تور وان از رشت

تور وان از رشت
تور ویژه وان از رشت

وان یک شهر کوچک در شرق کشور ترکیه و مرکز استانی به همین اسم می باشد. شهر وان که از مرز مشترک ایران و ترکیه فاصله بسیاری ندارد، در کنار بزرگترین دریاچه ترکیه قرار گرفته است و پیشینه اش به ۳۴۰۰ سال قبل باز می گردد. ما همواره در این مقاله به شرح و بررسی تور وان از رشت به صورت زمینی و هوایی نیز برای شما عزیزان خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جمعیت شهر وان هم اکنون تقریبا ۳۷۰,۱۹۰ نفر می باشد و این شهر وسعتی برابر با ۱,۹۳۸ کیلومتر مربع دارد. از ویژگی قابل توجه شهر وان می توان به جمعیت بسیار کُردهای این شهر نام برد. در حقیقت اکثریت جمعیت وان را کردها نیز تشکیل می دهند.

با توجه به فاصله کمی که این شهر از مرزهای ایران دارد، مسیر زمینی به منظور سفر به این شهر بسیار محبوب می باشد و کسانی که خواهان یک سفر خارجی ارزان قیت تر و مقرون به صرفه باشند، اغلب مسیر زمینی را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند.

راه های سفر تور وان از رشت

جهت سفر به وان ترکیه بایستی از مرزهای بازرگان (ماکو) ، سرو (ارومیه) ، رازی (خوی) عبور کنید که نزدیکترین شهر به مرز رازی شهر خوی می باشد.

و به علت نزدیکی این شهر به کلان شهر تبریز اغلب رفت و آمد مسافرین از این شهر صورت می گیرد. البته مرز سرو هم به علت معطلی کم در مرز نیز مورد توجه افراد می باشد.

سفر به شهر وان
بررسی راه های سفر تور وان از رشت

مسیرهای زمینی وان از رشت

اگر قصد سفر زمینی تور وان از رشت را داشته باشید، در حال حاضر تنها به دو روش زیر نیز می توانید به وان ترکیه سفر کنید.

به صورت زمینی: با اتوبوس و ون ترک

به صورت ریلی: با قطار چهار تخته

نکته: برای سفر زمینی با اتوبوس و ون ترک از مرزهای زمینی سه گانه می توانید سفر کنید و برای سفر ریلی به وان ترکیه باید از مرز رازی عبور کرد.

 همچنین اگر قصد داشته باشید که با قطار مسیر رشت تا وان را بروید توجه داشته باشید که بارگیری مسافران به مقصد وان تنها در شهر تهران و تبریز امکان پذیر می باشد.

تور وان هوایی ارزان و کم دردسر

یکی از مطمعن ترین، مقرون به صرفه ترین و بهترین روش ها برای سفر به مقاصد گردشگری و کشورهای متعدد، تهیه تور می‌باشد. تور وان هوایی نیز یکی از تورهای مناسب و بسیار خوب برای مسافران کم حوصله این راه نیز می‌باشد.

هر چند که وان فاصله کمی از نظر مسافت با ایران دارد و اغلب مسافران تور زمینی وان را انتخاب می کنند اما با این حال افرادی هم هستند که مایل به خرید تور وان هوایی می باشند و جهت آن هزینه می‌کنند.

پروازهای وان از تهران به صورت مستقیم و با ایرلاین کاسپین صورت می‌گیرد. این پروازها به صورت چارتری با بوینگ 737 و ظرفیت 120 نفر در روزهای دوشنبه و جمعه از تهران راس ساعت 18/30 نقطه شروع تور وان هوایی را رقم می‌زنند.

البته توجه داشته باشید که پرواز مستقیم تور وان از رشت وجود ندارد و شما می توانید با مراجعه به شهرهایی که پرواز مستقیم به وان دارند و یا تورهای ترکیبی زمینی و هوایی را جهت سفر خود نیز تهیه نمایید.

تور وان هوایی، برای افرادی که حوصله‌ کمتری را دارند ؛ افرادی که صبر سفر طولانی با قطار و پیاده شدن از قطار در بین مسیر، جهت کارهای گمرکی را ندارند یا سروصدای قطار آن ها را اذیت می کند نیز مناسب‌تر می باشد.

بررسی فاصله رشت تا شهر وان

مسافت حدودی رشت تا شهر وان به صورت زیر می باشد:

826 کیلومتر: 11 ساعت و 19 دقیقه + 1 الی 3 ساعت انتظار در مرز (بستگی به شلوغی مرز)

این زمان در عبور از مرزهای متفاوت فرق چندانی ندارد. (چرا که مسافت طی شده حدودا در مرزها یکسان خواهد بود و بر یکدیگر ارجحیتی ندارند)

فاصله رشت تا وان
آشنایی با فاصله رشت تا شهر وان

ویزای مورد نیاز شهر وان

ویزای مورد نیاز تور وان از رشت براساس توافقات صورت گرفته میان کشور ایران و ترکیه به این شکل می باشد که، افراد ایرانی برای ورود به خاک ترکیه نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت و ایرانیان می توانند تا 90 روز بدون نیاز به داشتن هیچ ویزایی حضور داشته باشند.

هتل مناسب تور وان از رشت

نکته مهم در انتخاب هتل جهت اقامت در شهر وان این می باشد که، ما اغلب هتل های 4 و یا 5 ستاره را توصیه می کنیم. زیرا هتل های 3 ستاره از کیفیت و استاندارد خوبی نیز برخوردار نمی باشند و بیشتر شبیه به همان مسافرخانه های بین راه کشور خودمان می باشند.

بهترین زمان سفر  به شهر وان

بهترین زمان سفر جهت تور وان از رشت نیز ماه های آپریل تا سپتامبر (یعنی ابتدای فروردین تا اوایل مهر ماه) می باشد. در نتیجه، ماه جوئن (ماه خرداد) را می توان بهترین فصل سفر به وان به شمار آورد.

موردی که بایستی جهت سفر به شهر وان آن را در نظر داشته باشید، تفاوت دمای شب و روز می باشد. برخی اوقات این تفاوت به ۲۰ درجه سانتی گراد هم می رسد. درنتیجه روزهای گرم و شب های سردی را تجربه خواهید کرد.

زمان مناسب سفر به وان
زمان مناسب سفر به شهر زیبا وان
سخن پایانی 

ما همواره در این مقاله به شرح و بررسی تور وان از رشت به صورت زمینی و هوایی نیز برای شما عزیزان پرداختیم و نکاتی را جهت سفر بهتر و با کیفیت را برای شما در مطالب بالا بازگو کردیم و امیدواریم که شما را برای سفر به وان نیز به خوبی راهنمایی کرده باشیم.

سوالات متداول  تور وان از رشت

  1. آیا برای سفر یه وان ترکیه نیاز به دریافت ویزا می باشد؟
    خیر، افراد ایرانی بدون ویزای ترکیه می توانند به مدت 90 روز در خاک ترکیه اقامت داشته باشند و نیازی به اخذ ویزا نداشته باشند.
  2. آیا می توان تور وان از رشت را با هواپیما و مستقیم تهیه کرد؟
    خیر. پرواز هوایی به صورت مستقیم از شهر رشت به وان ترکیه هنوز در دسترس نمی باشد.
  3. پول رسمی ترکیه چیست؟
    واحد پول رسمی کشور ترکیه و شهر وان نیز لیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *