تور وان ارزان

اقامت در ارزان ترین هتل های وان ترکیه

هنگامی که وارد شهر وان در کنار دریاچه می شوید، به راحتی متوجه خواهید شد که هیچ هاستلی وجود ندارد. برای رزرو اتاق در وان ترکیه تنها می توانید به سراغ هتل بروید و هاستل نخواهید یافت. با این حال، قیمت هتل های ۲ ستاره، ۳ ستاره و حتی ۴ ستاره وان بسیار معقول و گاهی ارزان است. تمام هتل های وان صبحانه ای رایگان و بسیار خوشمزه دارند. برای دیگر وعده های غذایی اگر به دنبال ارزان ترین سفارش ها هستید، به سراغ رستوران های محلی شهر بروید. رستوران های هتل، به دلیل لوکس بودن و ارائه غذاهای بین المللی قیمت های بالایی در منو دارند. البته قیمت هایی که با بیشتر رستوران های خوب تهران برابری می کنند.

در هنگام ارزان ترین زمان سفر به وان برای تفریح و خرید به امکانات اتاق رزرو شده هم دقت کنید. گاهی بسیاری از این اتاق ها، به خاطر تور وان ارزان و قیمت پایین در هتل ها، تهویه مطبوع ندارند. به همین خاطر در تابستان ها بسیار گرم و در زمستان ها سرد هستند. کسانی که با این شرایط اتاق رزرو می کنند، حتما لباس مناسب فصل با خود داشته باشند.

اقامت ارزان در وان هتل‌های واقع در وان اقتصادی
آیا اقامت در وان ترکیه خوب است؟

خرید مناسب تور وان ارزان

شهر وان نزدیک ‌ترین شهر کشور ترکیه به ایران است. شهر وان مدت کوتاهی است که به عنوان یکی از مقاصد توریستی شرق ترکیه مورد توجه قرار گرفته است اما در همین مدت کوتاه جایگاه ویژه ای نزد توریست های خارجی پیدا کرده است. شهر مدرن وان در طی قرن بیستم به فاصله 5 کیلومتر از دریاچه ها و صخره های وان با احداث بلوارهای گسترده و برنامه ریزی های شهری رشد کرد. از آنجا که دارای بهترین هتل ها، رستوران ها، حمل و نقل و سایر خدمات است به بهترین پایگاه برای اکتشافات منطقه و همچنین جذب توریست تبدیل شده است.

بهترین مراکز خرید شهر وان

اغلب برندهای مطرح بین ‌المللی در مراکز خرید این شهر فروشگاه دارند. بیشترین مراکز خرید در خیابان جمهوریت و خیابان کاظم کارا بکیر قرار دارند و با پیاده ‌روی کوتاهی می‌ توانید از چند مرکز خرید دیدن کنید. مرکز خرید Van AVM که بزرگ ‌ترین مرکز خرید وان است نیز در خیابان جمهوریت قرار دارد.

خرید در وان ترکیه | بهترین مراکز خرید و قیمتها
بهترین مراکز خرید و قیمتها در شهر وان ترکیه

تور لحظه آخری وان

گاهی ممکن است ظرفیت تور وان، به دلایلی تا آخرین روزهای ثبت ‌نام پر نشود. این در حالی است که شرکت برگزار کننده تور همه ظرفیت‌ های تور، چه در بلیط هواپیما یا قطار وان و چه در اتاق‌ های هتل را از قبل خریداری کرده باشد. در این شرایط هر صندلی یا اتاق خالی به نوبه خود ضرر محسوب می ‌شود. در این شرایط شرکت ارائه دهنده خدمات تور، از دو روز مانده به برگزاری تور، با یک شیب تند شروع به کاهش قیمت تور خود کرده تا با هرقیمتی که شده، آخرین ظرفیت‌ های خالی تور را نیز پر کند.

خرید یک تور لحظه آخری وان در هر فصلی از سال ممکن خواهد بود. فقط کافی است در کنار تجربه کمی شانس هم داشته باشید. اما صبر کردن تا روز آخر، برای خرید یک تور وان ممکن است هیج نتیجه‌ای نداشته باشد، چون ظرفیت اکثر تورها قبل از رسیدن به روزهای پایانی پر می ‌شود. اما برخی از مسافران ترجیه می‌دهند تا ریسک کرده و منتظر تور لحظه آخری وان بمانند تا هزینه کمتری پرداخت کنند.

دانستنی های وان

  • گربه های وان

وان شهری در شرق ترکیه است با عجایب منحصر به فرد، یکی از آن ها گونه نادری از گربه هاست که در اطراف رودخانه وان زندگی می کنند. این گربه ها چشمان رنگی جالبی دارند، یک چشم به رنگ کهربا و دیگری آبی، جالبتر اینکه علاقه زیادی برای شنا در دریاچه پهناور وان دارند.

خانه گربه ها در وان ترکیه
خانه گربه ها در شهر وان ترکیه -گربه های زیبا در وان
  • آشنایی با جغرافیای شهر وان

شهر وان در منطقه ای کوهستانی قرار دارد، به همین دلیل در نزدیکی آن کوه های زیادی وجود دارد که امروزه برخی از آن ها مورد توجه کوهنوردان زیادی از سراسر دنیا قرار گرفته است. یکی از مشهورترین کوه های این شهر کوه سبحان است که به دلیل چشم انداز زیبای که به دریاچه وان دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.  این کوه در شمال دریاچه وان واقع شده است و دومین آتشفشان بزرگ ترکیه محسوب می شود که دارای ارتفاعی معادل 4.058 متر (13314 فوت) است و پس از کوه آرارات ، سومین کوه بلند ترکیه می باشد به تازگی امکانات خوبی برای کوهنوردانی که میخواهند به این کوه صعود کنند فراهم شده و می توانند با استفاده از راهنمایان محلی این مسیر را به راحتی بپیایند.

آشنایی با جغرافیای شهر وان
آشنایی با جغرافیای شهر وان – آشنایی با وان – معرفی، عکس ، نقشه
  • تاریخ کهن شهر وان

غیر از این گربه های عجیب و غریب، تاریخ ریشه دار و کهن این شهر افتخار دیگری است که در سفر با تور وان از آن دیدن می کنید و قدمت آن به 5000 سال قبل از میلاد بر می گردد. تمدن ها و حکومت های متفاوتی به تاریخ آن شکل داده اند از قبیل، اورارتی ها، ارمنی ها، بیزانتین، سلجوقیان و اوتومان.

هر کدام از این دوران ها بناهای پر اهمیتی از خود به جا گذاشتند مثل قلعه نظامی ” اورارتیان” و کلیسای مسیحی ” ارمنی ها”. طبیعت هم این شهر را  به زیبایی نقش کرده، با رودخانه ای که بزرگترین مخزن آب در ترکیه است.

اقامت در شهر وان ترکیه با قیمت مناسب

شهر وان از شهرهای مرزی ایران می باشد که طرفداران بسیاری در میان هم وطنانمان دارد. به همین دلیل برای رزرو تور وان ارزان در زمان های شلوغ سفر به این شهر، می بایست حتما از قبل محل اقامت مورد نظرتان را رزرو کنید. قیمت اقامت در این شهر مقرون به صرفه است. شما می توانید برای مدت اقامتتان آپارتمان اجاره نمایید که از هزینه آن از هتل ارزان تر تمام خواهد شد.

آشنایی با وان برای سفر به ترکیه با تور وان آذربال
آشنایی با شهر وان

مسیرهای تور وان

راه و وسیله نقلیه در یک سفر بسیار مهم است. اینکه انتخاب کنید که از چه راهی و چگونه به شهر وان ترکیه بروید، به این بستگی دارد که چه چیزی برای شما اولویت دارد. قطعا برای سفر راحت باید بیشتر هزینه کنید و برای خرید مناسب تور وان ارزان و کاهش هزینه هم باید کمی سختی ببینید. شما برای سفر به وان 3 راه دارید:

  • تور وان هوایی

اگرچه هنوز هم پرواز مستقیمی از ایران به فرودگاه شهر وان وجود ندارد. اما با توجه به حجم بالای سفر از ایران به مقصد وان، شرکت هوایی سان اکسپرس، تصمیم دارد تا برای اولین بار، پروازهای مستقیم مسیر هوایی تهران – وان را برگزار کند که مدت زمان این سفر حدودا یک ساعت ‌و ‌نیم خواهد بود.

  • تور وان با قطار

به طور کلی شما با قطار تهران – وان باید حدود 1,067 کیلومتر مسیر طی کنید که حدود 957 کیلومتر آن در ایران و 110 کیلومتر باقی ‌مانده در خاک کشور ترکیه می ‌باشد. قطار وان فقط در تهران و تبریز مسافرگیری می‌ کند. این قطار یکشنبه و چهارشنبه هر هفته حرکت خود را از تهران آغاز می‌کند و در همان روز به تبریز می‌ رسد. برای خرید مناسب تور وان ارزان این راه مناسب است.

قطار تهران – وان روزهای یک شنبه و چهار شنبه هر هفته از تهران عازم وان شده و پس از عبور از شهرهای کرج، قزوین، تاکستان، خرم‌ دره، زنجان، میانه، خراسانک، مراغه، عجب شیر، تبریز و سلماس به ایستگاه مرز رازی می ‌رسد. در این ایستگاه مسافرین از قطار پیاده شده و تشریفات خروج از ایران را انجام می‌دهند و دوباره سوار قطار شده تا پس از رسیدن به گذرگاه کاپی ‌کوی، برای انجام مرحله دوم تشریفات گمرکی (ورود به ترکیه) و بررسی مدارک از قطار پیاده شوند و این توقف حدود 2 ساعت به طول خواهد انجامید. پس از این مرحله قطار به سمت ایستگاه مقصد حرکت کرده و بعد از 23 ساعت به شهر وان خواهد رسید.

  • سفر زمینی به وان ترکیه

با شروع پروازهای مستقیم تهران-وان، سفر به وان کم دردسر و راحت‌ت ر خواهد شد، اما در آن صورت هم هزینه تور وان شاید به صرفه نباشد. پس اگر قصد داشه باشید تا با هزینه کمتری خرید مناسب تور وان ارزان خود را انجام دهید، باید به فکر راه‌ های زمینی باشید. کل مسافت زمینی از تهران تا وان 1,093 کیلومتر و در حدود 13 ساعت است. تور وان اغلب به صورت زمینی، هم با اتوبوس و هم با وسیله نقلیه شخصی برگزار می‌ شود و از این بابت هزینه آن نسبت به سایر تورهای ترکیه بسیار ارزان‌ تر است. 

تور وان ارزان

این یک واقعیت است که شما با هر بودجه ‌ای می ‌توانید سفر کنید. مثلا برای خرید تور وان ارزان کافیست شرایط و خدمات تور وان را بسته بودجه خود انتخاب کنید. اگر به هتل اهمیت نمی‌دهید یا اینکه اصلا فرصتی برای ماندن در هتل و استفاده از امکانات و حظ بردن از فضای آن را ندارید، کافیست هتلی را انتخاب کنید که امکانات و فضای خاصی نداشته باشد تا مجبور شوید آن ‌ها را حساب کنید. پس برای خرید تور وان ارزان باید بودجه مالی و شرایط سفرتان را ابتدا برای خود و سپس برای مشاور سفر آذربال مشخص کنید، تا بتوانید با توجه به نیازهای خود از این سفر، مقرون به صرفه ‌ترین تور را برای خود انتخاب نمایید.

تفاوت تور وان ارز ان با تور وان لحظه آخری

تورهای لحظه آخری وان همیشه ارزان نیستند. به طور مثال، در ایام شلوغی و پیک سفر به وان شما به هیچ عنوان نمی‌ توانید تور لحظه آخری وان را تهیه کنید، اما ممکن است در همان زمان هم تور وان ارزان را با هتل‌های درجه دو یا سه و خدمات بسیار کم تهیه کنید. اما در زمان‌ های غیرپیک (مانند مهرماه، خرداد و دی ماه، بهمن و اسفند ماه و اواخر فروردین) شما می ‌توانید هم تور لحظه آخری و هم تور ارزان وان را تهیه کنید.

سوالات متداول تور وان ارزان
  1. مزیت شهر وان چیست؟
    وان، بزرگترین شهر شرق ترکیه است. در کنار جاذبه‌ های خوب اما نه‌ چندان زیاد و نه آنچنان جذاب وان نسبت به شهرهای غربی ترکیه، نزدیک بودن به مرز ایران و هزینه‌ های پایین سفر و فرصت خرید مناسب از وان، تور وان ارزان ترکیه را به یکی از بهترین گزینه ‌های شروع سفر‌های خارجی در بین ایرانیان تبدیل کرده است. به‌ طوری‌که برخی ‌ها سالی چند بار به شهر وان رفته تا خریدهای خود را با قیمتی مناسب انجام دهند.
  2. بهترین زمان سفر به وان ترکیه چه زمانی است؟
    اوایل اردیبهشت تا اواسط پاییز مطبوع ‌ترین زمان سفر به وان است. شهر وان اقلیم قاره‌ ای مرطوب دارد و از ویژگی ‌های این اقلیم اختلاف دمای بسیار زیاد بین فصول مختلف سال است. به همین دلیل شهر وان تابستانی گرم و خشک و زمستانی برفی و به شدت سرد دارد. در بهار و پاییز نیز هوای شهر وان بارانی و مطبوع است.
  3. عبور از مرز در سفر زمینی به وان چقدر طور می‌کشد؟
    اگر در اوایل هفته و در زمان غیر پیک سفر، مثل اواسط مهر ماه، قصد عبور از مرز رازی را داشته باشید، احتمالا با صف چندانی مواجه نخواهید بود. در این صورت می‌ توانید بدون مشکل و ظرف مدت حداکثر نیم ساعت از هر دو گیت ایران و ترکیه عبور کنید. اما اگر در مناسبت‌ ها و تعطیلات آخر هفته، یا زمان‌ هایی که مردم تمایل بیشتری به سفر دارند مانند شهریور ماه، در پایانه مرزی حاضر شوید، با صف شلوغی مواجه خواهید شد و ممکن است 4 تا 5 ساعت در صف باشید.
  4. بهترین زمان سفر به وان ترکیه برای خرید چه زمانی است؟
    به دلیل سرمای زیاد، شهر وان در زمستان خلوت است و هزینه‌ های اقامت و قیمت هتل‌ ها پایین است در نتیجه فروشندگان با پایین آوردن قیمت اجناس به صنعت گردشگری و تجارت این شهر در زمستان رونق می‌دهند.
  5. در چه زمان ‌هایی امکان خرید تور لحظه آخری وان وجود دارد؟
    معمولا دوره‌هایی مثل اوایل مهرماه به خاطر شروع مدارس، روزهای اول هفته، اواخر فروردین و بعد از تعطیلات نوروز و به ویژه ماه‌ های بهمن و اسفند بهترین زمان‌ های برای پیدا کردن یک تور لحظه آخری وان هستند. البته باید در نظر داشته باشید که در تعطیلات و مناسبت‌ها پیدا کردن یک تور لحظه آخری بسیار سخت و گاها غیرممکن است.
  6. کیفیت تور لحظه آخری وان در چه حدی است؟
    در واقع یکی از مزایای تور لحظه آخری وان این است که کیفیت این تور هیچ تفاوتی با همان تور استاندارد ندارد. در واقع تور لحظه آخری وان به این معناست که تا ساعاتی قبل از شروع سفر ظرفیت قطار و یا هتل تکمیل نشده و درنتیجه با قیمت کمتری به فروش می ‌رسد. حال ممکن است پکیج این تورها، با یک هتل 5 ستاره بسته شود و یا یک هتل 3 ستاره. پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرچیز خدمات تورهای لحظه آخری را با کارگزار خود چک کنید.
  7. تور لحظه آخری وان چقد ارزان ‌تر است؟
    شما می‎ توانید تور لحظه آخری وان را حداقل 20 تا 50 درصد‌ ارزان ‌تر از نرخ عادی رزرو کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *