سفر زمینی به قشم

سفر زمینی با خودرو به جزیره قشم

یکی از بهترین سفر هایی که می توانید انجام دهید، سفر سزمینی با خودرو به قشم است خیلی ها این مدل سفر را به سفر های هوایی ترجیح می دهند، زیرا سفر به قشم به صورت زمینی می تواند برای شما یک خاطره جالب بسازد بهتر است تا این مدل سفر را هم تجربه کنید. البته خیلی ها هستند که دوستدارند زمینی سفر های خود را انجام دهند. سفر زمینی به قشم را می توانید با قطار، خودروی شخصی و اتوبوس انجام دهید که دو مورد اول گزینه های بهتری به حساب می ایند.

اگر میخواهید زمینی به قشم سفر کنید بهتر است تا این مقاله را از دست ندهید، در این مقاله ما راهنمایی جامعی درمورد سفر زمینی به جزیره قشم داریم و به شما نکاتی که باید در مورد سفر زمینی به جزیره قشم داشته باشید را اموزش خواهیم داد.

معرفی جزیره قشم

جزیره قشم یکی از بزرگترین جزایری است که در جنوب ایران یعنی خلیج همیشه فارس قرار دارد. راه های دسترسی به این جزیره خوشبختانه به هر صورتی که بخواهید می باشد. همی می توانید با هواپیما به این جزیره سفر داشته باشید که در مقالات متعددی در مورد ان صحبت کرده ایم، همی می توانید با قطار، خودروی شخصی و اتوبوس به جزیره قشم سفر کنید البته به صورت غیر مستقیم.

معرفی جزیره زیبا قشم
معرفی مکان های دیدنی جزیره قشم

یعنی ابتدا به بندر عباس رفته و سپس از انجا توسط لنج های ماشینبر یا کشتی های نفر ببر به قشم سفر کنید.

پیشنهاد ما به شما برای سفر زمینی استفاده از قطار و خودروی شخصی است که هم راحتی بیشتری دراد هم بهتر می توانید با خانواده و دوستان خود وقت بگذرانید. جزیره زیبا ی قشم،پر است از مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی. مکان های دیدنی که در قشم می توانید ببینید عبارت اند از:

  • دره ستارگان
  • جزیره ناز
  • قلعه پرتغالی ها
    و…

همگی این ها و بسیاری دیگر از مناطق دیدنی در قشم جا هایی هستند که شما می توانید در سفر زمینی به قشم ببینید و از ان لذت ببرید.

اگر با ماشین به قشم می روید بهتر است تا کولر خوبی داشته باشد زیرا اب و هوای قشم بسیار گرم و شرجی است.

همچنین اگر می خواهید به جزایر اطراف قشم بروید و از انها هم دیدن نمایید، هواستان به جزر و مد های اب باشد که یک وقت ماشینتان گیر نکند یا راهتان مسدود نشود.

در ادامه مطلب بیشتردر این مورد برای شما موضوعاتی را خواهیم گفت.

برای سفر به قشم باید از چه شهر هایی عبور کنیم؟

ابتدا باید گفت که سفر زمینی به قشم زیبایی های خودش را دارد شما برای سفر زمینی به جزیره قشم می توانید برنامه ریزی خوبی داشته باشید.

برای سفر به قشم باید از دو شهر زیبا یعنی سیرجان و یزد عبور کنید تا به بندر عباس برسید. بعد از این که به بندر عباس رسیدید می بایست به بندر پل رفته و از انجا به جزیره سفر کنید.

توجه داشته باشید که در این بندر باید ماشین خود را بر روی لندینگ کرافت های خودرو بر برده و به این وسیله ماشین خود را به جزیره ببرید.

شهر های میان قشم و تهران
استان هایی که در سفرر به قشم می بینیم

اما به هر دلیلی اگر قصد این را ندارید که ماشین خود را به جزیره ببرید می توانید، ان را در مکانی امن در بند عباس پارک کرده و سپس سوار اتوبوس های دریایی شده و خود به جزیره بروید.

از دیگر راه هایی که می توانید تجربه کیند گذر از شهر های اصفهان و جهرم است.

گذر از این دو شهر هم شما را به بندر عباس می رساند و پس از ان می توانید طبق راهنمایی های قبلی عمل کرده و به جزیره سفر کنید.

سفر زمینی به قشم با قطار

از دیگر راه های سفر زمینی به جزیره زیبای قشم سفر با قطار است که به شما این امکان را می دهد تا از سفری دل انگیز در یکی از کوپه های قطار لذت ببرید و در اسودگی خاطر به مقصد خود یعنی بندر عباس سفر داشته باشید.

کسانی که با قطار سفر کرده اند می دانند که سفر با قطار چه لذتی دارد. خوبی این سفر به این است که دیگر خستگی رانندگی را ندارید، اما نقطه ضعفی که نسبت به سفر زمینی با خودرو دارد این است که دیگر نمیتوانید در شهر های مختلف توقف داشته باشید و از انها هم هین سفر دیدن نمایید.

سفر به قشم با قطار
سفر به قشم با قطار چگونه است

توقف قطار تنها نیم ساعت یا یک ساعت به طول می انجامد و ان هم برای نماز یا خرید های بین راهی است. اما اگر شما با ماشین شخصی خود سفر را آغاز کرده باشید می توانید ضمن این که از مقصد خود یعنی جزیره قشم دیدن نمایید، یک ایران گردی هم داشته باشید.

در اخر هم این که هر کدام از این راه ها مزایای خاص خودشان را دارند. تنها شما باید به شرایط خود نگاه کنید و ببینید که با کدام یک راحت تر هستید و می توانید به ان طریق سفر خود را آغاز نمایید.

سخن آخر 

سفر زمینی با خودرو یک راه عالی برای کسانی است که وقت زیادر دارند و لازم نیست که سر تایم خاصی به جزیره برسند و بعد از اتمام سفرشان سریعان برگردند.

اگر خوش سفر هستید و خودروی مناسبی هم دارید می توانید زمینی به قشم سفر داشته باشید و در بین راه از مناظر و دیگر استان های ایران هم دیدن نمایید.

سوالات متداول سفر زمینی به قشم

  1. چطور باید خودروی خود را به جزیره برسانیم؟
    برای این که به قشم سفر داشته باشید می بایست ابتدابه بندر عباس سفر کنید و سپس با استفاده از لندیگ کرافت خودرو را به جزیره برسانید.
  2. برای رفتن به بندر عباس باید از چه شهر هایی عبور کنیم؟
    شما برای این که به بندر عباس برسید می بایست از شهر های استان های اصفهان و یزد عبور کنید و از جاده سیرجان به بندر عباس برسید. سپس به بندر پل رفته و از انجا به جزیره قشم سفر کنید.
  3. سفر با قطار بهتر است یا سفر با خودروی شخصی؟
    هردوی این سفر ها مزایا و معایب خودشان را دارند اگر مشتاق به ایرانگردی و سفر های طولانی گردشی هستید بهتر است تا با خودروی شخصی سفر خود را شروع کنید اما اگر اینگونه نیست سفر با قطار راه خوبی برای سفر زمینی به قشم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *