جاهای دیدنی وان ترکیه در بهار

ترکیه به دلیل دارا بودن شهرهایی با جاذبه های چشم نواز و متفاوت همواره میزبان مسافران زیادی از جمله ایرانی های زیادی نیز، می باشد. وان یکی از شهرهای ساحلی و زیبا و پرطرفدار ترکیه است. در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی وان ترکیه در بهار نیز می پردازیم.

بهار بهترین زمان سفر به وان ترکیه

بهترین فصل سفر و رزور تور وان ترکیه در بهار و تا اواسط تیر ماه نیز می باشد. اما از اواسط فرودین تا اواسط مهر ماه هم می‌توانید انتظار آب و هوای مطلوبی را داشته باشید. از خرداد ماه تا اواسط تیر ماه فصل‌های پر جمعیت مسافران یا به اصطلاح High Season محسوب می شود.

نزدیک سال نو میلادی حتی با وجود سرد بودن آب و هوا، انواع حراج‌ها و فستیوال‌ها و تزیینات خیابان‌ها، مسافران زیادی به وان سفر می کنند. سفر به وان ترکیه برای ایرانی ها در تعطیلات نوروز هم بسیار رایج می باشد؛ از همین جهت می‌توان وان ترکیه را یکی از بهترین مقاصد نوروز عنوان کرد.

شهر وان در فصا بهار
شهر وان در فصل زیبای بهار

هزینه سفر به وان ترکیه در بهار چقدر است؟

این شهر تقریباً شهر ارزانی است و هزینه هایی چون حمل و نقل، خوراک و پوشاک و اجاره مسکن و اقامت در آن نسبت به تهران پایین تر می باشد. هزینه هتل های لوکس با امکانات خوب هم مقرون به صرفه است. این هزینه در فصول مختلف سال نیز متغیر می باشد.

معرفی بهترین جاهای دیدنی شهر وان ترکیه در بهار 

وان یکی از شهر‌های تاریخی و فرهنگی کشور ترکیه و به دلیل قرار داشتن در کنار دریاچه وان، دارای آب و هوای مطلوب و معتدل و دارای جاذبه های تفریحی و توریستی زیادی می باشد که در ادامه به جاهای دیدنی وان ترکیه در بهار می پردازیم.

دریاچه وان ترکیه

یکی از مهم‌ترین جاذبه های وان وجود این دریاچه بزرگ در بخش غربی آن است که با جویبار ها و کوه های وان احاطه شده است و بر زیبایی آن افزوده اند. این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های ترکیه نیز می باشد.

و می توان از تجربه تفریحات آبی هچون اسکی روی آب، قایق سواری و شنا در این دریاچه و گردش و پیاده روی در ساحل آن لذت زیادی را برد. و همچنین به دلیل رستوران ها و کافه های زیبای موجود در اطراف دریاچه ساعاتی خوشی را در سپری خواهید کرد.

دریاچه وان در ترکیه
زیبایی دریاچه وان ترکیه در فصل بهار

آبشار مرادیه وان ترکیه

 از جاهای دیدنی وان ترکیه در بهار آبشار مرادیه می باشد که در ۸۸ کیلومتری شهر وان قرار دارد و در تمامی فصول سال پر آب و روح نواز می باشد. وجود کلبه های زیبا وکافه و رستوران ها در اطراف این آبشار مکانی را برای استراحت کردن و غذا خوردن گردشگران به وجود آورده است.

قلعه وان ترکیه

 این بنای تاریخی و مش

هور شهر وان در قسمت شرقی دریاچه وان و بالای یکی از کوه های مشرف به دریاچه و در فاصله ۵ کیلومتری مرکز وان قرار گرفته است که، یکی دیگر از جاهای دیدنی وان ترکیه در بهار نیز، می باشد.

 از قلعه وان با قدمت هزار سال، در این زمان خرابه هایی بیش نمانده. اما وجود ستون های بزرگ و دیدنی یکی از جذابیت های این قلعه است و هر ساله مسافران بسیاری از آن بازدید می کنند. در فصل بهار و تابستان این قلعه دارای چشم اندازی زیبا برای عکاسی می باشد.

قلعه وان
قلعه وان در فصل بهار

جزیره و کلیسای آختامار وان 

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و جاهای دیدنی وان در بهار جزیره ای به همین اسم در ۴۱ کیلومتری غرب وان می باشد که کلیسای آختامار را در خود جای داده است. همچنین در جزیره آختامار می توان از تفریحات آبی گوناگونی چون شنا و قایق سواری و… لذت فراوانی را برد.

موزه وان ترکیه

این موزه دارای مجموعه‌ای از اشیا همچون زیورآلات ظریف، کمربندهای برنزی، کلاهخود‌ها، زره‌‌های اسب و مطاع سفالی که متعلق به دوره اوراتورهاست و همینطور اشیایی تاریخی از زمان عثمانی‌ها می باشد، که از جمله جاهای دیدنی وان ترکیه نیز می باشد.

مسجد کایا چلبی یکی از جاهای دیدنی وان در بهار

مسجد تاریخی کایا چلبی در شهر وان واقع شده است. بنای مسجد مستطیلی و یک مناره در گوشه شمال غربی آن قرار دارد. روی در ورودی طراحی‌ طبیعت و اشکال هندسی ای حک شده است. و محراب آن با تزیینات هندسی و گل‌ و‌ بوته‌ مزیت شده است.

قلعه هوشاپ شهر وان در 

از دیگر جاهای دیدنی وان ترکیه قلعه هوشاپ می باشد که در روستای گوزل سو و در فاصله ۵۰ کیلومتری از مرکز شهر وان قرار دارد و متعلق به زمان اورارتوها می باشد. از ویژگی ‌های جالب توجه قلعه می‌توان به شیرهای سنگی که در کنار پل ورودی قلعه قرار دارند نیز، اشاره کرد.

قلعه هوشاپ شهر وان در بهار 
قلعه هوشاپ شهر وان در فصل زیبای بهار

معرفی مراکز خرید وان ترکیه

مراکز خرید شهر وان از عمده ترین جاذبه ها و جاهای دیدنی وان ترکیه در بهار برای مسافران به خصوص ایرانی ها می باشند. مراکز خرید آیدین پریهان، ترکاوز دو مرکز خرید معروف وان می باشند.

خیابان جمهوریت و کاظم کارا در شهر وان قرار دارند که در این منطقه هایپر مارکت ها، انواع فروشگاه ها و مغازه های کوچک و بزرگ لباس با مارک های معروف خارجی و ترکی قرار دارند.

اکثر فروشگاه های وان ترکیه در مناسبت های خاص مثل سال نو میلادی یا روز مادر تخفیف های ویژه ای می گذارند که اگر در این زمان به وان سفر کنید می توانید اجناس را با قیمت های مناسبی خریداری کنید.

جمع بندی

وان ترکیه، شهری ساحلی و تاریخی زیبا و دارای آب و هوای مطلوب و معتدل نیز می باشد. در این مقاله به توضیح جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی وان ترکیه در فصل بهار پرداختیم تا راهنمایی ای برای شما عزیزان قبل از سفر به این شهر چشم نواز نیز باشد.

سوالات متداول جاهای دیدنی وان ترکیه در بهار

  1. شهر وان کجاست؟
    از شهرهای ساحلی زیبا و تاریخی کشور ترکیه است که در بخش شرقی دریاچه وان و قلعه تاریخی وان واقع شده و حدود چهارصد هزار نفر جمعیت دارد.
  2. جاهای دیدنی وان ترکیه در فصل بهار چیست؟
    از جاهای دیدنی می توان به دریاچه، آبشار مرادیه، قلعه، مساجد و … نام برد.
  3. کدام موقع سال بهترین زمان سفر به وان ترکیه می باشد؟
    بهترین زمان سفر به وان ترکیه در بهار و تا اواسط تیر ماه نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *