیمایی آذربال در هر موقع از سال تورهای گردشگری مخصوص کوشی آداسی برگزار می کند. شما می توانید با بهترین قیمت ها خود را به این محل زیبا و گردشگرپذیر برسانید.

تور جزیره کبوتر
تور جزیره کبوتر در کوشی آداسی

سوالات متداول معرفی جزیره کبوتر در کوشی آداسی

  • شهر کوشی آداسی کجاست؟
    شهر پرندگان در استان آیدین، واقع در نوار ساحلی غربی ترکیه قرار دارد. این شهر پیشینه ای بسیار طولانی دارد و با داشتن آب و هوای مطبوع و جاذبه های طبیعی و تفریحی بسیار، سالانه مقصد گردشگران بسیار زیادی است.

  • چرا جزیره کبوتر به این نام شناخته شده است؟
    در فاصله کمی از ساحل شهر کوشی آداسی جزیره کوچکی وجود دارد که از آن جا می توان در زمان های خاصی از سال، تعداد زیادی پرندگان مهاجر را تماشا کرد. این جزیره سابقاً نام کوشی آداسی داشته اما به مرور اسمش عوض شده و اکنون با نام جزیره کبوتر یا گوگرچین آدا شناخته می شود. هر چند در حال حاضر این جزیره یک جاذبه گردشگریست، با این حال در زمان عثمانی کاربری نظامی داشته است.

  • از کجا تور کوشی آداسی بخریم؟
    شما به راحتی در هر زمانی از سال می توانید تور کوشی آداسی را از آژانس هواپیمایی آذربال ایرانیان تهیه کنید.

  • بهترین فصل برای سفر به کوشی آداسی کدام است؟
    با اینکه منطقه مربوط به کوشی آداسی و جزیره کبوتر در تمام سال دارای آب و هوای معتدل است، بهترین وقت برای سفر بهار و پاییز است. اواخر اسفند تا اواخر خرداد و اواخر شهریور تا اواخر آذرماه بهترین زمان ها هستند برای سفر کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *