بار مجاز پرواز خارجی چقدر است؟

همه افراد هنگامی که قصد دارند سفری به خارج از کشور داشته باشند، یکی از سوالاتشان این است که بار مجاز پرواز خارجی چقدر است. معمولا این موضوع که به افراد چیزی به اسم اضافه بار بخورد و هزینه ای بیش از آنچه لازم است پرداخت کنند، کمی سفر را تلخ خواهد کرد. ما همواره در این مقاله و در سایت آذربال به بررسی پاسخ این سوال که بار مجاز پرواز خارجی چقدر است؟ نیز برای شما عزیزان خواهیم پرداخت.پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مقدار بار مجاز پرواز خارجی 

برای جلوگیری از اضافه بار خوردن در زمان سفر نیز باید به دقت قوانین هر هواپیمایی را که جهت سفر آن را انتخاب می‌کنید، را مطالعه کنید.  با وجود این موضوع که تقریبا بار مجاز پرواز خارجی در بعضی از شرکت‌های مشهور هواپیمایی‌ برابر است اما توجه داشته باشید که به هر صورت هر شرکت هواپیمایی قوانین مخصوص به خودش را برخوردار است.

یکی از اصطلاحات اساسی که جهت آگاهی از بار مجاز بایستی آن را در ذهن خود داشته باشید، اصطلاح انگلیسی “baggage weight” است. اغلب در بلیط پرواز سفر این واژه ها که در جلوی آن یک رقم همراه کیلوگرم ذکر شده است نیز مشاهده می‌شود. اگر این کلمه را پیدا نکردید توصیه می کنیم با شرکت یا آژانسی که از آن بلیط را خریداری کرده‌اید تماس گرفته و اطلاعات دقیق را پرس و جو کنید.

اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم که در پروازهای خارجی چه مقدار بار همراه را به شما اجازه می دهند، این اندازه بار ۳۰ کیلوگرم است. البته برخی اوقات در برخی از پروازها این بار به ۴۰ کیلوگرم هم خواهد رسید.

یکی از مواردی که بایستی در این موضوع به آن توجه کنید این است که اگر یک شرکت هواپیمایی به شما اجازه بار ۴۰ کیلو را بدهد، اغلب هر یک چمدان شما نباید بیشتر از ۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشد.

 یعنی این ۴۰ کیلوگرم بار را بایستی در دو چمدان با خود حمل کنید. نکته پشت این موضوع این است که شخصی که قرار است بار شما را حمل کند، اگر چمدان شما دارای وزن بیشتر از ۳۰ کیلوگرم داشته باشد برای سلامتی آن فرد نیز خطرناک است.

باز مجاز پرواز خارجی
بررسی اندازه باز مجاز پرواز خارجی

محاسبه بار مجاز پرواز های خارجی

در هر صورت به نظر می رسد که جهت یک پرواز خارجی، ۳۰ یا ۴۰ کیلوگرم بار بسیار مناسب باشد. شرکت های هواپیمایی متعددی در پروازهای خارجی این ۳۰ کیلوگرم را در بلیط‌ خود درج کرده اند. از جمله این شرکت ها می توان از پرواز: ایران ایر، هواپیمایی امارات، هواپیمایی قطر، هواپیمایی اتحاد، هواپیمایی ترکیش، هواپیمایی عمان، ماهان و … نام برد.

بار مجاز پرواز خارجی در بعضی دیگر از خطوط هواپیمایی کمتر از ۳۰ کیلوگرم است که در زمان تهیه بلیط حتما بایستی به آن دقت کنید.

خصوصا در هنگامی که شما از سفری باز می گردید و در آن سفر لوازم متعددی را خریداری کرده‌اید، بسیار مهم است که حواستان به بار مجازی که می توانید با خود حمل کنید باشد.

 این خطوط هواپیمایی اغلب متعلق به شرکت های اروپایی هستند که می توان از بین آن ها شرکت هایی مانند: هواپیمایی لوفتانزا، بریتیش ایرویز، آسترین، ایرفرانس، کی ال ام و … را نام برد.

 در این نوع هواپیمایی ها، اغلب روی بلیط هایی که در کلاس معمولی تهیه کرده اید، مجاز به حمل ۲۳ کیلوگرم بار داخل هواپیما هستید. اگر وزن بارتان از این اندازه، حتی برای یک کیلوگرم بیشتر باشد، الزامیست که شما پول مشخص شده را برای اضافی بار پرداخت کنید.

 بررسی بار مجاز در داخل کابین

یکی از موضوعاتی که بعضی از مسافران پروازهای خارجی در آن به مشکل برخواهند خورد، عدم اطلاع از بار مجاز پرواز خارجی است که شما اجازه دارید به همراه خود به داخل کابین هواپیما حمل کنید.

 این موضوع بسیار مهم است. زیرا با عدم آگاهی از قوانین ممکن است از حمل تعدادی از وسایل ضروری‌ شما در سفر نیز جلوگیری به عمل آید. داخل کابین هواپیما اغلب شما مجاز هستید که تنها یک چمدان کوچک دستی را با خود حمل کنید.

 توجه داشته باشید که حمل این چمدان برای شما هزینه اضافه ای را در بر  نخواهد داشت؛ فقط باید قوانینی که در رابطه با آن وجود دارد را رعایت کرده باشید.

داخل کابین هواپیما یک مکانی عمومی به شمار می رود که اضافه بر «کارهایی که در هواپیما هرگز نباید انجام دهید!»، کالاهایی هستند که هرگز نباید همراه خود به داخل کابین ببرید. بعضی از این اقلام ممنوعه عبارتند از:

  • لوازم تیز و برنده مانند چاقو و لوازم شکستنی
  • لوازمی که قابلیت اشتعال دارند مانند اسپری، باتری های اسیدی و اسپری های رنگ
  • مایع سفید کننده، مایع یا گاز فندک
  • بسته های مواد غذایی
  • کرم و لوسیون های آرایشی بیشتر از ۱۰۰ ml
بار مجاز در داخل کابین هواپیما
مقدار بار مجاز در داخل کابین

حمل بار داخل کابین هواپیما

اقلامی نیز وجود دارند که با اطلاع از بار مجاز پرواز خارجی توصیه می کنیم همراه خود به داخل کابین ببرید. به صورت کلی این اقلام به شرح زیر هستند:

  • وسایل شخصی
  • پول
  • اقلام با ارزش مثل طلا و جواهرات
  • مدارک شخصی که بهتر است در کیف دستی‌تان باشد
  • لپ تاپ و تبلت، که در صورت احتیاج دم دست باشد و از صدمه های احتمالی در محفظه حمل بار جلوگیری شود.

تغلب جهت باری که به داخل کابین قصد دارید بیاورید بایستی اندازه کیف یا یک چمدان کوچکی را در نظر بگیرید. اغلب شرکت های هواپیمایی به شما اجازه می‌دهند که کیف یا چمدانی به عرض ۴۵، طول ۵۶ و ارتفاعی حدود ۲۵ سانتی متر را به داخل کابین با خود حمل کنید.

حمل بار در داخل کابین
مقدار حمل بار داخل کابین هواپیما
سخن پایانی 

ما همواره در این مقاله به بررسی اینکه بار مجاز پرواز خارجی چقدر است؟ پرداختیم و بار مجاز هریک از ایرلاین های خارجی را به صورت کامل برای شما ذکر کردیم و امیدواریم که با خواندن این مقاله پاسخ سوال های خود را دریافت کرده باشید.

سوالات متدوال بار مجاز پرواز خارجی چقدر است؟

  1. مقدار بار مجاز پرواز خارجی هواپیمایی امارات چقدر است؟
    مقدار بار مجاز پرواز خارجی هواپیمایی امارات 30 کیلوگرم است.
  2. مقدار بار کدام یک از شرکت های هواپیمایی کمتر از 30 کیلوگرم است؟
    شرکت هایی اروپایی مانند: هواپیمایی لوفتانزا، بریتیش ایرویز، آسترین، ایرفرانس، کی ال ام و … .
  3. برخی از اقلام غیر مجاز جهت حمل به داخل کابین چیست؟
    لوازم تیز و برنده مانند چاقو و لوازم شکستنی، اسپری، باتری های اسیدی و اسپری های رنگ، مایع سفید کننده، مایع یا گاز فندک، بسته های مواد غذایی، کرم و لوسیون های آرایشی بیشتر از ۱۰۰ ml .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *