انواع تور طبیعت گردی ایران

معرفی انواع تور طبیعت گردی ایران به طور کامل

در این مطلب ما به معرفی انواع تور طبیعت گردی ایران می پردازیم و از جاذبه های کمتر شنیده شده ی ایران برایتان می گوییم. پس با ما همراه باشید.

در واقع می توان گفت که این تورها بسیار جذاب و دلنشین هستند و هر ساله عده ی زیادی با این تور ها به گشت و گذار می پردازند.

آشنایی با طبیعت بکر و زیبای ایران و چند روز ماندن در این فضا می تواند فرصتی برای آغازی دوباره محیا کند.

تور طبیعت گردی چیست؟

تور طبیعت گردی یکی از انواع تورهای مسافرتی است که طرفداران زیادی دارد. بسیاری از مسافران که عاشق طبیعت هستند، در این تورها شرکت می‌کنند.

بدین وسیله می توانند با انواع تور طبیعت گردی ایران عزیزمان بیشتر آشنا شوند. در حال حاضر موسسات توریستی مختلف، تورهای طبیعت گردی متنوعی را برگزار می‌کنند.

جالب است بدانید که در هر زمان از سال می‌توانید در این تورهای طبیعت گردی شرکت کرده و به نوعی از طبیعت دیدنی ایران لذت ببرید. برخی از تورهای طبیعت گردی به صورت یک روزه و برخی دیگر به صورت چند روزه و همراه با اقامت شبانه برگزار می‌شوند. بعضی دیگر هم همراه با تورهای آفرود و گاهی نیز به وسیله وسایل نقلیه توریستی صورت می‌گیرند.

اما تمام آنها یک نقطه مشترک دارند و آن هم حس خوشایندی است که پس از پایان سفر به دست آید. شما پس از بازگشت از یک تور طبیعت گردی، احساس تازگی کرده و تا روزها با یادآوری خاطرات سفر خود، لبخند بر لبانتان جاری می گردد.

انواع تور طبیعت گردی ایران

در حال حاضر، آژانس آذربال ایرانیان، انواع تور طبیعت گردی ایران را برگزار می‌کند که در زیر با آنها آشنا می شوید.

این تورها عبارتند از:

  • تور جنگل
  • تور قلعه رودخان
  • تور ترکمن صحرا
  • تور رفتینگ
  • تور سوباتان
  • تور باداب سورت
  • تور مرداب سراوان
  • تور چابهار
  • تور فیلبند
  • تور سقالکار
  • تور طبس
  • تور شهرستانک
  • تور ماسال
  • تور ماسوله
  • تور جزیره هرمز
  • تور کویر

در زیر در مورد هر کدام از این تور ها به تور جداگانه توضیح داده ایم.

تور جنگل

تورهای طبیعت گردی جنگل یکی از زیباترین و از جذاب‌ترین انواع تور طبیعت گردی ایران محسوب می‌شوند. این تورها معمولا در شش ماه اول سال برگزار می‌شوند و در مدت آن می‌توانید از مناظر بکر، تماشایی و دیدنی طبیعت ایران بهره ببرید.

معمولا این تورها شما را مهمان جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان، دشت‌های سرسبز یا کوهستانی خنک می‌کنند. در حال حاضر کایت تورهای طبیعت گردی جنگلی زیادی را برگزار می‌کند که بهتر است کمی بیشتر با آنها آشنا شوید.

تور قلعه رودخان

قلعه رودخان یکی از جاذبه‌های تماشایی استان گیلان به شمار می‌آید که در نزدیکی فومن واقع شده است. قدمت این قلعه به دوران ساسانیان باز می‌گردد و برخی آن را به نام قلعه هزارپله می‌شناسند. این قلعه در دل کوه قرار گرفته تا از گزند دشمنان در امان باشد.

به همین خاطر برای دسترسی به آن، باید صدها پله را پشت سر بگذارید. اما در عین حال باید بدانید که قلعه رودخان در دل جنگلی انبوه و کوهستانی قرار دارد. زیبایی‌های طبیعی آن باعث می‌شوند تا اصلا متوجه طولانی بودن مسیر پیاده روی نشوید. در بالای این قلعه، منظره زیبایی انتظار شما را می‌کشد.

هوا بسیار مرطوب است و حتی شاید تنفس برای شما کمی دشوار شود. بزرگ ترین مزیت این سفر در این است که در ارتفاعات قلعه رودخان، هیچ گونه آلودگی وجود ندارد و می‌توانید اکسیژن خالص را تنفس کنید.

تور قلعه رودخان
قلعه رودخان گیلان

ترکمن صحرا

ترکمن صحرا یکی دیگر از انواع تور طبیعت گردی ایران و نام منطقه‌ای پرآوازه و خوش آب و هوا است که بین استان گلستان و خراسان شمالی قرار گرفته است.

این منطقه شگفت انگیز به دشت‌های سرسبز و مناظر طبیعی تماشایی خود شهرت دارد. بسیاری از کسانی که به دنبال دیدن مناظر طبیعی، بکر و آرام هستند، تور ترکمن صحرا را انتخاب می‌کنند.

این منطقه ترکمن نشین، حدود 600 کیلومتر تا تهران فاصله دارد و تجربه این تور، یک سفر نسبتا طولانی محسوب می‌شود. مناظر طبیعی ترکمن صحرا در فصل بهار آنقدر زیباست که هر بیننده‌ای را مات و مبهوت خود می‌کند.

در این منطقه دشت‌های پوشیده از گل‌های بهاری با عطری دل انگیز انتظار شما را می‌کشند. همچنین در تور ترکمن صحرا، می‌توانید از بقعه متبرکه امامزاده خالد نبی نیز بازدید کنید که بر فراز قله‌ای زیبا قرار دارد. از بالای این قله می‌توانید تمام منطقه ترکمن صحرا را زیر پای خود ببینید و از دیدن این مناظر لذت ببرید. 

تور رفتینگ

تور رفتینگ یکی از منحصر به فردترین و هیجان‌انگیزترین انواع تور طبیعت گردی ایران محسوب می‌شود. در این تور شما علاوه بر لذت بردن از مناظر طبیعی، می‌توانید با رفتینگ در رودخانه‌های پر جوش و خروش، هیجان را به معنای واقعی کلمه تجربه کنید.

تورهای رفتینگ در مناطق متنوعی برگزار می‌شوند و شما می‌توانید مهارت و جسارت خود را در رودخانه‌های مختلف به چالش بکشید. تور رفتینگ را به جرات می‌توان هیجان انگیزترین تور طبیعت گردی دانست که به صورت گروهی برگزار می‌شود.

در تورهای رفتینگ کایت، یک راهنما و ورزشکار خبره با شما خواهد بود و لازم نیست که تجهیزات خاصی همراه خود داشته باشید. تورهای رفتینگ از سطوح آماتور تا تخصصی برگزار می‌شوند و شما می‌توانید بر حسب توانایی خود، در یکی از آنها شرکت کنید.

تور رفتینگ
رفتینگ

تور سوباتان

سوباتان نام منطقه‌ای ییلاقی واقع در استان گیلان و منطقه شاندرمن است. سوباتان دارای مناظر طبیعی بسیار بکر و دیدنی بوده و به جرات می‌توان آن را قسمتی از بهشت گمشده ایران دانست.

مسیر دسترسی به سوباتان از جاده اسالم به خلخال است و در تور سوباتان شما می‌توانید از گردنه الماس نیز دیدن فرمایید. سوباتان برای طبیعت گردی، پیاده روی و حتی آفرود بسیار مناسب است.

همچنین وجود دریاچه نئور و آبشار ورزان در نزدیکی سوباتان، باعث شده تا گردشگران زیادی جذب این منطقه شوند. در بهار صدای پرندگان و بوی گل‌های بهاری شما را سرمست می‌کنند. در تابستان هم می‌توانید از گرمای پایتخت بگریزید و از هوای کوهستانی سوباتان لذت ببرید.

تور باداب سورت یکی از انواع تور طبیعت گردی ایران 

باداب سورت نام منطقه‌ای بین ساری و استان سمنان است. در این منطقه یکی از پدیده‌های زمین شناسی بسیار عجیب و نادر رخ داده که مشابه آن را تنها می‌توانید در کشور ترکیه مشاهده کنید.

باداب سورت از حوضچه‌های مختلف آب معدنی تشکیل شده که هر کدام دارای املاح خاصی هستند. این یعنی شما می‌توانید بر اساس نیاز و بیماری خود، وارد هر یک از این حوضچه‌ها شوید و از آب گرم آن لذت ببرید.

جالب است بدانید که بر اساس تراکم املاح مختلف در هر حوضچه، رنگ آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. به همین خاطر باید انتظار دیدن یک منظره رنگارنگ و زیبا را داشته باشید.

تور مرداب سراوان

سراوان نام یکی از انواع تور طبیعت گردی ایران و دارای زیباترین پارک‌های جنگلی است که در استان گیلان و در نزدیکی منطقه دره پشت قرار دارد.

این پارک جنگلی سرسبز، فاصله کمی تا تهران دارد و به همین دلیل گردشگران زیادی را از پایتخت جذب خود می‌کند. در این جنگل زیبا، مرداب سراوان که یک دریاچه‌ بسیار خیره کننده و منحصر به فرد است، قرار دارد. آب این دریاچه کاملا به رنگ سبز است و درختان جنگل بر آن سایه افکنده‌اند. شما می‌توانید با قایق‌های پدالی به شکل قو، در این دریاچه وقت بگذرانید و از صدای پرندگان و طبیعت تماشایی آن لذت ببرید.

تور چابهار

چابهار نام یکی از مهم‌ترین بنادر ایران است که در جنوب شرقی‌ترین قسمت کشورمان قرار دارد. این بندر زیبا در نزدیکی اقیانوس هند بوده و به همین خاطر همواره آب و هوایی بسیار مطبوع و لذت بخش را می‌توان در آن تجربه کرد.

در گذشته دور چابهار رونق بسیار زیادی داشته است. اما با تحمیل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، این بندر از رونق افتاد.

امروزه بیشتر مردم آن به شغل ماهیگیری و توربافی روی آورده اند. این بندر هنوز جاذبه‌های طبیعی و گردشگری خود را حفظ کرده و همین مسئله باعث شهرت آن شده است. شما می‌توانید در این بندر از جاذبه‌های طبیعی مختلف و یا تفریحات آبی هیجان انگیز لذت ببرید و یک سفر خاطره انگیز را تجربه کنید. همچنین در بازارهای بین‌المللی ناخدایان می‌توانید خرید‌های خارجی ارزان قیمتی داشته باشید.

تور فیلبند

تور فیلبند نام یکی از انواع تور طبیعت گردی ایران و یکی از روستاهای استان مازندران است که در نزدیکی شهر بابل قرار دارد. برای دسترسی به این روستای زیبا باید از جاده هراز استفاده کنید. فیلبند در ارتفاعات منطقه قرار گرفته است و می‌توانید از فراز آن، جنگل‌های وسیع و سرسبز استان مازندران را نظاره‌گر باشید.

ارتفاع این منطقه از سطح دریا آنقدر زیاد است که گاهی ابرها تا نزدیکی زمین پایین می‌آیند. به همین خاطر است که فیلبند را روستایی بر فراز ابرها می‌نامند. به یاد داشته باشید که در اینجا می‌توانید عکس‌های یادگاری بسیار زیبایی بگیرید. فیلبند یک منطقه کوهستانی و ییلاقی محسوب می‌شود و بهترین گزینه برای سفرهای کوتاه تابستانی مردم پایتخت است.

تور فیلبند
فیلبند جاده هراز

تور سقالکسار

سقالکسار نام روستایی زیبا در استان گیلان و در نزدیکی فومن است.

  • این روستای زیبا به دلیل داشتن دریاچه‌ای بسیار بکر و چشم نواز شهرت پیدا کرده است.
  • در واقع بسیاری از گردشگران آن را به عنوان پاک‌ترین و زلال‌ترین دریاچه تمام ایران می‌شناسند.
  • زندگی روستایی و ساده هنوز در این منطقه به چشم می‌خورد و می‌توانید آرامش واقعی را در آن تجربه کنید.
  • این دریاچه در دل دشت‌های سرسبز و درختان انبوه واقع شده و همین موضوع باعث خلق مناظر بسیار خیره کننده‌ای شده است.
  • تور سقالکسار برای یک سفر یک روزه تابستانی بسیار مناسب خواهد بود.

تور طبس

طبس یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های کشور عزیزمان ایران محسوب می‌شود که در شمال استان یزد قرار دارد. این شهر زیبا و باستانی قدمتش به دوران هخامنشیان باز می‌گردد.

طبس در واقع دارای مناظر طبیعی و تاریخی بسیار زیبایی است که دیدن آنها خاطره‌ای فراموش نشدنی را در ذهن شما به جای می‌گذارد. سفر به طبس را می‌توان یک سفر اعجاب انگیز دانست. سفری به جاذبه‌هایی عجیب، که شاید تا به حال تصور آن را هم نمی‌کردید. همگی این جاذبه‌ها برای شما یک تجربه کاملا تازه خواهند بود.

تور شهرستانک یکی از انواع تور طبیعت گردی ایران 

شهرستانک یکی از زیباترین مناطق ییلاقی استان البرز به شمار می‌آید که در جاده دیدنی چالوس واقع شده است. شهرستانک دارای بافتی کاملا روستایی است و آب و هوای بسیار بکر و کوهستانی دارد. در گذشته حتی ناصرالدین شاه قاجار نیز در این روستا یک عمارت ساخت تا بتواند در آن سکونت داشته باشد و از آب و هوای این منطقه تماشایی لذت ببرد. بازدید از این روستای کوچک و دیدنی می‌تواند گزینه مناسبی برای سفری یک روزه و جذاب در تابستان باشد.

تور ماسال

ماسال یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان گیلان می باشد. این منطقه زیبا و ییلاقی یکی از تماشایی‌ترین مناظر طبیعی ایران را در دل خود جای داده است.

ماسال شاید همان جایی باشد که هنگام استرس و ناراحتی با تصور کردن آن، ناخودآگاه آرام می‌شوید. در تور ماسال شما می‌توانید از جنگل زیبای گیسوم نیز دیدن فرمایید و در فضایی کاملا آرام، کمی از شلوغی و تشویش زندگی شهری دور شوید.

تور ماسوله

ماسوله یکی دیگر از انواع تور طبیعت گردی ایران و همچنین یکی از شهرهای استان گیلانمی باشد، که به شهرتی جهانی دست پیدا کرده است.

معماری منحصر به فرد خانه‌های ماسوله، باعث شده تا انتخاب بسیاری از مسافرانی باشد که به دنبال یک سفر کوتاه در تعطیلات تابستانی می‌گردند.

ماسوله در فاصله حدود 400 کیلومتری از تهران قرار دارد. به همین خاطر می‌توانید سفری کوتاه و یک روزه را به این روستای تماشایی تجربه کنید.

زندگی روستایی و آرام هنوز در ماسوله جریان دارد و در آن از تشویش و نگرانی‌های روزمره زندگی شهری خبری نیست.

بازدید از ماسوله تمام دود و آلودگی را از ریه شما بیرون می‌کند و به جای صدای وسایل نقلیه، با صدای آرام پرندگان آشنا خواهید شد.  

تور جزیره هرمز یکی از انواع تور طبیعت گردی ایران 

هرمز نام جزیره‌ای بسیار کوچک واقع در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس است. این جزیره فاصله زیادی تا قشم ندارد و می‌توانید تور طبیعت‌گردی ترکیبی هرمز قشم را تجربه کنید. این تور شما را با جاذبه‌های طبیعی بسیار عجیب و بی‌نظیری از جزایر هرمز و قشم آشنا می‌کند.

جزیره هرمز را می‌توان جزیره رنگ‌ها دانست. زیرا خاک این جزیره همانند یک جعبه مداد رنگی، رنگارنگ و زیبا است. همچنین قسمتی از خاک این جزیره، کاملا خوراکی است و به عنوان ادویه از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید انواع تفریحات آبی را در هرمز تجربه کنید. پس اگر به دنبال یک سفر کاملا منحصر به فرد هستید؛ حتما باید حداقل یک بار در طول زندگی خود، جزیره هرمز را از نزدیک ببینید.

تور جزیره هرمز
جزیره هرمز

تور کویر

یکی از انواع تور طبیعت گردی ایران است که می‌توانید در شش ماه دوم سال و مخصوصا در فصل زمستان آن را تجربه کنید. قیمت تورهای طبیعت گردی کویر معمولا مناسب است و می‌توانید حتی به صورت یک روزه از آن لذت ببرید. ایران یک کشور کویری است و باید انتظار دیدن کویرهای مختلفی را در آن داشته باشید.

برخی از افراد تصور می‌کنند که کویر تنها در شن و ماسه خلاصه می‌شود و کویر‌های مختلف هیچ تفاوتی با هم ندارند. اما زمانی که در تورهای متنوع کویر گردی شرکت کنید، خواهید دید که هر کویر با کویر دیگر کاملا فرق دارد. در واقع هرکدام از آنها می‌توانند به تنهایی، سفری به یاد ماندنی را برای شما رقم بزنند.

در پایان

باید بگوییم که اگر اهل گردش و خوشگذرانی هستید، حتما و حتما یک تور طبیعت گردی را در برنامه خود قرار دهید.

این تورها علاوه بر تازه کردن روحیه، شما را از زیبایی های بسیار فراوان ایران مطلع می نمایند.

سوالات متداول انواع تور طبیعت گردی ایران

  1. تور کویر در چه فصل هایی مناسب تر است؟
    به دلیل آب و هوای گرم و خشک کویر بهتر است که این تور را در فصل زمستان یا پاییز تهیه کنید.
  2. سقالکار کجاست؟
    سقالکار نام روستایی زیبا در استان گیلان و در همسایگی فومن است.
  3. تور های رفتینگ برای افراد مبتدی به چه صورت هستند؟
    تورهای رفتینگ از سطوح آماتور تا تخصصی برگزار می‌شوند و شما می‌توانید بر حسب توانایی خود، در یکی از آنها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *